Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Kopstoot is wel een groot woord he manne ;)

Jammer dat Benfica niet net wat meer kon doen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019



:sneeze:
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Benfica was de tweede helft beter. Die gaan winnen in de Arena.
Laatst gewijzigd door guus op 23 feb 2022, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Captain(C)
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 610
Lid geworden op: 4 nov 2020

Nu krijgen we vanavond en morgen de hele dag te horen hoe geweldig ze weer gespeeld hebben.
Koekoek!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Madueke schreef: 23 feb 2022, 22:56

:sneeze:
En Benfica probeerde te voetballen en overklaste Ajax voetballend, vooral de tweede helft had Ajax echt niks in te brengen en heeft Benfica kansen gehad om er nog 1 of 2 te maken (lage voorzet die niet binnen getikt werd, 1 op 1 kut geraakt waardoor Timber nog weg kon werken..)
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

guus schreef: 23 feb 2022, 22:57 Benfica was de teeede helft beter. Die gaan winnen in de Arena.
De tweede helft leek het iets meer op het Benfica van augustus.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 23 feb 2022, 22:55 Kopstoot is wel een groot woord he manne ;)

Jammer dat Benfica niet net wat meer kon doen.
Vroeger was de beweging an sich genoeg voor rood. Tegenwoordig hebben we van die loze randvoorwaarden als ‘intensiteit’ of ‘in slomo ziet het er erger uit’. Het hoort simpelweg niet dus rood was veel makkelijker en beter te begrijpen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ajax is ten onder gegaan aan het Ajax Syndroom maar komt weg met 2 2.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Captain(C) schreef: 23 feb 2022, 22:57 Nu krijgen we vanavond en morgen de hele dag te horen hoe geweldig ze weer gespeeld hebben.
Ik vond Ajax tweede helft helemaal niet goed.
Mike92PSV
Bankzitter
3
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ook typisch dat de berichten binnenstromen als ajax voorstaat maar dat het sinds de 2-2 dodelijk stil is in de appgroepen.
Laatst gewijzigd door Mike92PSV op 23 feb 2022, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Sensation schreef: 23 feb 2022, 22:57
Madueke schreef: 23 feb 2022, 22:56

:sneeze:
En Benfica probeerde te voetballen en overklaste Ajax voetballend, vooral de tweede helft had Ajax echt niks in te brengen en heeft Benfica kansen gehad om er nog 1 of 2 te maken (lage voorzet die niet binnen getikt werd, 1 op 1 kut geraakt waardoor Timber nog weg kon werken..)
Mijn god, de voorzitter van de fanclub, met 2 andere bestuursleden van de fanclub zitten daar al masturberend te praten over Ajax.
Dat mensen dat blad nog blijven spekken, verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Wat heeft die Anthony toch altijd van die vieze puisten op zijn wang zeg.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

TylerDurdn schreef: 23 feb 2022, 23:04
Sensation schreef: 23 feb 2022, 22:57

En Benfica probeerde te voetballen en overklaste Ajax voetballend, vooral de tweede helft had Ajax echt niks in te brengen en heeft Benfica kansen gehad om er nog 1 of 2 te maken (lage voorzet die niet binnen getikt werd, 1 op 1 kut geraakt waardoor Timber nog weg kon werken..)
Mijn god, de voorzitter van de fanclub, met 2 andere bestuursleden van de fanclub zitten daar al masturberend te praten over Ajax.
Dat mensen dat blad nog blijven spekken, verschrikkelijk.
Pieter Zwart geeft ook gewoon aan de Ajax zijn club is..
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Captain(C) schreef: 23 feb 2022, 22:57 Nu krijgen we vanavond en morgen de hele dag te horen hoe geweldig ze weer gespeeld hebben.
Dat denk ik niet. Ze hadden verwacht dat Ajax wel even met 5-0 zou winnen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 23 feb 2022, 22:32 Lekker voor ze. Het zat weer eens niet tegen voor die sukkels maar mooi. Die Rafa Silva is een prima speler trouwens
Echt he. Vond die Darwin ook goed trouwens.
Gebruikersavatar
TheSyb
Nationale topspeler
2
Berichten: 1721
Lid geworden op: 10 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Nee we krijgen te horen hoe goed Benfica wel niet was en wat voor een Europese Gladiatorenspel het was met machtsvertoon en voetballende kwaliteit van beide kanten waar wij in het Europees voetbal niet aan gewend zijn.

Ze spinnen het wel weer op de een of andere manier, zijn ze namelijk best goed in
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Het nare aan deze confrontatie, is dat het voor PSV in the end best gunstig is als Ajax Benfica eruit knikkert. Wat hebben we liever? Ajax een ronde verder en dus weer miljoenen incasseren. Of Benfica door en we pakken als NL niet door op de coëfficiënten.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vogelund schreef: 23 feb 2022, 23:30 Het nare aan deze confrontatie, is dat het voor PSV in the end best gunstig is als Ajax Benfica eruit knikkert. Wat hebben we liever? Ajax een ronde verder en dus weer miljoenen incasseren. Of Benfica door en we pakken als NL niet door op de coëfficiënten.
Ik zou zeggen, kijk op blz 597-598 voor alle meningen hierover :D
Johan-Cruijff
Geselecteerd voor Oranje
5
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 aug 2018
Clubvoorkeur: Ajax

11 Sir Tinus schreef: 23 feb 2022, 22:37 Die Wijffels heb ik vervloekt om z'n teksten maar hij heeft 100 procent gelijk. Wft doet Timber in de spits bij die stand en met 7 man voor de bal. Ik zeg 100% fout van Timber deze tegengoal maar daar zal media NL niet op focussen vanavond.
Vond ik in Tilburg niet zo erg moet ik zeggen. Heb daar geen problemen mee, daarna gaan er nog een hoop dingen meer mis. Ik zou dat tegendoelpunt niet op zijn conto schrijven. Vond het aandeel van Pasveer slechter, maar ook voor die halfbakken redding staat de organisatie niet goed.

Ajax zette de eerste helft goed druk en wist vanuit daar een aantal aanvallen op te zetten. Terechte voorsprong, uiteindelijk moet Alvarez of Haller voor rust de derde goal maken. Dan ben je normaal gesproken klaar en komt de overwinning dichtbij. Nu laat je Benfica in de wedstrijd. Daar waar ik Ajax doorgaans sterk de rust uit vindt komen waren ze nu bijzonder matig. Veel balverlies, positioneel slecht en in de counter kwetsbaar. Dat terwijl onze defensieve organisatie juist het fundament is van onze successen. Uiteindelijk maakt Benfica terecht de gelijkmaker, de tweede helft waren zij de bovenliggende partij. Ik vind 2-2 wel een terechte uitslag gezien het spelbeeld de twee helften.

In Amsterdam moet je dit wel af kunnen maken. Ajax heeft laten zien dat het beter voor de dag kan komen en speelde een van de slechtste helften van het seizoen. Ten Hag weet zijn ploeg wel op scherp te zetten en van onderschatting kan na vanavond geen sprake meer zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax de volgende ronde weet te bereiken, maar dan zal het wel een paar tandjes beter moeten dan in de heenwedstrijd.
Kingfisher
International
2
Berichten: 927
Lid geworden op: 10 jun 2021
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

Awards:

Ajax eruit en Benfica een ronde later exit. Wij moeten zelf nog een paar ronden door zien te komen in de Conference League. Feyenoord en AZ ook. Misschien Vitesse toch nog 1 rondje verder. Dan maakt die ene ronde dat Benfica door is gegaan weinig uit denk ik. #wishfulthinking
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ajax na een gevecht van 120 minuten door. Ronde erna er kansloos af. Lijkt mij het ideale scenario.
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Persepolis schreef: 23 feb 2022, 23:34
Vogelund schreef: 23 feb 2022, 23:30 Het nare aan deze confrontatie, is dat het voor PSV in the end best gunstig is als Ajax Benfica eruit knikkert. Wat hebben we liever? Ajax een ronde verder en dus weer miljoenen incasseren. Of Benfica door en we pakken als NL niet door op de coëfficiënten.
Ik zou zeggen, kijk op blz 597-598 voor alle meningen hierover :D
Ga ik zeker even doen. Maar door de uitslag van vanavond zijn beide scenario’s ineens een stuk realistischer.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

El Sordo schreef: 23 feb 2022, 16:42 Vooruit, twee keer een gelijkspelletje dan, waarbij de volgende wedstrijd na 120 minuten en een slopende penaltyserie in het voordeel van Benfica wordt beslist.
Teruggelezen pagina 597 en dit scenario, twee keer gelijkspel lijkt me prima. Benfica dan volgende ronde er uit.
En met vier Nederlandse clubs in Conference League nog zat punten pakken.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Park schreef: 24 feb 2022, 00:06
El Sordo schreef: 23 feb 2022, 16:42 Vooruit, twee keer een gelijkspelletje dan, waarbij de volgende wedstrijd na 120 minuten en een slopende penaltyserie in het voordeel van Benfica wordt beslist.
Teruggelezen pagina 597 en dit scenario, twee keer gelijkspel lijkt me prima. Benfica dan volgende ronde er uit.
En met vier Nederlandse clubs in Conference League nog zat punten pakken.
Sluit ik mij bij aan. 👍
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Mooi voorbeeld van de hier vaker besproken media wat als "fanboy" schrijft over Ajax.

Ik heb de wedstrijd niet gezien dus lees ik het wedstrijd verslag op NOS.
Aangezien ik dit wel erg lyrisch over Ajax vond, heb ik op Nu.nl (ook niet geheel objectief maar enfin) ook het wedstrijd verslag gelezen.
Wat blijkt: schetst gewoon een totaal ander beeld van vooral de tweede helft.

Het artikel van NOS is bijna schrijnend te noemen met vergelijkingen met City, schrijven over Zidane achtige bewegingen van Antony, "het befaamde combinatiespel" en weinig subtiele verwijzingen naar de succesvolle poulefase en Europese dominantie. Allemaal aspecten die weinig tot niets met de wedstrijd te maken hebben maar wel Ajax wegzet als fantastische club.

Ik zou me kapot schamen als zogenaamd neutrale nieuwszender.

(Ik ben helaas niet bedreven in links delen)
One can only hope
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

https://nos.nl/artikel/2418610-ajax-in- ... en-benfica

Het is vooral een kinderlijk geschreven artikel, wat ansich wel een aardige weergave geeft van de wedstrijd.

Ajax wordt wel bewierookt maar dan om hun spel eerder dit seizoen in de CL en niet zo zeer in deze wedstrijd. Er spreekt eerder een lichte teleurstelling door in het artikel dat Ajax nu niet hun geweldige spel hebben laten zien gisterenavond.

Ajax