Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als je je kind 12 en 1 dag is. En iemand jast er zonder toestemming een vaccinatie in....

Wie weet heeft het kind wel een medische achtergrond waarom het niet mag. Of staat er in het paspoort: [mention]deninho32[/mention] is pappa. Gewoon twee omstandigheden dat je uit moet kijken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

ShovingNE2 schreef: 10 feb 2022, 18:03 Als je je kind 12 en 1 dag is. En iemand jast er zonder toestemming een vaccinatie in....

Ja, wat dan?

Medische achtergrond wordt in dit soort gevallen overigens altijd gecontroleerd.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://nos.nl/index.php/artikel/241668 ... s-toestaan


Let's gooooo. Heerlijk
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 feb 2022, 18:03 Als je je kind 12 en 1 dag is. En iemand jast er zonder toestemming een vaccinatie in....
Bij jongeren van 12 tot 16 jaar is de toestemming van de ouders/voogden en van de jongere zelf vereist. In twee uitzonderingsgevallen is de toestemming van alleen de jongere voldoende:

- Als het niet behandelen van de jongere voor hem ernstig nadeel oplevert (denk aan geslachtsziekte).
- Als de behandeling de weloverwogen wens is van de jongere (denk aan abortus, vaccinatie).
In deze gevallen dient de arts de ouders/voogden in beginsel wel te informeren, maar het goed hulpverlenerschap kan met zich meebrengen dat zij over de behandeling niet worden geïnformeerd. Dit kan het geval zijn als de gezondheid of de veiligheid van het kind in gevaar zou komen als de arts de ouders/voogden wel zou inlichten, bijvoorbeeld omdat het kind dan van behandeling zou afzien. Ook dient de jongere zelf naar zijn/haar bevattingsvermogen te worden geïnformeerd over de behandeling.

Zo staat het in de WGBO. Kunnen we van alles van vinden, maar zo is het wettelijk wel geregeld in Nederland. Al heel lang.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://www.skipr.nl/nieuws/covid-geeft ... atziekten/
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik hoorde erover idd, en dat terwijl we nu pas zicht beginnen te krijgen op Long Covid.

Advies is om besmetting te voorkomen, tsja leuk advies met inmiddels BA.2 waar je al zowat besmet mee raakt als je er maar aan denkt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Hoorde de analyse gisteren op Radio 1. Valt allemaal nogal mee werd gezegd door 1 of andere expert op dat vlak. In absolute getallen stelt het bijna niets voor zei de dame in kwestie.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1388 ... t-adviezen

Je vraagt je elke keer weer af hoe ver die gasten kunnen gaan zonder dat ze op moeten stappen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dat van die mondkapjes in de ouderenzorg was destijds al duidelijk, ik kan me ook best voorstellen dat je op zo'n manier handelt als dat maatschappelijk gezien de beste optie is maar dat kost je dus wel een offer nl. idd die geloofwaardigheid van zowel jezelf, OMT als RIVM.

Maar ik denk dat dit in dit geval ook praktisch gezien niet goed te praten is; als mondkapjes noodzakelijk waren terwijl je ze niet had dan hadden de verpleegkundigen tenminste kunnen improviseren. Vooral in die eerste fase hebben mensen overal ter wereld zelf mondkapjes gefabriceerd en dat had zeker effect - weliswaar niet zoveel als professioneel spul maar bij mijn weten toch significant (afhankelijk van het gebruikte materiaal enz). Nu hebben verpleegkundigen dus veel meer risico gelopen dan nodig. Daartegenover staat dat het kabinet bang was dat verpleegkundigen thuis zouden gaan zitten uit angst voor de risico's. Ik denk dat die angst niet erg gegrond is; daarvoor neemt dat personeel zijn werk, voor zover ik in kan schatten, te serieus. De vraag is in hoeverre het kabinet hiervoor ruggespraak gevoerd heeft met de sector: hebben leidinggevenden in de sector hiermee ingestemd? In dat geval kan het kabinet m.i. geen slechte inschatting worden verweten. Wist de sector zelf echter van niks? Dan moet je hiervoor denk ik sowieso nu een politieke prijs betalen.

OMT en RIVM zitten intussen hierdoor met een gigantisch probleem. Spin dat maar eens recht, ben benieuwd hoe ze dat willen doen. De wappieleiders zullen de messen geslepen hebben. Voor het kabinet zelf geldt trouwens hetzelfde en dan met name natuurlijk Rutte en De Jonge. Rutte zal het zich vast niet helemaal kunnen herinneren, het is ook alweer zolang geleden... meneertje nieuwe bestuurscultuur.

Geen idee wat de andere aanpassingen inhouden, of daar echt iets mee verdraaid is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hahaha zowat alle Coronamaatregelen gaan eraf, maar er zijn nog een aantal kneusjes die graag aandacht willen en mee denken te moeten liften op wat ze in Canada doen omdat ze denken dat het stoer is:

https://nos.nl/l/2416924
Bes1987
Bankzitter
2
Berichten: 247
Lid geworden op: 5 apr 2021
Clubvoorkeur: PSV

Voedseltekorten incoming :mrgreen: Complotmodus nu uit :opzijnkop:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Waarom een parlementaire enquete een must is. Op aandringen van het ministerie werd een zin toegevoegd aan het OMT-advies. Hoeveel onnodige doden heeft het ministerie op zijn geweten. En ook het RIVM. Wetenschap? Nee: pure politiek dus het mondkapjesbeleid in 2020. Schandelijk dit. Wie dit er door drukte heeft heel veel doden op zijn/haar geweten.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wigwams Typisch...
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.trouw.nl/buitenland/achter- ... ntent=free
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gooi open die handel.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Nou, ik ga ook mijn besmettingsbooster krijgen (vaccinatiebooster in januari al gehad) want twee verschillende zelftests gaven positief aan. Voornaamste klachten zijn me een beetje ziekjes voelen, zoals ik me voor het laatst 2 jaar geleden voelde (wel een stuk erger toen) toen de eerste positief geteste gevallen in Nederland werden gedetecteerd en waarvan ik tot nu zou durven zweren dat het gewoon een griep was... (kan het nog steeds zijn geweest maar ben er niet meer zo zeker van) Waarschijnlijk nu van mijn zoon van 7 gekregen, die moest ik donderdag van school halen omdat hij niesbuien had volgens zijn juf, de zelftest toen voor hem was negatief maar zijn zelftest vandaag was ook positief.

Edit: het viel me wel mee dat ik al meteen bij de teststraat hier in Eindhoven terecht kon, dat was bellen en meteen de auto instappen met de kids (mijn dochter van 4 ook maar getest omdat ze wat lichte klachten had, hoewel haar zelftest negatief was).
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

loginnaam schreef: 12 feb 2022, 15:37(mijn dochter van 4 ook maar getest omdat ze wat lichte klachten had, hoewel haar zelftest negatief was).
Hoe ging dat, trok ze 't een beetje?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

ziege maar ook zagge schreef: 12 feb 2022, 16:08
loginnaam schreef: 12 feb 2022, 15:37(mijn dochter van 4 ook maar getest omdat ze wat lichte klachten had, hoewel haar zelftest negatief was).
Hoe ging dat, trok ze 't een beetje?
In december was ze ook al getest vanwege neerdere besmettingen in haar klas en toen ging het al vrij goed dus ze wist al wat ze kon verwachten en het ging weer vrij goed. Ze is ook vooral blij dat ze weer een testdiploma en een knutselambulance kreeg (wat betekent dat papa weer mag knippen en plakken, zucht).
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 12 feb 2022, 11:14 Waarom een parlementaire enquete een must is. Op aandringen van het ministerie werd een zin toegevoegd aan het OMT-advies. Hoeveel onnodige doden heeft het ministerie op zijn geweten. En ook het RIVM. Wetenschap? Nee: pure politiek dus het mondkapjesbeleid in 2020. Schandelijk dit. Wie dit er door drukte heeft heel veel doden op zijn/haar geweten.

Wat ik me wel afvraag, hebben die mensen die in dat OMT zitten zelf niet doorgehad dat er opeens een ander advies werd rondgestuurd dan dat zij gegeven hebben?

Hebben die mensen liggen slapen, of moeten die, net zoals de vrouwen bij Ajax, hun mond houden ofzo?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ietwat zwakker punt van het verhaal is dat het bij tenminste een deel van tekstwijzigingen m.i. idd gaat om op zich hele normale aanpassingen zoals je die van een communicatieafdeling zou verwachten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Over dat deel zijn er dan ook weinig discussies, het gaat natuurlijk om het deel waar er daadwerkelijk inhoudelijk zaken veranderd zijn. Zoals het mondkapjes-advies.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018



Dat werd tijd
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mondkapjes hoeven niet meer gedragen te worden! Het staat er echt!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Nu is het alleen nog wachten tot de wappies zichzelf ervan gaan overtuigen dat zij dit allemaal voor elkaar gekregen hebben.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette schreef: 14 feb 2022, 23:24 Nu is het alleen nog wachten tot de wappies zichzelf ervan gaan overtuigen dat zij dit allemaal voor elkaar gekregen hebben.
Dat is al even gaande.
Ze zorgen voor verlengingen van de maatregelen, om vervolgens de eer op te eisen van de versoepelingen. Dommer krijg je het niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Covid-19