PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

*4 teams want PSV O17 was t al in december ;)
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

6 van de 7 teams 😉
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

DeBruyne schreef: 26 feb 2022, 22:51 6 van de 7 teams 😉
Helemaal niets in Amsterdam?
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik ben benieuwd of ze nieuwe speelwijze van Schmidt blijvend blijven toepassen in de jeugd. Het lijkt erg succesvol en de spelers die de stap maken naar Jong zijn fysiek en qua inhoud er meer dan klaar voor. Daarnaast leert iedere soeler vanaf jongs af aan goed druk zetten en mee verdedigen. Waar uiteindelijk in psv1 ook de vruchten geplukt van kunnen worden.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Er staat een samenvatting op PSV.nl van de O17 dat gisteren met 2-0 van Ajax O17 won. Het is een samenvatting vanuit het oogpunt van PSV, maar er werd leuk gecombineerd en fysiek zijn ze al een heel stuk verder. (Weet niet hoeveel de gemiddelde leeftijd van beide ploegen was) De O18 vind ik niet zoveel, maar het zou mooi zijn als die toch kampioen weten te worden i.v.m. de Youth/Next Gen League voor de talentvolle lichting O17 volgend seizoen. De jongere teams heb ik weinig zicht op. Geen idee of de kampioenschappen van O14 en O13 I + II ook een uitvloeisel zijn van Fundament wat jaren geleden in werking is gezet en waar deze lichtingen de vruchten van plukken.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij speelt de O18 de youth ding.
Het is zeg maar de O19 die het speelt dacht ik.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

kastoekast schreef: 27 feb 2022, 11:10 Volgens mij speelt de O18 de youth ding.
Het is zeg maar de O19 die het speelt dacht ik.
Omdat de O19 niet bestaan wordt het gespeeld door de Nederlandse O18 teams. (soms met een paar spelers uit Jong die nog in die leeftijdscategorie vallen) De O17 is volgend seizoen de O18 en dat is een talentvolle lichting. De huidige O18 zit maar heel weinig specifieke en uitzonderlijke kwaliteiten in. Daarvan zal het gros dat bij PSV blijft doorstromen naar Jong PSV.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 27 feb 2022, 11:28
kastoekast schreef: 27 feb 2022, 11:10 Volgens mij speelt de O18 de youth ding.
Het is zeg maar de O19 die het speelt dacht ik.
Omdat de O19 niet bestaan wordt het gespeeld door de Nederlandse O18 teams. (soms met een paar spelers uit Jong die nog in die leeftijdscategorie vallen) De O17 is volgend seizoen de O18 en dat is een talentvolle lichting. De huidige O18 zit maar heel weinig specifieke en uitzonderlijke kwaliteiten in. Daarvan zal het gros dat bij PSV blijft doorstromen naar Jong PSV.
Bedankt.

Maar ik ben van mening dat de O18 atm wel een goede lichting is, maar de meeste zijn al gedeeltelijk doorgeschoven naar jong.

Babadi, van de Blaak, Jimenez, Houben, Koen Janssen, Rovers.
Dit zijn allemaal spelers die in de O18 begonnen en echt wel veel potentie hebben.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -goed.html
We staan op de 16e plaats van de meest lucratieve jeugdopleidingen..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hadden we een jaar of 10 geleden voor getekend. Toen was ons recordverkoop uit de opleiding Zenden voor 12 miljoen, daarna Aissati (4 miljoen) en Afellay (3 miljoen), en voor de nummers 4 en lager kwam je al bij de Huntelaars en Colins die voor tonnen weggingen. Het tekent waar we vandaan komen en wat voor stappen er zijn gezet in dat opzicht. Echt hartstikke prima.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 01 mar 2022, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Echt goed bezig en met Madueke o.a. to come gaan we Ajax straks voorbij. :)

Iemand die deze jongen kent? Volgens mij zit hij bij Vitesse ipv PSV

Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Menno1 schreef: 01 mar 2022, 16:14 Echt goed bezig en met Madueke o.a. to come gaan we Ajax straks voorbij. :)

Iemand die deze jongen kent? Volgens mij zit hij bij Vitesse ipv PSV

Dat is dan ook zijn vader's oude jeugdclub.

https://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail ... apha-video
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Hij gaat dan sws worden weggekaapt door een topclub als hij het laat zien bij Vitesse.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV



Vitesse dus idd. Wel weinig PSV'ers trouwens, wat mij verbaasde. Ik hoop dat PSV Saviola Saffoe gaat aantrekken; hebben we eindelijk Saviola binnen!
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sami Bouhoudane was ook opgeroepen, maar geen idee waarom hij er niet bij zit.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Saviola Saffoe. Goede naam.

Bij Belgen komt zo ongeveer de helft van Genk. Doen ze ook wat goed.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV



Leuk filmpje, een echte jeugd trainer..interessant om te horen.

Hier trouwens de analyse dat hem naar PSV bracht:

Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik ben wel benieuwd naar de benoemde PSV-methode. Fijn dat ze een enthousiaste jonge vent met kennis en kunde hebben binnengehaald.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

nilssonH schreef: 01 mar 2022, 19:32 Sami Bouhoudane was ook opgeroepen, maar geen idee waarom hij er niet bij zit.
Ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat hij voor de Marokkaanse teams uitkomt c.q. wil uitkomen.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Voormalig KG schreef: 01 mar 2022, 21:01 Ik ben wel benieuwd naar de benoemde PSV-methode. Fijn dat ze een enthousiaste jonge vent met kennis en kunde hebben binnengehaald.
Wat wil je weten?
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Wat is de nu vaker benoemde en befaamde PSV methode, een van de redenen waarom mensen hierheen komen? Deze man heeft het daar ook over. Heb jij een idee?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Menno1 schreef: 01 mar 2022, 18:26

Vitesse dus idd. Wel weinig PSV'ers trouwens, wat mij verbaasde. Ik hoop dat PSV Saviola Saffoe gaat aantrekken; hebben we eindelijk Saviola binnen!
Veel spelers van Genk bij België in de basis. Jeugdopleiding om in de gaten te houden? Genk -> Eindhoven is natuurlijk geen afstand ;)
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Voormalig KG schreef: 02 mar 2022, 07:49 Wat is de nu vaker benoemde en befaamde PSV methode, een van de redenen waarom mensen hierheen komen? Deze man heeft het daar ook over. Heb jij een idee?
Dan bedoelen ze vast het FUNdament lijkt mij.
Momfer
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 679
Lid geworden op: 1 sep 2017
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 01 mar 2022, 21:15
nilssonH schreef: 01 mar 2022, 19:32 Sami Bouhoudane was ook opgeroepen, maar geen idee waarom hij er niet bij zit.
Ik meen ergens ooit gelezen te hebben dat hij voor de Marokkaanse teams uitkomt c.q. wil uitkomen.
Hij zat wel in de voorselectie zie ik: https://www.onsoranje.nl/nieuws/jeugd-m ... -oldenzaal
Bovendien maakt het toch niet uit als je jeugd interlands speelt? Kan altijd nog switchen.
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij gewoon 2 verschillende teams die dan tegen België spelen.
Soort van team A en team B.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Voormalig KG schreef: 02 mar 2022, 07:49 Wat is de nu vaker benoemde en befaamde PSV methode, een van de redenen waarom mensen hierheen komen? Deze man heeft het daar ook over. Heb jij een idee?
Ik verwacht dat dit de overkoepelende methode van opleiden van PSV is. Ik neem aan dat we inmiddels met vastgestelde methoden en visie de jeugd opleiden. Spelprincipes, trainingsmethoden, etc. Dat niet iedere jeugdtrainer z'n eigen ding doet, maar deze methode volgt.

Althans, dat is mijn aanname. Ben hier wel benieuwd naar. Is die methode er inderdaad, en wat is dat dan precies?
Zou mooi zijn als er af en toe wat dieper op dit soort zaken ingegaan wordt.

Zelfde met het werken met data, daar is men blijkbaar veel mee bezig (zie ook samenwerking ASML), maar hoe het precies zit is niet bekend. Zonder je methoden te delen met de buitenwereld zou daar inhoudelijk best wat meer over naar buiten gebracht worden.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen