Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jonk is ook een veel genoemde naam nu.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Klumpke!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

El Sordo schreef: 04 feb 2022, 10:38
11 Sir Tinus schreef: 04 feb 2022, 10:29 De volledige directie wegsturen omdat een trainer aangesteld wordt waar vooralsnog veel supporters achter staan en ook de nationale media het ziet als een logische opvolging vind ik pas echt zwart - wit denken. Dat je het er niet mee eens bent begrijp ik maar als je er zo in staat dan blijf je bezig.

Ik zou wel eens een polletje willen zien op dit netwerk met de meest genoemde namen.
Ik denk vooral dat veel supporters (hoeveel eigenlijk) daar achter staan omdat de herinnering aan de periode '14-'18 nog vers is. In hoeverre dat op meer is gestoeld dan nostalgie en een (emotionele?) hang naar what once was, weet ik niet. De nationale media blinkt doorgaans ook niet uit in verder denken dan de verouderde Nederlandse neus lang is. Dergelijke sentimenten en vlugge conclusies zorgen er wmb juist voor dat je "bezig blijft".
Ik begrijp jouw standpunt maar jij gaat ervan uit dat ik (die Cocu wel ziet zitten) het zie zitten in Cocu vanwege de herinneringen. Maar je kunt dat beter niet voor die mensen invullen. Ik vind Cocu namelijk een veilige keuze vanwege het feit dat hij de club kent, beschikbaar is, goed met Toon en John kon samenwerken en ook een kans bij ons verdient met betere spelers. De situatie toen was compleet anders omdat Ajax nog geen 60% was van wat ze nu zijn dus ik kies niet voor Cocu als bewezen kampioenenmaker maar omdat ik denk dat hij niet door de ondergrens zakt en mogelijk wel over kan presteren zodat we het gat kunnen dichten.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 04 feb 2022, 10:22 En wat als Cocu het wel ziet zitten in de "nieuwe weg" van PSV? Dit zal echt wel met hem besproken worden. Als Cocu meegaat in het moderne voetbalplaatje, dan ben ik voor.
Precies. Dan is Phillip absoluut welkom. En als ik iemand flexibel genoeg acht, dan is hij het wel. Daarnaast is hij een echte PSVer en zal misschien meer in het belang van de club denken, dan een trainer die per se zijn eigen visie wil doordrammen.

Edit: ik stel voor Cocu het komende half jaar al veel met de spelers en huidige staff incl Schmidt op de koffie te gaan. Laat hem maar vast marineren in het moderne PSV. Hopelijk kan hij modern snel pressievoetbal combineren met zijn eigen visie wat betreft degelijke defensie en het over de streep trekken van wedstrijden. En het winnen van toppers, laten we dat niet vergeten. Phillip wint toppers.
Laatst gewijzigd door Lorenzo von Matterhorn op 04 feb 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Toen PSV op zoek was naar een opvolger voor V Bommel, zong er ook de naam van een Belgische coach rond (mijn hersens komen niet verder dan Haezebroecke ofzo).
Kan iemand me aan deze naam helpen en is dit evt. een optie?
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

DadOfThree schreef: 04 feb 2022, 10:54 Toen PSV op zoek was naar een opvolger voor V Bommel, zong er ook de naam van een Belgische coach rond (mijn hersens komen niet verder dan Haezebroecke ofzo).
Kan iemand me aan deze naam helpen en is dit evt. een optie?
Hein Vanhaezebrouck. Ik heb zelf totaal geen idee van zijn spelopvatting maar idd, PSV dacht ook aan hem, ja!
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 04 feb 2022, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

DadOfThree schreef: 04 feb 2022, 10:54 Toen PSV op zoek was naar een opvolger voor V Bommel, zong er ook de naam van een Belgische coach rond (mijn hersens komen niet verder dan Haezebroecke ofzo).
Kan iemand me aan deze naam helpen en is dit evt. een optie?
Die heeft het bij Anderlecht niet best gedaan, staat er nu ook minder goed op dan toen. Denk dat het geen optie meer is.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Uit het Belgische had ik die Clement wel wat gevonden, helaas te laat nu
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

ShovingNE2 schreef: 04 feb 2022, 10:35
11 Sir Tinus schreef: 04 feb 2022, 10:29 Ik zou wel eens een polletje willen zien op dit netwerk met de meest genoemde namen.
Gaan we fixen.

Fraser
Cocu
Koeman
Marsch
RvN
Letsch
Bosz

Mis ik nog wat?
Jonk lees ik ook vaak.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

[mention]ShovingNE2[/mention] op de homepage is wel een goed idee toch?
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ik ben even nog in de archieven gedoken over de "nieuwe weg" die is ingeslagen, en kom hier het volgende tegen:

https://www.trouw.nl/sport/PSV-slaat-me ... ~b254fefa/ :
De aanstelling van de 52-jarige Duitser Roger Schmidt als hoofdtrainer is een opvallende trendbreuk bij PSV, dat daarmee aangeeft een nieuwe weg in te willen slaan. Waar de laatste tien jaar vrij jonge en als trainer nog onervaren clubiconen als Phillip Cocu, Mark van Bommel en Ernest Faber (op dit moment hoofdcoach) het roer in handen kregen, komt Schmidt binnen als een ervaren buitenstaander. Hij had geen enkele band met PSV of met het Nederlandse voetbal. Bovendien staat Schmidt een zeer aanvallende speelwijze voor, terwijl zijn voorgangers bij PSV meer van controle en defensieve zekerheid uitgingen.


https://nos.nl/artikel/2341941-trainer- ... gierigheid
PSV 3.0
En dat is precies wat Schmidt ook met PSV hoopt te bewerkstelligen. Hij wil zijn handtekening op het elftal kunnen zetten. Noem het project 'PSV 3.0', als nieuw hoofdstuk na de periodes van Cocu en Van Bommel.
Met de aanstelling van Schmidt breekt PSV met de opvattingen van oud-trainers Cocu, Van Bommel en ad interim Ernest Faber, die hun elftallen vooral vanuit de controle lieten voetballen. En ondanks dat met name Cocu (drie landstitels en een overwintering in de Champions League) toch behoorlijk succesvol was met een controlerend systeem, kijkt de Eindhovense achterban reikhalzend uit naar het op voorhand avontuurlijke concept van Schmidt.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ro ... ~a9561784/
Volgens De Jong past Schmidt perfect in het profiel dat PSV had opgesteld. ,,De energie waarmee zijn ploegen op zoek gingen naar het doel van de tegenstander, dat is echt mooi om te zien. Roger heeft de dubbel gewonnen met Red Bull Salzburg, de nationale beker in China en werd met Bayer Leverkusen derde en vierde in de Bundesliga. Hij heeft ervaring in de Champions League, kortom een zeer aansprekend cv.”

Nu voor Cocu gaan zou dus echt een aanfluiting zijn. Dan is het hele project wat twee jaar geleden gestart is mislukt. Er moet een trainer komen die in elk geval een aanvallende en niet-afwachtende stijl heeft, dus met pressing en een moderne insteek. Anders vind ik dat de gehele directie keihard gefaald heeft.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Ik merk dat er bij velen een hang is naar “iets nieuws”. Persoonlijk wil ik vooral “iets goeds” en een trainer die bij onze clubcoeltoer past. En ik zou het heeeel erg prima vinden om een enorme irritante kutploeg te worden om tegen te spelen. Imo de enige manier om de hegemonie te herstellen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dan zou Peter Bosz geweldig passen binnen het profiel, maar die wordt ook afgefikt hier. Met andere woorden, stel dat er geen kandidaat is die alles heeft, welke dingen zijn dan het meest belangrijk? Waar begin je met water bij de wijn te doen op basis van profielschets?
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Robson de Souza schreef: 04 feb 2022, 11:41 Ik ben even nog in de archieven gedoken over de "nieuwe weg" die is ingeslagen, en kom hier het volgende tegen:

https://www.trouw.nl/sport/PSV-slaat-me ... ~b254fefa/ :
De aanstelling van de 52-jarige Duitser Roger Schmidt als hoofdtrainer is een opvallende trendbreuk bij PSV, dat daarmee aangeeft een nieuwe weg in te willen slaan. Waar de laatste tien jaar vrij jonge en als trainer nog onervaren clubiconen als Phillip Cocu, Mark van Bommel en Ernest Faber (op dit moment hoofdcoach) het roer in handen kregen, komt Schmidt binnen als een ervaren buitenstaander. Hij had geen enkele band met PSV of met het Nederlandse voetbal. Bovendien staat Schmidt een zeer aanvallende speelwijze voor, terwijl zijn voorgangers bij PSV meer van controle en defensieve zekerheid uitgingen.


https://nos.nl/artikel/2341941-trainer- ... gierigheid
PSV 3.0
En dat is precies wat Schmidt ook met PSV hoopt te bewerkstelligen. Hij wil zijn handtekening op het elftal kunnen zetten. Noem het project 'PSV 3.0', als nieuw hoofdstuk na de periodes van Cocu en Van Bommel.
Met de aanstelling van Schmidt breekt PSV met de opvattingen van oud-trainers Cocu, Van Bommel en ad interim Ernest Faber, die hun elftallen vooral vanuit de controle lieten voetballen. En ondanks dat met name Cocu (drie landstitels en een overwintering in de Champions League) toch behoorlijk succesvol was met een controlerend systeem, kijkt de Eindhovense achterban reikhalzend uit naar het op voorhand avontuurlijke concept van Schmidt.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ro ... ~a9561784/
Volgens De Jong past Schmidt perfect in het profiel dat PSV had opgesteld. ,,De energie waarmee zijn ploegen op zoek gingen naar het doel van de tegenstander, dat is echt mooi om te zien. Roger heeft de dubbel gewonnen met Red Bull Salzburg, de nationale beker in China en werd met Bayer Leverkusen derde en vierde in de Bundesliga. Hij heeft ervaring in de Champions League, kortom een zeer aansprekend cv.”

Nu voor Cocu gaan zou dus echt een aanfluiting zijn. Dan is het hele project wat twee jaar geleden gestart is mislukt. Er moet een trainer komen die in elk geval een aanvallende en niet-afwachtende stijl heeft, dus met pressing en een moderne insteek. Anders vind ik dat de gehele directie keihard gefaald heeft.
Voor mij is dit journalistenretoriek. Die “nieuwe weg” is puur een keuze voor een andersoortige trainer die zijn revolutie niet door heeft kunnen voeren. Om welke reden dan ook. Ik zie niet in waar ik die nieuwe weg moet zoeken en vooral waarom het zogenaamd “schadelijk” zou zijn om nu niet door te zetten op de fullgasrevolutie die niet plaats heeft gevonden.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

Noosa schreef: 04 feb 2022, 11:25
ShovingNE2 schreef: 04 feb 2022, 10:35

Gaan we fixen.

Fraser
Cocu
Koeman
Marsch
RvN
Letsch
Bosz

Mis ik nog wat?
Jonk lees ik ook vaak.
Rudi Garcia heb ik ook voorbij zien komen [mention]ShovingNE2[/mention]
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Oh en nog een ding; ik heb John de Jonh altijd best beschermd maar er mag geevalueerd worden. Ik wil dit illustreren met één voorbeeld; Mvogo, gekomen door Schmidt, huursom 1.7m p/j.

Er zijn meer voorbeelden, het heeft veel geld gekost.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hatseflats schreef: 04 feb 2022, 08:26
Josef Dettelbacher schreef: 04 feb 2022, 08:11 En toch ben ik ergens ook cynisch. Natuurlijk is een visie belangrijk, maar het zou me niet verbazen dat met Schmidt ook veel van die assistenten vertrekken. Daarnaast gaan waarschijnlijk je beste spelers deze zomer, en moet je ook nog wat ballast zien kwijt te raken. Ik vraag me oprecht af of we volgend daadwerkelijk kunnen spreken van verder bouwen, of van opnieuw beginnen.
Die assistenten zijn toch ook "zo" te vervangen? De nieuwe trainer zal ook z'n eigen assistenten mee willen brengen/aan willen dragen.
Visie is iets wat je voor een langere tijd wil uitdragen en niet 1,5 jaar. Dat zou niet moeten stoppen als Roger weg gaat, want dan is dat inderdaad gewoon een wassen neus en ontzettend slecht beleid. Daarom gaf ik ook aan dat als dit zo zou zijn, dat John en Toon ook mogen vertrekken bij aantrekken van een Cocu, Koeman, Fraser, want dit slaat dan nergens op.
Nee dat klopt voor wat betreft visie, maar ik vraag me gewoon af of de praktijk aansluit of aan kan sluiten bij die visie. We zijn geen Real Madrid (of zelfs Ajax momenteel) die haar beste spelers dusdanig kan belonen dat ze jaren blijven, of van een dusdanig niveau aantrekken dat ze er snel staan. Bij PSV wordt nog altijd in een categorie geshopt waar je te maken hebt met twijfelgevallen, heb je te maken met aderlatingen op posities wanneer de nummer 1 uitvalt, en verkoop je jaarlijks je beste spelers (het fundament van je team). In zekere zin begin je dus elk jaar opnieuw. Wat dat betreft vind ik die visie veel beter in de jeugd toe te passen bedenk ik me tijdens dit schrijven, waar je spelers tussen de 3 en 10 jaar op kunt leiden met een filosofie. Die zouden er dan sneller kunnen en moeten staan waar die trainer (whoever it may be) mee vooruit kan. Dat lijkt me echter een proces van vele jaren, dus het zou mij persoonlijk niet uitmaken als we in de tussentijd óók rekening houden met korte termijn resultaat.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Armada schreef: 04 feb 2022, 11:53 Ik merk dat er bij velen een hang is naar “iets nieuws”.
Ik merk bij velen juist een hang naar het verleden, in mijn ogen dé reden dat Cocu zoveel genoemd wordt.
En ik zie een voortzetting van de 'lijn Schmidt' juist niet als iets nieuws, iets nieuws zou voor mij zijn dat je de afgelopen 2 jaar volledig overboord gooit en terugvalt op wat 5 jaar geleden werkte.

En verwachten dat Cocu gebruik gaat maken van de basisprincipes uit de 'lijn Schmidt' vind ik wishful thinking. Hij heeft namelijk 10 jaar lang zo ongeveer het tegenovergestelde gedaan.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik ben in ieder geval in een week tijd van ‘Verdamnt ich Lieb dich’ naar ‘Someone like You’ gegaan mbt ome Roger.

#EmotioneelGeïnvesteerd

We heard, that you settled down,
That you found a club,
And you’re happy now,
We heard that your dreams came true,
Guess they gave you things,
We didn’t give to you…

Never mind, we’ll find someone like you,
We wish nothing but the best for you too,
Don’t forget us, we beg,
We’ll remember you said,
Sometimes you win the cup,
Sometimes you can give the cup to Ajax today instead.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Ren Höek schreef: 04 feb 2022, 12:01
Armada schreef: 04 feb 2022, 11:53 Ik merk dat er bij velen een hang is naar “iets nieuws”.
Ik merk bij velen juist een hang naar het verleden, in mijn ogen dé reden dat Cocu zoveel genoemd wordt.
En ik zie een voortzetting van de 'lijn Schmidt' juist niet als iets nieuws, iets nieuws zou voor mij zijn dat je de afgelopen 2 jaar volledig overboord gooit en terugvalt op wat 5 jaar geleden werkte.

En verwachten dat Cocu gebruik gaat maken van de basisprincipes uit de 'lijn Schmidt' vind ik wishful thinking. Hij heeft namelijk 10 jaar lang zo ongeveer het tegenovergestelde gedaan.
Ok. Laten we stellen dat er twee kampen zijn. Ik denk dat dat ook is.

Het verschil tussen ons ligt denk ik in het feit dat ik persoonlijk denk dat er niet zo enorm veel is opgebouwd en belangrijker, dat er na komende zomer weinig van overblijft: de Duitse staf zal vertrekken en Götze/Max/Zahavi/Mvogo/Sangare/Gakpo verwacht ik ook…. Dan begin je in principe weer opnieuw.

Een extra argument, als er inderdaad een traject ligt voor Ruud… dan is het prettig als dat aansluit op zijn stijl. Echter, NU presteren op 1.
Laatst gewijzigd door Armada op 04 feb 2022, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 04 feb 2022, 11:56 Dan zou Peter Bosz geweldig passen binnen het profiel, maar die wordt ook afgefikt hier.
Bosz wordt alleen afgefikt, omdat hij structureel bewijst te falen op de belangrijke momenten.
Zijn werkwijze en denkwijze passen inderdaad wel uitstekend in het profiel.
Met andere woorden, stel dat er geen kandidaat is die alles heeft, welke dingen zijn dan het meest belangrijk?
De ingezette weg voortzetten, dat is de prioriteit.
En ondertussen zijn er ontzettend veel coaches die dat kunnen, naast de topcoaches bij de topclubs heeft zo ongeveer de gehele Bundesliga de RB filosofie omarmd en verder ontwikkeld. Dus er is keuze genoeg, kijk alleen al naar de namen die hier genoemd worden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Skuddem schreef: 04 feb 2022, 12:03 Ik ben in ieder geval in een week tijd van ‘Verdamnt ich Lieb dich’ naar ‘Someone like You’ gegaan mbt ome Roger.

#EmotioneelGeïnvesteerd

We heard, that you settled down,
That you found a club,
And you’re happy now,
We heard that your dreams came true,
Guess they gave you things,
We didn’t give to you…

Never mind, we’ll find someone like you,
We wish nothing but the best for you too,
Don’t forget us, we beg,
We’ll remember you said,
Sometimes you win the cup,
Sometimes you can give the cup to Ajax today instead.

Jezus man
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij vergeten we vrij snel hier. De successen onder Cocu, en zijn laatste PSV-Ajax, verbloemt wel dat we hem toen vaak vervloekt hebben (niet het mens en de voetballer Cocu, maar de trainer). Cocu heeft absoluut het maximale uit zijn selectie gehaald, behalve misschien zijn eerste kampioensjaren. Maar zoals [mention]Heruone[/mention] al uiteenzette; het gebeurde vaak met samengeknepen billen of in de laatste minuut (wat zeker ook een kwaliteit is, maar het is nou niet zo alsof we toen de wedstrijden makkelijk wonnen). Onder Schmidt verspelen we meer punten compleet onterecht dan onder Cocu. Bij Cocu waren alle uitwedstrijden zenuwslopend en ook thuis was het niet altijd om aan te zien. Het maakt mij persoonlijk niet veel uit, zolang we maar kampioen worden. Maar we worden met een trainer a la Cocu echt niet sneller kampioen, en dat heeft gewoonweg met ajax te maken. Ik lees hier nu vaak dat project Schmidt mislukt is; dat vind ik echt complete ongenuanceerde onzin. Om twee redenen;

1.) Schmidt moest de puinhoop van Van Bommel opruimen, en heeft heel snel (ondanks een coronagolf en te veel blessures) ons naar een 2e plek, en volgende ronde EL gebracht. CL op een haar na misgelopen met (volgens vele van jullie) een waardeloze selectie.
2.) ajax was in de tijd van Cocu verre van het ajax van nu. We kunnen hem haten, maar Ten Hag is natuurlijk een veeeeel betere trainer dan Keizer en De Boer, en Bosz kan nou eenmaal geen prijzen pakken. De selectie van ajax is onder Ten Hag het beste dat hij in de laatste 25 jaar is geweest. Dat Schmidt geen prijzen kan pakken en Cocu wel, ligt meer daaraan dan aan de trainers zelf.
Laatst gewijzigd door mateja op 04 feb 2022, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Ik vind de ingezette weg maar waardeloos. In twee jaar tijd misschien 5x echt genoten en verder niks noemenswaardigs gewonnen. Op tijd accepteren dat deze weg niet werkt, is ook een kunst. Na 2 jaar heeft de ploeg het nog steeds niet in de vingers. Doe mij dan maar een realist als Cocu, die niet alleen kijkt naar zijn eigen ideeën maar vooral kijkt naar wat er bij de groep past en dat koppelt aan resultaat. Liever met saai voetbal kampioen dan 5x per jaar fullgass en elke week een giga verval in de tweede helft, een bomvolle ziekenboeg en alleen maar vermoeide spelers.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Volgens mij is de term 'project Schmidt' überhaupt een misvatting; vanaf 2020 is het m.i. 'project PSV dat sportief duurzaam de toekomst in wil gaan en wil meeontwikkelen met het moderne voetbal' en Schmidt was daar slechts de eerste schakel in. Hetgeen is opgebouwd zit hem niet alleen in een aantal namen/actoren die al dan niet vertrekken, maar in een uitgewerkte visie die niet (langer) is geworteld in ad hoc korte termijndenken.

Ajax, bijvoorbeeld, heeft in de zomer van 2016 een serieuze omslag gemaakt. Die eerste twee seizoen leverden vervolgens niet veel op, maar door consistent beleid (óók gebaseerd op financiele mogelijkheden) plukken ze daar sinds '18/'19 de vruchten van. Het was een zegen geweest als ze na de 3-0 nederlaag in 2018 waren teruggegaan naar het beleid uit de periode De Boer.
Laatst gewijzigd door El Sordo op 04 feb 2022, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Eindhovenvoetbal schreef: 04 feb 2022, 12:10 Ik vind de ingezette weg maar waardeloos. In twee jaar tijd misschien 5x echt genoten en verder niks noemenswaardigs gewonnen. Op tijd accepteren dat deze weg niet werkt, is ook een kunst. Na 2 jaar heeft de ploeg het nog steeds niet in de vingers. Doe mij dan maar een realist als Cocu, die niet alleen kijkt naar zijn eigen ideeën maar vooral kijkt naar wat er bij de groep past en dat koppelt aan resultaat. Liever met saai voetbal kampioen dan 5x per jaar fullgass en elke week een giga verval in de tweede helft, een bomvolle ziekenboeg en alleen maar vermoeide spelers.
Dus we spelen maar 5x per jaar fullgass voetbal maar we hebben wel een bomvolle ziekenboeg vanwege fullgass voetbal?

Opvolging Roger Schmidt