FIFA

Landen, clubs, spelers en competities.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 20929
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ComeOnPSV schreef: 20 jan 2022, 13:37

Dit kan wel eens de redding van het (Nederlands) voetbal gaan worden.
De Engelse praktijken lekker stoppen met al die verhuurde spelers.
Blijken het stiekem geen Engelse, maar Italiaanse praktijken te zijn. Atalanta heeft 63, ja drieënzestig, verhuurde spelers te hebben. :$

Dat zijn gewoon 3x zo veel spelers als Helmond Sport überhaupt heeft. Te gek voor woorden en ik ben benieuwd hoe ze dit gaan handhaven en wat de clubs erop gaan verzinnen.

https://www.vi.nl/nieuws/waarom-atalant ... eem-heeft-
Voijke
Nationale topspeler
6
Berichten: 2998
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Dan is bijvoorbeeld de Angelino (MC <-> PSV) constructie een optie.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24651
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Clubs zullen dus veel spelers van de hand moeten doen. Wellicht komen er nog interessante spelers vrij aankomende jaren.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 20929
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Voijke schreef: 09 feb 2022, 13:12 Dan is bijvoorbeeld de Angelino (MC <-> PSV) constructie een optie.
Ja precies. En sattelietclubs worden nog belangrijker. Ipv verhuren worden ze dan verkocht voor een euro met terugkoopoptie ofzo. Er zal vast wel een deel verkocht worden, maar ik verwacht niet dat dit het probleem gigantusch terugdringt.

Maar los van dat. 63 verhuurde spelers. Why in godsnaam?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30611
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De rijkste clubs hebben allang een alternatief waardoor ze die spelers toch niet kwijtraken: ze (of hun eigenaars) kopen gewoon clubs in andere landen waar ze hun B-spelers stallen.

https://www.nytimes.com/2021/12/26/spor ... ghton.html

Voetbal lijkt al lange tijd gedomineerd door het grote geld maar het wordt intussen dus nog veel erger.

Interessant verhaal trouwens over Union Saint-Gilloise: in zekere zin hebben Britse bookies in een paar jaar de Belgische competitie kunstmatig overgenomen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Eigenlijk zou het nog verder moeten gaan, maximaal 6 buitenlandse spelers in de selectie o.i.d. en dan ook geen geklopt met nieuwe paspoortjes enzo.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7679
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Grasmat schreef: 09 feb 2022, 13:16
Voijke schreef: 09 feb 2022, 13:12 Dan is bijvoorbeeld de Angelino (MC <-> PSV) constructie een optie.
Ja precies. En sattelietclubs worden nog belangrijker. Ipv verhuren worden ze dan verkocht voor een euro met terugkoopoptie ofzo. Er zal vast wel een deel verkocht worden, maar ik verwacht niet dat dit het probleem gigantusch terugdringt.

Maar los van dat. 63 verhuurde spelers. Why in godsnaam?
Centjes verdienen, verder niks. :party:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 20929
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 09 feb 2022, 13:36 Eigenlijk zou het nog verder moeten gaan, maximaal 6 buitenlandse spelers in de selectie o.i.d. en dan ook geen geklopt met nieuwe paspoortjes enzo.
Zou nog beter zijn voor alle competities en de kleinere landen. Maar Jean Marc Bosman says no.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30611
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 09 feb 2022, 13:36 Eigenlijk zou het nog verder moeten gaan, maximaal 6 buitenlandse spelers in de selectie o.i.d. en dan ook geen geklopt met nieuwe paspoortjes enzo.
Zou idd een hoop schelen maar ik geloof dat je bij zulke regels stuit op de wetgeving rond vrij verkeer van werknemers.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18036
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 09 feb 2022, 13:45
Josef Dettelbacher schreef: 09 feb 2022, 13:36 Eigenlijk zou het nog verder moeten gaan, maximaal 6 buitenlandse spelers in de selectie o.i.d. en dan ook geen geklopt met nieuwe paspoortjes enzo.
Zou idd een hoop schelen maar ik geloof dat je bij zulke regels stuit op de wetgeving rond vrij verkeer van werknemers.
Is dat dan ook niet van toepassing bij huur? Dat ik een mooie opdracht via detachering misloop omdat mijn opdrachtgever toevallig al 6 andere professionals ingehuurd heeft?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30611
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 09 feb 2022, 14:02Is dat dan ook niet van toepassing bij huur? Dat ik een mooie opdracht via detachering misloop omdat mijn opdrachtgever toevallig al 6 andere professionals ingehuurd heeft?
Nou ja de regels die FIFA nu voorstelt maken geen onderscheid qua nationaliteit, ik denk dat dat het verschil maakt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7196
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 09 feb 2022, 13:38
Grasmat schreef: 09 feb 2022, 13:16

Ja precies. En sattelietclubs worden nog belangrijker. Ipv verhuren worden ze dan verkocht voor een euro met terugkoopoptie ofzo. Er zal vast wel een deel verkocht worden, maar ik verwacht niet dat dit het probleem gigantusch terugdringt.

Maar los van dat. 63 verhuurde spelers. Why in godsnaam?
Centjes verdienen, verder niks. :party:
Niet helemaal, schijnt voor een groot deel te komen door het jeugdsysteem in Italië. Daar hebben ze geen B- of Jong elftallen, dus op een gegeven moment komen er jeugdspelers vanuit de hoogste leeftijdscategorie die (nog) niet goed genoeg zijn om in het eerste elftal te komen. Daar moet wat mee, dus die worden dan verhuurd aan teams in de Serie B of C bv. Een groot deel van die 63 verhuurde spelers valt in die categorie, eigen jeugd die te oud is voor het oudste jeugdteam en niet goed genoeg voor het eerste elftal. Uiteindelijk komen ze of in het eerste elftal, of ze worden weggekocht of ze worden weer verhuurd, en op een gegeven moment kan dat opbouwen tot zulke grote aantallen. Atalanta heeft, voor Italiaanse begrippen, een sterke jeugdopleiding waaruit veel spelers doorstromen. Met het systeem daar kom je dan wel voor zulke problemen te staan.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 09 feb 2022, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24651
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lijkt me zo gigantisch mooi om FM in het echt te spelen door een (een paar) clubs te kopen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7679
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Persepolis schreef: 09 feb 2022, 14:31
psvgouda schreef: 09 feb 2022, 13:38
Centjes verdienen, verder niks. :party:
Niet helemaal, schijnt voor een groot deel te komen door het jeugdsysteem in Italië. Daar hebben ze geen B- of Jong elftallen, dus op een gegeven moment komen er jeugdspelers vanuit de hoogste leeftijdscategorie die (nog) niet goed genoeg zijn om in het eerste elftal te komen. Daar moet wat mee, dus die worden dan verhuurd aan teams in de Serie B of C bv. Een groot deel van die 63 verhuurde spelers valt in die categorie, eigen jeugd die te oud is voor het oudste jeugdteam en niet goed genoeg voor het eerste elftal. Uiteindelijk komen ze of in het eerste elftal, of ze worden weggekocht of ze worden weer verhuurd, en op een gegeven moment kan dat opbouwen tot zulke grote aantallen. Atalanta heeft, voor Italiaanse begrippen, een sterke jeugdopleiding waaruit veel spelers doorstromen. Met het systeem daar kom je dan wel voor zulke problemen te staan.
Dank voor deze nuancering: altijd welkom! Mij verraste net als anderen het grote aandeel Italiaanse clubs in deze, en daar is jouw opmerking terzake. Voor bijvoorbeeld de Engelse clubs lijkt het mij wel voornamelijk een verdienmodel en dus een kwestie van centen, zo is het diverse keren vwb de Chelsea's en de City Groups van deze wereld toegelicht
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7196
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Klopt, bij de Engelsen is het een ander verhaal. Daar gaat het puur om volume: veel voor weinig geld (want nog jong) binnenhalen, hopen dat daartussen een paar pareltjes zitten die het gaan maken en op de rest winst maken. Daar horen veel huurperiodes bij.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30611
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/voetbal/6187373/fifa- ... ks-wk.html

Zou goed nieuws zijn maar het is Ceferin die het zegt.. even nog onder voorbehoud dus
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3263
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/mino-raiola-overleden
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24651
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Niet alleen bij de KNVB belonen ze mensen die een wanprestatie leveren. Ook bij de FIFA doen ze dat met alle plezier. Een structureel probleem. Tsja, hier valt niet tegenop te werken.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=404092
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 20929
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja bizar he. Dat van Boekel en deze koekwaus vrolijk naar het WK mogen is een diepe schande.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.nu.nl/algemeen/6211051/voor ... uptie.html
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3592
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Hoe dan?!
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Standbeeld
Legende
2
Berichten: 24651
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

En goeie cover-up.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 20929
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Koekoek:



Afbeelding
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15208
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

En het volgende WK zijn er 48 teams ipv 32.

Beide verandering slaan helemaal nergens op natuurlijk en maken de interesse enkel minder.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7537
Lid geworden op: 16 mei 2019

Infantino: "Best World Cup ever."
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10147
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Allemaal nieuwe toernooien opzetten en bestaande aanpassen. Had gewoon de Confederations Cup gehouden, dat vond ik oprecht een leuk toernooi altijd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

FIFA