John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 02 feb 2022, 11:26 Niet te harden, die zogenaamde analisten en experts die met de meest achterlijke shit aan komen. Nu is z'n ademhaling weer niet goed. Get a life, man. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Niets over hoe transfers werken, niet over hoe het hele achterliggende proces van voetbal werkt en al helemaal niet over hoe je een valide punt moet aandragen of een fatsoenlijke weerlegging kan beargumenteren.

Zo, dat is er uit. Door met de orde van de dag.
Ardbeg (Mister one-liner) die anderen verwijt geen valide punten of een fatsoenlijke weerlegging aan te kunnen dragen. Oh the irony. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Wat mij betreft ook wederom (!) een teleurstellende transferperiode. What else is new!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 02 feb 2022, 11:41
Ardbeg schreef: 02 feb 2022, 11:26 Niet te harden, die zogenaamde analisten en experts die met de meest achterlijke shit aan komen. Nu is z'n ademhaling weer niet goed. Get a life, man. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Niets over hoe transfers werken, niet over hoe het hele achterliggende proces van voetbal werkt en al helemaal niet over hoe je een valide punt moet aandragen of een fatsoenlijke weerlegging kan beargumenteren.

Zo, dat is er uit. Door met de orde van de dag.
Ardbeg (Mister one-liner) die anderen verwijt geen valide punten of een fatsoenlijke weerlegging aan te kunnen dragen. Oh the irony. :mrgreen:
Of ik iets in een one-liner zeg of in een lang betoog maakt geen zak uit. Ik zag vandeweek een heel sterk betoog, waar vervolgens als reactie "Hee John de Jong, jij ook hier op het forum" werd gegeven. Dat nodigt niet echt uit om veel moeite in weerleggingen te geven, he? Da's overigens ook totaal de kwestie niet. De kwestie is, is dat als iemand met een sterke weerlegging toelicht waarom het bijvoorbeeld niet verstandig is om nu geen afscheid van John de Jong of Roger Schmidt te nemen, er door een groepje met de vingers de oren diezelfde weerleggingen keihard negeren.

Ik heb al honderd keer gelezen dat John de Jong buiten moet worden gegooid en al honderd keer gelezen dat Brands het moet overnemen maar ik heb nog geen een keer een valide of solide argument gelezen waarom Brands het beter zou doen. Dat stukje ontbreekt elke keer.

Sowieso kun je de situatie in de tijd van Brands totaal niet vergelijken met nu, want toen stond Ajax ook heel anders in de wedstrijd. Die kutclub gaf toen geen 25 miljoen uit aan spelers. Die boden geen 22 miljoen op de zoveelste aanvaller. Brands kon met slimmigheidjes nog een speler zoals Lozano naar binnen lullen. Een speler als Lozano is veel duurder dan waar hij destijds voor naar PSV ging. Ga er maar eens aan staan. Een dergelijk verschil in budget, een lading aan blessures. Een agenda die meerdere malen in het nadeel van PSV is uitgevallen, dubieuze arbitraire keuzes, alsnog maar 2 puntjes achter staan en het dan nog niet goed doen.

Waarom het lastig is om spelers aan te trekken die PSV beter maken in deze transferperiode hebben andere mensen al uitgebreid toegelicht. Dan krijg je "Dan had je Doekhi moeten halen voor de breedte, of Bazoer gratis binnen moeten halen!". Doekhi komt niet voor de bank als hij bij Vitesse basis speelt. Tevens wil transfervrij niet beteken dat een speler gratis is. En iets zegt me dat als iemand als Doekhi was gehaald, het ook niet goed was geweest want "Dan ging John de Jong gewoon door met zijn kaliber Baumgartl" aankopen.

Ik denk dat jij het zelfs met me eens bent dat als we onderhand de ademhaling van John de Jong gaan bekritiseren, dat het wel echt doorgeslagen is. Jij wil een uitgebreidere reactie, kan je hem krijgen ook. Alstublieft.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het was niet het beste interview van De Jong wat ik hem heb zien geven, maar ik heb het idee dat mede door het uitblijven van transfers en met name een CV na het halen van Veerman, terwijl PSV als enige van de bovenste clubs een (directe) basisspeler heeft gehaald, dat nu alles van hem op een gouden weegschaal wordt gelegd om vervolgens er negatief over te zijn, want teleurgesteld in de transferwindow. Niet helemaal eerlijk.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 02 feb 2022, 12:18
Chucky schreef: 02 feb 2022, 11:41

Ardbeg (Mister one-liner) die anderen verwijt geen valide punten of een fatsoenlijke weerlegging aan te kunnen dragen. Oh the irony. :mrgreen:
Of ik iets in een one-liner zeg of in een lang betoog maakt geen zak uit. Ik zag vandeweek een heel sterk betoog, waar vervolgens als reactie "Hee John de Jong, jij ook hier op het forum" werd gegeven. Dat nodigt niet echt uit om veel moeite in weerleggingen te geven, he?
Excuus, ik wist niet dat ik dit effect op het forum teweeg bracht. Stoor je verder niet aan mij en weerleg er lustig op los joh. Het was een nieuw account en het had zomaar John's antwoord kunnen zijn, vandaar. Ik roep verder ook totaal niet om het hoofd van John, of Roger, of wie dan ook.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Massimo schreef: 02 feb 2022, 12:34 Het was niet het beste interview van De Jong wat ik hem heb zien geven, maar ik heb het idee dat mede door het uitblijven van transfers en met name een CV na het halen van Veerman, terwijl PSV als enige van de bovenste clubs een (directe) basisspeler heeft gehaald, dat nu alles van hem op een gouden weegschaal wordt gelegd om vervolgens er negatief over te zijn, want teleurgesteld in de transferwindow. Niet helemaal eerlijk.
Andere clubs hebben het beter voor elkaar want die hebben niet de noodzaak om 5 versterkingen te halen in de winter. Het gaat nooit over één transferperiode, maar meerdere en door voorgaande perioden heeft JdJ zich in de nesten gewerkt en heeft hij het onmogelijk kunnen fixen deze periode. Ik zou graag een lange termijn beleid zien bij de club maar het is altijd last minute alles bij elkaar schrapen wat er te halen valt. Er worden spelers gehaald voor posities waar het niet eens nodig is, in plaats van opvullen van leegstaande plekken. Dat klopt gewoon niet.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 12:52
Ardbeg schreef: 02 feb 2022, 12:18

Of ik iets in een one-liner zeg of in een lang betoog maakt geen zak uit. Ik zag vandeweek een heel sterk betoog, waar vervolgens als reactie "Hee John de Jong, jij ook hier op het forum" werd gegeven. Dat nodigt niet echt uit om veel moeite in weerleggingen te geven, he?
Excuus, ik wist niet dat ik dit effect op het forum teweeg bracht. Stoor je verder niet aan mij en weerleg er lustig op los joh. Het was een nieuw account en het had zomaar John's antwoord kunnen zijn, vandaar. Ik roep verder ook totaal niet om het hoofd van John, of Roger, of wie dan ook.
Je hoeft helemaal nergens sorry voor te zeggen. Ik vind je een kei toffe peer worst!
Afbeelding

Met de kruidige en hartige smaak geïnspireerd op de Beierse Alpen!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Karfiooltje schreef: 02 feb 2022, 12:58
Massimo schreef: 02 feb 2022, 12:34 Het was niet het beste interview van De Jong wat ik hem heb zien geven, maar ik heb het idee dat mede door het uitblijven van transfers en met name een CV na het halen van Veerman, terwijl PSV als enige van de bovenste clubs een (directe) basisspeler heeft gehaald, dat nu alles van hem op een gouden weegschaal wordt gelegd om vervolgens er negatief over te zijn, want teleurgesteld in de transferwindow. Niet helemaal eerlijk.
Andere clubs hebben het beter voor elkaar want die hebben niet de noodzaak om 5 versterkingen te halen in de winter. Het gaat nooit over één transferperiode, maar meerdere en door voorgaande perioden heeft JdJ zich in de nesten gewerkt en heeft hij het onmogelijk kunnen fixen deze periode. Ik zou graag een lange termijn beleid zien bij de club maar het is altijd last minute alles bij elkaar schrapen wat er te halen valt. Er worden spelers gehaald voor posities waar het niet eens nodig is, in plaats van opvullen van leegstaande plekken. Dat klopt gewoon niet.
Exact! Hoe ze Dumfries en Malen hebben 'vervangen' is echt heel erg slecht. Denken dat je dat kunt oplossen met Teze (en Mwene) en Vini die je uren voor deadline dan maar gaat halen. Alsof ze totaal verbaasd waren dat Dumfries en Malen gingen vertrekken.

Er moeten meer 'Veermannetjes' komen. Eindelijk zagen we eens wat daadkracht bij John/PSV. Propper weg, hop, Veerman halen voordat Feyenoord hem pakt.

Komende zomer krijg je dezelfde situatie met Gakpo en Sangaré en met die 2 lever je nóg meer kwaliteit in t.o.v. Dumfries en Malen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Karfiooltje schreef: 02 feb 2022, 12:58
Massimo schreef: 02 feb 2022, 12:34 Het was niet het beste interview van De Jong wat ik hem heb zien geven, maar ik heb het idee dat mede door het uitblijven van transfers en met name een CV na het halen van Veerman, terwijl PSV als enige van de bovenste clubs een (directe) basisspeler heeft gehaald, dat nu alles van hem op een gouden weegschaal wordt gelegd om vervolgens er negatief over te zijn, want teleurgesteld in de transferwindow. Niet helemaal eerlijk.
Andere clubs hebben het beter voor elkaar want die hebben niet de noodzaak om 5 versterkingen te halen in de winter. Het gaat nooit over één transferperiode, maar meerdere en door voorgaande perioden heeft JdJ zich in de nesten gewerkt en heeft hij het onmogelijk kunnen fixen deze periode. Ik zou graag een lange termijn beleid zien bij de club maar het is altijd last minute alles bij elkaar schrapen wat er te halen valt. Er worden spelers gehaald voor posities waar het niet eens nodig is, in plaats van opvullen van leegstaande plekken. Dat klopt gewoon niet.
Ben ik het niet mee eens. Afgelopen zomer waren er 5 spelers gehaald voordat de eerste training begon, waarvan er 4 zeker te billijken waren na mijn mening. Hoezo last minute? De zomer daarvoor waren 3 posities prioriteit en dat waren LB, CV en VM. 2 daarvan zijn destijds ingevuld met Max en Sangaré. De spitspositie is niet goed gegaan afgelopen zomer.

Evenals ben ik het niet met je eens dat er niet wordt gekeken naar langere termijn beleid. Sowieso hoe zie je dat voor je in de voetbalwereld? De Jong heeft van veel spelers het contract weten te verlengen en aankopen worden doorgaans langdurig vastgelegd.

De Jong heeft zeker steken laten vallen en de zomer van 2019 was dramatisch, maar daarna vind ik het allemaal wel meevallen met wat hij met de beschikbare middelen heeft gedaan. Alleen de keeper- en spitspositie is nu 2x op rij voor beide posities onvoldoende. Rechtsbackpositie begreep ik wel, ondanks dat dit tot nu toe niet goed is uitgepakt.

Ik vind dat je weinig onderbouwing geeft waarom je vindt dat er 5 versterkingen nodig waren, waar De Jong heeft gefaald en hoe het lange termijn beleid er uit zou moeten zien. En als je dan ook nog eens recent aangeeft gecharmeerd bent van Sadilek, dan wordt het lastig voor me om je heel serieus te nemen als het om het inschatten van voetbalkwaliteit gaat.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ardbeg schreef: 02 feb 2022, 13:02
Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2022, 12:52

Excuus, ik wist niet dat ik dit effect op het forum teweeg bracht. Stoor je verder niet aan mij en weerleg er lustig op los joh. Het was een nieuw account en het had zomaar John's antwoord kunnen zijn, vandaar. Ik roep verder ook totaal niet om het hoofd van John, of Roger, of wie dan ook.
Je hoeft helemaal nergens sorry voor te zeggen. Ik vind je een kei toffe peer worst!
Afbeelding

Met de kruidige en hartige smaak geïnspireerd op de Beierse Alpen!
Mijn worst houdt ook van jou :heart:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Karfiooltje schreef: 02 feb 2022, 12:58 Andere clubs hebben het beter voor elkaar want die hebben niet de noodzaak om 5 versterkingen te halen in de winter.
PSV had ook geen 5 versterkingen nodig. Ja: als je de lat onrealistisch hoog wil leggen en een salarishuis dat totaal uit zijn voegen knalt. Je kan ook onrealistisch zijn wat mij betreft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2022, 13:57
Karfiooltje schreef: 02 feb 2022, 12:58 Andere clubs hebben het beter voor elkaar want die hebben niet de noodzaak om 5 versterkingen te halen in de winter.
PSV had ook geen 5 versterkingen nodig. Ja: als je de lat onrealistisch hoog wil leggen en een salarishuis dat totaal uit zijn voegen knalt. Je kan ook onrealistisch zijn wat mij betreft.
Versterkingen zijn spelers die daadwerkelijk iets toevoegen. We hebben momenteel een keeper die ondermaats presteert en de tweede keeper is ontevreden en wil weg. Je hebt dus kwaliteit nodig op die plek en sowieso iemand. Onze beste verdediger is weggevallen wat een gigantisch gat achterlaat indl de verdediging. Daar moet je kwaliteit voor terughalen. Er staat een linksbuiten op linksback die niet eens een kopduel kan winnen tegen iemand met een afgescheurde knie en de enige echte linksback zit zelfs op de bank als de hele verdediging geblesseerd is. Voorin speelden we tegen Ajax gewoon met 3 middenvelders. We hebben geen een buitenspeler die het verschil kan maken momenteel. Enige plek die ruim bezet is, is het middenveld. En het is gewoon niet realistisch om in één winterse periode vijf nieuwe spelers binnen te halen en dat kan iemand JdJ ook niet kwalijk nemen. Maar dat komt dus doordat hij er in het verleden een zooitje van heeft gemaakt en dat blijft je altijd achtervolgen. Dat er geen ruimte is in het salarishuis komt ook doordat er teveel overbetaalde middelmatige spelers in de selectie zitten momenteel.

[mention]Massimo[/mention] Zie onderbouwing hierboven.

Ps: Ik heb nooit gezegd gecharmeerd te zijn van Sadilek. Vind het voor de breedte een prima speler om erbij te hebben. Klaagt nooit en staat er altijd en presteert altijd tussen een 6 en 7.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Filmpje gekeken, open deuren, veel verkend, gekeken, nauwlettend in de gaten gehouden en ja John zat er inderdaad bij alsof hij elk moment moest rennen naar de wc, zo heb ik er ook wel eens bijgezeten in belangrijke meetings. Hij zag wat witjes ook :-D
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Belangrijkste is dat ie zelf niet erg blij lijkt te zijn met de manier waarop het gegaan is. Het is niet gelukt om versterkingen te halen die passen in het plaatje.

Waar dat precies aan gelegen heeft kunnen we denk ik onmogelijk beoordelen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

[mention]Karfiooltje[/mention] Ik vind het niet echt onderbouwing wat je geeft. Je somt ene paar dingen op zonder verder op in te gaan en zonder overal op in te gaan wat ik in mijn vorige post schreef zoals bijvoorbeeld de lange termijn waar niet aan gedaan werd volgens jou. Als jij bovenstaand dit wel een onderbouwing vindt soit. Laten we het er bij. En in het topic van Sadilek zeg je letterlijk "Ben wel gecharmeerd van Sadilek".
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Massimo schreef: 02 feb 2022, 14:53 @Karfiooltje Ik vind het niet echt onderbouwing wat je geeft. Je somt ene paar dingen op zonder verder op in te gaan en zonder overal op in te gaan wat ik in mijn vorige post schreef zoals bijvoorbeeld de lange termijn waar niet aan gedaan werd volgens jou. Als jij bovenstaand dit wel een onderbouwing vindt soit. Laten we het er bij. En in het topic van Sadilek zeg je letterlijk "Ben wel gecharmeerd van Sadilek".
Hoe bedoel je? Ik benoem toch exact welke posities versterkingen nodig zijn en waarom? In je vorige bericht meldde je dat je die onderbouwing miste. Verder ben ik nergens op ingegaan omdat dit bericht een reactie was op ShovingNE2. Ik vond alleen dat een deel wellicht ook wat meer duidelijkheid kon bieden voor jou daarom had ik je getagd.

Zahavi/Gotze/Vinicius/Van Ginkel zijn allen geen lange termijnaankopen en veelal op het laatste moment uit de hoge hoed van JdJ getoverd. Gotze valt nog wel wat van te zeggen maar de rest zijn gewoon aankopen/huurlingen zonder dat ze daadwerkelijk iets toevoegen op de lange termijn iets opleveren en ze zijn wel peperduur.

Over de contractverleningen zal wel ongetwijfeld al uitgebreid zijn gesproken op het forum, maar Malen en Dumfries zijn voor ca. 15 miljoen netto allebei weg door de vreemde constructies in de contracten. Als je daar dan Baumgartl en de huur van Vinicius tegenover zet dan ben je je geld alweer kwijt voor twee spelers die heel goed in de markt lagen.

Overigens je opmerking over Sadilek mist context. Ik zei: “Ben wel gecharmeerd van Sadilek. Van die breedtespelers die nooit verzaken. Kan je er altijd beter bij hebben”. Laat ik het zo zeggen: Sadilek doet het erg goed bij Twente en zou hem op dit moment liever op linksback hebben staan dan Mauro Jr bij gebrek aan beter.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Karfiooltje schreef: 02 feb 2022, 15:10 Over de contractverleningen zal wel ongetwijfeld al uitgebreid zijn gesproken op het forum, maar Malen en Dumfries zijn voor ca. 15 miljoen netto allebei weg door de vreemde constructies in de contracten.
Malen voor 15 miljoen netto? :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Hoe kom je erbij dat Malen en Dumfries voor 15 miljoen netto vertrokken zijn?
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Er moeten gewoon een aantal spelers weg om ruimte te creëren. Helaas is dat afgelopen zomer en in de winter niet helemaal gelukt. Met Veerman en Seelt erbij heeft PSV nu een A-selectie van 27 spelers. Net zoveel als Ajax incl. Ihattaren. En meer dan Feyenoord (25) incl. hun versterkingen van de winter transferperiode. Als PSV nog 3 spelers had gehaald (bv.) zaten we op 30 man. Ik kan me voorstellen dat dat gewoon niet werkt. Dat gezegd hebbende: er had van mij nog wel een keeper mogen komen. Mvogo gaat toch weg in de zomer en Drommel voldoet vooralsnog niet.

Er moet komende zomer echt wat vertrekken. We hebben nu 4 keepers (waarvan 1 vertrekt), 7 verdedigers, 8 middenvelders en 8 aanvallers. Zeker op het middenveld en in de aanval is 16 man voor 6 posities gewoon te veel (al reken ik Mauro ook mee als middenvelder nu). Zahavi gaat sowieso vertrekken, en Thomas heeft ook een aflopend contract. Als er nog 1 of 2 vertrekken kun je je elders gaan versterken, of juist op die posities doorselecteren. Dan ga je pas stappen maken. Afgelopen zomer is dat helaas niet gebeurt; de spitspositie is verzwakt, evenals de rechtsback positie en eigenlijk ook de positie naast Sangaré. De centrale verdediging is wel versterkt. In de breedte zijn we wat sterker geworden door de onverwachte toegevoegde waardes van Doan, Bruma en Guti, maar dat heeft met Schmidt te maken en niet de transferwindow. Maar netto zijn we erop achteruitgegaan, wat toentertijd niet helemaal verwacht werd aangezien het deels komt doordat zowel van Ginkel, Pröpper als Teze niet voldeden aan de verwachtingen. Dan is er wat reparatiewerk nodig in de winter, wat deels is gebeurt (hopelijk) met Veerman. Hopelijk durft PSV met het vertrek van een aantal spelers wel te investeren, want dat is gewoon broodnodig. Je hebt uiteindelijk niks aan een transferwindow waarin je 6 miljoen uitgeeft, dat is helaas de realiteit tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Doe mij wat van die drugs.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 02 feb 2022, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

TylerDurdn schreef: 02 feb 2022, 15:30 Hoe kom je erbij dat Malen en Dumfries voor 15 miljoen netto vertrokken zijn?
Ook benieuwd naar die redenatie.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Persepolis schreef: 02 feb 2022, 15:32 Hopelijk durft PSV met het vertrek van een aantal spelers wel te investeren, want dat is gewoon broodnodig. Je hebt uiteindelijk niks aan een transferwindow waarin je 6 miljoen uitgeeft, dat is helaas de realiteit tegenwoordig.
Dat wordt wel het eieren eten komende zomer en daarom hoop ik ook dat er wat opgeleefde spelers dit seizoen vertrekken om ruimte te maken. Samen met 1 of 2 grote verkopen zou dat de mogelijkheid moeten geven om de zwakkere basisposities te versterken waar PSV niet op korte termijn enige progressie van spelers van onderaf ziet. Ik zie het in Veerman zitten, dus de positie van Sangaré is wat mij betreft nu ingevuld. Nu gaat het wat mij betreft om de rechtsback en spitspositie en waarbij je waarschijnlijk Sangaré en Gakpo waarschijnlijk ook adequaat moet vervangen. De keeperspositie hou ik even buiten beschouwing, want het is aan PSV of ze een soort Zoet traject in Drommel zien en hem langere tijd de kans wil geven. Uiteraard is er nog meer nodig, maar wat mij betreft zijn dit de prioriteit posities.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Probleem is wel dat PSV altijd moeite heeft om puin te verkopen. Ajax zie je alsnog spelers redelijk wegzetten, maar PSV kreeg het niet vor elkaar om Doan enBruma te verkopen, ondanks best prima seizoenen bij hun huurclubs. Benieuwd of het deze zomer wel lukt. De grote jongens a la Malen en Dumfries verkopen zichzelf wel, maar hoe komen we af van middelmaat en er toch een redelijke prijs voor te vangen? Want daar lopen er aardig wat van rond: Guti, Bruma, Doan, Teze, Luckassen, Baumgartl o.a. daar moet je toch samen 20 miljoen voor vangen en dan kan je er weer 2 betere voor terugkopen. Lukt dat niet, dan is investeren ook weer lastiger.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Al gaat dat de laatste tijd ook niet best bij ajax
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Menno1 schreef: 02 feb 2022, 16:38 Probleem is wel dat PSV altijd moeite heeft om puin te verkopen. Ajax zie je alsnog spelers redelijk wegzetten, maar PSV kreeg het niet vor elkaar om Doan enBruma te verkopen, ondanks best prima seizoenen bij hun huurclubs. Benieuwd of het deze zomer wel lukt. De grote jongens a la Malen en Dumfries verkopen zichzelf wel, maar hoe komen we af van middelmaat en er toch een redelijke prijs voor te vangen? Want daar lopen er aardig wat van rond: Guti, Bruma, Doan, Teze, Luckassen, Baumgartl o.a. daar moet je toch samen 20 miljoen voor vangen en dan kan je er weer 2 betere voor terugkopen. Lukt dat niet, dan is investeren ook weer lastiger.
Als je bijvoorbeeld Luckassen, Baumgartl, Bruma en Guti weg kan doen voor 10-15 miljoen dan is dat ook prima hoor. Je krijgt ook zoveel lucht in het salarishuis. Ze zijn geen van allen onbetwist basisspeler en verdienen daardoor te veel. Stel je kan er inderdaad 2 of 3 voor terughalen die beter zijn en minder salaris verdienen dan is het helemaal top! Hoop echt op een FM-achtige zomer haha!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Als je 20 mln vangt voor Baumgartl (nog twee jaar contract, doet het prima bij de nummer vier van de BL), Teze (twee jaar contract, prima talent, maar net niet goed genoeg voor PSV), Doan (twee jaar contract, doet het al twee jaar aardig), Guti en Bruma (allebei nog één jaar contract), dan verkoop je wmb echt heel matig. Zelfs de doorgaans behoorlijk conservatieve inschatting van transfermarkt is meer dan vijf mln hoger.

Ook hier: je kunt spelers niet enerzijds voor een habbekrats wegdoen en anderzijds mekkeren dat Ajax altijd beter verkoopt. Dat heeft niet zoveel met de kwaliteiten van die spelers te maken, maar met het goed in de markt zetten (wat kennelijk toch een kunst op zich is) en zodanig met geïnteresseerde clubs in gesprek gaan dat zij bereid zijn dat bedrag te betalen (wat gewoon een vak cq. het specialisme van een TD is of zou moeten zijn).

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong