John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Meh
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

ruuddevil schreef: 01 feb 2022, 18:53 Diezelfde lijstjes waar ook de vervangers van Dumfries en Malen op hadden moeten staan?
PSV heeft wat betreft de rechtsbackpositie een andere keuze gemaakt met Teze in de gelederen los of je het er wel of niet mee eens bent. Spitspositie heeft De Jong niet goed gedaan. Andere posities die PSV wilde versterken zowel in de zomer als 2020 als die van 2021 hebben ze gedaan of i.i.g. degene die het meest prioriteit had.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 01 feb 2022, 18:29
Rikkert1234 schreef: 01 feb 2022, 17:35 John is eindverantwoordelijk voor de contracten die er getekend worden dus ja ik stel hem daar verantwoordelijk voor.
Prima kan je doen. Maar als je hoort hoe de partijen erin staan is dat raar. Alle betrokkenen; prima gesprekken, zitten er comfortabel in, is constructief. Je hebt nergens het gevoel of ook maar het begin van een aanwijzing dat een van de partijen de andere aan het lijntje houdt. Jij: "John had de knoop al door moeten hakken! Zijn verantwoordelijkheid!"

Maar begrijp ik goed dat jij wil dat John morgen naar Roger gaat en zegt: hier tekenen of we gaan uit elkaar deze zomer?

Daarnaast klopt het niet dat John eindverantwoordelijk is. Het is zijn portefeuille misschien en operationeel zelfs zijn 'baas', maar het is de directie die de trainer aanstelt. Alleen de handtekening van John is niet genoeg. Als John zegt: hij blijft en Toon zegt: ik teken niet. Dan heeft Roger geen nieuw contract. Daarnaast is bij deze specifieke functie ook nog eens de RvC heel nauw betrokken.

En dan wil jij alleen John verantwoordelijk houden? Wie weet hebben John en Roger wel overeenstemming, maar is er iets anders wat dwars ligt. Simpel dingetje: hoeveel procent van de netto opbrengst van transfers mag geïnvesteerd worden. En zegt de RvC: ho, stop. Gaat niet gebeuren.
Als ze er allemaal zo prima instaan waarom duurt het dan zo lang voordat er een krabbel staat? Je praat er een beetje om heen waar het hier over gaat en dat is dat het te lang duurt.

Het klopt dat er meerdere mensen betrokken zijn maar het zal altijd de technisch directeur zijn die het contract van de trainer verlengt. De directie verlengt het contract van de technisch directeur en zo houden zij die splitsing der macht gescheiden. In iedergeval zo is het hoe het bij de meeste clubs er aan toe gaat, neem aan dat het bij PSV hetzelfde is ookal kan ik niet zo 1-2-3 vinden waar dat te controleren valt.

Aannames, aannames, aannames. Je kan er nog heel veel maken maar is pure speculatie wat je nu doet. Ik blijf liever bij de feiten en dat is dat Schmidt zijn contract al over paar maanden afloopt. Veel spelers lopen weg met Schmidt en veel spelers zouden liever met Schmidt werken en dus is het belangrijk voor ons dat hij verlengt. Als hij dus niet blijft zullen sommige spelers minder snel geneigd zijn om naar PSV te gaan.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Heeft John zich nog georiënteerd op de markt? Was met niet helemaal duidelijk uit het filmpje van PSV TV.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

koetje schreef: 01 feb 2022, 19:14 Heeft John zich nog georiënteerd op de markt? Was met niet helemaal duidelijk uit het filmpje van PSV TV.
Dat is zijn taak.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

AddoCultheld schreef: 01 feb 2022, 19:25
koetje schreef: 01 feb 2022, 19:14 Heeft John zich nog georiënteerd op de markt? Was met niet helemaal duidelijk uit het filmpje van PSV TV.
Dat is zijn taak.
Samen met het hele scoutingsteam.
#simplythebest
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 01 feb 2022, 18:29
Rikkert1234 schreef: 01 feb 2022, 17:35 John is eindverantwoordelijk voor de contracten die er getekend worden dus ja ik stel hem daar verantwoordelijk voor.
Prima kan je doen. Maar als je hoort hoe de partijen erin staan is dat raar. Alle betrokkenen; prima gesprekken, zitten er comfortabel in, is constructief. Je hebt nergens het gevoel of ook maar het begin van een aanwijzing dat een van de partijen de andere aan het lijntje houdt.
Dat wordt inderdaad geroepen, maar met een contract dat over 5 maanden afloopt, zou toch minimaal één partij zich een stuk minder comfortabel moeten voelen dan wordt beweerd. John weet niet of hij over 5 maanden nog een trainer heeft, Roger weet niet of ie over 5 maanden nog een club heeft. Je bent twee jaar met elkaar aan het werk, en de onderhandelingen lopen al maanden. Wat moet je nú nog bespreken wat niet al afgerond had kunnen worden? Ik vind het allemaal weinig vertrouwen uitstralen eerlijk gezegd. Ik denk persoonlijk dat Roger het hier in Eindhoven prima werken vindt, maar toe is aan iets anders. Een club met meer middelen en een pers die hem niet affakkelt omdat het een Duitser/geen Ajacied is. En omdat het een gentleman is, probeert hij dat voor de interne rust en inzet van de spelers zo lang mogelijk stil te houden totdat het echt niet meer kan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 01 feb 2022, 18:29Alle betrokkenen; prima gesprekken, zitten er comfortabel in, is constructief. Je hebt nergens het gevoel of ook maar het begin van een aanwijzing dat een van de partijen de andere aan het lijntje houdt.
Vind ik wel, contractverlenging ja of nee is nl. al het hele seizoen een issue. Eind vorig jaar zijn alle zorgen door de clubleiding weggewimpeld met de melding dat ze daar in de winterstop naar gaan kijken. Prima, maar dat is wel zo'n beetje het laatste comfortabele moment om de knoop door te hakken. Nu staat er nog steeds geen handtekening en dat zou niets betekenen?

Ik vind intussen het andere scenario aardig wat aannemelijker, zoals ik al zei.... En zeg nou zelf, PSV kennende: als Schmidt niet wil verlengen, wat zou dan de boodschap zijn die wij nu zouden krijgen?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

AddoCultheld schreef: 01 feb 2022, 19:25
koetje schreef: 01 feb 2022, 19:14 Heeft John zich nog georiënteerd op de markt? Was met niet helemaal duidelijk uit het filmpje van PSV TV.
Dat is zijn taak.
Toch kwam dat helemaal niet duidelijk uit het filmpje naar voren.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het zou me trouwens niet verbazen als dát een van de redenen is waarom er niemand meer bij is gekomen. Dat zo'n speler vraagt "ik wil graag spelen onder Schmidt. Is ie er volgend seizoen nog?"

En dat De Jong dan niet verder komt dan dat bekende gezegde van Elfrink.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Rikkert1234 schreef: 01 feb 2022, 19:04 Het klopt dat er meerdere mensen betrokken zijn maar het zal altijd de technisch directeur zijn die het contract van de trainer verlengt. De directie verlengt het contract van de technisch directeur en zo houden zij die splitsing der macht gescheiden. In iedergeval zo is het hoe het bij de meeste clubs er aan toe gaat, neem aan dat het bij PSV hetzelfde is ookal kan ik niet zo 1-2-3 vinden waar dat te controleren valt.

Aannames, aannames, aannames. Je kan er nog heel veel maken maar is pure speculatie wat je nu doet. Ik blijf liever bij de feiten en dat is dat Schmidt zijn contract al over paar maanden afloopt. Veel spelers lopen weg met Schmidt en veel spelers zouden liever met Schmidt werken en dus is het belangrijk voor ons dat hij verlengt. Als hij dus niet blijft zullen sommige spelers minder snel geneigd zijn om naar PSV te gaan.
Over wie er over de aanstelling en verlenging gaat is geen aanname hoor. En ik denk dat het bij de meeste clubs ook zo werkt. De voltallige directie beslist over de aanstelling van de trainer en de RvC is er heel nauw bij betrokken. Het is namelijk het uithangbord van je club. De trainer is misschien wel de belangrijkste positie binnen een club buiten spelers.

Er is geen 'scheiding der machten', het is niet het besturen van een samenleving of zo: een bedrijf is geen democratie. Verder is het de RvC die de directieleden aanstelt, dus Toon stelt niet John de Jong aan. Zoals je ook kan zien in het jaarverslag bijvoorbeeld waar het Jaap van Baar betreft.
ziege maar ook zagge schreef: 01 feb 2022, 19:35 Vind ik wel, contractverlenging ja of nee is nl. al het hele seizoen een issue.
Het is hier een issue (begrijpelijkerwijs), en bij de media. Maar intern schijnbaar niet. Ik neem aan dat ze wel intern een datum hebben geprikt wanneer er een knoop moet worden doorgehakt. Als die al niet is doorgehakt.
ziege maar ook zagge schreef: 01 feb 2022, 19:35 Ik vind intussen het andere scenario aardig wat aannemelijker, zoals ik al zei.... En zeg nou zelf, PSV kennende: als Schmidt niet wil verlengen, wat zou dan de boodschap zijn die wij nu zouden krijgen?
Zou goed kunnen. Stel je zit op de stoel van de directie en de knoop is doorgehakt: Schmidt tekent niet bij. Zou je het nu naar buiten brengen? Ik niet. Dan maar ff niet transparant. Wellicht is de knoop al doorgehakt inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maar dan speelt er ook nog een ánder belang: het vinden/vastleggen van een nieuwe trainer. Dergelijke gesprekken kunnen ook uitlekken waardoor de geruchten op gang komen, of John wacht daadwerkelijk met bellen tot Schmidt z'n vertrek aankondigt.

Either way, I don't like it. Ik heb dan nog liever dat de nieuwe trainer nu al begint en Schmidt afscheid neemt. Er staat te veel op het spel om dit spelletje zo te spelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Karfiooltje
Nationale topspeler
2
Berichten: 1550
Lid geworden op: 23 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het gewenste Roger Schmidt effect is toch een beetje uitgebleven. Hij moet de kans krijgen om iets te bouwen, maar na twee jaar is het nog steeds los zand. Of dit aan hemzelf ligt of de samenstelling van de selectie weet ik niet, maar Schmidt lijkt zijn stempel in ieder geval niet te kunnen drukken. We hebben iemand nodig met een duidelijke visie en iemand die zich hard kan maken om dingen voor elkaar te krijgen (gewenste spelers aantrekken e.d.). Er zijn maar weinig kandidaten beschikbaar, maar Arne Slot en Peter Bosz lijken mij de meest voor de hand liggende. Mocht Roger Schmidt toch verlengen dan blijf ik vertrouwen houden. Hij zal immers ook niet verlengen indien hij zelf geen perspectief zag.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Tja, een filmpje dat je kan verwachten. Hij gaat nooit zeggen 'ja een verdediger wilden we wel maar is me niet gelukt'.

Ik geloof er helemaal niks van dat hij zelf echt tevreden is met het aantal verdedigers dat er nu is.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik vind De Jong een sympathieke gast en zou graag zien dat hij een succesvolle TD wordt bij PSV. Maar bij het interview heb ik ook het idee dat ik naar iemand zit te kijken die iets moet verkopen waar hij eigenlijk niet achter staat. En dat zou terecht zijn, want het is gewoon te weinig wat hij tot nu toe heeft gepresteerd.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Nu op PSV TV: John de Jong blikt terug op… ja op wat eigenlijk. Helemaal niks. Filmpje zou in principe 8 seconden kunnen duren: Ja Veerman vonden we al interessant en toen Davy zijn afscheid aankondigde, konden we Joey snel binnen halen. Einde uitzending. Hopelijk zijn laatste uitzending.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

John zat er bij als een dood vogeltje. Oriënteert zich de hele dag op de markt. Dat betekent waarschijnlijk dat hij kijkt wat ze hem proberen aan te smeren. Hoe je anders bij een reserve houthakker van Liverpool uitkomt is me een raadsel. Of heeft ie die in 2011 gescout op een jeugdtoernooi?
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019



De voorspelbare 'verklaring' van het niet halen van een CV. Veren in de reet bij Obispo en Teze en hopen dat Ramalho rap(per) terug is.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Zelden een filmpje van 11 minuten gezien waarin zo weinig nuttigs wordt gezegd.

Dit item had de media-afdeling van PSV echt beter kunnen overslaan, John zit hier gewoon voor lul.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Madueke schreef: 01 feb 2022, 22:42

De voorspelbare 'verklaring' van het niet halen van een CV. Veren in de reet bij Obispo en Teze en hopen dat Ramalho rap(per) terug is.
Dat had je ook gelijk aan kunnen geven als het écht waar was. Maar het is niet echt waar, en kennelijk denken ze daar dat wij geen internet hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Madueke schreef: 01 feb 2022, 22:42

De voorspelbare 'verklaring' van het niet halen van een CV. Veren in de reet bij Obispo en Teze en hopen dat Ramalho rap(per) terug is.
Ik heb het nu drie keer teruggekeken en nu weet ik het zeker: op 19-20 seconden probeert John n ruft weg te moffelen. Maar deze jongen heeft en door!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vindt John de Jong de Soul Glo versie van Marcel Brands
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Sinds een paar jaar bespaar ik mezelf de moeite om dit soort filmpjes te bekijken. Het zit vol met zelf verschonende bullshit. De druppel voor mij was Brands die na de derde transferperiode op rij geen linksback gehaald te hebben vertelde dat hij zelfs Jeremy Toljan in het stadion had gehad. (De Duitse Brenet). Het is non informatie waar je niks aan hebt. Ze vegen hun eigen straatje schoon terwijl ieder weldenkend mens ziet dat er een knap staaltje wanbeleid is gevoerd. Het is te hopen dat onze verdedigers fit blijven. 13 wedstrijd in 43 dagen voor de boeg. John zit de komende maanden met samengeknepen billetjes te kijken. En ik ook.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Wanbeleid is iets wat Van Geel bij Feyenoord deed, o.a. door Jong Feyenoord uit de eerste divisie te houden en zelfs daarna nog vol te houden dat Jong-teams daar niet zouden moeten spelen maar in een eigen competitie. Geen extra backup verdediger halen voor 13 wedstrijden is een keuze waar jij en vele anderen zich niet in kunnen vinden, maar dat maakt het nog geen wanbeleid.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik schrok een beetje van het filmpje moet ik eerlijk bekennen. Buiten het feit dat hij in 3 min tijd niets zegt is eigenlijk alles heel magertjes. Valt in herhaling, zegt hele suffe dingen en kweekt 0 vertrouwen dat hij het onder controle heeft. Als je jezelf en de club zo verkoopt moet je juist een interviewer hebben die je aan de tand voelt want daar was alle reden voor.

Normaal vind ik dat hij dit wel goed doet maar dit was als een spreekbeurt op de basisschool waar ik vroeger een 'voldoende' voor kreeg.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

11 Sir Tinus schreef: 02 feb 2022, 04:06 Ik schrok een beetje van het filmpje moet ik eerlijk bekennen. Buiten het feit dat hij in 3 min tijd niets zegt is eigenlijk alles heel magertjes. Valt in herhaling, zegt hele suffe dingen en kweekt 0 vertrouwen dat hij het onder controle heeft. Als je jezelf en de club zo verkoopt moet je juist een interviewer hebben die je aan de tand voelt want daar was alle reden voor.

Normaal vind ik dat hij dit wel goed doet maar dit was als een spreekbeurt op de basisschool waar ik vroeger een 'voldoende' voor kreeg.
Dit verhaal in deze stijl heeft hij iedere transferwindow. Zie geen verschil in presentatie. Wel in inhoud. Dit keer is wat minder te melden dan bijvoorbeeld de zomerwindows. Verder is het resultaat van deze window tegenvallend voor de transferliefhebber. Dat de inhoud wat minder boeiend is bepaald echter niet het cijfer van de spreekbeurt.

Een TD praat altijd met meel in de mond. Dingen die nu niet zijn doorgegaan kunnen later wellicht weer in beeld komen. Daarom vallen dit soort filmpjes wat betreft taalgebruik in de categorie uitzendtijd voor politieke partijen.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong