Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 01 mar 2022, 13:41 Het gaat dat ventje niet alleen om geld maar ook om positie... en de positie levert vanzelf geld op. Terwijl hij stevig onder invloed van Russen stond heeft hij dat referendum georganiseerd wat geheel conform de Russische agenda was en met behulp van diezelfde Russen heeft hij dat referendum nog gewonnen ook. En daarmee was zijn politieke carrière een feit.

De Russische propagandamachina blijft intussen maar draaien, ook internationaal en ook in Nederland, dus als je die narratief de jouwe maakt dan heb je er één te pakken die ook zonder jou al een hoop mensen overtuigt. Dat is dus supermakkelijk verkregen achterban en macht. En vervolgens dus geld.

Ik denk dat dat onderzoek naar geld niet zoveel op zal leveren maar wie weet komen er konijnen uit hoeden, misschien zelfs eerder PVV dan FVD konijnen.

Net even een discussie gehad met een Rus van een jaar of 25 uit ruraal Rusland
Ik
I hope Putin will die

DeRus
We also dream about it, I hope someone will drop nuclear weapons on his bunker

Ik
13:24 CHey, I am really happy to hear this voice from Russia. Thank you so much.:)

DeRus
13:25 CET
There are many of these, a lot of people do not like Putler, but everyone is afraid

Ik
13:31 CET
You know if I would live in Russia I would probably be too affraid to protest, I would risk a prison sentence and my family would be targeted. It's already a brave choice to tell me this :)

DeRus
13:33 CET
I think here the FSB does not follow what they write, more often they check VK, Facebook and Twitter

Ik
13:35 CET
Yea exactly, well I know one girl from the Kislovodsk area who is too affraid speak her mind on most media and even Telegram.

Btw how do you see it with young people and the war, how many people in percentages are pro the war in the age like 18-30 in your experience?

DeRus
13:39 CET
There are very few young people who have been subjected to Goebels' paraganda on TV. More often than not, those who are for the war are the supporters of Putler, this is the older generation. But even among the older generation there are many who do not like Putler

Ik
13:40 CET
Ah thank you, great to hear,

Btw if have something interesting for you to read. If you read ebooks (you can easily do it on your phone or laptop). I changed the title of the book a little bit for safety measures ;)


DeRus
13:48 CET
I hope that Putin will be killed by his guards or Shoigu, because they realize that this is a collapse
Oh, thank you very much
Sergey Shoygu is trouwens de man van de militaire troepen: https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Shoygu
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

mr.top schreef: 01 mar 2022, 13:48
ziege maar ook zagge schreef: 01 mar 2022, 13:41 Het gaat dat ventje niet alleen om geld maar ook om positie... en de positie levert vanzelf geld op. Terwijl hij stevig onder invloed van Russen stond heeft hij dat referendum georganiseerd wat geheel conform de Russische agenda was en met behulp van diezelfde Russen heeft hij dat referendum nog gewonnen ook. En daarmee was zijn politieke carrière een feit.

De Russische propagandamachina blijft intussen maar draaien, ook internationaal en ook in Nederland, dus als je die narratief de jouw maakt dan heb je er één te pakken die ook zopnder jou al een hoop mensen overtuigt. Dat is dus supermakkelijk verkregen macht.

Ik denk dat dat onderzoek naar geld niet zoveel op zal leveren maar wie weet komen er konijnen uit hoeden, misschien zelfs eerder PVV dan FVD konijnen.
Wilders heeft zich op dat vlak vaak genuanceerd uitgedrukt. Zou mij ook echt verbazen als de PVV geld heeft gekregen uit Rusland. Natuurlijk ziet hij in Poetin een gemeenschappelijke strijder tegen de islam. Daar stopt het wel mee.

Het hele proces van het referendum is behoorlijk transparant gebeurd. Het is daarom ook niet nodig om dit de complot sfeer in te trekken. Natuurlijk hoop ik dat Oekraïne wint van de Russen. Hoe klein deze kans inmiddels ook is. Maar als ik dan lees hoe een EU ambtenaar, lees Frau von der Leyen, nu al één EU lidmaatschap beloofd aan Oekraïne begint mijn bloed te koken.

Het is niet alleen een domme provocatie van de Russen maar het is ook gewoon lomp. Laten we niet vergeten dat het een land is met een behoorlijke besmette bovenlaag. Zelfs als deze oorlog er niet geweest was dan is het land niet klaar om tot de unie toe te treden.
De PVV krijgt vooral geld uit conservatieve Israelische hoek, nu is Israel wel goed met Rusland doorgaans vanwege de grote joodse minderheden daar maar het kent wel z'n grenzen, ze zijn ook goed met Oekraine om diezelfde reden.

Baudet heeft zich tijdens de campagne wel flagrante leugens gebruikt, ook was het zo dat er Russishe trollenlegers zijn ingezet tot beinvloeding van de stemming. .Niet dat dat de doorslag gaf maar dit hele onderwerp was sowieso totaal niet geschikt voor een referendum. 80% van de Nederlanders kan Oekraine niet eens correct op een landkaart aanwijzen, dan moet je ook niet aan volksconsultatie doen over zo'n onderwerp.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Shoigu is bekend ja.

Sommige mensen putten op dit moment hoop uit zijn gezichtsuitdrukking op het moment dat Poetin die 'nucleaire' order gaf. Maar die vent is zelf natuurlijk ook hartstikke corrupt, en schuldig aan de meest vreselijke moorden.

VeresRivne schreef: 01 mar 2022, 14:06Baudet heeft zich tijdens de campagne wel flagrante leugens gebruikt, ook was het zo dat er Russishe trollenlegers zijn ingezet tot beinvloeding van de stemming. .Niet dat dat de doorslag gaf maar dit hele onderwerp was sowieso totaal niet geschikt voor een referendum. 80% van de Nederlanders kan Oekraine niet eens correct op een landkaart aanwijzen, dan moet je ook niet aan volksconsultatie doen over zo'n onderwerp.
Er was meer, denk bijv. aan de Russische misleiding van de SP (van Bommel)... zonder steun van de SP had Baudet dat nooit gewonnen.

Verder was het slechts een raadgevend referendum en eigenlijk een experiment, experiment geslaagd zou ik zeggen want idd duidelijk geworden dat zo'n referendum een heel slecht idee is. Deels natuurlijk doordat o.a. Rutte zo dom was om van tevoren te gaan zeggen dat hij naar de uitslag zou handelen.

Maar, Baudet stond destijds rechtstreeks in contact met een Russische agent, ben de naam even kwijt. Los van zijn hijgerige onderonsjes met Doegin.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Kornilov?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Russische satelliet surveillance verstoord.

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 01 mar 2022, 15:44 Kornilov?
Ja die! :boks:

Ik zie nu dat ie gewoon genoemd wordt in allerlei berichtgeving van vandaag :corona: Nou ja alleen maar prima. Maar hopelijk komt iemand op het idee om verder te kijken dan geld alleen... ook bij strafbare feiten is het doorgaans niet pas strafbaar zodra je eraan verdient he.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Nou, het huis van de ouders van een vriendin van me in Oekraine ligt in Kherson immers aan flarden. Rot Russen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Fuck man. Honden zijn het :(
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://t.co/prXe2hXQg5
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Er worden vliegtuigen geregeld voor Oekraïne. Als die er zijn gaat dat hele konvooi aan barrels. Ze rukken maar 5km per dag op. Dus sitting ducks.

Dat ze iedereen in het konvooi maar af mogen maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 01 mar 2022, 19:20 https://t.co/prXe2hXQg5
Sorry maar is dat eigenlijk niet een vrij belachelijk artikel? Hoezo is het niet gewoon een heel goed idee om ten minste te proberen China aan je kant te krijgen? En het handhaven van een no-fly zone, is dat echt mogelijk zonder zelf verzeild te raken in een gevecht met de Russen, of sterker nog is dat idee zo idioot dat je het moet gaan vergelijken met het Russische gevangenisleven?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een geenstijllinkje. Yup. Maar een mooie samenvatting (wellicht een beetje wensdenken) dat Putin steeds meer alleen komt te staan in zijn eigen bolwerk. En wat videos eronder. Vooral het verhaal rond het vliegveld (gefilmd door CNN) zegt veel over de verhoudingen binnen het Russische leger.

https://www.geenstijl.nl/5163819/foto-s ... at-vallen/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ik lees daar geen enkele interessante analyse en/of samenvatting in, enkel populair en schijtlollig slecht geschreven geleuter. Is dat niet dat websiteje van die chihuahua van Baudet en Duk en Roos en Eerdmans en De Vlieger en al die andere knusse alt-righttypetjes?

En weer diezelfde computerspelletjeslingo: “maak ze maar af”. Werkelijk. Het is geen fucking Hollywoodfilm. Aan elke kant zijn verliezers en Poetin is de jarenlang door GeenStijl gepamperde aanstichter. Zelfs in deze tijd hebben Zelensky en het overgrote deel van de Oekraïners, gelukkig, meer realiteitszin, waardigheid en democratisch moraal in hun flikker.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 01 mar 2022, 19:34 Er worden vliegtuigen geregeld voor Oekraïne. Als die er zijn gaat dat hele konvooi aan barrels. Ze rukken maar 5km per dag op. Dus sitting ducks.

Dat ze iedereen in het konvooi maar af mogen maken.
Zo makkelijk is dat nog niet, die convooien hebben bergen anti aircraftrakketten bij zich. Ik zou het met opafstandbestuurbare hoog explosieve drones doen dat uitschakelen van zijn convooi en dan ondersteuning van andere troepen en dan pas luchtsteun, Oekraine moet heel zuinig op zijn vliegtuigen zijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 01 mar 2022, 20:18
ShovingNE2 schreef: 01 mar 2022, 19:34 Er worden vliegtuigen geregeld voor Oekraïne. Als die er zijn gaat dat hele konvooi aan barrels. Ze rukken maar 5km per dag op. Dus sitting ducks.

Dat ze iedereen in het konvooi maar af mogen maken.
Zo makkelijk is dat nog niet, die convooien hebben bergen anti aircraftrakketten bij zich. Ik zou het met opafstandbestuurbare hoog explosieve drones doen dat uitschakelen van zijn convooi en dan ondersteuning van andere troepen en dan pas luchtsteun, Oekraine moet heel zuinig op zijn vliegtuigen zijn.
In een dergelijke situatie heeft Colonel Hannibal Smith mij altijd geleerd om de pincer movement toe te passen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pincer_movement
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

ShovingNE2 schreef: 01 mar 2022, 19:34 Er worden vliegtuigen geregeld voor Oekraïne. Als die er zijn gaat dat hele konvooi aan barrels. Ze rukken maar 5km per dag op. Dus sitting ducks.

Dat ze iedereen in het konvooi maar af mogen maken.
Vind dat je wel makkelijk over levens praat. Ik weet zeker dat er ontzettend veel Russische soldaten daar echt niet willen zijn. Ze zijn daar alleen maar omdat ze ontzettend bang zijn voor die mafklapper van een Putin. Een beetje zoals 95% van Rusland niet durft te protesteren.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hatseflats schreef: 01 mar 2022, 22:29
ShovingNE2 schreef: 01 mar 2022, 19:34 Er worden vliegtuigen geregeld voor Oekraïne. Als die er zijn gaat dat hele konvooi aan barrels. Ze rukken maar 5km per dag op. Dus sitting ducks.

Dat ze iedereen in het konvooi maar af mogen maken.
Vind dat je wel makkelijk over levens praat. Ik weet zeker dat er ontzettend veel Russische soldaten daar echt niet willen zijn. Ze zijn daar alleen maar omdat ze ontzettend bang zijn voor die mafklapper van een Putin. Een beetje zoals 95% van Rusland niet durft te protesteren.
Mja ik denk ook niet zo makkelijk over het leven van die Russen, maar uiteindelijk heeft elk van die Russen wel de keus: schiet ik/lanceer ik of is het hier voor mij klaar? Eenieder die kiest voor het eerste draagt bij aan de ondergang en de slachtoffers in Oekraïne, en dan maakt het mij persoonlijk niet meer uit dat ze het met tegenzin doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Zo makkelijk is die keus niet. Als ze weigeren komen ze als deserteurs in een Russische gevangenis terecht.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat gigakonvooi staat schijnbaar intussen tijdelijk stil vanwege problemen met brandstof, eten en Oekraiense aanvallen.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_ ... -official/

Hopelijk kan Oekraïne maximaal gebruik maken van het oponthoud...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 01 mar 2022, 22:50Mja ik denk ook niet zo makkelijk over het leven van die Russen, maar uiteindelijk heeft elk van die Russen wel de keus: schiet ik/lanceer ik of is het hier voor mij klaar? Eenieder die kiest voor het eerste draagt bij aan de ondergang en de slachtoffers in Oekraïne, en dan maakt het mij persoonlijk niet meer uit dat ze het met tegenzin doen.
Eens met [mention]GillesdelaCroquette[/mention], deserteren/weigeren betekent je eigen leven kwijt zijn, plus dat de vrienden van Putin eventuele familie van je die is achtergebleven in Rusland waarschijnlijk ook niet ongemoeid zullen laten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 01 mar 2022, 22:57 Zo makkelijk is die keus niet. Als ze weigeren komen ze als deserteurs in een Russische gevangenis terecht.
Ik zeg ook niet dat de keus makkelijk is, maar het "rechtvaardigt" wel dat je als Oekraïner zijnde die lui naar een vervroegd pensioen knalt. Die Russische soldaten hebben er ook niet voor gekozen, maar ze zijn er wél.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 01 mar 2022, 23:00 Dat gigakonvooi staat schijnbaar intussen tijdelijk stil vanwege problemen met brandstof, eten en Oekraiense aanvallen.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_ ... -official/

Hopelijk kan Oekraïne maximaal gebruik maken van het oponthoud...
Ik zag een filmpje waarin een Russische soldaat zijn voedselpakketje open maakte. Houdbaarheidsdatum: t/m 2015. De Poetin dacht gewoon heel goedkoop deze oorlog te kunnen winnen denk ik?

Het zal allemaal niet helpen voor hem..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Anderzijds las ik dat veel soldaatjes uit erg arme families komen, dus sowieso weinig te verliezen hebben. Als ze zich vrijwillig overgeven krijgen ze een voor hun begrippen gigantische berg poen - en: kunnen ze ontsnappen aan Poetin. Ik meen zelfs iets voorbij te hebben zien komen over een EU regeling voor Russische deserteurs, kan het zo snel niet terugvinden.


Intussen, zojuist bij Kharkov...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 mar 2022, 23:33 Anderzijds las ik dat veel soldaatjes uit erg arme families komen, dus sowieso weinig te verliezen hebben. Als ze zich vrijwillig overgeven krijgen ze een voor hun begrippen gigantische berg poen - en: kunnen ze ontsnappen aan Poetin. Ik meen zelfs iets voorbij te hebben zien komen over een EU regeling voor Russische deserteurs, kan het zo snel niet terugvinden.


Intussen, zojuist bij Kharkov...
Stel je, ze stoppen NU met vechten. Hoeveel tijd zullen ze in Oekraïne nodig hebben om de boel weer een beetje te fatsoeneren? Er blijft niets overeind.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk dat je wel ff aan het vegen bent.. maar het is nu nog geen Grozny


Nog niet... maar we weten dus waar Poetin toe in staat is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

VeresRivne schreef: 01 mar 2022, 20:18 Zo makkelijk is dat nog niet, die convooien hebben bergen anti aircraftrakketten bij zich. Ik zou het met opafstandbestuurbare hoog explosieve drones doen dat uitschakelen van zijn convooi en dan ondersteuning van andere troepen en dan pas luchtsteun, Oekraine moet heel zuinig op zijn vliegtuigen zijn.
Ze hebben ook drones natuurlijk :)
Hatseflats schreef: 01 mar 2022, 22:29 Vind dat je wel makkelijk over levens praat. Ik weet zeker dat er ontzettend veel Russische soldaten daar echt niet willen zijn. Ze zijn daar alleen maar omdat ze ontzettend bang zijn voor die mafklapper van een Putin. Een beetje zoals 95% van Rusland niet durft te protesteren.
Ja. Ik denk daar vrij makkelijk over. Ik verbaas mij echt hoe sommigen over een invasiemacht die burgers aanvalt spreekt hier. Ze zijn bijkans zielig. Als al die Russen worden geslacht en het bloed door de akkers stroomt daar dan scheelt dat duizenden Oekraïnse levens. Al scheelt het 1 leven: daar offer ik lachend dat hele konvooi voor op. Ik hoop dat iedereen die de Oekraïne binnentrekt om te vechten sterft.

Stel je eens voor dat we zo in 1940 over de Duitse bezettingsmacht zouden spreken zeg: 'ja maar niet iedereen in de wehrmacht wil in Nederland zijn hoor'.

Echt het softe woke denken heeft bij sommigen wel diepe sporen getrokken hoor. Medelijden met de vijand die burgerdoelen aanvalt. Kijk nog even de video hierboven.

Ze moeten dood. Allemaal! Het liefst pijnlijk. Fuck zielige Russen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne