Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 11:34
ziege maar ook zagge schreef: 25 feb 2022, 11:22 Schijnbaar hebben veel burgers sniper rifles gekocht en veel mensen weten nog hoe je met zo'n ding om moet gaan ook. De Russische lafbekken staat dus nog wat te wachten in die stad.
Dan gaat de luchtmacht bombarderen. Hoezeer ik het de mensen daar ook gun, het is nu helaas al een verloren strijd.
Tsja, dat was het al voordat de inval plaatsvond... had je je dan direct over moeten geven? Lijkt me nog moeilijk te bepalen, dat moment. Althans, zolang Zelensky niet gepakt is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 25 feb 2022, 11:47
VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 11:34

Dan gaat de luchtmacht bombarderen. Hoezeer ik het de mensen daar ook gun, het is nu helaas al een verloren strijd.
Tsja, dat was het al voordat de inval plaatsvond... had je je dan direct over moeten geven? Lijkt me nog moeilijk te bepalen, dat moment. Althans, zolang Zelensky niet gepakt is.
Er was bij aanvang nog een heel kleine kans op dingen;

1. Hulp van het Westen
2. Russische militaire blunders
3. Een correctie op Putin vanuit zijn omgeving
4. Massale deserteurs die niet willen vechten
5. Een medische ontwikkeling rond Putin die hem niet meer in staat stelt leiding te geven
6. Een Russische volksopstand

Allen vrijwel nihil. Het moment dat er massaal burgerslachtoffers gaan vallen zonder uitzicht op een militaire doorbraak is het moment dat je je over moet geven. Zelensky zal straks naar Polen of Usa vluchten gok ik. We hadden ons in WOII ook met onze burgers dood kunnen vechten tegen de nazi's. Had het zoden aan de dijk gezet? Ik denk het niet
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 11:37 Rusland heeft een goed getrainde leger maar in oorlog met de meeste landen hebben ze niet zo'n terrein voordeel als hier.
Het grootste gedeelte van het Russische leger is helemaal niet zo goed getraind.
Ongeveer een kwart is redelijk tot goed getraind, de rest licht tot matig.

https://www.businessinsider.com/the-rus ... &r=US&IR=T

Daarbij is Poetin de afgelopen jaren wel bezig met een modernisering van de hardware en software, maar is nog steeds slechts een (relatief) klein gedeelte van het leger uitgerust met moderne middelen. En vergeet ook niet dat het Russische leger sowieso bekend staat als ongemotiveerd en het absoluut niet helpt dat veel Russen familie/vrienden/bekenden hebben in Oekraïne.

PS: De Russen hebben inmiddels al meerdere oorlogsmisdaden gepleegd.
Beschieten van ziekenhuizen, gebruik maken van clusterbommen, vechten zonder identificeerbaar uniform en zich voordoen als de tegenstander.
Josef Dettelbacher schreef: 25 feb 2022, 10:55 Waarom zijn wij beter getraind dan de Russen?
Hoe groter het leger hoe duurder/ingewikkelder/tijdrovender/grootschaliger/enz. het wordt om ze allemaal te trainen.
De Europese landen hebben (veel) kleinere legers, maar deze zijn veel moderner bewapend en beter getraind. Ze trainen ook regelmatig met elkaar.

De Russen hebben een (relatief) klein gedeelte van hun leger dat modern en goed getraind is, de rest is vooral indrukwekkend in aantal. Meer kwantiteit dan kwaliteit dus, in de EU is het net andersom.
VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 11:57 Het moment dat er massaal burgerslachtoffers gaan vallen zonder uitzicht op een militaire doorbraak is het moment dat je je over moet geven.
En dan?
Onder welk soort regime gaan de Oekraïners dan leven?

De verhalen over de 'kill lijsten' van Poetin gaan al langer rond en ondertussen zijn al meerdere Oekraïners opgepakt in veroverde gebieden.



Al is het natuurlijk altijd te hopen dat een 2e Grozny voorkomen wordt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of ... 80%931995)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Hoi Ren wat je zegt klopt over het leger, waar ik op doelde is dat we in Europa verleerd zijn als groot leger te vechten. Daarom wonnen de Oekraïners de training simulaties ook altijd van Duitsland, Frankrijk etc die in Litouwen gehouden werden.

Ik heb al gezegd dat regime komt afrekenen met wat groepen, dat kwamen de nazi's in NL ook. Maar als je geen perspectief op winnen hebt dan kun je beter vluchten dan je kinderen zonder ouders te laten opgroeien.

De killijsten kloppen wel. Maar het is de US die dit naar buitenbrengt, de intelligence komt van UA zelf af, en die is redelijk accuraat gebleken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Brael schreef: 25 feb 2022, 11:26 Zeker de oudere generatie Oekraïners. Die kregen in de Sovjet-tijd op de basisschool gewoon uitgelegd hoe ze een Kalasjnikov in elkaar en uit elkaar moesten halen, en hoe ze ermee moesten schieten. En nee, dit is geen grap.
Mijn Venezolaanse vriendin heeft ook "pre-militar" als verplicht vak gehad in laatste 2 jaar middelbare school.
Het cijfer telde net zo zwaar als Wiskunde, Natuurkunde, etc en zij heeft ook super vaak geweren in en uit elkaar moeten halen.

[mention]VeresRivne[/mention] : Dankjewel voor alle informatie die je hier deelt, ik kijk elke dag een paar in dit topic oa door jou.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Oekraïne slaat terug in Rusland:


VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 12:14 Hoi Ren wat je zegt klopt over het leger, waar ik op doelde is dat we in Europa verleerd zijn als groot leger te vechten.
Daar heb je inderdaad zeker een punt.
Al is (gelukkig) Rusland ook niet gewend om een groot land aan te vallen, te veroveren en te bezetten.

Grootschalige oorlogsvoering met veel 'boots on the ground' is zeldzaam geworden, mede daarom is de wereldwijde schok nu ook zo groot.
Maar als je geen perspectief op winnen hebt dan kun je beter vluchten dan je kinderen zonder ouders te laten opgroeien.
Mee eens.
Al lees ik aardig wat verhalen van burgers die zich vrijwillig opgeven om mee te vechten. Dat is aan de ene kant bewonderenswaardig, aan de andere kant gaat dit veel burgerdoden opleveren.

Edit: Zie bijv. hier:



En dan zijn er natuurlijk ook altijd soldaten zoals deze:

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Wat een gestoorde inhoud (uit het live blog van het AD):
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov zegt dat Rusland met Oekraïne wil onderhandelen als het leger zich volledig overgeeft. Volgens de minister is het volledig demilitariseren van Oekraïne een belangrijk doel.

Lavrov benadrukt ook dat Rusland niet van plan is Oekraïne te bezetten. ,,Wij willen dat het Oekraïense volk onafhankelijk is." Een ander doel van Rusland is om de huidige regering van president Volodimir Zelenski omver te werpen. ,,Wij kunnen de regering niet erkennen als democratisch", zei Lavrov. Zijn ministerie voegde er nog aan toe dat het niet wil dat 'neonazi's' Oekraïne regeren.

Zelenski is democratisch gekozen bij de verkiezingen in 2019. Hij versloeg de toenmalige president Petro Porosjenko, die goede relaties had met Rusland en Poetin.

Lavrov zei ook nog dat hij vrijdag in gesprek gaat met de leiders van de afvallige pro-Russische Oekraïense regio's Donetsk en Loehansk.

Het Kremlin reageerde positief op uitlatingen van Zelenski dat Oekraïne neutraal wil zijn tussen het Westen en Rusland. Er kon nog niets worden gezegd over contact tussen Poetin en Zelenski. Lavrov zei ongeveer tegelijkertijd dat hij niets gelooft van Oekraïense neutraliteit.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

In de tussentijd krijg ik het idee dat veel Oekraïners het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten door de rest van de wereld. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26050
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een land met 40 miljoen mensen. Als er 5 miljoen onder de wapenen gaan heeft Rusland wel ren probleem met 200k troepen.

Daarom dat Tsjetsjenen nu worden ingevlogen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 25 feb 2022, 12:38 In de tussentijd krijg ik het idee dat veel Oekraïners het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten door de rest van de wereld. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Lijkt me inderdaad een enorme bodem voor argwaan en haar richting het westen de komende jaren. Leuk dat westen,maar je staat er gewoon alleen voor.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 25 feb 2022, 12:24 Oekraïne slaat terug in Rusland:


VeresRivne schreef: 25 feb 2022, 12:14 Hoi Ren wat je zegt klopt over het leger, waar ik op doelde is dat we in Europa verleerd zijn als groot leger te vechten.
Daar heb je inderdaad zeker een punt.
Al is (gelukkig) Rusland ook niet gewend om een groot land aan te vallen, te veroveren en te bezetten.

Grootschalige oorlogsvoering met veel 'boots on the ground' is zeldzaam geworden, mede daarom is de wereldwijde schok nu ook zo groot.
Maar als je geen perspectief op winnen hebt dan kun je beter vluchten dan je kinderen zonder ouders te laten opgroeien.
Mee eens.
Al lees ik aardig wat verhalen van burgers die zich vrijwillig opgeven om mee te vechten. Dat is aan de ene kant bewonderenswaardig, aan de andere kant gaat dit veel burgerdoden opleveren.

Edit: Zie bijv. hier:



En dan zijn er natuurlijk ook altijd soldaten zoals deze:

Ik vroeg me al af wanneer we de eerste bomaanslagen in Moskou konden verwachten. Dit is een begin.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 25 feb 2022, 13:02
El Sordo schreef: 25 feb 2022, 12:38 In de tussentijd krijg ik het idee dat veel Oekraïners het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten door de rest van de wereld. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Lijkt me inderdaad een enorme bodem voor argwaan en haar richting het westen de komende jaren. Leuk dat westen,maar je staat er gewoon alleen voor.
Hadden ze maar lid van de NAVO moeten worden. :treurig:
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

El Sordo schreef: 25 feb 2022, 12:38 In de tussentijd krijg ik het idee dat veel Oekraïners het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten door de rest van de wereld. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Mwoa, je hebt hier niet over Janneke en Mieke. Rusland is een kernmacht waarvan de leider duidelijk heeft gesteld dat er een nucleaire bom vliegt richting het land of de landen die zich hier mee bemoeien.

Vervelend voor Oekraïne maar het is niet anders. Zo’n nucleaire winter is ook geen feest.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ren Höek schreef: 25 feb 2022, 08:56 Een voorbeeld van Oekraïners die zich weigeren over te geven, wat Rusland constant gaat meemaken. Een belangrijke reden waarom ik niet verwacht dat heel Oekraïne onder controle gaat komen van Rusland.

De 13 verdedigers van Snake Island (een klein eiland in de zwarte Zee) kregen van een Russisch militair schip te horen dat ze zich moesten overgeven om bloedvergieten te voorkomen, hun reactie: "Russian military ship, go fuck yourself.". Waarna ze ten onder gingen:



Het is een ontroerend verhaal, maar net als het verhaal van de mysterieuze Mig 29 kun je dit rustig propaganda noemen.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

mr.top schreef: 25 feb 2022, 13:25
El Sordo schreef: 25 feb 2022, 12:38 In de tussentijd krijg ik het idee dat veel Oekraïners het gevoel hebben dat ze in de steek worden gelaten door de rest van de wereld. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Mwoa, je hebt hier niet over Janneke en Mieke. Rusland is een kernmacht waarvan de leider duidelijk heeft gesteld dat er een nucleaire bom vliegt richting het land of de landen die zich hier mee bemoeien.

Vervelend voor Oekraïne maar het is niet anders. Zo’n nucleaire winter is ook geen feest.
Het is wel meer dan "vervelend voor Oekraïne", hè? Er worden daar inmiddels zware oorlogsmisdaden cq. mensenrechtenschendingen gepleegd.

Ik heb het niet over militaire interventie, maar o.a. over de zwaarste financiele sancties, die we nu niet af durven geven. Bovenstaande is m.i. vooral gunboat diplomacy -- zelfs Poetin gaat niet zomaar nucleaire wapens gebruiken -- en daarmee vooral een 'argument' om maar niets te hoeven doen. Bovendien, zodra hij met dezelfde opgeblazen dreigementen een keer Litouwen, Letland of Estland binnenvalt, wat dan? Die retoriek is wmb totaal gratuit en ingegeven door ongegronde angst.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 25 feb 2022, 13:34 Het is een ontroerend verhaal, maar net als het verhaal van de mysterieuze Mig 29 kun je dit rustig propaganda noemen.
Ontroerend?
Wat is in hemelsnaam die "mysterieuze Mig 29", wat heeft dat hiermee te maken en hoezo zijn die 13 gedode soldaten op Snake Island propaganda?

Je drukt je nogal vreemd uit in deze topic.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

Waarom duurt het in godsnaam zo lang voor men één vuist maakt en Rusland afkoppelt van dat bankensysteem. Dat gaat iedereen geld kosten, maar je moet nu eenmaal een prijs betalen om Poetin het zo moeilijk mogelijk te maken. Men wil geen militaire interventie, maar blijkbaar ook niet al te veel centjes kwijt zijn om het Poetin zo moeilijk mogelijk te maken. Als je niet eens de hardste middelen durft in te zetten, waarom zou Poetin zich dan af laten schrikken. Waar stopt het dan? Bij Georgie, Moldavie, de Baltische staten of net wat er op zijn lijstje staat. Gaan we pas ingrijpen wanneer het te laat is, voor zover dat nog niet aan de orde is in ieder geval.

Als ik dan lees dat België wil ingrijpen en voor de bühne roept over het niet meer verstrekken van visa, maar vervolgens wil diamanten wil blijven verkopen. Ja, waar zijn we dan mee bezig. Idem met Italie dat toch maar graag hun mode-rotzooi wil blijven verkopen. Gevatte reactie ook van de Oekraïense Premier op het gemiste telefoontje vanuit Italie. Wat zet je jezelf dan voor lul zeg.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ben lang niet zo goed geïnformeerd als sommigen hier, maar kan amper bevatten dat dit gebeurd. Wat een ellende zeg... Heel veel respect voor iedereen die opstaat om hier iets tegen te doen... Oekraïners die hun land verdedigen maar ook Russen die protesteren.
Sheepies
Bankzitter
2
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 mei 2021
Seizoenkaart: Vak E

Ren Höek schreef: 25 feb 2022, 13:42
mr.top schreef: 25 feb 2022, 13:34 Het is een ontroerend verhaal, maar net als het verhaal van de mysterieuze Mig 29 kun je dit rustig propaganda noemen.
Ontroerend?
Wat is in hemelsnaam die "mysterieuze Mig 29", wat heeft dat hiermee te maken en hoezo zijn die 13 gedode soldaten op Snake Island propaganda?

Je drukt je nogal vreemd uit in deze topic.
De MiG gaat over de 'ghost of Kyiv', een piloot die 6-7 Russen uit de lucht zou hebben geschoten. Dat is inderdaad propaganda/wishful thinking. De 13 soldaten zijn dat natuurlijk niet.

Ik had hier eigenlijk een heel verhaal getypt over hoe Rusland op basis van hoe ze het tot nu toe doen een papieren tijger is en dat Oekraïne met meer Westerse steun een echte fighting chance had kunnen hebben, maar helaas heb ik per ongeluk de comment verwijderd toen ik deze wilde posten.

Desalniettemin doet dat niets af van het immense leed wat iedereen de laatste paar dagen op OSINT en bijv. CNN heeft kunnen volgen, het voelt zo ongelofelijk en zo onnodig.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

El Sordo schreef: 25 feb 2022, 13:39
mr.top schreef: 25 feb 2022, 13:25

Mwoa, je hebt hier niet over Janneke en Mieke. Rusland is een kernmacht waarvan de leider duidelijk heeft gesteld dat er een nucleaire bom vliegt richting het land of de landen die zich hier mee bemoeien.

Vervelend voor Oekraïne maar het is niet anders. Zo’n nucleaire winter is ook geen feest.
Het is wel meer dan "vervelend voor Oekraïne", hè? Er worden daar inmiddels zware oorlogsmisdaden cq. mensenrechtenschendingen gepleegd.

Ik heb het niet over militaire interventie, maar o.a. over de zwaarste financiele sancties, die we nu niet af durven geven. Bovenstaande is m.i. vooral gunboat diplomacy -- zelfs Poetin gaat niet zomaar nucleaire wapens gebruiken -- en daarmee vooral een 'argument' om maar niets te hoeven doen. Bovendien, zodra hij met dezelfde opgeblazen dreigementen een keer Litouwen, Letland of Estland binnenvalt, wat dan? Die retoriek is wmb totaal gratuit en ingegeven door ongegronde angst.
Hij gaat de Baltische staten niet binnen vallen omdat daar inmiddels NAVO troepen staan. Wat de financiële sancties betreft kun je jezelf afvragen of het inmiddels geen symbool politiek is? De Russen zitten al in de afronden de fase met een alternatief betaling systeem. Het enige wat je bemoeilijkt is de handel met het westen. Wat mij betreft worden ze afgekoppeld maar het is niet het wondermiddel wat velen denken dat het is.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Ren Höek schreef: 25 feb 2022, 13:42
mr.top schreef: 25 feb 2022, 13:34 Het is een ontroerend verhaal, maar net als het verhaal van de mysterieuze Mig 29 kun je dit rustig propaganda noemen.
Ontroerend?
Wat is in hemelsnaam die "mysterieuze Mig 29", wat heeft dat hiermee te maken en hoezo zijn die 13 gedode soldaten op Snake Island propaganda?

Je drukt je nogal vreemd uit in deze topic.
Het is natuurlijk stom toevallig dat juist dat deel van de radio opname uitlekt. Er is verder geen explosie of wat dan ook te horen.. Kijk dat het eiland is ingenomen lijkt me helder. Maar dit is weer zo’n verhaal wat gebruikt wordt om het moraal op te stuwen.

Sheepies heeft al wat gepost over de Mig29. Hier nog een link: https://en.as.com/en/2022/02/25/latest_ ... 54230.html
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Johan-Cruijff schreef: 25 feb 2022, 13:53 Waarom duurt het in godsnaam zo lang voor men één vuist maakt en Rusland afkoppelt van dat bankensysteem. Dat gaat iedereen geld kosten, maar je moet nu eenmaal een prijs betalen om Poetin het zo moeilijk mogelijk te maken. Men wil geen militaire interventie, maar blijkbaar ook niet al te veel centjes kwijt zijn om het Poetin zo moeilijk mogelijk te maken. Als je niet eens de hardste middelen durft in te zetten, waarom zou Poetin zich dan af laten schrikken. Waar stopt het dan? Bij Georgie, Moldavie, de Baltische staten of net wat er op zijn lijstje staat. Gaan we pas ingrijpen wanneer het te laat is, voor zover dat nog niet aan de orde is in ieder geval.

Als ik dan lees dat België wil ingrijpen en voor de bühne roept over het niet meer verstrekken van visa, maar vervolgens wil diamanten wil blijven verkopen. Ja, waar zijn we dan mee bezig. Idem met Italie dat toch maar graag hun mode-rotzooi wil blijven verkopen. Gevatte reactie ook van de Oekraïense Premier op het gemiste telefoontje vanuit Italie. Wat zet je jezelf dan voor lul zeg.
Helaas wil niemand economisch water bij de wijn doen. Landen vragen om allerlei uitzonderingen waardoor er aan het eind van de streep niets gebeurt. Het is net als met klimaatverandering. Iedereen weet dat er iets moet gebeuren, maar het mag allemaal niet te veel kosten. En ondertussen stapelen de problemen zich op.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lees nu meerdere keren dat de Russen in vredesonderhandelingen zouden willen met Oekraïne.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 25 feb 2022, 14:57 Lees nu meerdere keren dat de Russen in vredesonderhandelingen zouden willen met Oekraïne.
Ja, zodat ze later kunnen zeggen dat Oekraïne de boot afhield en ze dus wel door moesten gaan met militaire acties
La vida és massa curta per no fer broma
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:15 Persoonlijk ben ik trouwens wel benieuwd of Anonymous nog ergens mee gaat komen, hebben ze met de Bataclan aanslagen wel gedaan.
Vrijdag 25-2-2022 14:02 (AD/ED)
Hackersgroep Anonymous wil vrijdag nieuwe cyberaanvallen op de Russische regering uitvoeren. Die aanvallen zullen volgens het collectief intenser zijn dan die van donderdag. ,,We zijn ervan overtuigd dat sancties geen effect hebben op het criminele regime van Poetin. We roepen landen die Oekraïne steunen op om de banden met Rusland te verbreken en Russische ambassadeurs uit te zetten", laat Anonymous weten. Volgens de groep is de strijd in Oekraïne geen gevecht tussen de NAVO en Rusland, 'maar tussen democratie en fascisme'.

Bij de cyberaanvallen van donderdag zou onder meer het netwerk van de Russische staatstelevisie RT zijn platgelegd. De websites van het Kremlin, het Russische parlement, het ministerie van Defensie in Moskou en andere overheidsdiensten waren donderdag ook onbereikbaar, maar het is niet duidelijk of dat door cyberaanvallen kwam.

Anonymous is een internationale groep hackers, maar het is niet bekend wie tot de groep behoren. Ze voeren regelmatig digitale aanvallen op overheden uit.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ren Höek schreef: 25 feb 2022, 12:35 Wat een gestoorde inhoud (uit het live blog van het AD):
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov zegt dat Rusland met Oekraïne wil onderhandelen als het leger zich volledig overgeeft. Volgens de minister is het volledig demilitariseren van Oekraïne een belangrijk doel.

Lavrov benadrukt ook dat Rusland niet van plan is Oekraïne te bezetten. ,,Wij willen dat het Oekraïense volk onafhankelijk is." Een ander doel van Rusland is om de huidige regering van president Volodimir Zelenski omver te werpen. ,,Wij kunnen de regering niet erkennen als democratisch", zei Lavrov. Zijn ministerie voegde er nog aan toe dat het niet wil dat 'neonazi's' Oekraïne regeren.

Zelenski is democratisch gekozen bij de verkiezingen in 2019. Hij versloeg de toenmalige president Petro Porosjenko, die goede relaties had met Rusland en Poetin.

Lavrov zei ook nog dat hij vrijdag in gesprek gaat met de leiders van de afvallige pro-Russische Oekraïense regio's Donetsk en Loehansk.

Het Kremlin reageerde positief op uitlatingen van Zelenski dat Oekraïne neutraal wil zijn tussen het Westen en Rusland. Er kon nog niets worden gezegd over contact tussen Poetin en Zelenski. Lavrov zei ongeveer tegelijkertijd dat hij niets gelooft van Oekraïense neutraliteit.
Haha sorry maar als dit er al in staat: Hij versloeg de toenmalige president Petro Porosjenko, die goede relaties had met Rusland en Poetin. Grotere vijanden politiek waren er zo ongeveer niet, Poroshenko en Poetin. Op dat artikel over vredesonderhandelingen, ja Oekraine is natuurlijk niet helemaal op haar achterhoofd gevallen: als iets duidt op een laffe val waaraan de Russen zich niet gaan houden dan is dathet wel. Het is een goedkope truc om Oekraine ontwapend te zien,

Overigens even terug naar een artikel uit 2018 waarin Poroshenko het scenario al angstvallig goed voorspelde (Euasian Times). Ik heb veel discussies gehad met vrienden destijds over de president, Poroshenko of Zelensky, Een goede vriend gaf aan dat hij geen fan was van Poroshenko maar vanuit belang van het land en de Russische dreiging tien keer liever Poroshenko had dan rookie Zelensky.

Als je gaat kijken naar het huidige politieke landschap dan zie je dat we overal rookies hebben: Duitsland, Amerika, Oekraine. *dat kwam Rusland ook niet slecht uit.
Russia-Ukraine Relations Turn Sour; Poroshenko Accuses Putin of Dreaming of Rebuilding Russian Empire
By
EurAsian Times Desk
November 29, 2018
Russia-Ukraine Relations continue to turn sour after Ukrainian President Petro Poroshenko accused Russian President Vladimir Putin of attempting to rebuild “the Russian Empire” in the middle of a conflict between Kiev and Moscow over the seizure of three Ukrainian vessels in the Sea of Azov.

Poroshenko made the accusation in an interview with the German media. Russia’s naval forces intercepted and seized three Ukrainian vessels after they entered Russian waters off the coast of Crimea in the Sea of Azov on Sunday.

The Kremlin said the seizure of the ships was legitimate because they were intruding on Russia’s territorial waters off the coast of Crimea, which voted to join Russia in a 2014 referendum. Kiev and its Western allies, however, have been striving to portray that as an act of Russian “aggression.”

“Putin wants to bring back the old Russian Empire. Crimea, Donbass… he wants the whole country,” Poroshenko claimed in remarks made to the Bild daily, Germany’s biggest-selling newspaper. “As a Russian emperor, as he sees himself, his empire cannot function without Ukraine, he sees us as a colony.”

The Ukrainian president also sought to drum up support from NATO states in the standoff with Russia, calling on Germany and the US-led alliance to send naval vessels to the Sea of Azov to protect Ukraine and its interests.

“Germany is one of our closest allies, and we hope that states within NATO are now ready to relocate naval ships to the Sea of Azov in order to assist Ukraine and provide security,” Poroshenko told the German paper, claiming that Russia “wants nothing less than to occupy the sea.”
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne