Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Toch een lastige positie om in te vullen. Veel vd namen die genoemd worden zijn ook geen garantie op succes (Brandts liet ons altijd met een waardeloze verdediging zitten bijvoorbeeld). Ik hoop dat JdJ nog wat kan toveren in de winterstop met een goede RB en een goede centrale middenvelder. Mocht het hem toch niet worden met onze vriend dan hoop ik met name op iemand die wat groter kan denken en wat meer ambitie toont in zijn werk, we zijn PSV de mooiste club van NL en de wereld en hoeven mijn inziens niet tot de laatste dag op buitenkansjes te wachten om een (spits) positie in te vullen. We zijn gvd Feijenoord niet. Of posities invullen (rechtsback) met middelmaat van duitse degradatiekandidaten hoeft van mij ook niet. Tevens zijn we ook geen revalidatiecentrum en mag er ook wat beter geanticipeerd worden op een scenario dat je aanvoerder die 3 jaar niet gespeeld heeft niet een heel seizoen top is en zijn vervanger die ook een jaar lang alleen maar geblesseerd is geweest er ook niet direct staat. Tevens blijf ik erbij dat we geen vervanger voor Sangare hebben en dat is wel echt schokkend kijkend naar de alternatieven die we nu hebben en gezien hoe belangrijk een type Sangare is in het spel dat we spelen.

Ook vind ik dat we best wat hoger in de boom mogen zitten met transferbedragen. Als wij 15 miljoen betalen voor Bruma dan vind ik 12 miljoen voor Dumfries echt een lachwekkend bedrag. Maar goed ik snap ook wel dat we daar eerst Europees wat meer voor moeten laten zien.

Gezien de jaarcijfers wil ik JdJ nog best voordeel vd twijfel geven want financieel staan we er namelijk best beroerd voor.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het financieel weglopen van Ajax had niks met sportieve prestaties te maken. Dat blijft iig denk ik heel goed om ons voor ogen te houden. Er wordt vaak geschermd met de historische status van die club maar in hoeverre dat werkelijk de reden is dat hun spelers meer centen opbrengen....
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ajax wist spelers vooral goed te verkopen nadat ze halve finale EL en met 1 been in de finale van de CL stonden. Dat is het podium waar De Ligt, De Jong en anderen zich lieten zien. Dat maakt vaak het verschil tussen 35 miljoen of 60+. Daarnaast betaald Ajax hogere salarissen wat de verkoopsom ook ten goede komt.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Het zal een combi zijn van de historie waar clubs op de een of andere manier sneller geneigd door zijn om daar voor meer te betalen (iets wat ze bij Ajax fantastisch marketen en wij absoluut niet), de resultaten in Europa, een beetje geluk (Milik of Babel), zeker de kwaliteit van Overmars en inderdaad de salarissen.

Wat wij ervan kunnen leren is dat Ajax zichzelf fantastisch neer zet in de markt. Maar dat zouden wij ook moeten kunnen doen met de legio PSV'ers die later in het buitenland grote successen hebben gehaald en zelfs wereldvoetballer vh jaar zijn geworden (gullit, Romario en Ronaldo). Wij positioneren onszelf echter niet zo in de markt. Net zoals het feit dat we (na dit seizoen volgens mij niet meer) al 40 jaar, 30 jaar, 20 jaar lang Nederland domineren en het vaakst kampioen zijn geworden in die periode. Niemand die het weet of het verteld. We hebben echt een waardeloze marketing.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 27 okt 2021, 17:21 Ajax wist spelers vooral goed te verkopen nadat ze halve finale EL en met 1 been in de finale van de CL stonden. Dat is het podium waar De Ligt, De Jong en anderen zich lieten zien. Dat maakt vaak het verschil tussen 35 miljoen of 60+.
Dit. Presteren = meer waarde. Bij elke club.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ykhim schreef: 27 okt 2021, 17:29
Op weg naar nr 25 schreef: 27 okt 2021, 17:21 Ajax wist spelers vooral goed te verkopen nadat ze halve finale EL en met 1 been in de finale van de CL stonden. Dat is het podium waar De Ligt, De Jong en anderen zich lieten zien. Dat maakt vaak het verschil tussen 35 miljoen of 60+.
Dit. Presteren = meer waarde. Bij elke club.
Klopt, maar ze hebben hun naam wel mee en dat komt ook doordat de media ze graag omhoog schrijven. En de clubs die zich melden en per se de speler willen hebben maakt ook een verschil. Ze hadden De Ligt en De Jong in principe ook niet kunnen houden als er maar 50 geboden was, maar toch gingen de clubs door tot echt heel ruim daarboven. Zal ook wel te maken hebben met goede afspraken met de makelaars en spelers om ze mee te laten verdienen.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De Jong en De Ligt waren én unieke talenten die én tegelijkertijd uitblonken bij Ajax én mede hierdoor Europees veel indruk maakten én dit deden net voor het corona tijdperk. Mix daarbij de topclubs die vochten om één of beide spelers en je hebt de verklaring waarom Ajax 2 echt mega transferbedragen ontving.

Dat helpt wel zeg maar, helemaal omdat De Ligt eigen jeugd was en De Jong voor bijna niets was aangetrokken.
Bijv. Ziyech vertrok 1 jaar later voor nog niet eens de helft van 1 x De Jong of De Ligt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 27 okt 2021, 12:14 Thomas Schaling terughallen als TM? Heeft hij uberhaupt ervaring als TM?
Is nu de director of scouting bij Charlotte. Het is in iedergeval iemand die modern denkt, een groot netwerk heeft. Het is een out of the box optie hoor, want er komt een stuk meer kijken bij de rol van TM dan alleen maar spelers kopen en verkopen.

Ik dacht trouwens dat hij TM was in Charlotte, maar dus 'slechts' director of scouting.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Outside the box, damn it. Je woont nota bene in een land waar men Engels spreekt of probeert te spreken.

Overigens vraag ik me in retrospect af of DJ en DL exceptionele talenten waren óf gewoon grote talenten in een exceptioneel goedlopend team, waar ze inderdaad onderdeel van uitmaakten. Prestaties (collectief) plus een idiote pre-coronamarkt waren, wmb, de sleutel. Goed sportief en organisatorisch beleid, dus. Ik geloof geen moment dat een kopende club lekker achterover leunt en 30 miljoen extra uitgeeft enkel omdat een talent van Ajax komt.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Roept u maar!
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

huh vertrekt JdJ ook
of is dit een soort van idee
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

kastoekast schreef: 03 feb 2022, 12:02 huh vertrekt JdJ ook
of is dit een soort van idee
Dit is een soort van idee.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Niet gek toch?

Kapitel Bommel mislukt, kapitel Schmidt mislukt. Gedurende die kapitels meerdere transferperiodes mislukt. Het is wel eens een keer mooi geweest.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik draai het liever om. Lieve boe-john-de-jong-is-een-lul-roepers, wie zou volgens jullie een betere en haalbare TD zijn en waarom? Ik zie jullie argumentatie graag tegemoet.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Grasmat schreef: 03 feb 2022, 14:18 Ik draai het liever om. Lieve boe-john-de-jong-is-een-lul-roepers, wie zou volgens jullie een betere en haalbare TD zijn en waarom? Ik zie jullie argumentatie graag tegemoet.
Marcel Brands. Die is nu vrij, kent de club en heeft veel ervaring en een netwerk.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Robson de Souza schreef: 03 feb 2022, 14:19
Grasmat schreef: 03 feb 2022, 14:18 Ik draai het liever om. Lieve boe-john-de-jong-is-een-lul-roepers, wie zou volgens jullie een betere en haalbare TD zijn en waarom? Ik zie jullie argumentatie graag tegemoet.
Marcel Brands. Die is nu vrij, kent de club en heeft veel ervaring en een netwerk.

Kun je ook onderbouwen waaruit blijkt dat hij het zo veel beter zou doen?
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ardbeg schreef: 03 feb 2022, 14:24
Robson de Souza schreef: 03 feb 2022, 14:19
Marcel Brands. Die is nu vrij, kent de club en heeft veel ervaring en een netwerk.

Kun je ook onderbouwen waaruit blijkt dat hij het zo veel beter zou doen?
Nee, dat kan ik niet. In dat geval is het jammer dat die kerel van Vitesse (Spors) weg is gegaan. En eerlijk gezegd ben ik tot kort altijd voorstander geweest van De Jong maar ik kreeg meer en meer het gevoel dat hij PSV niet verder gaat brengen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Haha, ik realiseer me nu pas daar zowel Cocu als Brands vrij zijn.. zou het?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Robson de Souza schreef: 03 feb 2022, 14:27
Ardbeg schreef: 03 feb 2022, 14:24


Kun je ook onderbouwen waaruit blijkt dat hij het zo veel beter zou doen?
Nee, dat kan ik niet. In dat geval is het jammer dat die kerel van Vitesse (Spors) weg is gegaan. En eerlijk gezegd ben ik tot kort altijd voorstander geweest van De Jong maar ik kreeg meer en meer het gevoel dat hij PSV niet verder gaat brengen.
Brands straalde natuurlijk wel rust uit en een bepaalde onoverwinnelijkheid maar die heeft ook flaters geslagen. Verdediging/linksback issues. Wat ik al eerder zei: "Sowieso kun je de situatie in de tijd van Brands totaal niet vergelijken met nu, want toen stond Ajax ook heel anders in de wedstrijd. Die kutclub gaf toen geen 25 miljoen uit aan spelers. Die boden geen 22 miljoen op de zoveelste aanvaller. Brands kon met slimmigheidjes nog een speler zoals Lozano naar binnen lullen. Een speler als Lozano is veel duurder dan waar hij destijds voor naar PSV ging."

Ik vind het lastig..
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 03 feb 2022, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Brands heeft prijzen gepakt, maar stelde meer dan eens elftallen samen waar behoorlijke gaten en gebreken in zaten.

Ajax uit die periode was niet alleen minder rijk dan nu, ze waren toen ook niet bereid flink te investeren. Ik vind het niet een gegeven dat Brands in de huidige situatie wél kampioen zou worden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dr. Gonzo schreef: 03 feb 2022, 14:29 Brands heeft prijzen gepakt, maar stelde meer dan eens elftallen samen waar behoorlijke gaten en gebreken in zaten.

Ajax uit die periode was niet alleen minder rijk dan nu, ze waren toen ook niet bereid flink te investeren. Ik vind het niet een gegeven dat Brands in de huidige situatie wél kampioen zou worden.
Anderzijds waren onder Brands de transferbedragen voor Lozano en Romero nog echt uitzonderingen. Pas onder de Jong leek 10+ het nieuwe normaal te zijn geworden. Het is daarom ook niet uit te sluiten dat Brands met het budget van de afgelopen 2 jaar wel een representatief elftal zou hebben neergezet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Waarom een nieuwe TD. Alsof die het beter gaan doen. Alleen een zwaargewicht als Brands is een verbetering en zelfs die heeft zijn mankementen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dr. Gonzo schreef: 03 feb 2022, 14:29Ik vind het niet een gegeven dat Brands in de huidige situatie wél kampioen zou worden.
Datzelfde gaat op voor Cocu, of de combinatie van die twee.

Wat mij betreft is dat ook niet de primaire voorwaarde. Natuurlijk moet je meedoen om het kampioenschap, maar ik denk dat het goed is om eerst even naar onszelf te kijken. Eerst progressie maken vanuit onze huidige situatie, en niet eerst progressie maken richting een zekere landstitel. Je moet je afvragen wat er voor nodig is om PSV financieel te laten groeien, om de jeugdopleiding nog beter te maken en om te kijken of we überhaupt een betere selectie kunnen samenstellen zodat we Europees weer eens wat gaan presteren. Als dat alles op orde is, dan komen de prijzen ongetwijfeld vanzelf weer. Ons nu focussen op de concurrent die bereid is om wintertransfers van 20-25 miljoen te doen, dat is voor nu geen gezonde meetlat. Eerst zelf de zaakjes op orde dus.

Ik weet niet of Brands daar de juiste man voor is. Of Cocu. Zou kunnen, zou niet kunnen, maar met name Brands wordt nogal opgehemeld op dit forum, terwijl hij en John de Jong in principe weinig verschillen in hun beleid.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

kastoekast schreef: 03 feb 2022, 12:02 huh vertrekt JdJ ook
of is dit een soort van idee
Wel een goed idee.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Hoe langer een TD bij je club zit des te meer je kunt opbouwen. Ieder 2 a 3 jaar van TD veranderen heeft nog nooit iets duurzaams opgeleverd. Als John weg zou gaan zou je bij wijze van spreken bij VoH er neer kunnen zetten dan iemand halen die compleet nieuw is. Ja die kan een nieuw netwerk inbrengen of misschien net die ene speler wel halen maar als je Brands/De Jong een beetje gevolgd hebt dan zijn het vaak aankopen die meerdere periodes spelen. Guardado Arias Bruma noem het maar op.

Hier op het forum denken mensen zonder te weten wat een TD doet dat je er zo iemand anders neer zet die alleen maar goede aankopen doet. Of alleen maar missers heeft met lage bedragen/hoge risico aankopen. Een TD doet meer dan spelers aankopen, doet meer dan spelers verkopen en doet ook meer dan een trainer aanstellen. Ik vind het bijna hypocriet om te denken dat je het beter weet dan de leiding van PSV.

Als je De Jong wil afrekenen op zijn prestaties dan vind ik dat prima, maar dan doe je dat toch ná het seizoen? Als je weet wat het opgeleverd heeft? Onder Roger zijn er 7 prijzen in 2 jaar te verdelen.

Eredivisie 2021 - Veel te ver achter een heel goed Ajax, maar 2x gelijk gespeeld tegen hen.
Beker 2021 - Verloren van een goed Ajax met een kut loting in de Arena
Europa League 2021 - Overwinterd en op 1 ongelukkig moment eruit geknikkerd
-----
JCS 2022
CL/EL/ECL 2022
Eredivisie 2022
Beker 2022

Van die 7 hebben we er 1 gewonnen en 3 niet en er zijn er nog 3 over. De helft moet dus nog verdeeld worden en we gaan hier nu al mensen affikken. Daarom vind ik deze timing zo jammer want er hoeft geen afrekening te volgen nu, maar het gebeurt wel.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Alle kapitale fouten van JdJ onder het tapijt vegen onder het mom van 'wie dan?' doet de club ook geen goed. Als je als club zo graag blijft roepen dat een topsportklimaat op nummer 1 staat dan kan je niet blijven aanmodderen met iemand op zo'n belangrijke positie.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD