Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 17:07 Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.

De Russen dachten, laten we het anders even nog meer verpesten.
Ik stel misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan Rusland ondanks de grootte van het Oekraïense leger zo snel oprukken? Met deze snelheid gaat capitulatie geen weken duren, eerder dagen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 17:11
VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 17:07 Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.

De Russen dachten, laten we het anders even nog meer verpesten.
Ik stel misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan Rusland zo snel oprukken? Met deze snelheid gaat capitulatie geen weken duren.
Tsjernobyl ligt aan de rand van Wit-Rusland. Wit-Rusland is Ruslands bitch, dus daar zaten al troepen. Vandaar.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 24 feb 2022, 17:15
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 17:11

Ik stel misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan Rusland zo snel oprukken? Met deze snelheid gaat capitulatie geen weken duren.
Tsjernobyl ligt aan de rand van Wit-Rusland. Wit-Rusland is Ruslands bitch, dus daar zaten al troepen. Vandaar.
Ik doelde eigenlijk vooral over die troepen rondom Kiev. Ze hebben nu al zo'n belangrijk vliegveld in handen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3200
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 15:52
Skywalker schreef: 24 feb 2022, 15:39
Tijdens de oorlog in Joegoslavië, de golfoorlog etc ging carnaval ook gewoon door.

Bij het voetbal wordt er vooraf/tijdens/na de wedstrijd ook gezopen/gejuicht/etc.
Betaald voetbal ook maar stilleggen?

NB: nee, ik ben geen canavalvierder
Ja en bij mijn geboorte stond de woonkamer tijdens kraamvisite blauw van de sigarettenrook. Dat iets vroeger zo was, wil niet zeggen dat het nu ook zo hoeft te gaan.
Elders in de wereld zijn er ook conflicten/oorlogen.
Raar dan dat carnaval daar niet voor hoeft te worden afgelast?
En zoals gezegd: waarom dan carnaval wel en voetbal niet?
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Troepen zijn ingevlogen en ook Kiev ligt hemelsbreed maar zo’n 80km van de grens.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 17:11
VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 17:07 Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraïense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekraïne kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekraïne ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraïense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.

De Russen dachten, laten we het anders even nog meer verpesten.
Ik stel misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan Rusland ondanks de grootte van het Oekraïense leger zo snel oprukken? Met deze snelheid gaat capitulatie geen weken duren, eerder dagen.
Dat heeft een paar redenen.

1. Oekraine als term betekent letterlijk grensland, of land grenzend aan. Het is voor hele grote delen - en met name aan de grens - vlak land. Dat betekent dat het logistiek makkelijk te penetreren is. Dat is historisch altijd al het probleem geweest maar Oekrainse rijken onder de voet werden gelopen.
2. Je kunt er ernstig rekening mee houden dat Rusland al heel lang op voorhand haar mannetjes undercover heeft gestuurd voor sabotage, plannen, verkenning en dergelijke. Dat kan allemaal maanden en jaren geleden al helemaal uitgepland zijn bij wijze van spreken. Het is ironisch genoeg redelijk makkelijk infiltreren aangezien qua uiterlijk, qua taal en dergelijke er weinig verschillen zijn.
3. Je hebt een front van duizenden kilometers penetreerbaar gebied, doordat Wit Rusland, Luhanks, Donetsk en Transnistrie de bitch van Rusland zijn kan je dus van enorm veel kanten aanvallen; ergo onvoorspelbaarwaarje je troepenmacht moet posteren. Berggebieden heb je eigenlijk alleen echt bij Lviv, Chernivtsi, Khamyanets Podilsky.
4. Rusland heeft al tien jaar enorm geinvesteerd in haar leger en dat is op en top voorbereid.
5. Het is voor Oekraine ook niet makkelijk geweest openlijk troepenconcentraties te posteren aan de grens in het geval Rusland dat zogenaamd in het proces van 'diplomatie' had aangegrepen als provocatie.
6. Last but not least, Oekraine is ook eens in een ondertal. Rusland heeft een derde van de troepen meer.
7. Er zit ook een enorme cybermacht achter Rusland die aan het helpen, het gevecht gebeurt niet alleen op de grond.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

El Sordo schreef: 24 feb 2022, 17:30 Troepen zijn ingevlogen en ook Kiev ligt hemelsbreed maar zo’n 80km van de grens.
Dit dus, en er ligt een makkelijke infrastructuur. Het is ook niet zo dat Oekraine er al z'n troepen kon gaan neerzetten die waren aan het OostFront, Odessa, etc. ook nodig.

Delen van de regio Kherson *de provincie aan het vaste land boven de Krim zijn ook gevallen. Het zogenaamde verhaal dat het alleen om de Donbass gaat en dat er straks een opdeling kan plaatsvinden kan de kast in, Rusland gaat all-inn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Laat ik het zo zeggen, ik geef de hele situatie voor de belangrijke delen als Kyiv ongeveer 5 dagen daarna zal sowieso blijken dat de slag niet meer te winnen valt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We kunnen nu toch wel concluderen dat binnen Nederland Baudet de allergrootste vijand is? Het westen heeft dit bewust uitgelokt voor de great reset en Poetin valt niets te verwijten.

Met alle respect... oh nee, toch niet: als je nu nog Baudet stemt dan sta je definitief aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Baudet heult openlijk met de vijand.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2022, 17:51 We kunnen nu toch wel concluderen dat binnen Nederland Baudet de allergrootste vijand is? Het westen heeft dit bewust uitgelokt voor de great reset en Poetin valt niets te verwijten.

Met alle respect... oh nee, toch niet: als je nu nog Baudet stemt dan sta je definitief aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Baudet heult openlijk met de vijand.
Het schorem van demagogie is een van de meest kwaadaardige psychopaten in de Nederlandse politiek. Die heeft zichzelf op een Janmaat-achtige manier buitenspel gezet. Maar hij is gelukkig niet het grootste gevaar want zijn machtsbasis is al even verdampt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2022, 17:51 We kunnen nu toch wel concluderen dat binnen Nederland Baudet de allergrootste vijand is? Het westen heeft dit bewust uitgelokt voor de great reset en Poetin valt niets te verwijten.

Met alle respect... oh nee, toch niet: als je nu nog Baudet stemt dan sta je definitief aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Baudet heult openlijk met de vijand.
100% dit. Hij bekent steeds meer kleur, zijn dog whistles zijn inmiddels vervangen door megafonen. Ik weet wel wie in aanmerking komen voor de door hun zo geliefde tribunalen, op termijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

300 demonstranten verspreid over Rusland opgepakt voor demonstreren tegen de oorlog, las ik.

Wat zijn het toch ook een lafbekken he... bah bah. Miezerige figuren die bang zijn voor doodnormale mensen. Poetin was altijd al een klein kutventje wat zich zo nodig groot moest laten lijken via lachwekkend kinderachtige fotosessies, dat minderwaardigheidscomplex heeft ie op z'n hele land geprojecteerd en daarvoor vermoordt ie nu Oekraïeners.

Dus Poetin staat volgens sommigen toch eigenlijk wel een beetje in z'n recht, want het Westen... want de NAVO, blah blah. Maar zelfs de Russen zelf kan ie daarvan niet overtuigen zonder ze maximaal te bespelen, allerlei onzin te verkondigen en elk tegengeluid direct in de kiem te smoren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
YANKEE
Talent
3
Berichten: 86
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2022, 17:51 We kunnen nu toch wel concluderen dat binnen Nederland Baudet de allergrootste vijand is? Het westen heeft dit bewust uitgelokt voor de great reset en Poetin valt niets te verwijten.

Met alle respect... oh nee, toch niet: als je nu nog Baudet stemt dan sta je definitief aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Baudet heult openlijk met de vijand.
Het is al eng genoeg mocht je dit nu pas concluderen..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] of je a.u.b. wil stoppen met bellen naar Defensie:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1129696 ... -telegraaf
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ook Wilders gebruikt dit weer erg opzichtig, zij het wat ‘genuanceerder’ verwoord, voor eigen politiek gewin door expliciet een deel van de schuld bij de EU cq. de ‘heersende politiek’ te leggen. Smakeloos. Van het alt-rightclubje komt eigenlijk alleen JA21 met een resoluut statement, dat verrast me dan weer in enigszins positieve zin.

Afijn, de meest verregaande sancties liggen waarschijnlijk nu al niet meer op tafel. Tot zover de straffe dreigementen vanuit Europa.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

De hele anti-vaxkliek is zich inmiddels aan het ombouwen tot pro-Rusland kliek. Ik zou lachen als het niet zo triest was.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

El Sordo schreef: 24 feb 2022, 18:34 Ook Wilders gebruikt dit weer erg opzichtig, zij het wat ‘genuanceerder’ verwoord, voor eigen politiek gewin door expliciet een deel van de schuld bij de EU cq. de ‘heersende politiek’ te leggen. Smakeloos. Van het alt-rightclubje komt eigenlijk alleen JA21 met een resoluut statement, dat verrast me dan weer in enigszins positieve zin.
Opdat we daardoor in elk geval maar weer mogen beseffen wat populisme nou eigenlijk inhoudt, i.p.v. het inmiddels gangbare idee dat het eigenlijk gewoon 'mensen naar de mond praten' is (waar je elke politicus wel eens op kunt betrappen). Maar ook dat zal vast ijdele hoop zijn.
Afijn, de meest verregaande sancties liggen waarschijnlijk nu al niet meer op tafel. Tot zover de straffe dreigementen vanuit Europa.
Zeer verontrustend, welke aanwijzing heb je daarvoor?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette schreef: 24 feb 2022, 18:41 De hele anti-vaxkliek is zich inmiddels aan het ombouwen tot pro-Rusland kliek. Ik zou lachen als het niet zo triest was.
Verplichte vaccinatie in Rusland. Die mensen zijn zo dom, dat het niet meer grappig is.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 24 feb 2022, 18:42

Zeer verontrustend, welke aanwijzing heb je daarvoor?
Radio 1 ;)
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Skywalker schreef: 24 feb 2022, 17:30
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 15:52

Ja en bij mijn geboorte stond de woonkamer tijdens kraamvisite blauw van de sigarettenrook. Dat iets vroeger zo was, wil niet zeggen dat het nu ook zo hoeft te gaan.
Elders in de wereld zijn er ook conflicten/oorlogen.
Raar dan dat carnaval daar niet voor hoeft te worden afgelast?
En zoals gezegd: waarom dan carnaval wel en voetbal niet?
Vooropgesteld: IK vind het niet gepast, maar tegelijkertijd gun ik jou en een ander een feestje. Ik kijk er niemand op neer.

Wat mij betreft is er best wat nuance mogelijk: een voetbalwedstrijd, bioscoopbezoek of avondje uit vind ik persoonlijk vallen onder het dagelijkse leven. Een zeer uitbundig volksfeest vind ik echter van totaal andere orde. Ook qua locatie: Europa en Oekraïne hebben sterke banden en dit raakt ons. Een conflict in oost Timor, Kirgizië of het midden Oosten is dan toch net wat anders, maar dan zijn er hopelijk ook buurlanden daar die er gepast op reageren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hartverscheurend. Kutpoetin, onbeschrijflijk.

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 24 feb 2022, 18:31 @Josef Dettelbacher of je a.u.b. wil stoppen met bellen naar Defensie:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1129696 ... -telegraaf
Nou ik ben wel de laatste die daarvoor zou bellen. Ze krijgen in Den Haag de coronamaatregelen niet eens gehandhaafd, dus arrestaties van dienstplichtweigeraars is wel het laatste waar je bang voor hoeft te zijn. En als die geblondeerde mafkees die niet eens alleen naar de supermarkt durft te gaan dat zou voorstellen, dan lach ik hem keihard uit.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 24 feb 2022, 19:07 Hartverscheurend. Kutpoetin, onbeschrijflijk.

Ik vind dit ook super kut, maar ik zou het zelf nooit gedaan hebben. Ik vind dat je als vader als eerste een verplichting hebt richting je kinderen, en pas als tweede richting het land waarin je woont. Grond is vervangbaar, je ouders niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Grasmat schreef: 24 feb 2022, 19:07 Hartverscheurend. Kutpoetin, onbeschrijflijk.

Godverdomme zeg.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

mateja schreef: 24 feb 2022, 18:47
GillesdelaCroquette schreef: 24 feb 2022, 18:41 De hele anti-vaxkliek is zich inmiddels aan het ombouwen tot pro-Rusland kliek. Ik zou lachen als het niet zo triest was.
Verplichte vaccinatie in Rusland. Die mensen zijn zo dom, dat het niet meer grappig is.
Afbeelding

Dom en reddeloos verloren.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 24 feb 2022, 19:38
mateja schreef: 24 feb 2022, 18:47

Verplichte vaccinatie in Rusland. Die mensen zijn zo dom, dat het niet meer grappig is.
Afbeelding

Dom en reddeloos verloren.
Dat ze er lekker gaan wonen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne