Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 09:56
Grasmat schreef: 24 feb 2022, 09:49 Doet ie natuurlijk nooit echt hè, da snapte gij ook wel.
Als China zich achter Rusland schaart, dan houdt de NAVO dat gewoon niet tegen. Ik denk niet dat de westerse wereld bereid is tot de massale offers die Rusland en China wel bereid zijn te brengen qua bevolking.
Je bent heel optimistisch. Ik denk niet dat de westerse wereld een keuze heeft in dat scenario. Ieder forumlid wat nog jonger is dan 45 jaar zal in dat geval ook worden opgeroepen om naar het front te gaan. Wat waarschijnlijk inhoudt dat [mention]ShovingNE2[/mention] vanaf dat moment tegen zichzelf praat hier. :lol:
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Dank [mention]ziege maar ook zagge[/mention] en [mention]ShovingNE2[/mention], zal niet ontkennen dat het knap stressen is hier. Heb naast partner en schoonfamilie ook heel wat vrienden en kennissen zitten. Ook in Kharkiv en Kyiv, helaas nog niet iedereen te pakken gekregen.

Door de corona ellende heb ik m'n partner al heel lang niet gezien. Ik zou er volgende week naartoe vliegen en als het alleen in het Oosten los was gegaan had ik dat waarschijnlijk nog wel gedaan. Maarja ik volg dit erg op de voet, ik heb de laatste duels van mijn clubje niet eens gekeken. Dat is allemaal te triviaal op het moment

Nu was het vanochtend wakker worden met een appje, 'ik hou veel van je maar kom niet deze kant op want ik heb geen zin om me ook om jou zorgen te maken' Zelf is ze inmiddels gevlucht met de familie want zelfs in Lviv incidenten.

Moet eerlijk zeggen dat ik een goed contact heb binnen de SBU (de veiligheidsdienst, daar is 50.000 man aan het werk dus geen half werk) tot nu toe is alles wat me werd toevertrouwd uitgekomen.

- De fake flagg operations van de Russen
- De datum dat hetl os zou gaan (vlak na de Olympische Spelen)
- de Cyberaanvallen
- Kyiv en Kharkiv als targets
- De verschillende fronten via Krim, Oosten, Belarus. Het is nog even wachten wat Transnistrie doet, maargoed.

Mijn contact zei ook dat het niet zou stoppen bij Oekraine alleen, nu hoop ik ten zeerste dat die voorspelling niet uitkomt maar als je al weer ziet dat de Baltische Staten ook al weer met cyberattacks aangevallen worden dan durf ik niets uit te sluiten...dat scenario zijn we in aanbeland. Verder had m'n contact ook nog over een cyberaanval op West Europa die ze verwachten. Mocht dat gebeuren dan denk ik dat de regio Eindhoven en met name ASML hettarget gaat worden.

Tot slot, Rusland zal in West-Oekraine nooit erkend worden, ook geen marionettenregering. Ik zie nog wel een geurrilla-oorlog ontstaan als Rusland ze er echt onder probeert te krijgen.


Ik zie net dat ook Odessa en Ivano Frankivsk aanvallen zijn geweest, dat is ook West Oekraine. Odessa zal wel vanuit Transnistrie zijn gebeurd, Ivano Frankivsk nou dan hebben ze bijna alles gehad; met Dnipro, Odessa, Kyiv, Lviv, Kharkiv, Ivan Frankivsk, Kramatorsk. Alleen Kherson en Rivne en je hebt het hele kaartje compleet.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 24 feb 2022, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mr.top schreef: 24 feb 2022, 09:58
Grasmat schreef: 24 feb 2022, 09:49 Doet ie natuurlijk nooit echt hè, da snapte gij ook wel.
Poetin kan niet overal zijn en een fout zit in een klein hoekje.
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 09:53 Totaal niet belangrijk gelet op wat er nu gebeurt, maar ik denk dat de mensen in Groningen de bui wel voelen hangen vwb gas de komende 10 jaar.

Verder zou het me ook niet verbazen als dit een enorme boost gaat geven aan de ontwikkeling van batterijen en de verkoop van zonnepanelen.

En vwb de Baltische staten: wit Rusland was in feite al Russisch, en dat stukje Kaliningrad in het zuiden maakt dat de grens met de rest van Europa (zo'n 50 km) flinterdun is. Die zullen vast het zweet op het voorhoofd hebben staan.
En wie gaan al die zonnepanelen installeren? Je hoopt op een instroom van Oekraïns personeel? :D

De vraag is of Poetin daadwerkelijk zo dom is om de Baltische staten binnen te vallen? Enkele mensen hebben in de topic al terecht geroepen dat dit wordt volggeplant met NAVO materiaal. Nederland is daar zelfs op dit moment al actief. Onze lieve landje heeft nauwe banden met deze staatjes en onze jongens worden als eerste opgeroepen als de Russen inderdaad een poging doen.
Eigenlijk hoop ik op wat black ops achtige acties, dat midden in de nacht opeens het Kremlin wordt opgeblazen ofzo, maar dit is natuurlijk geen Splinter Cell :tear:

Ja ik denk dat we op dit moment helemaal niet goed meer in kunnen schatten hoe dom of slim Putin daadwerkelijk is. Wat hij nu laat zien is zó 1940, een echt wtf moment in de geschiedenis. Eigenlijk is het nu al te laat om deze man nog te accepteren als politiek leider van Rusland, dus ik vraag me af of er nog een weg terug is waar hij zelf en Oekraïne mee kan leven.

We hebben hier enorme weilanden vol zonnepanelen staan, waarvan een groot deel helaas in buitenlandse handen. Ik zou zeggen zet door met de uitkoop van veehouders, en pleur die weilanden vol voor Nederlands gebruik. Het hoeft niet per sé op het dak van ieder huis.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:00
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 09:56

Als China zich achter Rusland schaart, dan houdt de NAVO dat gewoon niet tegen. Ik denk niet dat de westerse wereld bereid is tot de massale offers die Rusland en China wel bereid zijn te brengen qua bevolking.
Je bent heel optimistisch. Ik denk niet dat de westerse wereld een keuze heeft in dat scenario. Ieder forumlid wat nog jonger is dan 45 jaar zal in dat geval ook worden opgeroepen om naar het front te gaan. Wat waarschijnlijk inhoudt dat @ShovingNE2 vanaf dat moment tegen zichzelf praat hier. :lol:
Das allemaal leuk en aardig, maar ik zeg je alvast dat ome Josef en familie dan op het vliegtuig stappen naar rustiger water. Ik ben niet bereid mijn leven op te offeren voor dit soort zaken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:00
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 09:56

Als China zich achter Rusland schaart, dan houdt de NAVO dat gewoon niet tegen. Ik denk niet dat de westerse wereld bereid is tot de massale offers die Rusland en China wel bereid zijn te brengen qua bevolking.
Je bent heel optimistisch. Ik denk niet dat de westerse wereld een keuze heeft in dat scenario. Ieder forumlid wat nog jonger is dan 45 jaar zal in dat geval ook worden opgeroepen om naar het front te gaan. Wat waarschijnlijk inhoudt dat @ShovingNE2 vanaf dat moment tegen zichzelf praat hier. :lol:
Haha leuk geprobeerd maar ik ga niet andermans oorlog uitvechten. En aangezien de Russische troepen echt niet ons landje gaan binnenvallen a la de Duitsers kunnen ze er mooi inzakken en blijf ik bij vrouw en kind.

Maar nogmaals: zo ver laat men het echt niet komen aangezien er dan alleen maar verliezers zijn. Van beide kanten.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Persoonlijk ben ik trouwens wel benieuwd of Anonymous nog ergens mee gaat komen, hebben ze met de Bataclan aanslagen wel gedaan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:07
mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:00

Je bent heel optimistisch. Ik denk niet dat de westerse wereld een keuze heeft in dat scenario. Ieder forumlid wat nog jonger is dan 45 jaar zal in dat geval ook worden opgeroepen om naar het front te gaan. Wat waarschijnlijk inhoudt dat @ShovingNE2 vanaf dat moment tegen zichzelf praat hier. :lol:
Das allemaal leuk en aardig, maar ik zeg je alvast dat ome Josef en familie dan op het vliegtuig stappen naar rustiger water. Ik ben niet bereid mijn leven op te offeren voor dit soort zaken.
In Amerika kijken ze net zo tegen vluchtelingen aan als wij hier natuurlijk hè. Of je moet goede contacten hebben op de Antillen? ;)

We hebben het hier natuurlijk over een fictief extreem scenario. Maar goed, dat gold een paar weken geleden ook voor een inval in de Oekraïne door Rusland.

Ik lees nu wel met enige weemoed het topic over onze nieuwe Braziliaanse aanwinst. Geloof het of niet maar ik heb gewoon zin in een wedstrijd nu. Jezelf ouderwets druk maken over de belangrijkste bijzaak in het leven.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

De Europese Commissie zal donderdag een ongezien pakket sancties tegen Rusland voorstellen, kondigen Commissie-voorzitter Ursula von der Leyen en buitenlandchef Josep Borrell aan. Strategische sectoren zullen geen toegang meer krijgen tot Europese technologie en alle banken worden afgesloten van Europese geldstromen.

Nu Rusland Oekraïne echt de oorlog heeft verklaard en het land is binnengevallen, komt de Europese Unie met zware sancties tegen het land. Eerder kondigde het blok al aan dat een aantal Russische banken en prominenten geen toegang meer zouden hebben tot de EU en geldstromen, maar dat pakket wordt nu uitgebreid.

Volgens Borrell is het pakket dat donderdag wordt voorgesteld het "zwaarste ooit". Voor belangrijke Russische bedrijven wordt het heel moeilijk om nog handel te drijven met EU-landen en geen enkele bank zal nog toegang hebben tot Europees geld.

Volg dit onderwerpVolgen
Krijg een melding bij alles dat verschijnt over de oorlog in Oekraïne
"We willen er zo voor zorgen dat Rusland zo weinig mogelijk geld kan ophalen om zijn oorlog te financieren", zegt Von der Leyen. Ze spreekt van een "barbaarse aanval met een ontzettend cynische verantwoording".

Ook het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zouden woensdag nog extra economische sancties tegen Rusland bekendmaken.
Neem dan Zwitserland ook maar mee zou ik zeggen en bevries al dat maffia geld wat in Londen staat ook maar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:15 Persoonlijk ben ik trouwens wel benieuwd of Anonymous nog ergens mee gaat komen, hebben ze met de Bataclan aanslagen wel gedaan.
Ja daar zat ik ook aan te denken. Vaak hebben dat soort partijen het niet zo op vrijheidrovende schurken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:17
De Europese Commissie zal donderdag een ongezien pakket sancties tegen Rusland voorstellen, kondigen Commissie-voorzitter Ursula von der Leyen en buitenlandchef Josep Borrell aan. Strategische sectoren zullen geen toegang meer krijgen tot Europese technologie en alle banken worden afgesloten van Europese geldstromen.

Nu Rusland Oekraïne echt de oorlog heeft verklaard en het land is binnengevallen, komt de Europese Unie met zware sancties tegen het land. Eerder kondigde het blok al aan dat een aantal Russische banken en prominenten geen toegang meer zouden hebben tot de EU en geldstromen, maar dat pakket wordt nu uitgebreid.

Volgens Borrell is het pakket dat donderdag wordt voorgesteld het "zwaarste ooit". Voor belangrijke Russische bedrijven wordt het heel moeilijk om nog handel te drijven met EU-landen en geen enkele bank zal nog toegang hebben tot Europees geld.

Volg dit onderwerpVolgen
Krijg een melding bij alles dat verschijnt over de oorlog in Oekraïne
"We willen er zo voor zorgen dat Rusland zo weinig mogelijk geld kan ophalen om zijn oorlog te financieren", zegt Von der Leyen. Ze spreekt van een "barbaarse aanval met een ontzettend cynische verantwoording".

Ook het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zouden woensdag nog extra economische sancties tegen Rusland bekendmaken.
Neem dan Zwitserland ook maar mee zou ik zeggen en bevries al dat maffia geld wat in Londen staat ook maar.
Interessant. Zij kunnen ook niet neutraal blijven in deze. De VS zal in het uiterste geval hun dollar stroom afknijpen als ze niet meewerken.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:17
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:07

Das allemaal leuk en aardig, maar ik zeg je alvast dat ome Josef en familie dan op het vliegtuig stappen naar rustiger water. Ik ben niet bereid mijn leven op te offeren voor dit soort zaken.
In Amerika kijken ze net zo tegen vluchtelingen aan als wij hier natuurlijk hè. Of je moet goede contacten hebben op de Antillen? ;)
Ik heb een Japanse vrouw en twee kinderen met dubbel paspoort. Japan heeft alleen een self defense force en die gaan mij daar sowieso niet voor oproepen. Gezien de focus vooral op de grenzen van Europa ligt, schat ik het daar dan net wat veiliger in.

Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:22
mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:17

In Amerika kijken ze net zo tegen vluchtelingen aan als wij hier natuurlijk hè. Of je moet goede contacten hebben op de Antillen? ;)
Ik heb een Japanse vrouw en twee kinderen met dubbel paspoort. Japan heeft alleen een self defense force en die gaan mij daar sowieso niet voor oproepen. Gezien de focus vooral op de grenzen van Europa ligt, schat ik het daar dan net wat veiliger in.

Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
Sorry maar iemand die zo vrij is zijn worst zo te exposeren op internet verdient natuurlijk als alternatieve straf de dienstplicht. :P

On a serious note, ik denk dat ik het zelf niet zou tegenhouden moest ik opgeroepen worden. Maar dat komt omdat ik denk dat we als Europa straks weer helemaal gemarginaliseerd kunnen worden als we elke keer zeggen "oh das ons landje nog niet, laat maar gaan"
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:01 Mijn contact zei ook dat het niet zou stoppen bij Oekraine alleen, nu hoop ik ten zeerste dat die voorspelling niet uitkomt maar als je al weer ziet dat de Baltische Staten ook al weer met cyberattacks aangevallen worden dan durf ik niets uit te sluiten...dat scenario zijn we in aanbeland. Verder had m'n contact ook nog over een cyberaanval op West Europa die ze verwachten. Mocht dat gebeuren dan denk ik dat de regio Eindhoven en met name ASML hettarget gaat worden.
Interessant hierbij is dat een groot internationaal transportbedrijf waar ik beroepsmatig mee in aanraking kom, sinds deze week volledig plat ligt door een cyber aanval.

Verder denk ik dat de Baltische staten wel echt een stap te ver zijn voor de Russen, de Baltische staten zijn lid van de NAVO namelijk. Daar binnenvallen is wel echt zelfmoord voor Rusland.
Een Oekraiens/Russische collega van me, met roots en familie in de Donbass regio, is "opgelucht" dat het nu eindelijk geëscaleerd is. De ellende was daar al jaren aan de gang en niemand deed er iets aan. Volgens mijn collega zal er nu hopelijk snel vrede komen, en is vrede nog belangrijker dan wie het uiteindelijk voor het zeggen krijgt in de regio.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heftig verhaal [mention]VeresRivne[/mention]. Nogmaals: veel sterkte.

We kunnen niets anders dan alles heel hard aanpakken. Oekraïne gaan we geen oorlog om voeren, maar als ze de baltische staten binnen gaan is het totale oorlog.

Gasprijzen al meer dan 40% gestegen. Denk dat we even een nieuwe begroting moeten maken in NL. De tientallen miljarden voor het klimaat en de stikstofcrisis direct intrekken. Heel snel heel veel achterstallig onderhoud doen bij defensie en haal de belastingen van gas af. We hebben heel veel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een stikstofcrisis. Anders kost een brood over een paar jaar 100 roebel. ;)

Maar dit neigt veel Adolf. Wat ze ook zeggen op RTLZ. Putin wil een groot Russisch Rijk terug. Je moet ze nu totaal treffen. En als China Rusland wil helpen ga je hun ook treffen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:22
mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:17

In Amerika kijken ze net zo tegen vluchtelingen aan als wij hier natuurlijk hè. Of je moet goede contacten hebben op de Antillen? ;)


Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
:grin: :lol:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:34
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:22

Ik heb een Japanse vrouw en twee kinderen met dubbel paspoort. Japan heeft alleen een self defense force en die gaan mij daar sowieso niet voor oproepen. Gezien de focus vooral op de grenzen van Europa ligt, schat ik het daar dan net wat veiliger in.

Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
Sorry maar iemand die zo vrij is zijn worst zo te exposeren op internet verdient natuurlijk als alternatieve straf de dienstplicht. :P

On a serious note, ik denk dat ik het zelf niet zou tegenhouden moest ik opgeroepen worden. Maar dat komt omdat ik denk dat we als Europa straks weer helemaal gemarginaliseerd kunnen worden als we elke keer zeggen "oh das ons landje nog niet, laat maar gaan"
Ik heb voor mezelf een andere rol in gedachten. Als er straks enorm veel mannen naar het front worden gestuurd, dan zijn er ook nog wat mannen nodig om de eenzame vrouwen te ondersteunen. Als China straks geen batterijen meer levert en het Easytoys assortiment geen waarde meer heeft, zijn mannen als ik dan hard nodig.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Mike92PSV
Bankzitter
3
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:22
mr.top schreef: 24 feb 2022, 10:17

In Amerika kijken ze net zo tegen vluchtelingen aan als wij hier natuurlijk hè. Of je moet goede contacten hebben op de Antillen? ;)
Ik heb een Japanse vrouw en twee kinderen met dubbel paspoort. Japan heeft alleen een self defense force en die gaan mij daar sowieso niet voor oproepen. Gezien de focus vooral op de grenzen van Europa ligt, schat ik het daar dan net wat veiliger in.

Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
Heb je weleens naar Border Security gekeken? Ze pikken je er zo uit hoor. :grin:
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2022, 10:38 Heftig verhaal @VeresRivne. Nogmaals: veel sterkte.

We kunnen niets anders dan alles heel hard aanpakken. Oekraïne gaan we geen oorlog om voeren, maar als ze de baltische staten binnen gaan is het totale oorlog.

Gasprijzen al meer dan 40% gestegen. Denk dat we even een nieuwe begroting moeten maken in NL. De tientallen miljarden voor het klimaat en de stikstofcrisis direct intrekken. Heel snel heel veel achterstallig onderhoud doen bij defensie en haal de belastingen van gas af. We hebben heel veel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een stikstofcrisis. Anders kost een brood over een paar jaar 100 roebel. ;)

Maar dit neigt veel Adolf. Wat ze ook zeggen op RTLZ. Putin wil een groot Russisch Rijk terug. Je moet ze nu totaal treffen. En als China Rusland wil helpen ga je hun ook treffen.
De ironie is, wie profiteert van die gasprijzen....wat mijn part versnellen we de energietransitie ook.

Even een scenario erin gooien. We weten dat Poetin de afgelopen twee jaar vanwege corona (waar hij zelf doodsbang voor was) heel geisoleerd zat. Alleen |Zoom conferenties. We weten dat hij alles zelf beslist omdat iedereen doodsbang is om hem tegen te spreken. We weten ook dat hij een dagje ouder wordt en we hebben bij Trump gezien dat bepaalde psychische aandoeningen (dementie) zich dan voor kunnen doen. We weten ook dat Putin een ongebreidelde abitie heeft om het Tsarenland of de gebieden in de USSR te herstellen. Stel nou dat Putin aanvoelt dat hij niet lang meer heeft of hij heeft psychisch een aandoening die hem irrationeel maakt waardoor hij denkt: dit wordt mijn laatste kunstje, mijn erfenis voor Rusland. Dan kun je dus best in een scenario belanden dat Rusland de Baltische Staten met false pretences probeert terug te halen. In 2007 heeft hij er al eens alle overheidswebsites laten hacken en een oproer proberen te creeren. Stel nou dat Putin de NAVO zo chanteert dat hij zegt dat hij zijn kernwapens inzet als men hem niet de Baltische Staten laat. Dan kan Putin denken "goh het Westen gaat nooit een kernoorlog riskeren voor deze kleine gebiedjes"
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 24 feb 2022, 10:38 Heftig verhaal @VeresRivne. Nogmaals: veel sterkte.


Gasprijzen al meer dan 40% gestegen. Denk dat we even een nieuwe begroting moeten maken in NL. De tientallen miljarden voor het klimaat en de stikstofcrisis direct intrekken. Heel snel heel veel achterstallig onderhoud doen bij defensie en haal de belastingen van gas af. We hebben heel veel belangrijkere zaken aan ons hoofd dan een stikstofcrisis. Anders kost een brood over een paar jaar 100 roebel. ;)

Maar dit neigt veel Adolf. Wat ze ook zeggen op RTLZ. Putin wil een groot Russisch Rijk terug. Je moet ze nu totaal treffen. En als China Rusland wil helpen ga je hun ook treffen.
De Chinezen hebben geen geschiedenis van het ingrijpen in andermans zaken. In het uiterste geval zullen zij Taiwan nu binnenvallen en hun hegemonie in de Omliggende zeeen bevestigd willen zien.

Voor de rest heb je volledig gelijk. De extra belasting op energie moet er echt af nu. Er zijn al veel mensen die in de kou zitten. En de extra prijsstijging die dit oplevert duwt echt ruim 35% van Nederland de armoede in. Dat wil je ook niet want dan hebben we over een paar maanden een ander probleem.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:57
VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:34

Sorry maar iemand die zo vrij is zijn worst zo te exposeren op internet verdient natuurlijk als alternatieve straf de dienstplicht. :P

On a serious note, ik denk dat ik het zelf niet zou tegenhouden moest ik opgeroepen worden. Maar dat komt omdat ik denk dat we als Europa straks weer helemaal gemarginaliseerd kunnen worden als we elke keer zeggen "oh das ons landje nog niet, laat maar gaan"
Ik heb voor mezelf een andere rol in gedachten. Als er straks enorm veel mannen naar het front worden gestuurd, dan zijn er ook nog wat mannen nodig om de eenzame vrouwen te ondersteunen. Als China straks geen batterijen meer levert en het Easytoys assortiment geen waarde meer heeft, zijn mannen als ik dan hard nodig.
Nou ok, de vrouwen die qua uiterlijke als innerlijke kenmerken zo onaantrekkelijk zijn dat ze nooit partner vinden die willen we je nog wel laten natuurlijk.

Ik had persoonlijk wel verwacht dat je met een PSV shirtje met achterop Chapter Sidney naar Australie zou vliegen, je schijnt er zo mee binnen te komen. :whistle:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 24 feb 2022, 10:58 Even een scenario erin gooien. We weten dat Poetin de afgelopen twee jaar vanwege corona (waar hij zelf doodsbang voor was) heel geisoleerd zat. Alleen |Zoom conferenties. We weten dat hij alles zelf beslist omdat iedereen doodsbang is om hem tegen te spreken. We weten ook dat hij een dagje ouder wordt en we hebben bij Trump gezien dat bepaalde psychische aandoeningen (dementie) zich dan voor kunnen doen. We weten ook dat Putin een ongebreidelde abitie heeft om het Tsarenland of de gebieden in de USSR te herstellen. Stel nou dat Putin aanvoelt dat hij niet lang meer heeft of hij heeft psychisch een aandoening die hem irrationeel maakt waardoor hij denkt: dit wordt mijn laatste kunstje, mijn erfenis voor Rusland. Dan kun je dus best in een scenario belanden dat Rusland de Baltische Staten met false pretences probeert terug te halen. In 2007 heeft hij er al eens alle overheidswebsites laten hacken en een oproer proberen te creeren. Stel nou dat Putin de NAVO zo chanteert dat hij zegt dat hij zijn kernwapens inzet als men hem niet de Baltische Staten laat. Dan kan Putin denken "goh het Westen gaat nooit een kernoorlog riskeren voor deze kleine gebiedjes"
Als een land met een enorm machtig leger feitelijk geregeerd wordt door één gek, dan kom je voor een probleem te staan. Een inside job a la Operation Valkyrie (maar dan eentje die wel slaagt) zou uitkomst kunnen bieden.

Aan de andere kant lijkt dit een behoorlijk berekende actie van de Russen. Poetin is wel gek, maar hij weet donders goed waar hij mee bezig is natuurlijk.
Verder denk ik niet dat de NAVO weg te bluffen is uit de Baltische staten.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik heb hier nog wel wat kamers vrij op de Antillen voor PSV vrienden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tijd voor een noodverordening om alle veiligelandiers op het vliegtuig te zetten en plaats te maken voor echte vluchtelingen uit Oekraïne. Ze verwachten een stroom van ruim 5 miljoen vluchtelingen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heissenberrug schreef: 24 feb 2022, 11:09 Ik heb hier nog wel wat kamers vrij op de Antillen voor PSV vrienden.
Nog niemand? Dibs!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 24 feb 2022, 11:20
Heissenberrug schreef: 24 feb 2022, 11:09 Ik heb hier nog wel wat kamers vrij op de Antillen voor PSV vrienden.
Nog niemand? Dibs!
Ik heb ook nog wel kamers over in Spanje, maar weet niet hoe veilig dat blijkt te zijn.
Geen garanties, geen geld terug, maar wel lekker weer
La vida és massa curta per no fer broma
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mike92PSV schreef: 24 feb 2022, 10:58
Josef Dettelbacher schreef: 24 feb 2022, 10:22

Ik heb een Japanse vrouw en twee kinderen met dubbel paspoort. Japan heeft alleen een self defense force en die gaan mij daar sowieso niet voor oproepen. Gezien de focus vooral op de grenzen van Europa ligt, schat ik het daar dan net wat veiliger in.

Maarre, ik ben ook niet te beroerd om af te dalen richting Australië of Nieuw-Zeeland. Kom ik gewoon in m'n Hawaii shirt aankakken en doe ik alsof ik slechts 2 weken blijf. Little do they know..
Heb je weleens naar Border Security gekeken? Ze pikken je er zo uit hoor. :grin:
Heel vaak, en daarom gaat het me gewoon lukken. Je moet gewoon een waterdichte itinerary hebben (voor twee weken hotels geboekt, een reisroute en sights in kaart hebben, in je mailbox en telefoon geen info dat wijst op langer verblijf), geen grote som cash dragen, en je moet je baan in Nederland nog hebben.

Outback Joesef, ready to roll.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne