Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Alle kapitale fouten van JdJ onder het tapijt vegen onder het mom van 'wie dan?' doet de club ook geen goed. Als je als club zo graag blijft roepen dat een topsportklimaat op nummer 1 staat dan kan je niet blijven aanmodderen met iemand op zo'n belangrijke positie.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

John kan gewoon blijven om zich op de markt te oriënteren. Dan halen we een TD die daadwerkelijk iets doet als aanvulling.
Garrincha
Jeugdspeler
3
Berichten: 33
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik zou iedereen toch adviseren om iets meer terughoudendheid te hebben bij het 'oordelen' over bepaalde functies.
Het zal vast tevergeefs zijn want ik begrijp ook de behoefte om meningen te ventileren over je favoriete club maar heel eerlijk gezegd....als buitenstaander heb je misschien 10% van de kennis van zaken om echt te kunnen inschatten hoe iemand functioneert, wat er allemaal speelt en wat er bij komt kijken. Zeker over een complexe positie als die van TD. Wilde het toch nog maar eens gezegd hebben.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Garrincha schreef: 04 feb 2022, 08:15 Ik zou iedereen toch adviseren om iets meer terughoudendheid te hebben bij het 'oordelen' over bepaalde functies.
Het zal vast tevergeefs zijn want ik begrijp ook de behoefte om meningen te ventileren over je favoriete club maar heel eerlijk gezegd....als buitenstaander heb je misschien 10% van de kennis van zaken om echt te kunnen inschatten hoe iemand functioneert, wat er allemaal speelt en wat er bij komt kijken. Zeker over een complexe positie als die van TD. Wilde het toch nog maar eens gezegd hebben.
10% is meer dan ik verwacht had! We zijn dus eigenlijk stiekem best experts...

Eens dat we niet alles weten en op moeten passen met oordelen. Anderzijds neemt de hoeveelheid speculatie en oordelen ook toe omdat er zo weinig duidelijkheid en openheid gegeven wordt. Dat heeft ook een keerzijde. Nee niet alles hoeft uitgelegd of verantwoord te worden maar over visie en het proces kun je altijd wel communiceren.

Hiermee praat ik het afzeiken van directieleden overigens absoluut niet goed; in die zin zeker eens met je post!
One can only hope
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Garrincha schreef: 04 feb 2022, 08:15 Ik zou iedereen toch adviseren om iets meer terughoudendheid te hebben bij het 'oordelen' over bepaalde functies.
Het zal vast tevergeefs zijn want ik begrijp ook de behoefte om meningen te ventileren over je favoriete club maar heel eerlijk gezegd....als buitenstaander heb je misschien 10% van de kennis van zaken om echt te kunnen inschatten hoe iemand functioneert, wat er allemaal speelt en wat er bij komt kijken. Zeker over een complexe positie als die van TD. Wilde het toch nog maar eens gezegd hebben.
100%

En ik zou dolgraag zien dat we nu geen afrekening doen maar het houden bij een tussenstand en over 3 maanden de afrekening doen van Kapitel Schmidt en alles wat daar verantwoordelijkheid voor draagt.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Amen [mention]Garrincha[/mention]

Maar sommigen schijten helaas liever in onbeschofte krachttermen op iemand die ook maar gewoon zijn allerbest probeert te doen en ongetwijfeld het beste met de club voor heeft.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het is CERN niet.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gewoon weer lekker het slaafje van Brands worden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Grasmat schreef: 04 feb 2022, 08:30 (…) iemand die ook maar gewoon zijn allerbest probeert te doen en ongetwijfeld het beste met de club voor heeft.
Overigens is dit misschien wel de grootste belediging :mrgreen:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Niet zo bedoeld in ieder geval. De Jong doet het lang niet zo slecht als sommigen doen beweren. Overigens ook niet zo goed als sommigen beweren.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Grasmat schreef: 04 feb 2022, 08:36 Niet zo bedoeld in ieder geval. De Jong doet het lang niet zo slecht als sommigen doen beweren. Overigens ook niet zo goed als sommigen beweren.
‘t Is niet erg dat je met 15-0 hebt verloren, Pietertje. Je hebt je allerbest gedaan! :mrgreen:

Maar verder volledig mee eens hoor, hij doet het lang niet zo slecht als menigeen beweert. Maargoed, ook wij weten misschien maar 10% van wat er speelt bij de heren en dames kern- en astrofysica aan de Frederiklaan.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Garrincha schreef: 04 feb 2022, 08:15 Ik zou iedereen toch adviseren om iets meer terughoudendheid te hebben bij het 'oordelen' over bepaalde functies.
Het zal vast tevergeefs zijn want ik begrijp ook de behoefte om meningen te ventileren over je favoriete club maar heel eerlijk gezegd....als buitenstaander heb je misschien 10% van de kennis van zaken om echt te kunnen inschatten hoe iemand functioneert, wat er allemaal speelt en wat er bij komt kijken. Zeker over een complexe positie als die van TD. Wilde het toch nog maar eens gezegd hebben.
Het zou voor de algehele beeldvorming geen verkeerd idee zijn om eens een kijkje achter de schermen te geven bij de technisch directeur. Je hebt gelijk hoor. Te veel mensen hier doe net alsof het een potje FIFA is of Championship manager.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

mr.top schreef: 04 feb 2022, 09:15
Garrincha schreef: 04 feb 2022, 08:15 Ik zou iedereen toch adviseren om iets meer terughoudendheid te hebben bij het 'oordelen' over bepaalde functies.
Het zal vast tevergeefs zijn want ik begrijp ook de behoefte om meningen te ventileren over je favoriete club maar heel eerlijk gezegd....als buitenstaander heb je misschien 10% van de kennis van zaken om echt te kunnen inschatten hoe iemand functioneert, wat er allemaal speelt en wat er bij komt kijken. Zeker over een complexe positie als die van TD. Wilde het toch nog maar eens gezegd hebben.
Het zou voor de algehele beeldvorming geen verkeerd idee zijn om eens een kijkje achter de schermen te geven bij de technisch directeur. Je hebt gelijk hoor. Te veel mensen hier doe net alsof het een potje FIFA is of Championship manager.
Al laat je alle ins en outs zien, dan verandert er niks. De beste stuurlui staan aan wal, vooral bij voetbal. Ik momenteel genoeg reden om even terug naar het tekenbord te gaan na een grondige evaluatie maar wie nu roept dat Schmidt, De Jong, Gerbrands, de koffiejuffrouw, het sprinklersysteem en de buurvrouw moeten vertrekken: Tja.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Verwacht eerlijk gezegd dat PSV voor relatieve zekerheid zal gaan en idd tot een benoeming in de categorie Cocu of zelfs Koeman zal overgaan, met in de staf wat meer toekomst als een Van Nistelrooy. Laatstgenoemde zal dan wat weerstand moeten gaan bieden om zijn ingeslagen weg te vervolgen. Blijkbaar is er al met hem gesproken, maar wellicht in de orde van 'jij bent in beeld, maar... nu is nog te vroeg, dat vind jijzelf ook. Je blijft in beeld voor de toekomst', puur en alleen om hem niet te passeren en daarmee te schofferen. Zou zelf nog wel de lijn Schmidt wat verder willen doortrekken, met een Letsch of andere trainer uit die hoek. Cocu, voor mij de grootste über PSV'er ooit, kleeft hetzelfde aan als Frons: prima die kampioenschappen, maar daarbuiten helemaal niks. Goed om pragmatisch om te gaan met de mogelijkheden om daar het maximale uit te halen. Vandaar dat hij het imo wel zal worden: er moet serieus eremetaal (=kampioenschap) binnenkomen, nog een trainersperiode zonder landstitel is niet echt een optie. Hopelijk alsnog onder Schmidt, maar door zijn vroegtijdige aankondiging gaat dat nog iets meer een uitdaging worden dan al het geval is.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ardbeg schreef: 04 feb 2022, 09:27 Al laat je alle ins en outs zien, dan verandert er niks. De beste stuurlui staan aan wal, vooral bij voetbal.
Dat klopt, maar in dit geval staan de best stuurlui kennelijk op het schip. Ook al klopt het waarschijnlijk zeker, dan maakt dat zo'n opmerking wmb ietwat vervelend: "rustig maar jongens, jullie hebben geen flauw benul van wat er speelt."

Een ultieme ad verecundiam! Bovendien maait het niet alleen het gras weg voor de voeten van zogenaamde critici, maar ook van degenen die er positiever in staan. Als je slechts voor 10% zou weten wat er speelt, kun je immers onmogelijk zaken nuanceren of betogen dat het wél allemaal goed gaat.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 04 feb 2022, 09:52 [Een ultieme ad verecundiam! Bovendien maait het niet alleen het gras weg voor de voeten van zogenaamde critici, maar ook van degenen die er positiever in staan. Als je slechts voor 10% zou weten wat er speelt, kun je immers onmogelijk zaken nuanceren of betogen dat het wél allemaal goed gaat.
Dit ben ik met je eens.
Maar vergeet niet hoeveel leden hier puur vanuit emotie reageren en inhoudelijke dramatisch zijn, ik denk dat vooral daarop gedoeld wordt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Garrincha
Jeugdspeler
3
Berichten: 33
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het is niet bedoeld om wie dan ook een bepaalde kant op te laten denken.
Maar, denk soms wel nuttig voor iedereen om te beseffen dat je oordeelt op basis van relatief weinig kennis van hoe de vork precies in de steel zit.
Meer niet.
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

We krijgen een nieuwe trainer, ik lees dat Toon vervangen moet worden voor Brands en nu ook nog een nieuwe TD?
Goed voor de continuïteit! Ik zou de RvC er ook nog uitgooien.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Je kan ook gewoon kijken naar de resultaten, en of die stroken met de ambities (beste 32 van Europa). En naar de waarde van de selectie vs gedane investeringen. Dan kan je prima conclusies trekken zonder alle ins en outs te kennen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ruuddevil schreef: 04 feb 2022, 11:14 Je kan ook gewoon kijken naar de resultaten, en of die stroken met de ambities (beste 32 van Europa). En naar de waarde van de selectie vs gedane investeringen. Dan kan je prima conclusies trekken zonder alle ins en outs te kennen.
En als we straks Sangaré verkocht hebben dan hebben we flink wat geld verdiend onder aan de streep, en dan spelers als Boscagli Doan Bruma Baumgartl en Max nog niet verkocht en wordt er nog niet rekening gehouden met de talenten die de kans hebben gekregen zich te ontwikkelen en meer waard te worden tov eventuele overbodige aankopen. Tevens kunnen we nog steeds kampioen worden met deze selectie dus is de afrekening wat vroeg.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Noosa schreef: 04 feb 2022, 11:12 We krijgen een nieuwe trainer, ik lees dat Toon vervangen moet worden voor Brands en nu ook nog een nieuwe TD?
Goed voor de continuïteit! Ik zou de RvC er ook nog uitgooien.
Wat levert die continuïteit de afgelopen jaren op dan?

Al bijna 4 jaar geen titel meer, 1 trainer op straat gesmeten en z'n opvolger heeft er geen zin meer in. Maar hé, lang leve de continuïteit!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Noosa schreef: 04 feb 2022, 11:12 We krijgen een nieuwe trainer, ik lees dat Toon vervangen moet worden voor Brands en nu ook nog een nieuwe TD?
Goed voor de continuïteit! Ik zou de RvC er ook nog uitgooien.
Toon, John, Paul van Kemenade, de receptioniste van het PSV stadion ze hebben inmiddels allemaal hun opvolgtopic waar het ineens volstroomt met berichten.

Stel Schmidt had gisteren bekend gemaakt dat hij zijn contract ging verlengen had dan ook iedereen eruit gemoeten?

Wel heeft veel macht voor een trainer die nergens drie volle seizoenen heeft afgemaakt.
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

koetje schreef: 04 feb 2022, 11:30
Noosa schreef: 04 feb 2022, 11:12 We krijgen een nieuwe trainer, ik lees dat Toon vervangen moet worden voor Brands en nu ook nog een nieuwe TD?
Goed voor de continuïteit! Ik zou de RvC er ook nog uitgooien.
Toon, John, Paul van Kemenade, de receptioniste van het PSV stadion ze hebben inmiddels allemaal hun opvolgtopic waar het ineens volstroomt met berichten.

Stel Schmidt had gisteren bekend gemaakt dat hij zijn contract ging verlengen had dan ook iedereen eruit gemoeten?

Wel heeft veel macht voor een trainer die nergens drie volle seizoenen heeft afgemaakt.
Vooral Paul van Kemenade moet echt weg!!
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Madueke schreef: 04 feb 2022, 11:30
Noosa schreef: 04 feb 2022, 11:12 We krijgen een nieuwe trainer, ik lees dat Toon vervangen moet worden voor Brands en nu ook nog een nieuwe TD?
Goed voor de continuïteit! Ik zou de RvC er ook nog uitgooien.
Wat levert die continuïteit de afgelopen jaren op dan?

Al bijna 4 jaar geen titel meer, 1 trainer op straat gesmeten en z'n opvolger heeft er geen zin meer in. Maar hé, lang leve de continuïteit!
Die 2 jaar van Bommel zijn een stap terug geweest achteraf, dat kun je Schmidt niet aanrekenen.
Door die 2 jaar is het nu ineens 4 jaar zonder kampioenschap en daardoor worden we ongeduldiger, want dat is niet des PSV's.
Puur op basis van die ongeduldigheid nu ineens beslissingen nemen is niet goed. Het beste kun je die 2 jaar een soort van als niet gebeurd beschouwen, waardoor er meer rationeel beslissingen genomen worden.
Ik ga er van uit dat dat ook gedaan wordt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Maar eeh, laten we Kevin Daems, de voedseldeskundige gewoon vrijuit gaan?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 04 feb 2022, 11:54 Maar eeh, laten we Kevin Daems, de voedseldeskundige gewoon vrijuit gaan?
Nee die mag ook vertrekken na het Mo-debacle. Wie adviseert er nu iedere dag kebab aan een jonge prof?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD