Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 22 feb 2022, 09:04
mr.top schreef: 22 feb 2022, 09:02Het zal mij ook niet verbazen als de vredesmissie, zoals hij het noemt, juridisch zowaar nog hout snijdt ook.
Onmogelijk, die erkenning is nl. al illegaal en dus de Russische aanwezigheid ook.



Vandaag stemt dat gajes, dan kan vanavond het bloedvergieten nog beginnen.
De Oekraïne heeft in de voorbije jaren de Russisch sprekende minderheid in die gebieden het aardig lastig gemaakt. Er zijn zelfs hele groepen mensen gewoon de grens over gedeporteerd met Rusland. Vanuit hun perspectief is dat prima te begrijpen want zo’n minderheid ondermijnt je land tijdens een conflict.

Maar het is ook een handeling die gedefinieerd kan worden als genocide en dat is exact wat Poetin nu doet.

Het enige wat hij niet moet doen is nu zorgen voor nodeloos bloedvergieten. Als hij dat voor elkaar krijgt dan komt hij als grote winnaar uit de bus.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 22 feb 2022, 09:10 De Oekraïne heeft in de voorbije jaren de Russisch sprekende minderheid in die gebieden het aardig lastig gemaakt. Er zijn zelfs hele groepen mensen gewoon de grens over gedeporteerd met Rusland. Vanuit hun perspectief is dat prima te begrijpen want zo’n minderheid ondermijnt je land tijdens een conflict.
Geloof vooral niet wat Rusland hierover naar buiten brengt, je praat nu namelijk pure Rusland propaganda na.
De separisten in beide regio's maken het Oekraïne moeilijk en de bevolking daar, niet andersom.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

mr.top schreef: 22 feb 2022, 09:10De Oekraïne heeft in de voorbije jaren de Russisch sprekende minderheid in die gebieden het aardig lastig gemaakt.
Valt volgens mij gigantisch mee, zaken zijn steeds maximaal opgeblazen door de Russische propaganda om een soort van legitimering te geven aan de acties van de Russen... De door het westen aan de macht gebrachte neonazi's in Kiev zouden de etnische Russen onderdrukken, dat verhaal. Maar zoals we weten is dat allemaal Kremlin kletspraat: het gaat Poetin om het Russische Rijk wat hij voor ogen heeft, niet om het welzijn van die etnische minderheid. De Russen in Moskou worden al onderdrukt, dacht je nou werkelijk dat hij iets geeft om mensen die nieteens in Rusland wonen?

Dat is daar ook nooit een echte volksopstand geweest maar een Russisch geleide operatie, die separatisten zijn geen gewone burgers die daar de boel netjes proberen te regelen ofzo, het is één grote bende.

P.S. het is niet de Oekraïne, maar gewoon Oekraïne. DE Oekraïne is een Russische term die impliceert dat het slechts een regio (van Rusland) zou zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 21 feb 2022, 23:20 En onze grote leider (waar iedereen op stemt omdat er zogenaamd geen alternatief zou zijn) zit bij Jinek over een teer vaasje te vertellen.
Dat was vrij triest ja.

Dit ook:

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

mr.top schreef: 22 feb 2022, 09:10
ziege maar ook zagge schreef: 22 feb 2022, 09:04

Onmogelijk, die erkenning is nl. al illegaal en dus de Russische aanwezigheid ook.



Vandaag stemt dat gajes, dan kan vanavond het bloedvergieten nog beginnen.
De Oekraïne heeft in de voorbije jaren de Russisch sprekende minderheid in die gebieden het aardig lastig gemaakt. Er zijn zelfs hele groepen mensen gewoon de grens over gedeporteerd met Rusland. Vanuit hun perspectief is dat prima te begrijpen want zo’n minderheid ondermijnt je land tijdens een conflict.

Maar het is ook een handeling die gedefinieerd kan worden als genocide en dat is exact wat Poetin nu doet.

Het enige wat hij niet moet doen is nu zorgen voor nodeloos bloedvergieten. Als hij dat voor elkaar krijgt dan komt hij als grote winnaar uit de bus.
Ik heb Russisch sprekenden uit Kharkiv, Sumy, Luhansk, Kramatorsk en dergelijke gesproken die geven aan dat dit grote onzin is. Ik heb ook al eerder gezegd, als dat het werkelijke argument zou zijn dan zou het op veel meer plekken in Oekraine hommeles zijn geweest. Ik noem de regios Sumy, Kharkiv, Dnipropetrovsk. Gek genoeg is het daar precies andersom. Hoe zou het komen? Rusland heeft veel provocateus, propaganda, knokploegen en dergelijke ingezet.

Kleine anekdotes hieromtrend.

Ik was ooit bij de wedstrijd Dnipropetrovsk - Ajax. Een vriend van me, een fanatieke Ajaxfan uit Chernihiv zat ik samen mee in het uitvak. Hij had een Oekainse vlag met daarop AFCA gemaakt. Midden in de wedstrijd kwamen de UEFA waarnemers dat we die vlag moesten inhalen, want geen politieke uitingen. Vervolgens met tegenzin gedaan. Na de wedstrijd wandelen we naar de metro en vervolgens wordt ik omsingeld door harde kern 35 Dnipro aanhangers. Vluchten had weinig zin, want er stond een circkel om ons heen. Ik voel me op dat moment niet echt op mijn gemak. Mijn Oekrianse Ajaxvriend start de discussie. Het ging om de vlag. Ik dacht nog "Oh shit zij zijn pro Russisch". Het tegendeel was waar, ze waren kwaad dat we die Oekrianse vlag binnen hadden gehaald en dachten dat we Russische provocateurs waren" Toen me m'n maat voorstelde om maar Anti=Putin liederen te zingen draaide de sfeer meteen.

Toen ik op uitnodiging in Dnipropetrovsk was (nu Dnipro) om een Engelse les te geven aan mensen gevlucht uit de gebieden waaronder dus wat uit Luhansk en Donetsk zat. Die zeiden heel duidelijk, het is niet omdat we alleen Russisch spreken dat we ons ook Russisch voelen. We voelen ons Oekrains. Er is helemaal geen probleem met taal.

Toen ik in Odessa was kwam ik een etnische Rus tegen van een jaar of twintig. Hij gaf aan de propaganda van zijn land zo erg te vinden (hij woonde sinds zijn 14de in Odessa), dat hij besloten had om zich aan te sluiten bij het AZOV batallion. Dat is een paramilitaire heel pro Oekrainse groep.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 22 feb 2022, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

De term genocide is hier aan stevige inflatie onderhevig.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 feb 2022, 09:18
mr.top schreef: 22 feb 2022, 09:10De Oekraïne heeft in de voorbije jaren de Russisch sprekende minderheid in die gebieden het aardig lastig gemaakt.

Dat is daar ook nooit een echte volksopstand geweest maar een Russisch geleide operatie, die separatisten zijn geen gewone burgers die daar de boel netjes proberen te regelen ofzo, het is één grote bende.

P.S. het is niet de Oekraïne, maar gewoon Oekraïne. DE Oekraïne is een Russische term die impliceert dat het slechts een regio (van Rusland) zou zijn.
Natuurlijk is dat een bende. Dat is nu eenmaal eigen bij dit soort conflicten. Het maakt verder niet uit of het een separatist is of een daadwerkelijkd Rus. Als jij om wat voor reden dan ook spontaan de grens wordt over geknikkerd dan ben je niet blij.

Als Poetin inderdaad de regio’s die hij nu heeft ingenomen gaat uitbreiden dan gaan we zien hoe erg het Rusland gevoel leeft bij het volk daar. Dan zullen we zien of die separatisten inderdaad betaalde oproerkraaiers zijn of gewoon mensen die leven met een paar decennia aan frustratie in het achterhoofd.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

mr.top schreef: 22 feb 2022, 10:35
ziege maar ook zagge schreef: 22 feb 2022, 09:18


Dat is daar ook nooit een echte volksopstand geweest maar een Russisch geleide operatie, die separatisten zijn geen gewone burgers die daar de boel netjes proberen te regelen ofzo, het is één grote bende.

P.S. het is niet de Oekraïne, maar gewoon Oekraïne. DE Oekraïne is een Russische term die impliceert dat het slechts een regio (van Rusland) zou zijn.
Natuurlijk is dat een bende. Dat is nu eenmaal eigen bij dit soort conflicten. Het maakt verder niet uit of het een separatist is of een daadwerkelijkd Rus. Als jij om wat voor reden dan ook spontaan de grens wordt over geknikkerd dan ben je niet blij.

Als Poetin inderdaad de regio’s die hij nu heeft ingenomen gaat uitbreiden dan gaan we zien hoe erg het Rusland gevoel leeft bij het volk daar. Dan zullen we zien of die separatisten inderdaad betaalde oproerkraaiers zijn of gewoon mensen die leven met een paar decennia aan frustratie in het achterhoofd.
Tuurlijk joh. Geloofwaardig verhaal ook, Luhansk en Donetsk wel en die andere regio's helemaal niet. Het antwood ligt allang in de geschiedenis. Kijk wat er met de stad Kharkiv gebeurde met de opstand en je hebt je antwoord.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Stukje duiding van Olaf Koens:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2022, 10:50 Stukje duiding van Olaf Koens:

Hier blijft het natuurlijk niet bij.....
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Natuurlijk blijft het hier niet bij...

Een terughoudende opstelling qua sancties zou ik heel erg dom vinden, je weet dat Poetin niet uit zichzelf zal stoppen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Precies. Alsof Rusland de komende tijd braaf in Luhansk en Donetsk blijft staan met 80.000 soldaten.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Check de gezichten van beide heren in dit clipje... om even aan te geven hoe de verhoudingen binnen het Kremlin liggen.


De meest meedogenloze figuur staat aan de top, dat is zoals het bij de maffia ook werkt he
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

https://www.foreignaffairs.com/articles ... ussia-wins
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Omroep ON is inmiddels ook begonnen hun pro-Poetin propaganda over ons uit te strooien dus feitelijk hebben we nu ons eigen FOX in Nederland.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Zijn we eindelijk wel van dat gedoe met lotingen voor Europese wedstrijden af.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 22 feb 2022, 13:11 Omroep ON is inmiddels ook begonnen hun pro-Poetin propaganda over ons uit te strooien dus feitelijk hebben we nu ons eigen FOX in Nederland.
Onbegrijpelijk dat die malloten zijn toegelaten tot het zenderbestand. Nepnieuws, nepnieuws, nepnieuws, en dat mag zomaar op tv uitzenden.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat heeft die mafkees een opgeblazen kop joh? Is ie ziek? Of gewoon teveel gevreten? De enige redding voor de wereld is dat ie van zijn stokje valt op een dag.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hij heeft altijd al Blofeld willen zijn en komt nu eindelijk in de buurt

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De beurs in Rusland al in een week 20% in elkaar. Nog veel verder aan gort helpen maar. Banken totaal uitsluiten van welk betalingsverkeer ook. En de tyfus voor hun gas. Help ze maar richting hongersnood en armoede.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vanmiddag zouden ze het nog bij de huidige grenzen laten, intussen laat Poetin weten dat ze toch die héle provincies willen innemen.

Zo voorspelbaar... met die afgezwakte sancties ga je Rusland echt niet stoppen, je moet niets afzwakken maar juist een berg er bovenop gooien en de boel omdraaien. Als je achter de feiten aan blijft lopen zal hij pas stoppen als ie het hele land heeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Deels eens.het argument dat je nog altijd op moet kunnen schalen qua sancties snijdt ook wel hout. Want dan heeft Putin niets meer te verliezen: de sancties worden toch niet erger.

Maar wat mij betreft help je het land totaal naar de tyfus. Zo hard dat de bevolking in opstand komt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik denk eigenlijk dat we het heel anders aan moeten pakken, nl. het land volzetten met NAVO troepen. Dan houdt het wel op.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En dat dan 1 iemand de trekker overhaalt en we echt in oorlog zijn met Rusland.

Gaan we heel Europa blootstellen aan raketten voor een oud deel van de Sovjet Unie. Nee toch. Kapot sanctioneren en wapens leveren. Thats it.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 22 feb 2022, 19:08 Deels eens.het argument dat je nog altijd op moet kunnen schalen qua sancties snijdt ook wel hout. Want dan heeft Putin niets meer te verliezen: de sancties worden toch niet erger.

Maar wat mij betreft help je het land totaal naar de tyfus. Zo hard dat de bevolking in opstand komt.
Het grote probleem is dat Rusland ongeveer 100 miljard in een stabiliteitsfonds heeft zitten, waardoor ze wel een warchest hebben om het even mee uit te houden. Het tweede probleem is dat je sancties tegen Rusland kunt uitvaardigen maar ze hebben vazalstaatjes als Wit Rusland, Kazachstan en dergelijke wel in hun macht, en ze hebben hulp van China. Veel van die zaken komen ze wel omheen.

Het Oekrainse leger bewapenen is in mijn ogen effectiever, jij had pas nog een goed idee over die Amerikaanse tanks. :)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Bewapenen is oorlog... liever zet je iets neer wat ook voor Poetin echt een brug te ver is. NAVO troepen dus. Dan krijg je een hoop geschreeuw en vast een tijdje een gigantische toename van cyberwarfare, maar dan stopt het wel bij de huidige posities.


Hopelijk betekent die bolle kop van Poetin trouwens dat ie intussen aan de prednison zit en dat ie niet lang meer heeft. Dat zou ook e.e.a. kunnen verklaren nl. dat ie gauw nog ff iets wil doen waarmee ie in de geschiedenisboeken komt... tot nu toe is het toch vooral het zoveelste corrupte flutdictatortje. Ongetwijfeld heeft ie Onsterfelijkheid gelezen van Milan Kundera, al was het maar om de haakjes naar de Russische historie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne