John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Madueke schreef: 18 feb 2022, 09:21 Dan gaan we maar weer HOPEN dat Mwene en Obispo kunnen spelen zondag, anders krijgen we weer wat debutanten achterin.
In de basis kan je dan 'gewoon' Mauro - Teze - Boscagli - Max opstellen :zip:
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ren Höek schreef: 18 feb 2022, 08:27 PSV wint en houdt de 0, hier wordt echter net gedaan alsof we met 0-5 geslacht zijn :lol:

Het niet halen van een extra CV was een (ingecalculeerd) risico, dat gaf men bij PSV ook gewoon aan.
Een topper of niemand, het werd niemand.

Zolang het geen punten kost is het ook geen probleem, so far so good.

PS: Volgens sommigen had PSV desnoods iemand als Doekhi moeten halen, maar gezien de laatste wedstrijden van Vitesse heb ik nog liever Max als CV.
Geen punten heeft gekost? FYI: We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd.

Het lijkt af en toe wel bij PSV we een sociale werkplaats. Als je op komt dagen, is het al top. Je hoeft op zich niet zoveel te kunnen, als je maar sympathiek bent.
Onze John heeft gewoon weer kei hard gefaald. We moeten nu een linksback met een Coronabesmetting die inmiddels al een jaar duurt, centraal zetten omdat Bacootje alleen voor de echte toppers ging. Het is gewoon om woedend van te worden.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Bubba Gump schreef: 18 feb 2022, 09:32
Ren Höek schreef: 18 feb 2022, 08:27 PSV wint en houdt de 0, hier wordt echter net gedaan alsof we met 0-5 geslacht zijn :lol:

Het niet halen van een extra CV was een (ingecalculeerd) risico, dat gaf men bij PSV ook gewoon aan.
Een topper of niemand, het werd niemand.

Zolang het geen punten kost is het ook geen probleem, so far so good.

PS: Volgens sommigen had PSV desnoods iemand als Doekhi moeten halen, maar gezien de laatste wedstrijden van Vitesse heb ik nog liever Max als CV.
Geen punten heeft gekost? FYI: We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd.

Wat loop jij jou weer te mekkeren? Hoezo zijn we afgehaakt in de titelstrijd? Ajax gaat rondom z'n CL duels echt nog wel punten verspelen..
Beetje positiever mag ook wel..
The fat lady hasn't sung yet...
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

We zijn helemaal niet "definitief afgehaakt". Er is nog niets onoverkombaar en dat heeft PSV meer dan 1 keer laten zien.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bubba Gump schreef: 18 feb 2022, 09:32
Ren Höek schreef: 18 feb 2022, 08:27 PSV wint en houdt de 0, hier wordt echter net gedaan alsof we met 0-5 geslacht zijn :lol:

Het niet halen van een extra CV was een (ingecalculeerd) risico, dat gaf men bij PSV ook gewoon aan.
Een topper of niemand, het werd niemand.

Zolang het geen punten kost is het ook geen probleem, so far so good.

PS: Volgens sommigen had PSV desnoods iemand als Doekhi moeten halen, maar gezien de laatste wedstrijden van Vitesse heb ik nog liever Max als CV.
Geen punten heeft gekost? FYI: We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd.
Ja maar dat heeft aan veel dingen gelegen maar niet aan de kwaliteit van de centrale verdedigers in de wedstrijden waar we het hebben laten liggen. Sterker nog, Drommel was 2x verantwoordelijk, Mvogo 1x en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord was collectief waarbij we vooral kwaliteit op het middenveld en voorin ontbrak.

Het niet halen van die extra verdediger vind ik nog steeds verdedigbaar, maar ik vind dat Roger hier wel slimmer mee om moet gaan. Je moet een beter noodplan hebben dan Max als CB. Als je weet dat je Sangaré en Boscagli mist (Sangaré zou je zelfs als 1e noodoplossing kunnen zien) en dus enkel Teze en Obispo over hebt dan zorg je dat je de 2 CB's van Jong PSV erbij neemt in die week en dat je ze zeker niet laat spelen bij Jong. Die Vos speelt dit seizoen 25 wedstrijden als CV bij Jong PSV, dan kan hij het toch niet zo slecht doen dat je voor Max kiest?

Nu zijn Obispo en Boscagli weer terug van het weekend en we hoeven nog maar een wedstrijd of 6 te overbruggen dus ik geloof nog steeds dat het niet halen van een CV te verdedigen valt maar het wordt wel tijd dat we Jong PSV gebruiken waar het ook voor bedoeld is; de stap naar het eerste kleiner maken.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dat gaat onder Roger niet gebeuren. Hij stelt liever Mwene op als rechtsbuiten en Max en Guti als cv dan dat hij een jeugdspeler opstelt.

Vind overigens het niet halen van een cv helemaal niet te verdedigen. Vind ook dat we voor dit seizoen al krap in de verdedigers zaten maar dat ging telkens goed. Dit is spelen met vuur. Het is mazzel dat Mauro overal kan spelen anders had je een enorm probleem gehad.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

DadOfThree schreef: 18 feb 2022, 09:35
Bubba Gump schreef: 18 feb 2022, 09:32

Geen punten heeft gekost? FYI: We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd.

Wat loop jij jou weer te mekkeren? Hoezo zijn we afgehaakt in de titelstrijd? Ajax gaat rondom z'n CL duels echt nog wel punten verspelen..
Beetje positiever mag ook wel..
The fat lady hasn't sung yet...
Ik loop helemaal niet te ‘mekkeren’, ik constateer alleen feiten , om met een zekere Theo M te spreken . We staan nu al op flinke achterstand en een veel minder doelsaldo. En dan moet onze jaarlijkse verliespartij in de Kuip nog komen.
Positief zijn juich ik toe, maar enig realisme is hier ook wel op zijn plaats.
Maar goed back in topic, is het contract van Sjonny al verlengd? Algemene trend lijkt toch wel te zijn dat hij het uitstekend lijkt te doen, nog los van zijn geweldige karakter en Innemende persoonlijkheid .
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

"Ik constateer alleen de feiten"

Even daarvoor: "We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd".

Stand na 22 wedstrijden: Ajax 54 punten, PSV 49. 5+0,1 vanwege doelsaldo. We moeten er nog 12 spelen, dus 36 punten te verdelen. Leg mij maar uit hoe we, gekeken naar deze wiskundige waarheden, definitief zijn afgehaakt.

Als je het over feiten wil hebben, doe het dan wel goed. Tot dusver heb je alleen je eigen inschatting gedeeld en dat heeft niks te maken met het constateren van feiten. Het is maar een vermoeiende devaluatie van het begrip.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 09:53 Dat gaat onder Roger niet gebeuren. Hij stelt liever Mwene op als rechtsbuiten en Max en Guti als cv dan dat hij een jeugdspeler opstelt.

Vind overigens het niet halen van een cv helemaal niet te verdedigen. Vind ook dat we voor dit seizoen al krap in de verdedigers zaten maar dat ging telkens goed. Dit is spelen met vuur. Het is mazzel dat Mauro overal kan spelen anders had je een enorm probleem gehad.
Hoe je het ook wendt of keert: Vos neerzetten in plaats van Guti of Max was een catastrofale fout geweest. Je laat zo'n matige speler met 0.0 ervaring op het hoogste niveau toch niet op zo'n moment spelen? Je pint veel te hard vast op dat jeugd dingetje, alsof Schmidt jeugd totaal negeert. Ik heb je al meerdere malen verteld wie kansen hebben gekregen van Schmidt, maar wat jou betreft zet je liever Berry van Lierop in de verdediging van PSV JO14 dan dat Max daar staat, lijkt wel :L
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik zou als ik coach was geweest ook voor deze opties gekozen hebben. Het is allemaal niet ideaal, maar ik denk dit toch de minst slechte optie was. Evenals dat ik het niet inbrengen van Bakayoko wel kon begrijpen. Dat had je bij een 2-0 of 3-0 kunnen doen. Nu is hij nog te onervaren met name als hij niet aan de bal is en talentvolle buitenspelers moeten dit nog leren. Ik heb al zo vaak gezien dat een tegengoal begint bij een fout en/of het niet goed mee teruglopen van een talentvolle aanvaller. Je kiest dan voor een volwaardige volwassen eerste elftal speler hoe matig Bruma aan de bal ook is.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 18 feb 2022, 13:36
Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 09:53 Dat gaat onder Roger niet gebeuren. Hij stelt liever Mwene op als rechtsbuiten en Max en Guti als cv dan dat hij een jeugdspeler opstelt.

Vind overigens het niet halen van een cv helemaal niet te verdedigen. Vind ook dat we voor dit seizoen al krap in de verdedigers zaten maar dat ging telkens goed. Dit is spelen met vuur. Het is mazzel dat Mauro overal kan spelen anders had je een enorm probleem gehad.
Hoe je het ook wendt of keert: Vos neerzetten in plaats van Guti of Max was een catastrofale fout geweest. Je laat zo'n matige speler met 0.0 ervaring op het hoogste niveau toch niet op zo'n moment spelen? Je pint veel te hard vast op dat jeugd dingetje, alsof Schmidt jeugd totaal negeert. Ik heb je al meerdere malen verteld wie kansen hebben gekregen van Schmidt, maar wat jou betreft zet je liever Berry van Lierop in de verdediging van PSV JO14 dan dat Max daar staat, lijkt wel :L
Beste Ardbeg. Alles wat jij mij verteld is niet meteen een voldongen feit. Het betekend ook niet dat ik het met je eens moet zijn.

Het gaat mij echt niet om Dennis Vos. Die zal nooit het eerste elftal halen. Het gaat mij om die vele andere momenten dat hij jeugd had kunnen meenemen die wel toekomst hebben. Of dat ze gewoon nodig waren. Het is toch heel raar dat als er drie vleugelaanvallers geblesseerd zijn en Bakayoko de pannen van het dak speelt dat Mwene rechtsbuiten staat.. Of ben jij daar dan heel content mee? Ik zal niet zeggen dat Schmidt de jeugd totaal negeert, dat is namelijk ook niet zo. Maar hij is ook niet de man die de stap vanuit Jong makkelijker heeft gemaakt.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat laatste hoort toch ook niet makkelijker te worden?
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 18 feb 2022, 13:54 Dat laatste hoort toch ook niet makkelijker te worden?
Waarom niet?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 13:55
Ykhim schreef: 18 feb 2022, 13:54 Dat laatste hoort toch ook niet makkelijker te worden?
Waarom niet?
Want: Kwaliteit boven kwantiteit.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 13:55Waarom niet?
Het zou betekenen dat het gat in kwaliteit tussen Jong PSV en PSV kleiner wordt. Ik weet niet of dat op dit moment wenselijk is hoor.

Een plek in het eerste moet verdiend worden.
Laatst gewijzigd door Ykhim op 18 feb 2022, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 13:45
Ardbeg schreef: 18 feb 2022, 13:36

Hoe je het ook wendt of keert: Vos neerzetten in plaats van Guti of Max was een catastrofale fout geweest. Je laat zo'n matige speler met 0.0 ervaring op het hoogste niveau toch niet op zo'n moment spelen? Je pint veel te hard vast op dat jeugd dingetje, alsof Schmidt jeugd totaal negeert. Ik heb je al meerdere malen verteld wie kansen hebben gekregen van Schmidt, maar wat jou betreft zet je liever Berry van Lierop in de verdediging van PSV JO14 dan dat Max daar staat, lijkt wel :L
Beste Ardbeg. Alles wat jij mij verteld is niet meteen een voldongen feit. Het betekend ook niet dat ik het met je eens moet zijn.

Het gaat mij echt niet om Dennis Vos. Die zal nooit het eerste elftal halen. Het gaat mij om die vele andere momenten dat hij jeugd had kunnen meenemen die wel toekomst hebben. Of dat ze gewoon nodig waren. Het is toch heel raar dat als er drie vleugelaanvallers geblesseerd zijn en Bakayoko de pannen van het dak speelt dat Mwene rechtsbuiten staat.. Of ben jij daar dan heel content mee? Ik zal niet zeggen dat Schmidt de jeugd totaal negeert, dat is namelijk ook niet zo. Maar hij is ook niet de man die de stap vanuit Jong makkelijker heeft gemaakt.
Ik denk dat je verder moet kijken dan gewoon jeugd in passen. Het gaat over de hele balans van het team. Als je gaat schuiven, heeft dat elders impact. Mbt Bakayoko: Het is echt niet alsof hij al lang zichzelf laat zien hoor, niet zoals bij Madueke bijvoorbeeld. Als je dan met cruciale wedstrijden eerder Doan, Vertessen neerzet en afhankelijk van wat de wedstrijd vraagt Mwene daar posteert: Nee, dat vind ik helemaal niet raar. Ik denk echt dat je de stap van Jong naar PSV 1 gruwelijk onderschat.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 18 feb 2022, 14:00
Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 13:55Waarom niet?
Het zou betekenen dat het gat in kwaliteit tussen Jong PSV en PSV kleiner wordt.
Ja als je het zo zwart wit uitlegt wel. Daarmee ga je wel voorbij aan een paar genoemde voorbeelden maargoed. Van mij hoeft Schmidt echt niet iedereen die tegen een bal kan trappen in het eerste te zetten. Maar er zijn voldoende momenten geweest dat jonge spelers minuten konden krijgen die dan niet gepakt worden. En dat vind ik jammer.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ardbeg schreef: 18 feb 2022, 14:01
Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 13:45

Beste Ardbeg. Alles wat jij mij verteld is niet meteen een voldongen feit. Het betekend ook niet dat ik het met je eens moet zijn.

Het gaat mij echt niet om Dennis Vos. Die zal nooit het eerste elftal halen. Het gaat mij om die vele andere momenten dat hij jeugd had kunnen meenemen die wel toekomst hebben. Of dat ze gewoon nodig waren. Het is toch heel raar dat als er drie vleugelaanvallers geblesseerd zijn en Bakayoko de pannen van het dak speelt dat Mwene rechtsbuiten staat.. Of ben jij daar dan heel content mee? Ik zal niet zeggen dat Schmidt de jeugd totaal negeert, dat is namelijk ook niet zo. Maar hij is ook niet de man die de stap vanuit Jong makkelijker heeft gemaakt.
Ik denk dat je verder moet kijken dan gewoon jeugd in passen. Het gaat over de hele balans van het team. Als je gaat schuiven, heeft dat elders impact. Mbt Bakayoko: Het is echt niet alsof hij al lang zichzelf laat zien hoor, niet zoals bij Madueke bijvoorbeeld. Als je dan met cruciale wedstrijden eerder Doan, Vertessen neerzet en afhankelijk van wat de wedstrijd vraagt Mwene daar posteert: Nee, dat vind ik helemaal niet raar. Ik denk echt dat je de stap van Jong naar PSV 1 gruwelijk onderschat.
Het feit dat ik vind dat het beter kan betekend niet meteen dat ik iets "gruwelijk" onderschat. We hebben dit seizoen een serie wedstrijden gehad waarbij bijna al onze vleugelaanvallers geblesseerd waren. Ik vind het dan heel normaal dat je een Bakayoko bij de selectie haalt. En dat is slechts een voorbeeld. Die jongen is er klaar voor. Niet om in cruciale wedstrijden het verschil te maken maar wel om zijn minuten te pakken als dat kan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind ook lang niet alle voorbeelden slecht hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat je best Bakayoko boven Mwene mag verkiezen op rechtsbuiten, klinkt me heel logisch zelfs. Maar er valt ook wat voor te zeggen om het wat rustiger aan te doen. Hoelang is zo'n Bakayoko nou écht goed geweest? Een maand, misschien twee en toen kreeg hij na de winterstop ook een kans om zich te tonen bij PSV-1. Dat lijkt me een gezond traject, toch?

Verder vraag ik me af wie in aanmerking zou moeten komen voor meer speeltijd. Los van fitheid overigens, want dat is ook weleens een issue. De meest getalenteerde spelers van Jong PSV zijn volgens mij Seelt, Sambo, Oppegard, Bakayoko en Fofana. Die zitten er, mits fit, allemaal wel bij. Meer dan dat kun je volgens mij nog niet echt vragen, daarvoor missen ze nog de inhoud en de kwaliteit. Is ook niet erg, want hun concurrenten zijn van behoorlijk niveau.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind dat er dit seizoen eigenlijk weinig aanleiding is geweest om jeugd tot te passen. Drie goede wedstrijden in Jong PSV betekent niet dat je maar de kans boven op dat moment al meer volwassen en langer bij de selectie zittende spelers de kans moet krijgen. Iedereen die enigszins in aanmerking kwamen tot de winterstop raakte langdurig geblesseerd. Fofana, Sambo en Oppergard. Vanaf de winterstop werd er gekeken naar Seelt en Bakayoko. Seelt heeft het aardig gedaan, maar nog lang niet goed genoeg om in aanmerking te komen bij het eerste. Hij is er bij afwezigheid van Ramalho bijgekomen. Die Seelt die in de eerste maanden op de bank zat bij Jong PSV, omdat Van de Blaak de voorkeur kreeg op de RCV positie. Bakayoko is het vanaf oktober pas echt stappen gaan maken. Hij zou ook mee mogen op trainingskamp als dat door was gegaan. PSV zit veel ruimer voorin dan achterin en Bakayoko is nog niet zover dat je hem in een Europese wedstrijd met 1-0 voorstaat in kan brengen. Dat risico is simpelweg nog te groot. Dan had PSV ruimer moeten voorstaan.

Ik vind de kritiek op het te weinig brengen van jeugd op Schmidt niet helemaal terecht en op zijn minst wat genuanceerder dan dat het door een aantal gebracht wordt. Vorig seizoen heef hij Madueke en Vertessen gebracht en mocht Teze na een goede voorbereiding blijven staan. Ook Ledezma kreeg het en der zijn minuten totdat hij zwaar geblesseerd raakte. En zoals bovenstaand beschreven waren de opties door omstandigheden een heel stuk minder. Ook moet je rekening houden met als je een jeugdspeler inzet dit ook invloed heeft op de selectiespeler die je selecteert maar nog wel nodig gaat hebben. Tuurlijk heb je wel eens 10 minuten voor tijd dat een jeugdspeler er ook wel in had gekund bij een ruimte voorsprong, maar zo lineair zijn dat soort beslissingen vaak niet. Als Bakayoko echt zo goed is en zijn progressie kan doorzetten dan komt hij er echt wel. Ook als Schmidt volgend jaar nog trainer van PSV was geweest.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Ykhim schreef: 18 feb 2022, 14:16 Ik vind ook lang niet alle voorbeelden slecht hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat je best Bakayoko boven Mwene mag verkiezen op rechtsbuiten, klinkt me heel logisch zelfs. Maar er valt ook wat voor te zeggen om het wat rustiger aan te doen. Hoelang is zo'n Bakayoko nou écht goed geweest? Een maand, misschien twee en toen kreeg hij na de winterstop ook een kans om zich te tonen bij PSV-1. Dat lijkt me een gezond traject, toch?

Verder vraag ik me af wie in aanmerking zou moeten komen voor meer speeltijd. Los van fitheid overigens, want dat is ook weleens een issue. De meest getalenteerde spelers van Jong PSV zijn volgens mij Seelt, Sambo, Oppegard, Bakayoko en Fofana. Die zitten er, mits fit, allemaal wel bij. Meer dan dat kun je volgens mij nog niet echt vragen, daarvoor missen ze nog de inhoud en de kwaliteit. Is ook niet erg, want hun concurrenten zijn van behoorlijk niveau.
Vorig jaar waren er genoeg momenten om Sambo en Oppegard minuten te laten maken. Begin dit seizoen hebben Fofana en Oppegard veel op de bank gezeten. Ook tijdens 5-1 op Gala en 3-0 op Midjesland. Toen mochten o.a. Rosario en Bruma in de 90ste minuut invallen bijvoorbeeld. Dat zijn naar mijn mening typisch momenten voor jonge spelers. Dat doe je niet om die gasten een pleziertje te doen maar het is goed voor hun ontwikkeling. En dan niet altijd in de 90ste minuut natuurlijk. Als ik dan gister weer de totaal geflopte Bruma zie invallen baal ik daar van. Als supporter zie je dan toch veel liever Bakayoko?
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Gisteren stonden we met 1-0 voor en werden ze gevaarlijk. Dan was Bakayoko geen goed idee. Daarnaast speelt Bruma links en Bakayoko rechts en daar was Vertessen al ingevallen die een paar niveautjes hoger is dan Bakayoko dus dat gaat niet op.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 18 feb 2022, 09:39
Bubba Gump schreef: 18 feb 2022, 09:32

Geen punten heeft gekost? FYI: We zijn inmiddels definitief afgehaakt in de titelstrijd.
Ja maar dat heeft aan veel dingen gelegen maar niet aan de kwaliteit van de centrale verdedigers in de wedstrijden waar we het hebben laten liggen. Sterker nog, Drommel was 2x verantwoordelijk, Mvogo 1x en de wedstrijden tegen Ajax en Feyenoord was collectief waarbij we vooral kwaliteit op het middenveld en voorin ontbrak.
In de wedstrijd met je directe concurrent lukt het de back up CV Obispo en gelegenheids linksback Mauro niet om een zwaar geblesseerde, hinkende en manke spits van koppen af te houden waardoor het 0-1 wordt.

Hoezo ligt het dan niet aan de verdediging 😂
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 18 feb 2022, 14:26Vorig jaar waren er genoeg momenten om Sambo en Oppegard minuten te laten maken. Begin dit seizoen hebben Fofana en Oppegard veel op de bank gezeten. Ook tijdens 5-1 op Gala en 3-0 op Midjesland. Toen mochten o.a. Rosario en Bruma in de 90ste minuut invallen bijvoorbeeld. Dat zijn naar mijn mening typisch momenten voor jonge spelers. Dat doe je niet om die gasten een pleziertje te doen maar het is goed voor hun ontwikkeling. En dan niet altijd in de 90ste minuut natuurlijk. Als ik dan gister weer de totaal geflopte Bruma zie invallen baal ik daar van. Als supporter zie je dan toch veel liever Bakayoko?
Het zijn vooral van die op zichzelf staande wedstrijden die je er nu uitpikt. Ik snap dat wel, maar in het merendeel van de potjes staan we geen 5-1 voor en dan kiest Schmidt voor betrouwbaarheid. Hij maakt de inschatting dat Bruma z'n werk beter kan uitvoeren dan Bakayoko. Daar kun je van alles van vinden, ik volg beide kanten van het spectrum wel.

Maar als je het hebt over het grotere plaatje, dan kun je wat mij betreft pas de juiste vragen stellen. Ik denk niet dat je dan serieus kan concluderen dat jeugd niet genoeg kansen krijgt. Teze staat inmiddels weer in de basis, Gakpo is aanvoerder, Obispo komt aan z'n minuten, Madueke en Vertessen hebben sprongen vooruit gemaakt, er zijn meerdere jeugdspelers die actief worden betrokken bij het eerste. Speeltijd komt van daaruit zelf en vooral als je er klaar voor bent, dat is de lijn die ik Schmidt al anderhalf jaar zie volgen en waar ik me goed in kan vinden. Alleen minuten als je er klaar voor bent en in alle eerlijkheid: ik vind dat veel van onze eigen jeugd behoorlijk opgehemeld wordt. Een paar leuke potjes bij Jong PSV is nog steeds héél ver weg van structureel meekunnen bij PSV-1. Niet alleen qua kwaliteit, maar vooral ook qua fysieke inhoud en tactische betrouwbaarheid. Je ziet het notabene aan Vertessen en in mindere mate Madueke hoe lastig het is om 90 minuten lang goed je werk uit te voeren op het minst acceptabele niveau, de ondergrens zeg maar. Gasten als Sambo, Bakayoko en Oppegard hebben dan natuurlijk nog veel minder te zoeken in het eerste. Dat heeft gewoon tijd nodig.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

We hebben een Europese wedstrijd gespeeld met een verdediging bestaande uit Mauro - Teze - Guti - Max. Laat dat even op je inwerken.
Helemaal een lachertje om te stellen dat het zogenaamd geen probleem is want het heeft je geen punten gekost, maar dit had net zo goed tegen een tegenstander van een beetje niveau kunnen gebeuren.

Het is om je dood te schamen, zo'n TD.

Ardbeg schreef: 18 feb 2022, 09:36 We zijn helemaal niet "definitief afgehaakt". Er is nog niets onoverkombaar en dat heeft PSV meer dan 1 keer laten zien.
Wishful thinking. Realistisch gezien is het verschil in kwaliteit te groot om nog een gat van 5 punten te kunnen dichten. In bijv. 2007 en 2016 waren de selecties qua niveau min of meer gelijk, dat is nu echt niet het geval.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7215
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 18 feb 2022, 17:01 Wishful thinking. Realistisch gezien is het verschil in kwaliteit te groot om nog een gat van 5 punten te kunnen dichten. In bijv. 2007 en 2016 waren de selecties qua niveau min of meer gelijk, dat is nu echt niet het geval.
Toen waren er mensen die zeiden dat de PSV selectie zelfs beter was. Wat n.m.i. ook wel was, maar wij hadden een zware CL campagne toen.
Nu zal niemand dat zeggen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong