Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 04 feb 2022, 11:42 https://www.nu.nl/coronavirus/6182049/g ... nodig.html

Kijk, dit verwachtte ik al: andere afwegingen m.b.t. vaccinatie door Omikron.

Eigenlijk best grappig dat deze kentering net plaatsvindt in de week waarin Moderna van emergency use naar complete goedkeuring gaat, nou ja in de VS dan.
Jammer voor jongeren als ze naar het buitenland willen dan, want daar maken ze dit onderscheid volgens mij niet.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Niet overal inderdaad. De Gezondheidsraad geeft daarover (terecht) aan dat zij een advies geven op basis van gezondheid, niet op basis van dit soort "politieke keuzes".
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik ken ondertussen opvallend veel mensen die corona hebben gekregen na hun booster.
Gelukkig hebben de meesten hooguit milde klachten, maar ik vraag me wel af wat nu nog het voordeel van de booster is voor de niet-kwetsbaren. Minder ziek worden hoogstwaarschijnlijk, aangezien het de besmetting niet bepaald stopt. Ik ben daardoor benieuwd of het (veel) verschil maakt in klachten of je alleen gevaccineerd bent of ook geboosterd.

PS: Als ik mijn CoronaCheck open, dan heb ik voor Nederland alleen mijn vaccinaties als bewijs. Maar voor Internationaal is mijn herstelbewijs van mijn besmetting in november ook zichtbaar. Heel apart dat dit herstel voor Nederland niet zou gelden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 12:36 maar ik vraag me wel af wat nu nog het voordeel van de booster is voor de niet-kwetsbaren.
Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde maar ik ken best wat mensen die gevaccineerd en geboosterd zijn en precies hetzelfde ziek zijn geweest als mensen zonder vaccinatie of booster. Dus wat je zegt over de niet-kwetsbaren is volgens mij heel treffend. Weer een stapje dichter bij een soort van griep prik zou ik zeggen.

Volgens mij ook meteen het bewijs dat we volgend jaar in oktober niet in lockdown hoeven maar de kwetsbare wat beter voor zichzelf kunnen zorgen ipv heel de maatschappij voor hen. En dat zeg ik zonder te generaliseren uiteraard.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 04 feb 2022, 12:15
ziege maar ook zagge schreef: 04 feb 2022, 11:42 https://www.nu.nl/coronavirus/6182049/g ... nodig.html

Kijk, dit verwachtte ik al: andere afwegingen m.b.t. vaccinatie door Omikron.

Eigenlijk best grappig dat deze kentering net plaatsvindt in de week waarin Moderna van emergency use naar complete goedkeuring gaat, nou ja in de VS dan.
Jammer voor jongeren als ze naar het buitenland willen dan, want daar maken ze dit onderscheid volgens mij niet.
Zal ongetwijfeld ook nog wel veranderen maar dat kun je natuurlijk zelf ff regelen he als je op vakantie gaat, het is altijd doodnormaal geweest om dan ff een prikje te halen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 12:36 Gelukkig hebben de meesten hooguit milde klachten, maar ik vraag me wel af wat nu nog het voordeel van de booster is voor de niet-kwetsbaren.
Als het de kans op long Covid klachten ook fors verminderd (en dat doet het volgens mij) dan kan dat een enorm voordeel zijn. Misschien wel een groter voordeel dan alleen het verschil tussen een verkoudheid en een hele forse griep.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 12:36Gelukkig hebben de meesten hooguit milde klachten, maar ik vraag me wel af wat nu nog het voordeel van de booster is voor de niet-kwetsbaren. Minder ziek worden hoogstwaarschijnlijk, aangezien het de besmetting niet bepaald stopt. Ik ben daardoor benieuwd of het (veel) verschil maakt in klachten of je alleen gevaccineerd bent of ook geboosterd.
Dat zien we nu dus duidelijk worden met de nieuwe adviezen, te beginnen met jongeren. We weten nog maar amper hoe serieus Omikron is dus kon die afweging niet eerder gemaakt worden. Maar goed, het lijkt intussen ook duidelijk dat de mildheid van Omikron vanalles te maken heeft met de vaccinaties.

Zelf dus ook weer besmet hier en het stelt weinig voor maar er zat wel een pijnlijk piekje in waarbij ik toch dacht: blij dat ik die prik heb.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 04 feb 2022, 13:03 Als het de kans op long Covid klachten ook fors verminderd (en dat doet het volgens mij) dan kan dat een enorm voordeel zijn. Misschien wel een groter voordeel dan alleen het verschil tussen een verkoudheid en een hele forse griep.
Nou ja, dit is maar de vraag.
N=1, maar ik (40er, vaccinaties, geen booster) heb minder klachten gehad bij mijn besmetting dan enkele vrienden die nu besmet zijn (30ers, vaccinaties en booster). Dus het gehad hebben van een booster zorgt er niet (altijd? gemiddeld?) voor dat je ook minder klachten hebt.

En ik weet niet of de booster zorgt voor minder kans op long Covid, als je al gevaccineerd bent.
Ik heb in ieder geval heel sterk het idee dat voor niet-kwetsbaren de booster weinig zin heeft door Omikron. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 13:54
ShovingNE2 schreef: 04 feb 2022, 13:03 Als het de kans op long Covid klachten ook fors verminderd (en dat doet het volgens mij) dan kan dat een enorm voordeel zijn. Misschien wel een groter voordeel dan alleen het verschil tussen een verkoudheid en een hele forse griep.
Nou ja, dit is maar de vraag.
N=1, maar ik (40er, vaccinaties, geen booster) heb minder klachten gehad bij mijn besmetting dan enkele vrienden die nu besmet zijn (30ers, vaccinaties en booster). Dus het gehad hebben van een booster zorgt er niet (altijd? gemiddeld?) voor dat je ook minder klachten hebt.

En ik weet niet of de booster zorgt voor minder kans op long Covid, als je al gevaccineerd bent.
Ik heb in ieder geval heel sterk het idee dat voor niet-kwetsbaren de booster weinig zin heeft door Omikron. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegendeel.
In onze vriendengroep iedereen besmet op mij na. En ik had 2 weken ervoor de booster gekregen. Geen idee of het een rol speelt. Misschien heb ik het zonder het te weten een aantal weken wel gehad, kan ook.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]Ren Höek[/mention] maar er is toch ook vanalles over te vinden?

Zie bijv.:

De eerste Britse studies tonen dat de basisvaccinatie (zonder boosterprik) duidelijk minder bescherming biedt tegen ernstig ziek worden door de omikronvariant in vergelijking met de deltavariant. Bescherming tegen ziekenhuisopname na een omikronbesmetting is bij twee dosissen, binnen de 6 maanden na vaccinatie, maximaal (> 70%), maar daalt nadien geleidelijk tot ongeveer 50%. Wanneer personen ook een boosterprik hebben gehad, blijken ze echter veel beter beschermd tegen ernstige ziekte door omikron en vermindert het risico op ziekenhuisopname met zo’n 88%. Dat is iets minder in vergelijking met de bescherming tegen eerdere varianten, maar wel zeer behoorlijk (1).

https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... il-wrapper

Het onderscheid kwetsbaar / niet-kwetsbaar is nog wel wat lastiger te duiden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 04 feb 2022, 13:58 Het onderscheid kwetsbaar / niet-kwetsbaar is nog wel wat lastiger te duiden.
Vooral dit vind ik dus belangrijk.
Ik ben een gezonde 40er, ben gevaccineerd en heb vrij recent corona gehad met nauwelijks klachten. Wat voor voordeel heb ik aan die booster?

Wat voor voordeel heeft een niet-kwetsbare gevaccineerde aan een booster? Alleen een nog kleinere kans op een ziekenhuisopname?
Bij Omikron is de kans op een ziekenhuisopname al klein voor niet-kwetsbaren, laat staan als je ook nog gevaccineerd bent. Het virus tegenhouden doet het in ieder geval nauwelijks. Ik vind het helemaal prima natuurlijk als mensen zich boosteren, maar voor mezelf zie ik het nut niet. Zolang ik het niet nodig heb voor een QR code.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Prima. Weer dalende cijfers in de ziekenhuizen.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

En dat na alle versoepelingen!
Haal dat weegmoment maar naar voren zou ik zeggen.

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 14:41
ziege maar ook zagge schreef: 04 feb 2022, 13:58 Het onderscheid kwetsbaar / niet-kwetsbaar is nog wel wat lastiger te duiden.
Vooral dit vind ik dus belangrijk.
Ik ben een gezonde 40er, ben gevaccineerd en heb vrij recent corona gehad met nauwelijks klachten. Wat voor voordeel heb ik aan die booster?

Wat voor voordeel heeft een niet-kwetsbare gevaccineerde aan een booster? Alleen een nog kleinere kans op een ziekenhuisopname?
Maar ja de hele pandemie moeten we het al doen met gebrekkige info, hoeveel zekerheid wil je hebben... Dat effect van boosteren of niet lijkt vooral te maken te hebben met de afnemende bescherming van vaccins. Wat idd wat sowieso sneller gaat bij ouderen. Misschien is de datum van je laatste prik dus een goeie factor om naar te kijken: is dat langer dan een half jaar geleden dan zou ik nog ff dat extra prikje halen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~a6764292/
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

61% positief. Ik heb het een tijdje niet zo goed gevolgd maar dat is echt extreem hoog.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

GillesdelaCroquette schreef: 06 feb 2022, 15:53 61% positief. Ik heb het een tijdje niet zo goed gevolgd maar dat is echt extreem hoog.
Sinds we zelftesten is het al boven de 40%.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Blijft maar groeien idd, je zou haast medelijden krijgen de reguliere verkoudheidsvirussen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hupsakee, stapje voor stapje Denemarken achterna:

Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Verdorie wat hebben wij het slecht in Nederland

Coronaziekenhuizen in Afghanistan sluiten vanwege gebrek aan alles
Nog maar vijf van de 33 coronaziekenhuizen in Afghanistan zijn open. De overige moesten de afgelopen maanden sluiten omdat er een tekort aan artsen of medicijnen was of aan brandstof om het gebouw te verwarmen, zelfs bij temperaturen onder nul. Tegelijkertijd stijgt het aantal coronabesmettingen in het land naar recordhoogten.

In het enige nog werkende coronaziekenhuis in Kabul is de verwarming alleen 's nachts aan en liggen patiënten onder een dikke laag dekens. Het ziekenhuis kan de stroom patiënten nauwelijks aan en er is een tekort aan medicijnen, zuurstof en andere hulpmiddelen. Tot eind januari werden er per dag een of twee coronapatiënten opgenomen, nu zijn het er tien tot twaalf.

Sinds de Taliban de macht in het land hebben overgenomen, krijgt het zorgpersoneel bijna geen salaris meer, alleen in december is het uitbetaald. De afgelopen twee decennia draaide het Afghaanse zorgstelsel vooral op internationaal donorgeld. Sinds de machtsovername in augustus is de zorg in een crisis beland. De economie van het land is ingestort doordat bijna 88 miljard euro aan banktegoeden in het buitenland is bevroren en er nauwelijks meer financiële steun is.

Zo'n 90 procent van de bevolking leeft sindsdien onder de armoedegrens en zeker een miljoen kinderen worden met de hongerdood bedreigd, zegt de Wereld Gezondheidsorganisatie.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Droef stukje maar wat eruit springt is de kop die je erboven zet, die uitnodigt tot ellenlange discussies over het leggen van latten, referentiekaders, toekomstperspectieven van generaties, race to the bottom etc. tot en met de niks aan de hand/zien we dan wel weer botte biijlpolitiek die ons huidige bestuur typeert.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heuj, doei 1,5 meter in de horeca :party:

https://nos.nl/artikel/2416450-kabinet- ... es-vervalt
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Eindelijk!
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

In Spanje nemen we ook stappen, vanaf morgen geen mondkapjes op als je op straat loopt! 🙌
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik lees 1G voor ieder evenement (lees: ook voetbalwedstrijd). Daar peins ik niet over.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19