Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het lijkt erop dat ze dat inmiddels wel vrede hebben getekend, gezien het feit dat Brands Koeman sprak voor hij naar Everton ging.

https://www.psvinside.nl/marcel-brands- ... en-koeman/
Er staat namelijk : Brands won inlichtingen over de tweede club van Everton in bij de trainer die hij eerder zelf wegstuurde uit Alkmaar én de trainer die begin vorig seizoen werd ontslagen bij Everton.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

psvgouda schreef: 15 feb 2022, 10:55 Marco Silva en Ancelotti in het AD genoemd?! Way out of our league, waar ze dat vandaan hebben? Begint hier overigens druk te worden qua namen :mrgreen:
Wijfels?

Die moet je niet serieus nemen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

OnsPSV schreef: 15 feb 2022, 10:53 Bosz wordt nu ook steeds vaker genoemd: AD en Telegraaf noemen z’n naam in combinatie met PSV
Ik heb even een onderzoekje gedaan naar het Ajax onder Peter Bosz. Hij heeft daar gepresteerd wat PSV ambieert. Die Europa League is zo ontzettend belangrijk geweest voor de jaren erna.

De spelers die de meeste minuten maakte met de leeftijden waren:

Klaassen 23
Onana 20
Sanchez 20
Younes 22
Veltman 24
Viergever 26
Ziyech 23
Dolberg 18
Schöne 30
Traoré 20
Sinkgraven 20
Riedewald 19
De Ligt 16
Tete 20
Dijks 23
Vd Beek 19


Dit is echt bizar jong en hun waarde is echt enorm gestegen door dat seizoen. Peter Bosz heeft gewoon bewezen dat presteren met een jong team uitstekend kan.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Riffii schreef: 15 feb 2022, 10:56 Ik hoop op Bosz maar ik denk dat t Cocu gaat worden.
Kleine huivering en rilling over mijn rug...
Ik hoop beide niet en zelfs liever Cocu dan Bosz als ik móet kiezen tussen die twee.
DadOfThree schreef: 15 feb 2022, 10:56 Ik hoop van harte dat PSV (nog een keer) de ballen durft te tonen en een buitenlandse trainer aan stelt.
Dit geldt ook voor mij.

Waarom? Bewezen track record met de omstandigheden meegenomen en zowel de successen als gefaalde projecten in een balans meegenomen.
Ik hoop oprecht dat Cocu betrokken kan blijven bij de club en een rol krijgt die hem past, en wie weet is dat ook bij het eerste elftal. Maar toch hoop ik dat PSV voor een nóg betere kandidaat gaat dan Cocu voor de positie van hoofdcoach van PSV 1. Iemand waar de balans van succes en mislukte projecten (waarom dan ook) beter uitslaat. Liefst iemand die bewezen heeft op meerdere plekken/bij meerdere club succes te halen. Want dan sluit je omstandigheden wat meer uit en is de kans groter dat dit komt door de kwaliteit van de persoon zelf.
One can only hope
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Het probleem met een buitenlandse trainer is dat hij altijd de ambitie heeft om hogerop te komen. Bij een Nederlandse trainer (zowel Bosz als Cocu) weet je dat ze graag een aantal jaren in Nederland blijven ook vanwege familie enz.
Als we een weg gaan inslaan kan het best belangrijk zijn dat er een trainer zit die er bij wijze van 5 jaar zit en niet 'maar' 2 jaar.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ComeOnPSV schreef: 15 feb 2022, 11:11 Het probleem met een buitenlandse trainer is dat hij altijd de ambitie heeft om hogerop te komen. Bij een Nederlandse trainer (zowel Bosz als Cocu) weet je dat ze graag een aantal jaren in Nederland blijven ook vanwege familie enz.
Als we een weg gaan inslaan kan het best belangrijk zijn dat er een trainer zit die er bij wijze van 5 jaar zit en niet 'maar' 2 jaar.
Kwaliteit moet leidend zijn. Peter Bosz heeft overigens welgeteld 1 seizoen bij Ajax gezeten alvorens hij naar Dortmund ging..
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 15 feb 2022, 11:13 Kwaliteit moet leidend zijn. Peter Bosz heeft overigens welgeteld 1 seizoen bij Ajax gezeten alvorens hij naar Dortmund ging..
We weten allemaal de reden. Hij wilde bij Ajax blijven, maar hij mocht niet zijn staf aanpassen.
Helemaal eens dat we voor kwaliteit moeten gaan, maar ik vind dat we ook moeten kijken naar de continuïteit van het beleid. En laten we eerlijk zijn dat trainers die het goed doen bij PSV ook Bosz en Cocu kunnen zijn.. die kans is net zo groot als een buitenlandse trainer n.m.i.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 15 feb 2022, 11:11 Het probleem met een buitenlandse trainer is dat hij altijd de ambitie heeft om hogerop te komen. Bij een Nederlandse trainer (zowel Bosz als Cocu) weet je dat ze graag een aantal jaren in Nederland blijven ook vanwege familie enz.
Als we een weg gaan inslaan kan het best belangrijk zijn dat er een trainer zit die er bij wijze van 5 jaar zit en niet 'maar' 2 jaar.
PSV is nu al een springplank voor spelers, dus waarom niet voor trainers? Als ze daar een goede naam mee opbouwen, wordt het vinden van "de volgende opvolger" steeds gemakkelijker.
La vida és massa curta per no fer broma
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

ComeOnPSV schreef: 15 feb 2022, 11:11 Als we een weg gaan inslaan kan het best belangrijk zijn dat er een trainer zit die er bij wijze van 5 jaar zit en niet 'maar' 2 jaar.
Wat is het probleem dat een trainer het hier 2 tot 3 jaar goed doet en successen haalt en dan verder gaat kijken?
Het is net als een bedrijf: je moet niet op kwaliteit bezuinigen met de angst dat ze snel weer weg gaan. Laat kwaliteit je organisatie korte termijn succes brengen en bijdragen aan lange termijn succes door kennisoverdracht of het ontwikkelen van intern talent.
One can only hope
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Opzich wel een aardige discussie nu, teveel elementen om overal op te reageren en ik heb zelf mijn gedachten ook nog niet helemaal geordend. Maar toch een aantal zaken die me opvallen:

- Het fenomeen dat we bij spelers al langer kennen waarbij Diego Fernández automatisch hoger wordt aangeslagen als Henk de Boer lijkt ook op trainers te zijn overgeslagen.
- Ik lees dat we innovatief en vernieuwend moeten zijn en blijkbaar kunnen we dat doen door mee te gaan met de huidige trend van het moderne pressievoetbal.
- Onze jeugdopleiding die al jaren in de lift zit kan zich nu blijkbaar alleen nog maar verder ontwikkelen als het eerste een trainer heeft die pressievoetbal hanteert.
- Hetgeen dat Cocu in zijn eerste periode hier deed is blijkbaar absoluut niet meer voldoende voor een kampioenschap omdat Ajax nu beter is. Maar als Cocu in staat is tussen de 85-90 punten te behalen - wat hij bewezen heeft te kunnen - maak je in mijn ogen nog steeds een hele goede kans op een kampioenschap.

Ik ben niet perse een tegenstander van de komst van iemand als Bosz of een andere gerenommeerde trainer die 'modern' speelt. Maar dat mensen teleurgesteld zouden zijn als Cocu komt kan ik maar moeilijk begrijpen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Als je op andere PSV fora leest:

"Marc Overmars is ontslagen bij Ajakkes.
Ik zeg voor volgend seizoen binnenhalen geef hem nu nog een half jaartje rust om tot zichzelf te komen en na te denken wat ie mis heeft gedaan is de beste TD,er van Nederland meteen het MeToo beleid bij PSV introduceren door heel PSV.
John de Jong een baan geven in de Fanshop.
Daarnaast de staf uitbreiden naast een Marc Netto een Max Huiberts zetten hebben allebei een zeer goede visie en een Marc netto zal ooit een stap naar het buiteland willen maken ik hoop nu niet al.
En wat ik al eerder aangaf een Arne Slot halen.
Voor een Ruud van Nistelrooij komt het te vroeg laat die eerst 2 jaar naar een Fc Utrecht of een Heerenveen gaan op eredivisie niveau trainen coachen aan zichzelf werken dat is klaar is voor een PSV 1."


Nee, dit is niet satirisch bedoeld.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 15 feb 2022, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit moet toch een nep-supporter zijn? Dit kan ge toch niet serieus bedoelen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Huh, zijn er ook nog andere PSV fora?
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ja ik was ook een tijdje bij PSV netwerk maar is een beetje uitgestorven daar
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ComeOnPSV schreef: 15 feb 2022, 11:16
Sensation schreef: 15 feb 2022, 11:13 Kwaliteit moet leidend zijn. Peter Bosz heeft overigens welgeteld 1 seizoen bij Ajax gezeten alvorens hij naar Dortmund ging..
We weten allemaal de reden. Hij wilde bij Ajax blijven, maar hij mocht niet zijn staf aanpassen.
Helemaal eens dat we voor kwaliteit moeten gaan, maar ik vind dat we ook moeten kijken naar de continuïteit van het beleid. En laten we eerlijk zijn dat trainers die het goed doen bij PSV ook Bosz en Cocu kunnen zijn.. die kans is net zo groot als een buitenlandse trainer n.m.i.
Een trainer en continuïteit gaan in de regel niet samen. Het al dan niet aanblijven van een trainer is bijna volledig afhankelijk van prestaties, en die kun je natuurlijk niet van tevoren voorspellen. Een van Bommel was een echte clubman die je van tevoren jarenlang ziet blijven, maar we weten hoe dat gegaan is. Uiteindelijk is buitenlander Schmidt zelfs langer gebleven. Verder heb je zelfs bij succes zaken als andere clubs die aan hem gaan trekken, of dat hij besluit om op zijn piek te stoppen o.i.d. Daarom blijft een trainer nagenoeg altijd een passant en moet juist de directie voor continuïteit zorgen. En daarom vind ik dat het beleid dat in 2020 is ingezet, namelijk een moderne en intensieve speelstijl en alles wat daarbij komt kijken, voortgezet moet worden. En daar hoort een trainer bij die dat kan bewerkstelligen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 15 feb 2022, 09:21
Heruone schreef: 14 feb 2022, 21:48

Ik snap je punt, maar ik ben het er niet geheel mee eens. Koers is wmb vanuit twee perspectieven uit te leggen, namelijk speltechnisch en beleidstechnisch. Waarbij beide zaken wel nauw met elkaar correleren.

Tegenwoordig ben je als club verplicht (vind ik tenminste) om een bepaalde identiteit/visie vast te stellen over de gehele organisatie en dat als uitgangspunt te hanteren voor hoe je heel je BVO gaat leiden. Dat is de meest effectieve manier om je BVO zowel sportief als financieel te kunnen floreren waarbij de continuiteit over de lange termijn gewaarborgd kan blijven. Leizpig en Salzburg zijn twee goede voorbeelden. Atalanta is er nmi eentje. AZ is ook goed voorbeeld vind ik. Ajax eveneens. In Frankrijk is een club als Lille een goed voorbeeld. In Italie heb je een club als Sassuolo. In Duitsland heb je Hoffenheim. Etc.

Allemaal hebben ze meerdere kenmerken overeen. Ze hebben een goed renderende jeugdopleiding. Vrijwel allemaal een goed scoutingsbeleid met gerichte aankopen die passen binnen de speelstijl. Ze hebben allemaal een identieke speelstijl die over de gehele club doorgevoerd wordt. Ze hebben een identieke speelstijl waarbinnen de spelers allemaal op elkaar afgestemd zijn. De spelers zijn simpelweg op de speelstijl afgestemd en daardoor klopt uiteindelijk het tactische collectief. Nieuwe spelers kunnen makkelijk ingepast worden binnen de speelstijl en binnen het collectief in correlatie tot de kwaliteiten van andere spelers, omdat zij passen binnen de specifieke profielschets mbt de desbetreffende positie en daarmee passen binnen de speelvisie. Daarnaast is de speelwijze op tactisch vlak modern en zorgt het er daarmee dat het leuk is om naar te kijken, het tactisch gevariëerd is (spelers zijn in staat om oplossingen te bedenken binnen een fluctuele positionele speelstijl) en daarmee tactisch lastiger te bespelen is voor tegenstanders. Het zorgt er bovendien ook voor dat spelers effectiever, beter en gerichter opgeleid worden en ze daarmee tot een hoger kwalitatief niveau ontwikkeld worden en daarmee ook sneller/makkelijker zichzelf kunnen doorontwikkelen tot een hoger podium.

Met Schmidt is PSV een dergelijk commitment aangegaan. Nu is kapitel Schmidt onder de streep natuurlijk niet geslaagd als je het resultaatgericht bekijkt. Desalniettemin is er nmi wel een belangrijk fundament gelegd. Het durven loslaten van je man, zonale uitgangspunten, pressingtriggers, gegenpressing en pressing an sich, de omslag van meer interval training mbt conditie naar voornamelijk meer kracht en intensiteit, gebruik van halfspaces, het belang van omschakelen en de manier waarop dat gerealiseerd wordt, etc. Ik hoop dat PSV een nieuwe trainer aanstelt die op die weg verder kan borduren. Dat hoeft geen extremistische pressingcoach zoals Schmidt te zijn. Maar wmb wel een moderne trainer met een gemoderniseerde aantrekkelijke spelopvatting.

En daarbij komt ook de andere kant van de medaille kijken, namelijk het beleidstechnische aspect. Daarin ben ik kritisch op het huidige beleid onder JdJ en daarin liggen van mij ook grote ontwikkelingspunten. Ik hoop dat men met Brands daarin een belangrijke stap zet en met V/d Wallen als initiator/investeerder van dit beleid. Dat op dat gebied een nieuwe koers wordt gevaren, of beter gezegd een volgende stap wordt gezet, vind ik alleen maar te bilijken, zeker als je de stap richting Ajax wilt zetten. Alleen dat moet wmb ook hand in hand gaan met het speltechnische aspect. En nmi gebeurd dat, als je kijkt naar het verleden, niet als je inzet op Cocu. Ik vind persoonlijk als je hem haalt dat dat van weinig creativiteit/ambitie oogt.
Je kan het natuurlijk ook precies van de andere kant bekijken.

We spelen nu twee jaar met de nieuwe spelopvatting van Schmidt. Dit heeft onder de streep veel te weinig opgeleverd. Terug gaan naar de eigen indentiteit is helemaal geen grote omslag, sterker nog het gros van de jeugdopleiding speelt gewoon nog hetzelfde. Je kunt prima na twee jaar concluderen dat een speelwijze niet past bij een club of competitie, teveel blessures veroorzaakt of simpelweg te weinig rendement oplevert. Want laten we wél wezen, onze eigen kenmerkende conservatieve spelopvattingen hebben ons de meeste prijzen opgeleverd. Dat betekent niet dat je speelwijzes niet moet innoveren, daar ben ik het mee eens. Dat betekent wel dat je vanuit de jeugd goed moet nadenken welke kant je op wil gaan. Collectief binnen de jeugdopleiding een zelfde denkwijze implementeren.
Het is wat [mention]Sensation[/mention] zegt: het is niet zwart-wit. Schmidt speelvisie is niet heilig oid. Het argument het loopt niet met Schmidt dus niet op die manier verder valt ook in die zwart-wit categorie.

Ik heb geen zin in die discussie te voeren, simpelweg omdat ik die al vaker gevoerd heb en na verloop van tijd altijd dezelfde uitkomst naar voren komt, met hetzelfde verwijt en dezelfde woorden die in mijn mond gelegd worden, namelijk "Schmidt zijn spelopvatting werkt niet".

Het gehele punt van mij is dat de speelvisie van Schmidt niet zwart-wit is, maar dat er belangrijke componenten inzitten die passen bij de modernisering van het voetbal en een moderne speelstijl. Een moderne trainer kan daar iets mee, of dat nou een iets wat possessie georienteerde trainer is zoals Guardiola of een extreme cattenaccio variant a la Simeone. Daar moet je op doorzetten. En of dat nou een wat meer possessie-georienteerde trainer is (Slot of Ten Hag) of daarin een wat extremistischere trainer a la Bosz of bijv. toch een wat meer pressing gerichte trainer zoals Marsch, is mij allemaal om het even. In de kern kunnen zij allemaal overweg met deze moderne spelprincipes en variëert slechts de expressiviteit en details hierin, niet het wel/niet gebruiken ervan.

Mbt je laatste zin: dat is nu al het geval. PSV hanteert geen Schmidt visie maar wel veel van zijn componenten, gevarieerd in expressiviteit. Ik denk dat het daarom überhaupt al belangrijk is dat men op dat vlak mee gaat in de modernisering die is ingezet onder Schmidt qua speelwijze en spelprincipes.
Trixm schreef: 15 feb 2022, 09:59 Sowieso leeft er een beetje het sentiment alsof trainers als Cocu/Koeman tactische nitwits zijn en thomas Letsch/schmidt het wiel hebben uitgevonden. Termen als gegenpressing en half spaces zijn innovaties van zichtbaar maken van spelinzichten van de sport. Topvoetballers herkennen deze momenten vaak zonder het beest bij het naampje te noemen. Dat maakt je niet minder innovatief. Desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat je een trainer nodig hebt die blijft innoveren in de topsport. Het narratief moet zijn dat je altijd beter wil worden en met het brainport is PSV daar ook vol mee bezig.
Ook dit is natuurlijk pure quatsch. Als je met Gertjan Verbeek of Mario Been een discussie gaat voeren over voetbal zal je inhoudelijk ook dergelijke termen tegen komen, evenals zaken als het bespelen van ruimtes en restverdediging etc. Of ze interessant klinken met zo'n zure kop en verrote stem is een tweede. Maar in principe hebben zij allemaal een geverifieerd diploma etc. dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Desalniettemin zitten er wel verschillen in. De vraag is:

- Weten zij hoe ze deze moeten implementeren en utiliseren?
- Kunnen zij dit overbrengen op de spelersgroep?
- Kunnen zij dit tot een gehele tactisch kloppende puzzel brengen?

Dat maakt een trainer een goede trainer op tactisch inhoudelijk gebied. Cocu en Koeman zijn geen tactische nitwits, dat is nmi vrijwel geen enkele trainer. Alleen in hun denkwijze/filosofie hebben ze duidelijk een slag gemist en denken zij in voetbal dat 10 jaar terug mogelijk werkte, maar tegenwoordig eigenlijk te makkelijk geëxploiteerd wordt.

Deze is ooit vroeger gepost op het netwerk. Het is een redelijk eenzijdige en nogal negatief gekleurde blik, maar in essentie legt het wel de vinger op een aantal zere plekken. Een mandekking systeem werkt niet (meer), drukzetten gebeurd niet vanuit zone/looplijnen/schaduwen passinglijnen, er is weinig diepgang, voorzetten vanaf de verre flank, etc. Dat maakt ze tactisch geen nitwits of onkundig, het werkt alleen anno 2022 niet meer.

https://www.daardan.nl/2017/11/video-an ... ouderwets/
Laatst gewijzigd door Heruone op 15 feb 2022, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Karfiooltje schreef: 15 feb 2022, 12:21 Ja ik was ook een tijdje bij PSV netwerk maar is een beetje uitgestorven daar
https://PSV.supporters.nl/profiel/55517/DeTaurus
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

PSV90 schreef: 15 feb 2022, 12:02 Opzich wel een aardige discussie nu, teveel elementen om overal op te reageren en ik heb zelf mijn gedachten ook nog niet helemaal geordend. Maar toch een aantal zaken die me opvallen:

- Het fenomeen dat we bij spelers al langer kennen waarbij Diego Fernández automatisch hoger wordt aangeslagen als Henk de Boer lijkt ook op trainers te zijn overgeslagen. Gelukkig worden hier totaal geen onderbouwde posts met de nodige tactische analyses en filmpjes geplaatst
- Ik lees dat we innovatief en vernieuwend moeten zijn en blijkbaar kunnen we dat doen door mee te gaan met de huidige trend van het moderne pressievoetbal. Niet helemaal waar, wat het in mijn ogen vooral is; in de topcompetities wordt op hogere intensiteit met meer pressie gespeeld. Het is niet dat PSV dit ook moet spelen om succesvol te zijn, maar het helpt wel als je meegaat in deze trend door spelers op te leiden die dit spel kunnen spelen. Het maakt dat jouw spelers makkelijker de stap naar topcompetities kunnen maken wat ook goed is voor de status van PSV.
- Onze jeugdopleiding die al jaren in de lift zit kan zich nu blijkbaar alleen nog maar verder ontwikkelen als het eerste een trainer heeft die pressievoetbal hanteert.
- Hetgeen dat Cocu in zijn eerste periode hier deed is blijkbaar absoluut niet meer voldoende voor een kampioenschap omdat Ajax nu beter is. Maar als Cocu in staat is tussen de 85-90 punten te behalen - wat hij bewezen heeft te kunnen - maak je in mijn ogen nog steeds een hele goede kans op een kampioenschap. Als Cocu in staat is 85-90 punten te behalen dan heb je een hele reële kans op een kampioenschap. Maar je moet ook verder kijken dan prijzen, ook al staat dit op nummer 1 aangezien we al een aantal jaren geen kampioen zijn. Je zit hiermee wel in een lastige spagaat. Enerzijds vind ik dat je mee moet met spelopvattingen die in het hedendaagse topvoetbal gespeeld worden, want dan kunnen je spelers (die PSV toch over het algemeen opleidt, verdienmodel is natuurlijk het met dikke winst verkopen van spelers) beter mee in topcompetities en daardoor zullen meer talenten de stap naar PSV maken omdat het een ideale springplank is en zullen meer topclubs met zakken geld bij PSV aankloppen omdat PSV dan een reputatie opbouwt. Anderzijds is één verdienmodel de transferinkomsten maar een ander is natuurlijk de CL-inkomsten en die horen bij een kampioenschap. Als je een trainer haalt die succes in kan bouwen in de vorm van kampioenschappen en je speelt CL dan heb je natuurlijk ook inkomsten en een reputatie. In mijn ogen echter meer korte termijn, want als jouw topspelers niet kunnen aanhaken (want; speelstijl en/of intensiteit niet gewend, dan zijn topclubs keihard en sta je ernaast) in de top dan ga je die status van talentenfabriek langzaamaan verliezen en gaan clubs wel 2x nadenken voordat ze bij jouw spelers aankloppen. Dus idealiter wil je een trainer die beiden kan combineren; én in staat is een speelwijze te spelen die punten -> prijzen oplevert, maar waarmee je ook spelers klaarstoomt voor de topcompetities. In mijn ogen valt daarom bijv. een Bosz af omdat ik in hem zeker wel het tweede zie (bewezen track-record met goed ontwikkelde talenten) maar qua prestaties vind ik het nogal meevallen behoudens de EL-finale met Ajax. Daarom zou ik bijv. voor de hele exotische naam (knipoog naar je eerste punt :P ) Lucien Favre gaan. Erg goed met talenten en speelt met een speelstijl geadopteerd uit topcompetities (Bundesliga en Ligue 1). Bij Dortmund nipt achter Bayern geëindigd (2 punten verschil), met Nice knap derde geworden en van Mönchengladbach een ploeg gemaakt die van 3 seizoenen degradatiekandidaat onder zijn leiding een stabiele subtopper werd (achtereenvolgens 3e, 8e, 6e en weer 3e). Daarvoor in een verder verleden ook iemand die Hertha BSC van 2x een 10e plek naar een 4e plek loodste (en na zijn vertrek degradeerde die ploeg kansloos). Geen prijzenpakker maar wel iemand die ploegen boven hun kunnen kan laten spelen. En bij PSV is 'boven je kunnen' een manier om voor een kampioenschap te gaan.

Ik ben niet perse een tegenstander van de komst van iemand als Bosz of een andere gerenommeerde trainer die 'modern' speelt. Maar dat mensen teleurgesteld zouden zijn als Cocu komt kan ik maar moeilijk begrijpen.
Even in dikgedrukt mijn mening gegeven, ik snap dat jouw post een samenvatting is van wat je hier leest en waar je op reageert, maar ik probeer even wat nuance te zoeken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 15 feb 2022, 13:01
PSV90 schreef: 15 feb 2022, 12:02 Opzich wel een aardige discussie nu, teveel elementen om overal op te reageren en ik heb zelf mijn gedachten ook nog niet helemaal geordend. Maar toch een aantal zaken die me opvallen:

- Het fenomeen dat we bij spelers al langer kennen waarbij Diego Fernández automatisch hoger wordt aangeslagen als Henk de Boer lijkt ook op trainers te zijn overgeslagen. Gelukkig worden hier totaal geen onderbouwde posts met de nodige tactische analyses en filmpjes geplaatst
- Ik lees dat we innovatief en vernieuwend moeten zijn en blijkbaar kunnen we dat doen door mee te gaan met de huidige trend van het moderne pressievoetbal. Niet helemaal waar, wat het in mijn ogen vooral is; in de topcompetities wordt op hogere intensiteit met meer pressie gespeeld. Het is niet dat PSV dit ook moet spelen om succesvol te zijn, maar het helpt wel als je meegaat in deze trend door spelers op te leiden die dit spel kunnen spelen. Het maakt dat jouw spelers makkelijker de stap naar topcompetities kunnen maken wat ook goed is voor de status van PSV.
- Onze jeugdopleiding die al jaren in de lift zit kan zich nu blijkbaar alleen nog maar verder ontwikkelen als het eerste een trainer heeft die pressievoetbal hanteert.
- Hetgeen dat Cocu in zijn eerste periode hier deed is blijkbaar absoluut niet meer voldoende voor een kampioenschap omdat Ajax nu beter is. Maar als Cocu in staat is tussen de 85-90 punten te behalen - wat hij bewezen heeft te kunnen - maak je in mijn ogen nog steeds een hele goede kans op een kampioenschap. Als Cocu in staat is 85-90 punten te behalen dan heb je een hele reële kans op een kampioenschap. Maar je moet ook verder kijken dan prijzen, ook al staat dit op nummer 1 aangezien we al een aantal jaren geen kampioen zijn. Je zit hiermee wel in een lastige spagaat. Enerzijds vind ik dat je mee moet met spelopvattingen die in het hedendaagse topvoetbal gespeeld worden, want dan kunnen je spelers (die PSV toch over het algemeen opleidt, verdienmodel is natuurlijk het met dikke winst verkopen van spelers) beter mee in topcompetities en daardoor zullen meer talenten de stap naar PSV maken omdat het een ideale springplank is en zullen meer topclubs met zakken geld bij PSV aankloppen omdat PSV dan een reputatie opbouwt. Anderzijds is één verdienmodel de transferinkomsten maar een ander is natuurlijk de CL-inkomsten en die horen bij een kampioenschap. Als je een trainer haalt die succes in kan bouwen in de vorm van kampioenschappen en je speelt CL dan heb je natuurlijk ook inkomsten en een reputatie. In mijn ogen echter meer korte termijn, want als jouw topspelers niet kunnen aanhaken (want; speelstijl en/of intensiteit niet gewend, dan zijn topclubs keihard en sta je ernaast) in de top dan ga je die status van talentenfabriek langzaamaan verliezen en gaan clubs wel 2x nadenken voordat ze bij jouw spelers aankloppen. Dus idealiter wil je een trainer die beiden kan combineren; én in staat is een speelwijze te spelen die punten -> prijzen oplevert, maar waarmee je ook spelers klaarstoomt voor de topcompetities. In mijn ogen valt daarom bijv. een Bosz af omdat ik in hem zeker wel het tweede zie (bewezen track-record met goed ontwikkelde talenten) maar qua prestaties vind ik het nogal meevallen behoudens de EL-finale met Ajax. Daarom zou ik bijv. voor de hele exotische naam (knipoog naar je eerste punt :P ) Lucien Favre gaan. Erg goed met talenten en speelt met een speelstijl geadopteerd uit topcompetities (Bundesliga en Ligue 1). Bij Dortmund nipt achter Bayern geëindigd (2 punten verschil), met Nice knap derde geworden en van Mönchengladbach een ploeg gemaakt die van 3 seizoenen degradatiekandidaat onder zijn leiding een stabiele subtopper werd (achtereenvolgens 3e, 8e, 6e en weer 3e). Daarvoor in een verder verleden ook iemand die Hertha BSC van 2x een 10e plek naar een 4e plek loodste (en na zijn vertrek degradeerde die ploeg kansloos). Geen prijzenpakker maar wel iemand die ploegen boven hun kunnen kan laten spelen. En bij PSV is 'boven je kunnen' een manier om voor een kampioenschap te gaan.

Ik ben niet perse een tegenstander van de komst van iemand als Bosz of een andere gerenommeerde trainer die 'modern' speelt. Maar dat mensen teleurgesteld zouden zijn als Cocu komt kan ik maar moeilijk begrijpen.
Even in dikgedrukt mijn mening gegeven, ik snap dat jouw post een samenvatting is van wat je hier leest en waar je op reageert, maar ik probeer even wat nuance te zoeken :mrgreen:
Je zal maar nuance zoeken, boehoe. Weet je het zeker?!!
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 15 feb 2022, 12:32
Karfiooltje schreef: 15 feb 2022, 12:21 Ja ik was ook een tijdje bij PSV netwerk maar is een beetje uitgestorven daar
https://PSV.supporters.nl/profiel/55517/DeTaurus
Dat ben ik niet lol
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Sensation schreef: 15 feb 2022, 13:01
PSV90 schreef: 15 feb 2022, 12:02 Opzich wel een aardige discussie nu, teveel elementen om overal op te reageren en ik heb zelf mijn gedachten ook nog niet helemaal geordend. Maar toch een aantal zaken die me opvallen:

- Het fenomeen dat we bij spelers al langer kennen waarbij Diego Fernández automatisch hoger wordt aangeslagen als Henk de Boer lijkt ook op trainers te zijn overgeslagen. Gelukkig worden hier totaal geen onderbouwde posts met de nodige tactische analyses en filmpjes geplaatst
- Ik lees dat we innovatief en vernieuwend moeten zijn en blijkbaar kunnen we dat doen door mee te gaan met de huidige trend van het moderne pressievoetbal. Niet helemaal waar, wat het in mijn ogen vooral is; in de topcompetities wordt op hogere intensiteit met meer pressie gespeeld. Het is niet dat PSV dit ook moet spelen om succesvol te zijn, maar het helpt wel als je meegaat in deze trend door spelers op te leiden die dit spel kunnen spelen. Het maakt dat jouw spelers makkelijker de stap naar topcompetities kunnen maken wat ook goed is voor de status van PSV.
- Onze jeugdopleiding die al jaren in de lift zit kan zich nu blijkbaar alleen nog maar verder ontwikkelen als het eerste een trainer heeft die pressievoetbal hanteert.
- Hetgeen dat Cocu in zijn eerste periode hier deed is blijkbaar absoluut niet meer voldoende voor een kampioenschap omdat Ajax nu beter is. Maar als Cocu in staat is tussen de 85-90 punten te behalen - wat hij bewezen heeft te kunnen - maak je in mijn ogen nog steeds een hele goede kans op een kampioenschap. Als Cocu in staat is 85-90 punten te behalen dan heb je een hele reële kans op een kampioenschap. Maar je moet ook verder kijken dan prijzen, ook al staat dit op nummer 1 aangezien we al een aantal jaren geen kampioen zijn. Je zit hiermee wel in een lastige spagaat. Enerzijds vind ik dat je mee moet met spelopvattingen die in het hedendaagse topvoetbal gespeeld worden, want dan kunnen je spelers (die PSV toch over het algemeen opleidt, verdienmodel is natuurlijk het met dikke winst verkopen van spelers) beter mee in topcompetities en daardoor zullen meer talenten de stap naar PSV maken omdat het een ideale springplank is en zullen meer topclubs met zakken geld bij PSV aankloppen omdat PSV dan een reputatie opbouwt. Anderzijds is één verdienmodel de transferinkomsten maar een ander is natuurlijk de CL-inkomsten en die horen bij een kampioenschap. Als je een trainer haalt die succes in kan bouwen in de vorm van kampioenschappen en je speelt CL dan heb je natuurlijk ook inkomsten en een reputatie. In mijn ogen echter meer korte termijn, want als jouw topspelers niet kunnen aanhaken (want; speelstijl en/of intensiteit niet gewend, dan zijn topclubs keihard en sta je ernaast) in de top dan ga je die status van talentenfabriek langzaamaan verliezen en gaan clubs wel 2x nadenken voordat ze bij jouw spelers aankloppen. Dus idealiter wil je een trainer die beiden kan combineren; én in staat is een speelwijze te spelen die punten -> prijzen oplevert, maar waarmee je ook spelers klaarstoomt voor de topcompetities. In mijn ogen valt daarom bijv. een Bosz af omdat ik in hem zeker wel het tweede zie (bewezen track-record met goed ontwikkelde talenten) maar qua prestaties vind ik het nogal meevallen behoudens de EL-finale met Ajax. Daarom zou ik bijv. voor de hele exotische naam (knipoog naar je eerste punt :P ) Lucien Favre gaan. Erg goed met talenten en speelt met een speelstijl geadopteerd uit topcompetities (Bundesliga en Ligue 1). Bij Dortmund nipt achter Bayern geëindigd (2 punten verschil), met Nice knap derde geworden en van Mönchengladbach een ploeg gemaakt die van 3 seizoenen degradatiekandidaat onder zijn leiding een stabiele subtopper werd (achtereenvolgens 3e, 8e, 6e en weer 3e). Daarvoor in een verder verleden ook iemand die Hertha BSC van 2x een 10e plek naar een 4e plek loodste (en na zijn vertrek degradeerde die ploeg kansloos). Geen prijzenpakker maar wel iemand die ploegen boven hun kunnen kan laten spelen. En bij PSV is 'boven je kunnen' een manier om voor een kampioenschap te gaan.

Ik ben niet perse een tegenstander van de komst van iemand als Bosz of een andere gerenommeerde trainer die 'modern' speelt. Maar dat mensen teleurgesteld zouden zijn als Cocu komt kan ik maar moeilijk begrijpen.
Even in dikgedrukt mijn mening gegeven, ik snap dat jouw post een samenvatting is van wat je hier leest en waar je op reageert, maar ik probeer even wat nuance te zoeken :mrgreen:
Prima reactie waar ik me in kan vinden.

Lucien Favre lijkt me een gerenommeerde trainer en een prima kandidaat. Maar iemand aanstellen met een trackrecord dat (veel) minder is dan dat van Schmidt lijkt me een slechte zaak. Bosz zou ik zelf overigens ook prima mee kunnen leven. Alleen denk ik dat de onzekerheid of Bosz het in zich heeft om prijzen te pakken niet kleiner is dan of Cocu het in zich heeft om elementen van het moderne/pressievoetbal in zijn speelstijl in te bouwen.

M.b.t. de vraag of spelers uit de Eredivisie slagen in het buitenland denk ik dat dit breder is dan speelstijl. Bepaalde kwaliteiten worden in Nederland gewoon ondergewaardeerd. Daarom zijn we verbaasd als spelers als Dumfries, Botman, Rosario, Hateboer, De Roon, Goossens en Weghorst ineens prima mee kunnen in topcompetities.

[mention]Heruone[/mention] het genuanceerde beeld is natuurlijk dat mensen die voorstander van Cocu zijn per definitie ongenuanceerd zijn.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

PSV90 schreef: 15 feb 2022, 13:38
Sensation schreef: 15 feb 2022, 13:01

Even in dikgedrukt mijn mening gegeven, ik snap dat jouw post een samenvatting is van wat je hier leest en waar je op reageert, maar ik probeer even wat nuance te zoeken :mrgreen:
Prima reactie waar ik me in kan vinden.

Lucien Favre lijkt me een gerenommeerde trainer en een prima kandidaat. Maar iemand aanstellen met een trackrecord dat (veel) minder is dan dat van Schmidt lijkt me een slechte zaak. Bosz zou ik zelf overigens ook prima mee kunnen leven. Alleen denk ik dat de onzekerheid of Bosz het in zich heeft om prijzen te pakken niet kleiner is dan of Cocu het in zich heeft om elementen van het moderne/pressievoetbal in zijn speelstijl in te bouwen.

M.b.t. de vraag of spelers uit de Eredivisie slagen in het buitenland denk ik dat dit breder is dan speelstijl. Bepaalde kwaliteiten worden in Nederland gewoon ondergewaardeerd. Daarom zijn we verbaasd als spelers als Dumfries, Botman, Rosario, Hateboer, De Roon, Goossens en Weghorst ineens prima mee kunnen in topcompetities.

@Heruone het genuanceerde beeld is natuurlijk dat mensen die voorstander van Cocu zijn per definitie ongenuanceerd zijn.
Maar eigenlijk komt juist die verbazing voort uit het feit dat de namen die jij noemt (Botman kan ik lastiger oordelen) stuk voor stuk spelers zijn die hoge intensiteit aan kunnen maar juist minder zijn op het technisch vlak. En daar zit het hem in; in Nederland worden we al snel verliefd op de technisch verfijnde voetballers maar vaak zijn dit juist de spelers die de stap van Nederland naar een topcompetitie (zonder tussenstap) moeilijk/niet aan kunnen.

Daarom vind ik dat ook een verschil in bewoording; speelstijl of spelopvatting. Maar dat is vooral mijn eigen idee :mrgreen: Ik vind bijvoorbeeld intensiteit een spelopvatting wat in verschillende speelstijlen terug kan komen. Je hebt trainers die bijv. met hoge intensiteit spelen maar veel gericht op spel met bal (verticale passing, hoog baltempo, dynamische positionering). Het 'Red Bull' spel is een speelstijl met hoge intensiteit gericht op druk zetten bij balverlies. Daarom vind ik dat je visie meer moet bestaan uit opvattingen die passen bij het hedendaagse voetbal; hoge intensiteit, fysiek sterke en fitte spelers, dynamiek ipv de pleintjesvoetballers die veel vanuit stilstand doen, verdedigers die ook kunnen opbouwen etc. Dan kan een trainer daar met een speelstijl en formatie invulling aangeven. Maar dan zit er in de basis een gedachte achter hoe je spelers opleid en welke spelers je aantrekt.

En mede daarom vind ik ook niet dat 'lijn-Schmidt' gelijk staat aan modern voetbal of whatever. Al die woorden die hier al weken lang tot jeuk leiden. En daarom vind ik ook niet dat het zwart-wit is qua Schmidt-spel of Cocu-spel. Schmidt is iemand die spelopvattingen vanuit topcompetities integreert in zijn speelstijl. Maar een Favre, Bosz, Gallardo, Bielsa, Klopp, Nagelsmann, Marsch, Letsch, Slot, Ten Hag, Hütter, Wagner, Seoane, Rose al die trainers doen dat ook, maar allemaal op hun eigen manier. Kijk bijv. naar Ten Hag die Ajax compleet anders laat voetballen dan De Boer, veel sneller, veel dynamischer, maar doordat hij er prijzen mee pakt is het succesvol en doordat het in een speelstijl is geïntegreerd die is gericht op balbezit wordt het in Nederland ook prachtig gevonden (want counteren is vies bah)., en wordt het niet afgezet als 'niet des Ajax'. Terwijl hij vraagt in de basis hetzelfde van zijn spelers als bijv. Schmidt, dynamisch, tactisch/positioneel veel arbeid met én zonder bal en een hoog baltempo. Alleen wordt het anders ingevuld waar Schmidt meer is van het afjagen, veroveren diep op de helft van de tegenstander, waar Ajax de verdediging vaak met rust laat en het juist op de middenlijn oppakt om druk te zetten. Onder de Boer was het tikkie heen, tikkie weer, tot je er scheel van werd. Leek net een tenniswedstrijd over de breedte van het veld ipv in de lengte.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Heruone schreef: 15 feb 2022, 12:32
Trixm schreef: 15 feb 2022, 09:21

Je kan het natuurlijk ook precies van de andere kant bekijken.

We spelen nu twee jaar met de nieuwe spelopvatting van Schmidt. Dit heeft onder de streep veel te weinig opgeleverd. Terug gaan naar de eigen indentiteit is helemaal geen grote omslag, sterker nog het gros van de jeugdopleiding speelt gewoon nog hetzelfde. Je kunt prima na twee jaar concluderen dat een speelwijze niet past bij een club of competitie, teveel blessures veroorzaakt of simpelweg te weinig rendement oplevert. Want laten we wél wezen, onze eigen kenmerkende conservatieve spelopvattingen hebben ons de meeste prijzen opgeleverd. Dat betekent niet dat je speelwijzes niet moet innoveren, daar ben ik het mee eens. Dat betekent wel dat je vanuit de jeugd goed moet nadenken welke kant je op wil gaan. Collectief binnen de jeugdopleiding een zelfde denkwijze implementeren.
Het is wat @Sensation zegt: het is niet zwart-wit. Schmidt speelvisie is niet heilig oid. Het argument het loopt niet met Schmidt dus niet op die manier verder valt ook in die zwart-wit categorie.

Ik heb geen zin in die discussie te voeren, simpelweg omdat ik die al vaker gevoerd heb en na verloop van tijd altijd dezelfde uitkomst naar voren komt, met hetzelfde verwijt en dezelfde woorden die in mijn mond gelegd worden, namelijk "Schmidt zijn spelopvatting werkt niet".

Het gehele punt van mij is dat de speelvisie van Schmidt niet zwart-wit is, maar dat er belangrijke componenten inzitten die passen bij de modernisering van het voetbal en een moderne speelstijl. Een moderne trainer kan daar iets mee, of dat nou een iets wat possessie georienteerde trainer is zoals Guardiola of een extreme cattenaccio variant a la Simeone. Daar moet je op doorzetten. En of dat nou een wat meer possessie-georienteerde trainer is (Slot of Ten Hag) of daarin een wat extremistischere trainer a la Bosz of bijv. toch een wat meer pressing gerichte trainer zoals Marsch, is mij allemaal om het even. In de kern kunnen zij allemaal overweg met deze moderne spelprincipes en variëert slechts de expressiviteit en details hierin, niet het wel/niet gebruiken ervan.

Mbt je laatste zin: dat is nu al het geval. PSV hanteert geen Schmidt visie maar wel veel van zijn componenten, gevarieerd in expressiviteit. Ik denk dat het daarom überhaupt al belangrijk is dat men op dat vlak mee gaat in de modernisering die is ingezet onder Schmidt qua speelwijze en spelprincipes.
Trixm schreef: 15 feb 2022, 09:59 Sowieso leeft er een beetje het sentiment alsof trainers als Cocu/Koeman tactische nitwits zijn en thomas Letsch/schmidt het wiel hebben uitgevonden. Termen als gegenpressing en half spaces zijn innovaties van zichtbaar maken van spelinzichten van de sport. Topvoetballers herkennen deze momenten vaak zonder het beest bij het naampje te noemen. Dat maakt je niet minder innovatief. Desalniettemin ben ik het er wel mee eens dat je een trainer nodig hebt die blijft innoveren in de topsport. Het narratief moet zijn dat je altijd beter wil worden en met het brainport is PSV daar ook vol mee bezig.
Ook dit is natuurlijk pure quatsch. Als je met Gertjan Verbeek of Mario Been een discussie gaat voeren over voetbal zal je inhoudelijk ook dergelijke termen tegen komen, evenals zaken als het bespelen van ruimtes en restverdediging etc. Of ze interessant klinken met zo'n zure kop en verrote stem is een tweede. Maar in principe hebben zij allemaal een geverifieerd diploma etc. dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Desalniettemin zitten er wel verschillen in. De vraag is:

- Weten zij hoe ze deze moeten implementeren en utiliseren?
- Kunnen zij dit overbrengen op de spelersgroep?
- Kunnen zij dit tot een gehele tactisch kloppende puzzel brengen?

Dat maakt een trainer een goede trainer op tactisch inhoudelijk gebied. Cocu en Koeman zijn geen tactische nitwits, dat is nmi vrijwel geen enkele trainer. Alleen in hun denkwijze/filosofie hebben ze duidelijk een slag gemist en denken zij in voetbal dat 10 jaar terug mogelijk werkte, maar tegenwoordig eigenlijk te makkelijk geëxploiteerd wordt.

Deze is ooit vroeger gepost op het netwerk. Het is een redelijk eenzijdige en nogal negatief gekleurde blik, maar in essentie legt het wel de vinger op een aantal zere plekken. Een mandekking systeem werkt niet (meer), drukzetten gebeurd niet vanuit zone/looplijnen/schaduwen passinglijnen, er is weinig diepgang, voorzetten vanaf de verre flank, etc. Dat maakt ze tactisch geen nitwits of onkundig, het werkt alleen anno 2022 niet meer.

https://www.daardan.nl/2017/11/video-an ... ouderwets/
t.a.v. de sentimenten had ik het niet over jou, maar meer de algemene tendens omtrent het mogelijk aantreden van Cocu.

Ik ben het hier ook wel mee eens, maar mijn vraag is meer, waarom zou bijvoorbeeld Cocu hier niet in mee kunnen groeien en een Schmidt wel? Waarop basseer je dat Cocu de slag heeft gemist? Volgens mij zitten we niet zo heel ver uit elkaar, alleen ben ik benieuwd waarom jij denkt dat Cocu 10 jaar geleden een succesvolle trainer kon zijn en nu ineens niet meer. Dat zijn stevige uitspraken.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Die Neal Petersen is af en toe ook irritant. Komt ie weer met zijn Arne Slot omdat het de beste optie is..
Heeft die gozer een deal met Feyenoord en FTM ofzo?
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Sensation schreef: 15 feb 2022, 13:54 Maar eigenlijk komt juist die verbazing voort uit het feit dat de namen die jij noemt (Botman kan ik lastiger oordelen) stuk voor stuk spelers zijn die hoge intensiteit aan kunnen maar juist minder zijn op het technisch vlak. En daar zit het hem in; in Nederland worden we al snel verliefd op de technisch verfijnde voetballers maar vaak zijn dit juist de spelers die de stap van Nederland naar een topcompetitie (zonder tussenstap) moeilijk/niet aan kunnen.
Ja en blijkbaar hebben ze die kwaliteiten ongeacht voor welke trainer of club ze in Nederland speelden.
En daarom vind ik ook niet dat het zwart-wit is qua Schmidt-spel of Cocu-spel. Schmidt is iemand die spelopvattingen vanuit topcompetities integreert in zijn speelstijl. Maar een Favre, Bosz, Gallardo, Bielsa, Klopp, Nagelsmann, Marsch, Letsch, Slot, Ten Hag, Hütter, Wagner, Seoane, Rose al die trainers doen dat ook, maar allemaal op hun eigen manier.
Eerst punt eens. Over dat rijtje coaches kan ik niet of nauwelijks oordelen. Ik vind wel dat je iemand moet halen die al het e.e.a. bewezen heeft, bijvoorbeeld Letsch vind ik te licht.

Heb het al vaker gezegd, maar simpel gezegd kunnen we de trainers opdelen in 2 groepen pragmatisch of modern. (Is inderdaad te zwart-wit maar dat is af en toe nodig om het behapbaar te houden). Als je voor een pragmatische trainer gaat moet je in mijn ogen gewoon voor Cocu gaan. Als je voor een 'moderne' trainer gaat moet hij qua trackrecord in ieder geval in de buurt van Schmidt komen.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

In de Peesjevee podcast zei Elfrink dat het vorige week erop leek dat Cocu het niet zou gaan worden en dat die kans nu weer wat groter is..
Ze zijn dus niet heel enthousiast denk ik dan..

Opvolging Roger Schmidt