Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het zou me na het te vroeg doorschuiven van zowel Cocu als Van Bommel ten zeerste verbazen als Toon de fout maakt Van Nistelrooy nu al hoofdcoach te maken. Dat zou mijn mening over hem als clubleider met terugwerkende kracht fors naar beneden halen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 05 feb 2022, 13:02 De fout met Bommel was ook echt niet hem hoofdtrainer maken, maar vooral hem vrije keuze geven in de volledige technische staf om hem heen. Met Ruud moet je gewoon samen kijken wie hem kunnen ondersteunen. Als je Ruud laat assisteren door Fred Rutten of een soortgelijke ervaren veldtrainer, die ook niet het ego of de uitstraling heeft, dan schiet het al een heel stuk op.

Nu zoals ik eerder zei, Ruud komt goed over, maar wij kunnen allemaal niet inschatten in hoeverre hij nu een goede trainer voor ons kan zijn. Dat geldt overigens voor bijna alle namen, die worden genoemd, want op basis waarvan zouden wij denken dat een trainer, die in Argentinië of Spanje gewend is te werken en geen kennis heeft van het Nederlands voetbal, de cultuur en de taal minder moeite zou hebben met de aanpassing dan Ruud, weet ik niet.
Ben ik niet mee eens. Als je een hoofdtrainer aanstelt, ongeacht wie het is, dan moet je hem ook de keuze geven om hem zelf de technische staf naar wensen in te laten vullen. Anders creëer je ook geen goed werkklimaat. Dat is iets wat men met Schmidt en ook met Cocu eerder heeft gedaan. Verder was er natuurlijk een klankbord voor hem geregeld in de vom van V. Marwijk, hoewel ik niet weet in hoeverre dat effectief is geweest (volgens mij waren er verhalen dat v. Marwijk amper op de club was). Maar ook los daarvan hangt het slagen/falen en/of het functioneren niet af van één ervaren poppetje.

Wat bij V. Bommel gewoon het probleem was, is dat hij niet geschikt is voor het trainersvak. En dan heb ik het niet over het inhoudelijke gedeelte. Dat zat volgens mij wel snor. Zijn trainingen waren inhoudelijk van een hoog niveau (hoger dan Cocu iig heeft Gerbrands ooit doorgeschemerd) en tactisch inhoudelijk is het naar mijn weten ook een prima trainer. Het probleem zit hem in de persoonlijkheid v. Bommel. Hij is stronteigenwijs, irritant, betweterig en heeft niet de juiste capaciteiten om met andere mensen als hoofdverantwoordelijke binnen een dergelijk vakgebied om te gaan.

Het tactisch inhoudelijke gedeelte is het ene kant van het verhaal van een coach. Het kunnen overbrengen van die ideëen en het creëren en waarborgen van een goede sfeer waarin iedereen zich prettig, fijn en gewaardeerd voelt en waarbinnen iedereen zich maximaal kan ontwikkelen/presteren, is de andere kant van het trainersvak waar vaak te weinig aandacht voor is.

Bij Wolfsburg zag je hetzelfde patroon als bij PSV, alleen dan ietswat sneller ivm de verhoudingen in de BL.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind het niet zo ondenkbaar hoor. Ze hebben nog een aanloop van 4 a 5 maanden en dat is toch een flinke tijd. Ik denk dat je niet aan hem voorbij moet gaan omdat we ook met onze academy willen pronken en trainers afleveren ook gewoon een onderdeel daarvan is.

Als Ruud vindt dat ie over 5 maanden er klaar voor is dan mag hij het van mij doen. Ik vind het idee verfrissend maar niet perse onveilig en afhankelijk van de staf kan een gebrek aan ervaring toch makkelijk opgevangen worden.

Je kunt het een gewaagde keuze noemen maar nooit wanbeleid.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Menno1 schreef: 04 feb 2022, 23:47 Nee, die hadden een behoorlijke aanloop periode nodig om succesvol te worden. En hadden hulp van buitenaf nodig zoals Hiddink en Advocaat.
Gio pakte in zijn eerste seizoen de beker, in zijn tweede seizoen het kampioenschap en de JC schaal en in zijn 3e seizoen de beker en de JC schaal. Voor hem won Feyenoord voor het laatst in 2008 een prijs (beker) en in 1999 een kampioenschap.

Cocu won in 5 seizoen 3 kampioenschappen. Nog altijd onze enige 3 kampioenschappen in 13 seizoenen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Mooi hoe Ruud nu ook weer over Gerbrands en de wissel spreekt. Ik hou er wel van hoe hij oprecht luistert, nadenkt en antwoordt op de vragen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Een verademing inderdaad. Zoekt geen vijand achter iedere vraag en antwoordt beheerst en duidelijk. Mooie woorden over Gerbrands.
LucNilis87
Regelmatige invaller
4
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 jun 2019

Echt heel mooi om te zien hoe Van Nistelrooy die interviews doet. Geen standaard praatje afdraaien en Voetbalclichés bezigen, maar gewoon luisteren naar de vragen en oprecht antwoord geven. Verraadt allemaal wel een zekere intelligentie die hem als trainer ver gaat brengen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het is altijd afwachten hoe hij omgaat met situaties waar de druk een stuk groter is, maar zijn indruk nu en zijn leergierigheid zijn tot nu toe goed.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Straalt toch gewoon in alles rust uit, en er is ook echt geen enkele reden om te denken dat hij zich gek laat maken. Ja vroeger als speler werd hij wel eens boos gemaakt door zijn medespelers zodat ie er 3 in schupte, maar die man heeft toch alles al gezien..
Heeft ook bij iedereen een enorme gunfactor. Wat zou het mooi zijn als de weg die hij zelf kiest tot enorm succes leidt
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

LucNilis87 schreef: 14 feb 2022, 20:34 Echt heel mooi om te zien hoe Van Nistelrooy die interviews doet. Geen standaard praatje afdraaien en Voetbalclichés bezigen, maar gewoon luisteren naar de vragen en oprecht antwoord geven. Verraadt allemaal wel een zekere intelligentie die hem als trainer ver gaat brengen.
Dat had van Bommel ook, voordat hij trainer van PSV werd.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Het is een van de vele facetten die een trainer moet beheersen. Nu nog afwachten of hij de andere 99 beheerst.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als je ooit een voorbeeld op beeld wilt hebben van een authentieke charismatische man moet je Ruud bellen. Verfrissend, welbespraakt zorgvuldig en ontwapenend. Het zegt allemaal vrij weinig over de trainer Ruud maar de manager Ruud is toch wel iets waar ik heel veel vertrouwen in heb. Het is bijna jammer dat hij nu niet wil instappen als coach van PSV 1.

Wat een geweldige ambassadeur voor onze club.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind het juist wel voor hem pleiten.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Lorenzo von Matterhorn schreef: 14 feb 2022, 21:08Dat had van Bommel ook, voordat hij trainer van PSV werd.
Was gewoon (nog) niet z'n rol, daarom zo goed dat Ruud dat niet doet / niet in de verleiding is gebracht om het ook te doen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lorenzo von Matterhorn schreef: 14 feb 2022, 21:08 Dat had van Bommel ook, voordat hij trainer van PSV werd.
Het hele grote verschil tussen beiden is dat Van Bommel dacht het allemaal te weten en zich omringde met ja-knikkers.
Ruud echter geeft aan nog volop lerende te zijn, zich te ontwikkelen, open te staan voor andere meningen en hij omringt zich juist met mensen waarvan hij kan leren en die andere inzichten hebben. Met name dit laatste is veelzeggend en spreekt ontzettend voor hem.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Lorenzo von Matterhorn schreef: 14 feb 2022, 21:08
LucNilis87 schreef: 14 feb 2022, 20:34 Echt heel mooi om te zien hoe Van Nistelrooy die interviews doet. Geen standaard praatje afdraaien en Voetbalclichés bezigen, maar gewoon luisteren naar de vragen en oprecht antwoord geven. Verraadt allemaal wel een zekere intelligentie die hem als trainer ver gaat brengen.
Dat had van Bommel ook, voordat hij trainer van PSV werd.
Het is idd too early to tell. Het heeft nog niet zwaar tegengezeten natuurlijk. Maar de eerste indrukken zijn voorlopig prima. Al was het vandaag erg slecht maar dat is inherent met jonge gastjes.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

RvN heeft absoluut de gunfactor. Dat kun je ook zien hoe over hem gepraat wordt: falen ligt aan de spelers, successen aan de trainer. Dat is omgekeerd als de trainer onder druk staat.
In de interviews is hij ook erg sterk en daar zie je dat hij (door schade en schande) wijs is geworden hoe je op nieuws en media reageert.

Maar dat maakt hem nog geen top-trainer. Misschien wel in spé maar niet nu al. Wat mij betreft heeft hij nog alles te bewijzen. Feit dat hij aangeeft de weg van de geleidelijkheid te kiezen vind ik een goed teken. Laat hem na dit seizoen eens een club leiden in een andere omgeving. Minimaal eerste divisie, liefst eredivisie. Als hij echt zo goed is, gaat hij daar waardevolle lessen krijgen en maakt het hem nog sterker voor PSV 1. Faalt hij, dan liever daar dan bij PSV 1.
Bij PSV 1 moet gewoon een bewezen toptrainer staan.
One can only hope
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

De Realist schreef: 14 feb 2022, 20:41 Straalt toch gewoon in alles rust uit, en er is ook echt geen enkele reden om te denken dat hij zich gek laat maken. Ja vroeger als speler werd hij wel eens boos gemaakt door zijn medespelers zodat ie er 3 in schupte, maar die man heeft toch alles al gezien..
Heeft ook bij iedereen een enorme gunfactor. Wat zou het mooi zijn als de weg die hij zelf kiest tot enorm succes leidt
Hij is ook nog niet in een serieuze omgeving op de proef gesteld. Als speler had hij regelmatig last van zijn temperament. En niet alleen als mensen hem probeerde op te jutten. De eerste twee voorbeelden die mij te binnen schieten zijn zijn woede uitbarsting tegen Alex Ferguson en de manier waarop hij zich misdroeg toen HSV niet mee wilde werken aan een terugkeer van zijn persoontje naar Real Madrid.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

d'Oude schreef: 15 feb 2022, 11:34 Maar dat maakt hem nog geen top-trainer. Misschien wel in spé maar niet nu al. Wat mij betreft heeft hij nog alles te bewijzen. Feit dat hij aangeeft de weg van de geleidelijkheid te kiezen vind ik een goed teken. Laat hem na dit seizoen eens een club leiden in een andere omgeving. Minimaal eerste divisie, liefst eredivisie. Als hij echt zo goed is, gaat hij daar waardevolle lessen krijgen en maakt het hem nog sterker voor PSV 1. Faalt hij, dan liever daar dan bij PSV 1.
Bij PSV 1 moet gewoon een bewezen toptrainer staan.
Dit zijn op zich leuke teksten, maar ze zeggen natuurlijk helemaal niks. Presteren bij Willem II of Heerenveen is iets totaal anders dan presteren bij PSV. Philip Cocu won hier de enige kampioenschappen van de afgelopen tien jaar, maar als we hem eerst bij Derby hadden laten ‘leren’ hadden we hem nooit meer de kans gegeven als hoofdcoach.
Soms kan een match perfect zijn op basis van kwaliteiten en clubcultuur. Daarom kun je met Brands ook zonder zorgen hem AD maken nadat hij vooral ervaring als TD heeft en daarom kun je Ruud ook zonder zorgen hoofdcoach maken na een aantal jaar ervaring bij Jong PSV.

Dat je soms ook kiest voor een coach, die zich op heeft moeten werken, is natuurlijk goed, want daardoor krijgt Ajax met iemand als Ten Hag een uitstekende coach, maar bij ons is Schmidt uiteindelijk ook niet het grote succes geworden, terwijl dat een trainer is die het “goede” traject doorlopen heeft. Datzelfde kun je zeggen van mannen als Dick Advocaat, maar ik denk dat er geen discussie over is dat Guus Hiddin, die niet het juiste traject doorliep, veel beter voor ons was.

Trainer zijn is geen ervaringsvak, maar een vak waarbij vele aspecten samenkomen en de interactie tussen club, spelersgroep en trainer de meest bepalende is, veel meer dan technische of tactische kwaliteiten of ervaring. Vergeet niet dat Madueke 4 was toen Ruud Man Utd verliet voor Real en 8 toen Ruud klaar was in de absolute top. Die gasten kijken nu nog tegen hem op, maar dat is over 5 jaar ook veel minder, omdat die het dan helemaal niet meer meegekregen hebben en ook de generatiekloof het veel moeilijker maakt om aan te sluiten bij ze.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Kunnen we hier een polletje krijgen [mention]ShovingNE2[/mention] ?
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 21 mar 2022, 22:09 Kunnen we hier een polletje krijgen @ShovingNE2 ?
Wat voor polletje wil je?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Stelling: Ruud van Nistelrooij + Fred Rutten is een goede aanstelling voor PSV. Ja/Nee/Twijfel.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Maikel schreef: 21 mar 2022, 22:16
11 Sir Tinus schreef: 21 mar 2022, 22:09 Kunnen we hier een polletje krijgen @ShovingNE2 ?
Wat voor polletje wil je?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nee.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 21 mar 2022, 22:23 Stelling: Ruud van Nistelrooij + Fred Rutten is een goede aanstelling voor PSV. Ja/Nee/Twijfel.
Zo te zien al gebeurd in 't andere topic :L
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

Ik ben fan van Ruud, maar heb nu mijn twijfels. Hij zegt in december in een interview dat hij nog een jaar of 2 de tijd wil nemen. Toen Schmidt zijn vertrek aankondigde is PSV met hem gaan praten en heeft hij "nee" gezegd. Moet dat niet gewoon gerespecteerd worden? Ik hen het gevoel dat hij nu gepushed wordt om iets te gaan doen waar hij zelf nog niet achterstraat...

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij