Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 12:20
Brael schreef: 10 feb 2022, 10:46 Maar er is nog wel een verschil tussen "je club puur op het resultaat te beoordelen" of opeens Marc Overmars (die normaal echt niet tweewekelijks toegezongen werd in de Arena) opeens gaan toezingen nadat blijkt dat die zich behoorlijk misdragen heeft.

Dat is óf een enorme plaat voor je kop hebben, óf puur bedoeld om te provoceren. Of allebei.
Ok, stel het is om te provoceren, nou en? Provoceren vindt in elk stadion wekelijks plaats. Niet dat zoiets goed is, maar ik vind het niet per sé erger dan de verwensingen die scheidsrechters om de oren krijgen. En daarbij, de liedjes van PSV fans aan Overmars zijn óók bedoeld om te provoceren.
Provoceren zou ik inderdaad nog minder erg vinden dan de andere optie, de plaat voor hun kop.

Maar de vraag is dan, wie wil je provoceren en waarom? PSV fans lachen met dit verhaal omdat ze graag ellende zien bij Ajax, maar wat voor reden hebben Ajax fans om Overmars toe te zingen nu?

Daarom denk ik dat het eerder de plaat voor de kop is, waar ze last van hebben.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 10 feb 2022, 12:57
Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 12:20

Ok, stel het is om te provoceren, nou en? Provoceren vindt in elk stadion wekelijks plaats. Niet dat zoiets goed is, maar ik vind het niet per sé erger dan de verwensingen die scheidsrechters om de oren krijgen. En daarbij, de liedjes van PSV fans aan Overmars zijn óók bedoeld om te provoceren.
Provoceren zou ik inderdaad nog minder erg vinden dan de andere optie, de plaat voor hun kop.

Maar de vraag is dan, wie wil je provoceren en waarom? PSV fans lachen met dit verhaal omdat ze graag ellende zien bij Ajax, maar wat voor reden hebben Ajax fans om Overmars toe te zingen nu?

Ik denk heel simpel voor het "wij tegen zij gevoel". Vechten voor je club (ook al ben je het niet eens met de beweegredenen).
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

ComeOnPSV schreef: 10 feb 2022, 12:11 Zijn de sponsors al weggelopen?
Oh nee tuurlijk niet.
Het is allemaal erg rustig, het lijkt een beetje glas, plas en was.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Precies Josef. Dat ze wangedrag goedpraten: niet interessant. Kinderachtige opstandigheid, fuck die boze buitenwereld en hun oordelen over hun club!

Het is ergens wel schattig, ware het niet dat het ontzettend achterlijk is, zelfs voor Amsterdamse standaarden. Totaal losgezongen van de realiteit.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 13:33 Ik denk heel simpel voor het "wij tegen zij gevoel". Vechten voor je club (ook al ben je het niet eens met de beweegredenen).
Maar je zegt het hier zelf al, mogelijk zijn ze het zelf ook niet eens met de beweegredenen. Dus is het heel logisch dat andere mensen hier aanstoot aan nemen.

We kunnen zeggen: ah joh, het zijn maar wat domme supporters, misschien zijn het zelfs gewoon kinderen, ze snappen niet echt wat ze doen (en deels klopt dat waarschijnlijk ook wel) of je kunt wél proberen om er wat common sense in te praten. Nu zal dat vanaf ons forum niet gaan lukken natuurlijk, maar in zijn algemeenheid vind ik het niet verkeerd dat mensen dit publiekelijk veroordelen.

Vanuit die gelatenheid van "het zijn maar wat domme supporters" kunnen we alles wel laten passeren natuurlijk, maar dat doen we niet, en dat moeten we ook niet doen.
Laatst gewijzigd door Brael op 10 feb 2022, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

[mention]ShovingNE2[/mention] update van Freak: VI is geen dagblad, en heeft dus gekeken wat er vanuit het voetbalperspectief belangrijk is om wel en vooral ook NIET te melden. Vandaar de vrijwel complete radiostilte

Ik twijfel nu heel erg; neem je jezelf dan eigenlijk té serieus of juist níét serieus?
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Waarschijnlijk heeft Freak die digpigs ook ontvangen, die moet dus even bijkomen van alle commotie want die genoot er wel van hoor.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Met z'n blije eierhoofd.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Sensation schreef: 10 feb 2022, 13:50 @ShovingNE2 update van Freak: VI is geen dagblad, en heeft dus gekeken wat er vanuit het voetbalperspectief belangrijk is om wel en vooral ook NIET te melden. Vandaar de vrijwel complete radiostilte

Ik twijfel nu heel erg; neem je jezelf dan eigenlijk té serieus of juist níét serieus?
Is toch te genant voor woorden dit.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 10 feb 2022, 13:50
Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 13:33 Ik denk heel simpel voor het "wij tegen zij gevoel". Vechten voor je club (ook al ben je het niet eens met de beweegredenen).
Maar je zegt het hier zelf al, mogelijk zijn ze het zelf ook niet eens met de beweegredenen. Dus is het heel logisch dat andere mensen hier aanstoot aan nemen.

We kunnen zeggen: ah joh, het zijn maar wat domme supporters, misschien zijn het zelfs gewoon kinderen, ze snappen niet echt wat ze doen (en deels klopt dat waarschijnlijk ook wel) of je kunt wél proberen om er wat common sense in te praten. Nu zal dat vanaf ons forum niet gaan lukken natuurlijk, maar in zijn algemeenheid vind ik het niet verkeerd dat mensen dit publiekelijk veroordelen.

Vanuit die gelatenheid van "het zijn maar wat domme supporters" kunnen we alles wel laten passeren natuurlijk, maar dat doen we niet, en dat moeten we ook niet doen.
Jij doet het niet, naar van mijn part zingen ze nog drie maanden die liedjes. Mij maken ze de pis er niet mee lauw ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Echt, ik hoop dat deze tyfusclub uit elkaar valt. Sar weg, ten Hag weg, als ik voor deze club zou spelen dan zou ik ook weggaan.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Danny Blind nieuwe technisch directeur en Frank de Boer de nieuwe hoofdtrainer, of Seedorf.
Van der Sar weg gaan ze vast niet mee achteruit, maar is wel onhoudbaar lijkt het.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

RIO schreef: 10 feb 2022, 14:14 Echt, ik hoop dat deze tyfusclub uit elkaar valt. Sar weg, ten Hag weg, als ik voor deze club zou spelen dan zou ik ook weggaan.
Zou me niks verbazen dat ze TH zomaar n miljoen per jaar extra geven om nog een jaar te blijven, om zo de continuïteit te waarborgen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 14:12 Jij doet het niet, naar van mijn part zingen ze nog drie maanden die liedjes. Mij maken ze de pis er niet mee lauw ;)
Nou, ik ben wat dat betreft ook wel wat afgestompt moet ik zeggen, je hoort en ziet in voetbalstadions heel wat ergere dingen langskomen dan dit. Maar netjes is het nog steeds niet, natuurlijk, en ik hoop dat er in de directe omgeving van deze mensen nog iemand is die er wat verstand in kan praten.

En je zei in eerste instantie dat je wel begrijpt dat mensen in een voetbalstadion zich niet met de kwestie-Overmars willen bezighouden, en gewoon willen genieten van het voetbal dat ze te zien krijgen. Daar kan ik heel goed inkomen, maar deze groep mensen die bewust Overmars gaat toezingen, valt daar niet onder.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Tijn schreef: 10 feb 2022, 14:16 Danny Blind nieuwe technisch directeur en Frank de Boer de nieuwe hoofdtrainer, of Seedorf.
Van der Sar weg gaan ze vast niet mee achteruit, maar is wel onhoudbaar lijkt het.
Eigenlijk is het bij een vertrek van Sar, en het al wegvallen van Overmars, niet ondenkbaar dat er dan weer vieze machtspelletjes binnen de club gaan komen en iedereen die functies wil overnemen. Daar hoop ik iig op, weer een ouderwetse puinhoop bij Ajax.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Gaan ze Cruijff dan ook weer opgraven? Even kijken hoe het met het technisch hart zit.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Tijdens de vorige puinhoop werkte Frons onverstoorbaar aan zijn eerste kampioenschap. Dus of dát nu zoveel gaat uitmaken? :nerd: Maar: hoop doet leven ja
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wim Jonk terug, Bergkamp terug, Danny Blind terug.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Waar is het stippellijntje? ......
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 10 feb 2022, 14:21
Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2022, 14:12 Jij doet het niet, naar van mijn part zingen ze nog drie maanden die liedjes. Mij maken ze de pis er niet mee lauw ;)
Nou, ik ben wat dat betreft ook wel wat afgestompt moet ik zeggen, je hoort en ziet in voetbalstadions heel wat ergere dingen langskomen dan dit. Maar netjes is het nog steeds niet, natuurlijk, en ik hoop dat er in de directe omgeving van deze mensen nog iemand is die er wat verstand in kan praten.

En je zei in eerste instantie dat je wel begrijpt dat mensen in een voetbalstadion zich niet met de kwestie-Overmars willen bezighouden, en gewoon willen genieten van het voetbal dat ze te zien krijgen. Daar kan ik heel goed inkomen, maar deze groep mensen die bewust Overmars gaat toezingen, valt daar niet onder.
Ik denk dat het sowieso geen homogene groep is. Er zullen daar ook vast mensen hebben gezeten die er schande van spreken. En van de mensen die zingen, zullen er naast provocateurs ook mensen zijn die het werkelijk niets boeit. Maar dat is natuurlijk maar een aanname.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Klojo Netto dus nog een vette tekenbonus gehad, daags vóór de bekendmaking :$
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Contractverlenging, borstbeeld, tekenbonus. Allemaal terwijl ze wisten wat er speelde..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Bronvermelding mensen:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... n-veb-ajax
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik hoop dat ie het mag houden. Toch weer wat verdampend geld voor de club.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 10 feb 2022, 12:17 Het omgedraaide komt ook voor hoor... Woon al zo'n 35 jaar in de randstad (hoewel Gouda niet echt randstad is, maar dat terzijde, verder Den Haag, Amsterdam). Ik heb ook jaren lang op trainingen regelmatig in een PSV-shirt rondgelopen. Toen ik in Amsterdam woonde heb ik ook wel in een PSV- shirt m'n loopjes rond de Gaasperplas gemaakt, marathon Rotterdam (relay run, geen hele :sad: ) ook regelmatig in clubtenue onder veel gejoel voor het kuipje langs. En ik kom ook anderen in PSV shirt tegen hier, jongetjes op de trainingen van m'n cluppie, af en toe in de stad, er komen de nodige fans uit Den Haag, Rotterdam, vergis je daar niet in. Maar wat jullie aanhalen komt helaas meer voor, ja. Shit, zit ik weer in HET kuttopic... :opzijnkop: :tear:
Ik ben zelf in Den Haag geboren en getogen, heb daar vaak zat met m'n PSV shirt rondgelopen. Beste was in 2016, toen we kampioen werden na de epic fail van Ajax in Doetinchem. Toen woonde ik nog daar en ik liep meteen na de wedstrijd met shirt en al rond in het centrum en Scheveningen. Zat Ajax fans die rondliepen en die vonden het niet leuk 8)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 10 feb 2022, 15:26 Bronvermelding mensen:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... n-veb-ajax
Boeien, Overmars is sowieso passé.

Wat wisten Sar en de RVC al die tijd, dat is de vraag.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Ajax