Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sensation schreef: 05 feb 2022, 16:51 Gallardo op grote afstand favoriet voor mij, daarachter een rijtje met Marsch en Letsch. Bosz vind ik interessant maar geen prijzenpakker ondanks dat hij z’n ploegen wel goed laat voetballen. Van Nistelrooy is pas voor over een paar jaar maar zoals hij zich nu ontwikkeld wel absoluut een toekomstig droomkandidaat. Cocu wordt hier op het forum behoorlijk verheerlijkt, blijkbaar nogal kort van geheugen hier, daar hij heel veel kritiek kreeg. Ondanks dat overigens wel een legende van de club.

Het feit overigens dat Gallardo niet tussen de opties staat en Van Wonderen wel geeft al aan dat je deze poll niet serieus moet nemen :mrgreen:
Ik weet niet of het verheerlijken is. Cocu is de enige trainer die in de laatste 13 (!) seizoenen kampioen is geworden en ook nog eens drie keer met daarbij ook overwintering in de Champions League. Hij heeft gewoon een uistekende staat van dienst en is een echte PSV'er. Volstrekt logisch dat hij wordt genoemd.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En Marsch gebruikt veel van dezelfde componenten als Schmidt. Mocht je wat meer in hem willen verdiepen:

https://runningtheshowblog.wordpress.co ... -salzburg/
https://totalfootballanalysis.com/artic ... rb-leipzig



Dit is een hele aanrader als je echt een heel inhoudelijk en gedetailleerd stuk wilt lezen (maar vergt ook wel de nodige concentratie):


En deze:
https://spielverlagerung.com/2015/07/28 ... red-bulls/

En wat leuke filmpjes over hem als trainer:





En wat meer inhoudelijk:


En deze is ook zeker een aanrader vind ik.


Ik vind hem een hele goede coach en ook erg goed bij PSV passen. En los daarvan staat hij ook bekend als een hele fijne vent en zou komt hij ook over.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Heruone schreef: 05 feb 2022, 17:18 En Marsch gebruikt veel van dezelfde componenten als Schmidt. Mocht je wat meer in hem willen verdiepen:

https://runningtheshowblog.wordpress.co ... -salzburg/
https://totalfootballanalysis.com/artic ... rb-leipzig



Dit is een hele aanrader als je echt een heel inhoudelijk en gedetailleerd stuk wilt lezen (maar vergt ook wel de nodige concentratie):


En deze:
https://spielverlagerung.com/2015/07/28 ... red-bulls/

En wat leuke filmpjes over hem als trainer:





En wat meer inhoudelijk:


En deze is ook zeker een aanrader vind ik.


Ik vind hem een hele goede coach en ook erg goed bij PSV passen. En los daarvan staat hij ook bekend als een hele fijne vent en zou komt hij ook over.
Thx voor de info maat, ga t eens doornemen. Weet buiten wat er op papier over hem bekend is nog te weinig van hem af.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tovast schreef: 05 feb 2022, 17:12Ik wil trouwens niet zeggen dat Marsch een slechte keuze is of iets dergelijks. Ik ben alleen niet meteen per definitie overtuigd.
Dat snap ik, maar dat is ook de positie waar we in zitten. Er is geen enkele zaligmakende optie, bij elke trainer kun je je kanttekeningen plaatsen.

Het gaat om de beste optie en als ik dan namen als Fraser, Slot, Cocu en Koeman lees, dan vind ik Marsch lang zo slecht nog niet.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

René1978 schreef: 05 feb 2022, 17:15
Sensation schreef: 05 feb 2022, 16:51 Gallardo op grote afstand favoriet voor mij, daarachter een rijtje met Marsch en Letsch. Bosz vind ik interessant maar geen prijzenpakker ondanks dat hij z’n ploegen wel goed laat voetballen. Van Nistelrooy is pas voor over een paar jaar maar zoals hij zich nu ontwikkeld wel absoluut een toekomstig droomkandidaat. Cocu wordt hier op het forum behoorlijk verheerlijkt, blijkbaar nogal kort van geheugen hier, daar hij heel veel kritiek kreeg. Ondanks dat overigens wel een legende van de club.

Het feit overigens dat Gallardo niet tussen de opties staat en Van Wonderen wel geeft al aan dat je deze poll niet serieus moet nemen :mrgreen:
Ik weet niet of het verheerlijken is. Cocu is de enige trainer die in 13 (!) seizoenen kampioen is geworden en ook nog eens drie keer met daarbij ook overwintering in de Champions League. Hij heeft gewoon een uistekende staat van dienst en is een echte PSV'er. Volstrekt logisch dat hij wordt genoemd.
Wat dat betreft; ja, eens. Maar De Boer is ook 4x kampioen geworden met Ajax, maar die zouden ze bij Ajax van z’n leven niet meer terug hoeven. Hoe gek het ook klinkt, omdat het helemaal niet zo lang geleden is, maar toch zitten we ondertussen alweer in een hele andere tijd waarbij de concurrentie sterker is geworden. Cocu is iemand die prima resultaat kan halen, dat staat buiten kijf, maar ook een trainer die regelmatig tegen kleine tegenstanders een extra verdediger bracht (moest brengen) om een 1-0 of 2-1 voorsprong te verdedigen, de klassieke billenknijp wedstrijden. En onder Cocu was natuurlijk het beruchte Odijek debacle.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Heruone schreef: 05 feb 2022, 17:18 En Marsch gebruikt veel van dezelfde componenten als Schmidt. Mocht je wat meer in hem willen verdiepen:

https://runningtheshowblog.wordpress.co ... -salzburg/
https://totalfootballanalysis.com/artic ... rb-leipzig



Dit is een hele aanrader als je echt een heel inhoudelijk en gedetailleerd stuk wilt lezen (maar vergt ook wel de nodige concentratie):


En deze:
https://spielverlagerung.com/2015/07/28 ... red-bulls/

En wat leuke filmpjes over hem als trainer:





En wat meer inhoudelijk:


En deze is ook zeker een aanrader vind ik.


Ik vind hem een hele goede coach en ook erg goed bij PSV passen. En los daarvan staat hij ook bekend als een hele fijne vent en zou komt hij ook over.
Even link gedeeld met John en Toon, lijkt me geregeld volgende week.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Rather, Marsch’s biggest stumbling block has been himself, emanating a blind determination to revert Leipzig back to the more basic Red Bull model of offensive gegenpressing and quick, vertical, football.

Though a shift back to the fundamentals isn’t inherently flawed, it didn’t sit well with a squad which had excelled in the past two seasons under Nagelsmann’s more reasoned, possession-oriented, approach.

According to The Athletic’s Raphael Honigstein, players considered the tactical setup a backwards step from what they had built up over the past 18 months, whilst individuals like Dani Olmo - who had specifically been signed for an assertive possession outfit - now looked on from the sidelines without a clearly defined role in the starting eleven.

Even the two biggest signings in 2021 - the €55m package of André Silva and Dominik Szoboszlai - failed to make sense in the context of Jesse Marsch’s appointment. The former excelled last season as a central focal point at Eintracht Frankfurt, whilst Szoboszlai has become a worldwide sensation for his magical ingenuity in possession, not his tactical discipline in a highly structured pressing system.

Club-captain Péter Gulácsi summed it up in the post-match mixed zone, with his frustration mixing with disappointment at the ‘fatalistic’ style in which Leipzig needlessly handed over possession:

“Every ball we won was gone again in 2-seconds, you just can’t win games like that”

That’s Jesse Marsch’s “Fucking-Forward” football, and if your club captain isn’t buying in, you’re in deep trouble.

This lack of tactical clarity and player buy-in was just the tip of the iceberg, with Marsch’s formational layout probably the first red flag held up against his time in charge.

In Marsch’s first 6 matches (in the Bundesliga & Champions League) Leipzig were set up in a 4-2-3-1, a system they had used sparingly the previous season and primarily utilized when facing weaker sides.

Of the 7 matches in which Leipzig used a 4-2-3-1 under Marsch, Die Roten Bullen won just once, and conceded a whopping 14 goals in the process. The following clip from their 4:1 defeat to Bayern is a prime example of how Marsch’s aggressive system was routinely undone. A simple give away in midfield, is mercilessly punished as both of Leipzig’s fullbacks are pushed on, and Marsch’s side doesn’t have the extra protection of an additional centerback.


Playing such a fast, vertical style isn’t inherently flawed, but doing so without some defensive protection for when mistakes inevitably occur is simply suicidal.

Laten we inderdaad een Schmidt kloon aanstellen die zelfmoord voetbal speelt..
Niet voor niks dat ie in Leipzig ontslagen is..

https://www.fubo.tv/news/what-went-wron ... b-leipzig/

"While Marsch was reportedly a popular figure within the dressing room, some players felt there had been a drop-off in the level of tactical instruction being offered to them. What’s more, Marsch inherited a squad accustomed to playing a possession-based game while the American focused more on phases of transition play.

Of course, succeeding Nagelsmann – arguably European soccer’s best young coach right now – was always going to be a tough task, but Marsch failed to adapt when challenges arose. His emphasis on hard work gave him a platform, but players found there wasn’t much depth to the American’s ideas. Reports state doubts started to grow quickly"

Nee, laat maar..
Weer zo'n one trick pony coach..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 652
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Een of andere onbekende uit zuid America is de droom kandidaat. Maar cocu wordt overheerlijkt. Ok.

Waarom wordt er zoveel gekeken naar spelopvatting? En nauwelijks naar het track record van een trainer of hij spelers beter maakt en een selectie beter laat spelen dan de som der delen?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ik krijg van het lezen van deze tekst flinke Feyenoord - PSV van vorig seizoen vibes: blind vliegen, jagen en druk zetten, om bij een foute pass direct een tegengoal om de oren te krijgen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dn Trol schreef: 05 feb 2022, 17:56 Een of andere onbekende uit zuid America is de droom kandidaat. Maar cocu wordt overheerlijkt. Ok.
Laten we niet alle opvattingen op hetzelfde stapeltje gooien. Dank.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dn Trol schreef: 05 feb 2022, 17:56Maar cocu wordt overheerlijkt. Ok.
Overheerlijkt! Dit verdient een nominatie best verzonnen woord van 2022. Het jaar duurt nog even dus ik zou me nog niet rijk rekenen, maar het is zeker een mooie.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ik heb op Anders geklikt, simpelweg omdat ik van geen enkele kandidaat op dit lijstje echt warm word.

Iemand als Jonk, Van Wonderen, Letsch en zeker Van Nistelrooij missen ervaring als hoofdcoach van een topclub. Koeman heeft die ervaring wel maar die kan zomaar op de trein stappen. Cocu mwah mwah, overal mislukt behalve bij PSV. Bosz nee, gewoon nee. Marsch lijkt inderdaad dezelfde valkuilen te hebben als Schmidt.

Ik hoop dat onze leiding met een andere naam op de proppen komt, ervaren én in staat de lijn Schmidt te optimaliseren. En ik ga me dan toch aan een naam wagen, die volstrekt onhaalbaar is, maar soit: Ralf Rangnick.
Gebruikersavatar
Stofzuiger
Basisspeler
3
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 05 feb 2022, 17:03 Cocu als assistent van Jonk... mijn god. Heb je dan wel enig besef wat Cocu hier heeft gepresteerd en wat Jonk niet heeft gepresteerd?
Tuurlijk. Cocu is mijn held. Maar ik kan me voorstellen dat hij geen zin heeft om nu weer als hoofdcoach in PSV te stappen. In plaats van assistent zou je hem ook mentor kunnen noemen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Stofzuiger schreef: 05 feb 2022, 18:53
11 Sir Tinus schreef: 05 feb 2022, 17:03 Cocu als assistent van Jonk... mijn god. Heb je dan wel enig besef wat Cocu hier heeft gepresteerd en wat Jonk niet heeft gepresteerd?
Tuurlijk. Cocu is mijn held. Maar ik kan me voorstellen dat hij geen zin heeft om nu weer als hoofdcoach in PSV te stappen. In plaats van assistent zou je hem ook mentor kunnen noemen.
Eerder deze week allemaal mensen die opperen dat John de Jong weer assistent wordt en nu Cocu als assistent. Hoe ga je dat betalen? Denk je dat die gasten na jarenlang de hoofdprijs te hebben gekregen voor een ritsel kraaltjes en droge kurken hun best gaan doen voor PSV.

Ik vraag me echt oprecht af hoe mensen zo simpel kunnen denken.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dn Trol schreef: 05 feb 2022, 17:56 Een of andere onbekende uit zuid America is de droom kandidaat. Maar cocu wordt overheerlijkt. Ok.

Waarom wordt er zoveel gekeken naar spelopvatting? En nauwelijks naar het track record van een trainer of hij spelers beter maakt en een selectie beter laat spelen dan de som der delen?
Die onbekende Zuid Amerikaan heeft bij River Plate heel wat spelers onder zijn hoede gehad die ondertussen bij de Europese top of subtop spelen. Dus ik denk dat hij best aardig spelers beter kan maken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 05 feb 2022, 18:48 Ik heb op Anders geklikt, simpelweg omdat ik van geen enkele kandidaat op dit lijstje echt warm word.

Iemand als Jonk, Van Wonderen, Letsch en zeker Van Nistelrooij missen ervaring als hoofdcoach van een topclub. Koeman heeft die ervaring wel maar die kan zomaar op de trein stappen. Cocu mwah mwah, overal mislukt behalve bij PSV. Bosz nee, gewoon nee. Marsch lijkt inderdaad dezelfde valkuilen te hebben als Schmidt.

Ik hoop dat onze leiding met een andere naam op de proppen komt, ervaren én in staat de lijn Schmidt te optimaliseren. En ik ga me dan toch aan een naam wagen, die volstrekt onhaalbaar is, maar soit: Ralf Rangnick.
Marsch niet want dezelfde valkuilen als Schmidt om vervolgens Ragnick voordragen. Hardop gelachen hier even. Ik vind hem een goede trainer, maar hij is precies hetzelfde als Schmidt. Ik snap jou logica even niet ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Moeten we het nog over “de lijn Schmidt”hebben?
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Armada schreef: 05 feb 2022, 21:52 Moeten we het nog over “de lijn Schmidt”hebben?
Nu is Jesse Marsch de kroonprins :lol:
Schmidt 2..
Met dezelfde gebreken..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Pascal Jansen halen, die weet tenminste hoe je toppers wint.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Goeie nieuwe lijn he! Volhouden dit. Kopie van Schmidt aub. Nog zo'n debiel die nooit een logische opstelling samenstelt. Dolgraag!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Geef mij maar gewoon weer de lijn Cocu. Met krakkemikkige selecties en dito spel, maar liep je gewoon verdomme wel elke week met 3 punten in de tas het stadion uit, om in april op het stadhuisplein je helemaal vol te gieten met bier.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Heruone schreef: 05 feb 2022, 19:26Marsch niet want dezelfde valkuilen als Schmidt om vervolgens Ragnick voordragen. Hardop gelachen hier even. Ik vind hem een goede trainer, maar hij is precies hetzelfde als Schmidt. Ik snap jou logica even niet ;)
De trainer van PSV precies hetzelfde vinden als de trainer van Man Utd, en dan moeten lachen om mijn argumentatie ;)

Laten we het maar weer inhoudelijk maken: ze zijn alledrie vergelijkbaar qua spelopvatting, tot zoverre heb je gelijk. Het grote verschil is dat Rangnick veel meer ervaring (en wat mij betreft ook meer kwaliteit) heeft ten opzichte van de andere twee. Rangnick is wat mij betreft een Schmidt 2.0, Marsch is dat niet.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Brael schreef: 05 feb 2022, 22:00
Heruone schreef: 05 feb 2022, 19:26Marsch niet want dezelfde valkuilen als Schmidt om vervolgens Ragnick voordragen. Hardop gelachen hier even. Ik vind hem een goede trainer, maar hij is precies hetzelfde als Schmidt. Ik snap jou logica even niet ;)
De trainer van PSV precies hetzelfde vinden als de trainer van Man Utd, en dan moeten lachen om mijn argumentatie ;)

Laten we het maar weer inhoudelijk maken: ze zijn alledrie vergelijkbaar qua spelopvatting, tot zoverre heb je gelijk. Het grote verschil is dat Rangnick veel meer ervaring (en wat mij betreft ook meer kwaliteit) heeft ten opzichte van de andere twee. Rangnick is wat mij betreft een Schmidt 2.0, Marsch is dat niet.
Vraag maar eens bij Spartak en United hoe geweldig ze Rangnick vinden, de man die overal wegrent als er wat druk bij komt kijken.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Bij Spartak issie niet eens trainer geweest....
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

In ieder geval per direct kappen met de zogenaamde "Lijn Schmidt"..
Gewoon weer een pragmatische trainer die het uiterste uit een selectie haalt en een spelsysteem hanteert die op het lijf van de selectie geschreven staat..
Niet andersom..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 05 feb 2022, 22:05 Bij Spartak issie niet eens trainer geweest....
Kun je na gaan. :)
Laatst gewijzigd door Menno1 op 05 feb 2022, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Opvolging Roger Schmidt