Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Was idd al vaker bericht afgelopen week; als jij in het ziekenhuis komt om iets wat los staat van COVID, wordt je wel getest. Als die test positief is wordt je dus als ziekenhuisopname met COVID geregistreerd. Schijnbaar is het niet mogelijk om mét en dóór COVID te scheiden. Dus idd de cijfers zullen nog een stuk lager zijn.
Kokkie
Jeugdspeler
3
Berichten: 59
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 18 jan 2022, 15:00 4 op 10, had wel meer verwacht eigenlijk.
Lijkt me heel stug. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die zijn kinderen laat vaccineren op korte termijn.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Sensation schreef: 18 jan 2022, 21:55 Was idd al vaker bericht afgelopen week; als jij in het ziekenhuis komt om iets wat los staat van COVID, wordt je wel getest. Als die test positief is wordt je dus als ziekenhuisopname met COVID geregistreerd. Schijnbaar is het niet mogelijk om mét en dóór COVID te scheiden. Dus idd de cijfers zullen nog een stuk lager zijn.
Als die manier van rapporteren al sinds de begin van de pandemie gehanteerd is, wat volgens mij het geval is (is m.i. echt al een oud verhaal) dan maakt het denk ik niks uit. We hebben in die zin amper harde cijfers, niemand zal je bijv. ooit kunnen vertellen hoeveel besmettingen er werkelijk op enig moment zijn geweest.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Kokkie schreef: 18 jan 2022, 22:00
PCGC schreef: 18 jan 2022, 15:00 4 op 10, had wel meer verwacht eigenlijk.
Lijkt me heel stug. Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die zijn kinderen laat vaccineren op korte termijn.
Ja inderdaad, ken ook echt niemand in mijn omgeving die dit al heeft laten doen.
#FreeGeneratie4
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 18 jan 2022, 22:12
Sensation schreef: 18 jan 2022, 21:55 Was idd al vaker bericht afgelopen week; als jij in het ziekenhuis komt om iets wat los staat van COVID, wordt je wel getest. Als die test positief is wordt je dus als ziekenhuisopname met COVID geregistreerd. Schijnbaar is het niet mogelijk om mét en dóór COVID te scheiden. Dus idd de cijfers zullen nog een stuk lager zijn.
Als die manier van rapporteren al sinds de begin van de pandemie gehanteerd is, wat volgens mij het geval is (is m.i. echt al een oud verhaal) dan maakt het denk ik niks uit.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De verhouding mensen die mét corona in het ziekenhuis komen versus mensen die dóór corona in het ziekenhuis komen, verschuift door de Omikron variant. Er zijn meer mensen met corona, maar minder mensen die er ernstig ziek van worden. Je zult dus verhoudingsgewijs meer mensen mét corona in het ziekenhuis krijgen, en minder mensen dóór corona. Die statistiek vinden we eigenlijk nergens terug, maar die heeft natuurlijk wel degelijk effect op de totale belasting van de zorg.

100 covid-opnames vandaag betekent dus voor de zorgbelasting niet hetzelfde als 100 covid-opnames een jaar geleden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 18 jan 2022, 22:54
ziege maar ook zagge schreef: 18 jan 2022, 22:12

Als die manier van rapporteren al sinds de begin van de pandemie gehanteerd is, wat volgens mij het geval is (is m.i. echt al een oud verhaal) dan maakt het denk ik niks uit.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De verhouding mensen die mét corona in het ziekenhuis komen versus mensen die dóór corona in het ziekenhuis komen, verschuift door de Omikron variant. Er zijn meer mensen met corona, maar minder mensen die er ernstig ziek van worden. Je zult dus verhoudingsgewijs meer mensen mét corona in het ziekenhuis krijgen, en minder mensen dóór corona. Die statistiek vinden we eigenlijk nergens terug, maar die heeft natuurlijk wel degelijk effect op de totale belasting van de zorg.

100 covid-opnames vandaag betekent dus voor de zorgbelasting niet hetzelfde als 100 covid-opnames een jaar geleden.
Nou, misschien niet in de hoeveelheid zorg voor die patiënt, maar door die besmetting moet die patiënt wel in quarantaine worden behandeld (of iig moeten er extra maatregelen worden getroffen) waardoor de belasting alsnog toeneemt t.o.v. een reguliere patiënt.
Dat moet niet worden vergeten in het verschil tussen een patiënt zijn met of door Covid.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Watcher
Verbannen
2
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Vanaf dat die Omicron variant is ontstaan werd er vanuit Zuid Afrika door alle artsen geschreeuwd dat het mild is en dat er niks aan de hand is. En dat andere landen niet zo in paniek moeten schieten.

Dat je daar niet meteen vanuit gaat dat is nog een beetje te verdedigen omdat je zelf naar de cijfers wil kijken.

Als dan blijkt dat wij als enige land ter wereld in lockdown gaan terwijl Spanje, Denemarken en Engeland laten zien dat er daadwerkelijk niks aan de hand is dat wordt al wat vreemder.
Die landen hebben inmiddels aangegeven dat het een endemisch plateau heeft bereikt, Engeland heeft zelfs de quarantaine voor besmette personen aangeschaft en in Spanje behandelen ze het nu als de griep.

Vervolgens komt Kuipers met een persconferentie en hij zou wat grafieken laten zien. Dus ik dacht mooi, de grafieken zijn er al. We kunnen weer verder met ons leven.

Afbeelding
Afbeelding

Opeens komt er een flinterdun verhaal met allemaal grafieken uit het buitenland (vooral Engeland waar alles open is en niks aan de hand is).

Kan iemand mij uitleggen wat we nog in deze situatie doen?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gommers: er liggen alleen mensen met Delta op de IC. Niemand met Omikron.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Watcher
Verbannen
2
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 jan 2022, 23:31 Gommers: er liggen alleen mensen met Delta op de IC. Niemand met Omikron.
En dan zeggen ze op de persconferentie dat dit komt doordat jongeren nu voornamelijk zijn besmet met omicron, terwijl het veel minder besmettelijke delta op een bepaalde manier wel tot ouderen doordringt.
Maar omicron kan dat ook gaan doen.

🤔🤔🤔🤔
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 18 jan 2022, 23:31 Gommers: er liggen alleen mensen met Delta op de IC. Niemand met Omikron.
Uitstekend nieuws. Laat Omikron maar lekker toeslaan. Zou mooi zijn als de nieuwe varianten steeds minder heftig worden.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Josef Dettelbacher schreef: 18 jan 2022, 23:06 Nou, misschien niet in de hoeveelheid zorg voor die patiënt, maar door die besmetting moet die patiënt wel in quarantaine worden behandeld (of iig moeten er extra maatregelen worden getroffen) waardoor de belasting alsnog toeneemt t.o.v. een reguliere patiënt.
Dat moet niet worden vergeten in het verschil tussen een patiënt zijn met of door Covid.
Dat was ook niet direct waar ik op doelde. Ik zal even 2 situaties schetsen. De cijfers zijn fictief en vast bezijden de werkelijkheid, maar zijn alleen bedoeld om het punt duidelijk te maken.

Stel, op een normale dag hebben we in Nederland 500 ziekenhuisopnames.

Met de Delta variant testten 20 van die 500 mensen positief op corona, en had je daarbovenop nog 80 patiënten die echt vanwege corona in het ziekenhuis werden opgenomen. Dan heb je dus 100 "corona-opnames" gemeld, maar met een totale instroom van 580 patiënten is de extra zorgdruk die corona veroorzaakt "slechts" 80 patiënten,

Met de Omikron variant heb je nog steeds 500 normale ziekenhuisopnames, maar van die 500 testen er 60 positief op corona. Daarbij heb je dan nog 40 "echte" Covid patiënten die ook opgenomen worden. Dan kom je dus op een totale instroom van 540 patiënten. Corona zorgt hier maar voor 40 extra patiënten, en in de vorige situatie voor 80 extra patiënten. Een beduidend lagere zorgdruk, maar in allebei de gevallen zal er gecommuniceerd worden dat er 100 nieuwe Covid opnames zijn.

Dat bedoel ik met te zeggen dat 100 Covid opnames nu, niet dezelfde zorgdruk veroorzaken als 100 Covid opnames een jaar geleden.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Is zeker waar idd. En dat verschil zal ook toenemen naarmate de besmettingen toenemen aangezien de kans op besmetting bij opname meestijgt. Maar voor inschatting van het risico op overmatige zorgdruk is het denk ik voldoende om te zoeken naar een correlatie tussen besmettingen en de totale instroom ongeacht besmettingsstatus.

De impact op de zorg zal trouwens toch nog steeds relatief groot zijn want die mensen die niet vanwege, maar wel met omikron binnenkomen moeten neem ik aan toch allemaal in quarantaine verzorgd worden, dus die afgeschermde afdelingen, de maanpakken enz. Plus de extra uitval van toch al schaars personeel.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je hebt volgens mij een verkeerd beeld van een normale covid afdeling als je het over maanpakken hebt hoor.

Even een foto erbij gezocht hoe ik de afdeling geregeld gezien heb op tv. Haarnejte, bril, mondkapje (de FFFFFFFFPPPPP7000) en een wegwerpschort.

Maar als dat bevestigt wordt dat niemand op de IC met omikron ligt (dat er nu nog 300 mensen liggen met Delta is niet vreemd: ligtijd met Delta en voorgaande varianten was gemiddeld 30 dagen). Dan is de instroom op de IC alleen te verklaren dat er mensen al langer in het ziekenhuis liggen en doorstromen en/of dat het mensen zijn die voor iets anders komen maar toevallig ook besmet zijn.

https://i.gyazo.com/a0f2e15484d3ab2b2e0 ... 2eb6de.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Watcher schreef: 18 jan 2022, 23:17 Als dan blijkt dat wij als enige land ter wereld in lockdown gaan terwijl Spanje, Denemarken en Engeland laten zien dat er daadwerkelijk niks aan de hand is dat wordt al wat vreemder.
Wat was daar vreemd aan?
Onze zorg is al 2 jaar overbelast en we kwamen serieus in de buurt van code zwart, dat er vervolgens een lockdown werd ingesteld nadat een nog veel besmettelijkere variant het overnam is een uitstekende keuze geweest. Eindelijk een proactieve zet i.p.v. constant achter de feiten aanlopen.

Vergeet ook niet dat er in Europa serieuze problemen zijn in de zorg. Deze keer niet zozeer door de hoeveelheid mensen die de IC's bezetten, maar vooral door het ziekteverzuim onder het personeel. Het is geweldig nieuws dat Omikron veel minder ziekmakend is, maar door de veel snellere verspreiding zitten veel meer mensen in quarantaine. En handjes aan de bedden hebben is wel handig zeg maar.

Zo is bijv. in Engeland het leger ingeschakeld om bij te springen in de zorg. Het is maar wat je "daadwerkelijk niets aan de hand" noemt.
In Denemarken, wat een vergelijkbaar land is met Nederland, zijn de besmettingen enorm opgelopen. Maar het is nog onder controle, omdat men daar echt massaal test. Een sneltest doen is daar heel gebruikelijk geworden, het kan ook zo goed als overal gedaan geworden. Als je bijv. op bezoek gaat bij iemand of je gaat shoppen, dan doe je eerst even een sneltest. Hierdoor worden de besmettingen erg snel opgemerkt. Deze testen zijn gratis, de kosten hiervoor zijn voor de overheid, wat tot nu toe bijna 1,5 miljard Euro heeft gekost. Maar het werkt wel.

Oftewel, de andere landen doen niets, hebben alles open en het gaat daar gewoon goed is een veel te simpele veronderstelling.
Maar gezien de gang van zaken in de ons omringende landen kan het niet anders dat in Nederland binnenkort alles weer (beperkt) open gaat.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Watcher
Verbannen
2
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 19 jan 2022, 09:09
Watcher schreef: 18 jan 2022, 23:17 Als dan blijkt dat wij als enige land ter wereld in lockdown gaan terwijl Spanje, Denemarken en Engeland laten zien dat er daadwerkelijk niks aan de hand is dat wordt al wat vreemder.
Wat was daar vreemd aan?
Onze zorg is al 2 jaar overbelast en we kwamen serieus in de buurt van code zwart, dat er vervolgens een lockdown werd ingesteld nadat een nog veel besmettelijkere variant het overnam is een uitstekende keuze geweest. Eindelijk een proactieve zet i.p.v. constant achter de feiten aanlopen.

Vergeet ook niet dat er in Europa serieuze problemen zijn in de zorg. Deze keer niet zozeer door de hoeveelheid mensen die de IC's bezetten, maar vooral door het ziekteverzuim onder het personeel. Het is geweldig nieuws dat Omikron veel minder ziekmakend is, maar door de veel snellere verspreiding zitten veel meer mensen in quarantaine. En handjes aan de bedden hebben is wel handig zeg maar.

Zo is bijv. in Engeland het leger ingeschakeld om bij te springen in de zorg. Het is maar wat je "daadwerkelijk niets aan de hand" noemt.
In Denemarken, wat een vergelijkbaar land is met Nederland, zijn de besmettingen enorm opgelopen. Maar het is nog onder controle, omdat men daar echt massaal test. Een sneltest doen is daar heel gebruikelijk geworden, het kan ook zo goed als overal gedaan geworden. Als je bijv. op bezoek gaat bij iemand of je gaat shoppen, dan doe je eerst even een sneltest. Hierdoor worden de besmettingen erg snel opgemerkt. Deze testen zijn gratis, de kosten hiervoor zijn voor de overheid, wat tot nu toe bijna 1,5 miljard Euro heeft gekost. Maar het werkt wel.

Oftewel, de andere landen doen niets, hebben alles open en het gaat daar gewoon goed is een veel te simpele veronderstelling.
Maar gezien de gang van zaken in de ons omringende landen kan het niet anders dat in Nederland binnenkort alles weer (beperkt) open gaat.
Wacht even….

Het probleem is dus niet dat te veel mensen er ziek van worden maar dat te veel mensen in quarantaine moeten en daardoor de zorg vastloopt.

En dan is de oplossing volgens jou meer testen en meer quarantaine?

In Spanje wordt omicron vergeleken met de griep. Het is ook vergelijkbaar omdat niet alleen de ziekmakendheid is afgenomen maar ook de legtijd in de ziekenhuizen enorm is afgenomen. 70% van de patiënten mag na 2 dagen weer naar huis. Gommers zegt net dat er niemand met omicron op de IC ligt, alleen met delta.
Veel mensen weten dit niet, maar de griep legt jaarlijks ook een enorme druk op de zorg. Wat zou er gebeuren als je met de griep ook massaal iedereen zou testen, panisch cijfers zou publiceren en allerlei zorgmedewerkers in quarantaine zou zetten?

Wat is dit allemaal?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De een is nog maar vers weg of de ander is alweer aangemeld. Het is een geoliede machine.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als je de voorzichtigheid niet begrijpt heb je de afgelopen 2 jaar onder een steen geleefd denk ik. De griep doodt jaarlijks wereldwijd 300-600 duizend mensen, covid nu meer dan 5,5 miljoen in 2 jaar. De griep zet nooit 1200+ mensen tegelijk in de IC, waarvan sommigen naar Duitsland moesten, zoals covid dat op z'n piekmomenten deed. De griep heeft een mortaliteit van ca. 0,006%, covid ca. 1,6%. Is de Omicron variant en alle aankomende varianten vergelijkbaar met de cijfers van de griep, dan kun je er ook mee omgaan zoals met de griep. Maar na 2 jaar begrijp ik wel dat daar niet zomaar van wordt uitgegaan. Ik hoop oprecht dat het goed gaat en in Spanje goed blijft gaan. Maar moet tegelijkertijd aan denken aan hoe Zweden alles vrij liet toen iedereen in lockdown ging, daarvoor complimenten kreeg en vervolgens zelf zwaar in crisis kwam. Afwachten dus.
[mention]Grasmat[/mention] Ze hebben volgens mij 2 jaar in een diepe slaap gezeten. Ik snap de verbazing dan wel, is ook ff wennen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Watcher schreef: 19 jan 2022, 09:32
Veel mensen weten dit niet, maar de griep legt jaarlijks ook een enorme druk op de zorg. Wat zou er gebeuren als je met de griep ook massaal iedereen zou testen, panisch cijfers zou publiceren en allerlei zorgmedewerkers in quarantaine zou zetten?
1. De druk door corona is vele malen langer dan door griep. Hier zie je dat de besmettingen door griep pakweg vanaf week 50 tot week 14 boven de trigger-lijn uitkomt. Dat is van half december tot begin april (maar er wordt gezegd dat het echte griepseizoen normaliter in januari start). Dit is overigens totaal aantal griepgevallen per 100.000 (wat niet gelijk staat aan aantal ziekenhuisopnames). Vorig jaar was vanaf 11 oktober tot 26 mei het aantal bezette ziekenhuisbedden door corona boven de 1000. Alles bij elkaar is die druk dus zo'n 3 maanden langer.
https://images0.persgroep.net/rcs/1rp9l ... ormat=webp

2. Griep is niet de grote oorzaak van de druk in ziekenhuizen; ,,Mensen worden ziek door het virus, dan komt er een bacteriële infectie overheen en komen er ademhalingsmoeilijkheden of een longontsteking. Mensen die dan in het ziekenhuis komen zijn heel verzwakt of moeten zelfs beademd worden op de intensive care. Daar blijven ze maar kort, maar het duurt natuurlijk even voor ze naar huis kunnen.''

3. Zoals hierboven; mensen die door griep (+andere infectie) liggen maar kort op de ic, in het begin van corona met de zwaardere varianten was dit gemiddeld 2-3 weken.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuiz ... ~ab5eb9e0/

De huidige omikron mogen we best als griep gaan behandelen aangezien deze veel minder ziekmakend is, echter is het afwachten als er nieuwe varianten komen wat het effect daarvan is. Als die net zo zijn als de Delta dan gelden bovenstaande drie punten en lijkt het allesbehalve op de griep.

Laten we hopen dat het allemaal op griep gaat lijken, maar het is nog niet slim om het met griepcijfers te gaan vergelijken en het is al helemaal niet dezelfde druk op de zorg.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Voor iedereen die nog denkt dat coronavaccins zorgen voor meer hartproblemen bij voetballers: er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat er meer voetballers zijn met hartproblemen dan voor corona. Zie:

https://www.vi.nl/pro/overig/hartproble ... coronatijd
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 jan 2022, 23:31 Gommers: er liggen alleen mensen met Delta op de IC. Niemand met Omikron.
Holy fack, serieus?

Er komen echt steeds meer berichten naar buiten dat dit wel eens nóg meer mee kan vallen dan gehoopt :heart:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

loginnaam schreef: 19 jan 2022, 10:02 Voor iedereen die nog denkt dat coronavaccins zorgen voor meer hartproblemen bij voetballers: er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat er meer voetballers zijn met hartproblemen dan voor corona. Zie:

https://www.vi.nl/pro/overig/hartproble ... coronatijd
Ik betaal niet aan dat bedrijf, heb je misschien de concluderende alinea voor ons? :angel:
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Grasmat schreef: 19 jan 2022, 09:44 De een is nog maar vers weg of de ander is alweer aangemeld. Het is een geoliede machine.
En eerst even elders posten als afleidingsmanoeuvre, irritant. Maar het riedeltje komt alweer naar boven.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Grasmat schreef: 19 jan 2022, 10:09
loginnaam schreef: 19 jan 2022, 10:02 Voor iedereen die nog denkt dat coronavaccins zorgen voor meer hartproblemen bij voetballers: er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat er meer voetballers zijn met hartproblemen dan voor corona. Zie:

https://www.vi.nl/pro/overig/hartproble ... coronatijd
Ik betaal niet aan dat bedrijf, heb je misschien de concluderende alinea voor ons? :angel:
De conclusie staat al in mijn inleidende zin ;) Maar hier heb je er een:
Wanneer een rolmodel als Eriksen instort, heeft dat nu eenmaal meer impact dan een unanieme, jonge accountant die neervalt achter zijn bureau. Dat wil echter nog niet zeggen dat voetballers meer risico lopen. Wel moet gezegd dat de FIFA en de FIFPro de laatste jaren zelf de indruk hebben gewekt dat er sprake is van een verhoogde dreiging in het topvoetbal, omdat zij heel veel aandacht hebben gevraagd voor hartfalen onder professionele spelers. ‘Maar dat is onder het mom: elke dode is er één te veel. In een professionele sport zou de begeleiding ook professioneel geregeld moeten zijn. Vaak zijn fatale gevallen te voorkomen door snel en adequaat ingrijpen.’
En dit is echt de laatste alinea:
‘Wat dat betreft heeft alle aandacht in de loop der jaren natuurlijk wel enorm geholpen. Er zijn langs het veld nu defibrillators aanwezig en artsen worden er specifiek op getraind hoe ze snel moeten ingrijpen.’ Eén voordeel: door alle aandacht zal de tragische wijze van overlijden door de Kroaat Goran Tunjic – in 2010 – niet snel meer worden herhaald. Terwijl hij lag te sterven aan een hartaanval toonde de scheidsrechter hem geel voor een schwalbe…
Dat laatste is wel een beetje bizar...
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Watcher schreef: 19 jan 2022, 09:32ook de legtijd in de ziekenhuizen enorm is afgenomen.
Daar zijn wij blij mee!!



Verder een duidelijk betoog, maar je argumenten missen m.i. één simpele hamfactor nl. de te berekenen verwachte zorgdruk.

Nou zou het juist typisch iets voor ons zijn geweest om ook hierbij maximaal risico te nemen maar ja, we komen net uit een periode van historisch geblunder (afgelopen zomer waren wij ook het enige land wat donkerrood kleurde, remember), dat hebben de heertjes gevoeld en dus zijn we nu nou net een keer voorzichtig. Verder is ook nou ook weer niet zo dat ze in andere landen helemaal geen maatregelen hebben/hadden he.

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... cases-soar
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 19 jan 2022, 10:02 Voor iedereen die nog denkt dat coronavaccins zorgen voor meer hartproblemen bij voetballers: er is op dit moment geen enkele aanwijzing dat er meer voetballers zijn met hartproblemen dan voor corona. Zie:

https://www.vi.nl/pro/overig/hartproble ... coronatijd
Paar dagen geleden kon ik uit m'n hoofd zo een stuk of 6 a 7 bekende pre-vaccinatie hartprobleem cases opnoemen. Daar zullen nog vast n hoop cases aan toegevoegd kunnen worden die ik vergeten ben of niet kende. Echt onzin Idd. Matt le Tissier heeft te veel ballen gekopt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Aan omikron aangepast coronavaccin op z'n vroegst eind april beschikbaar https://www.nu.nl/coronavirus/6179018/a ... kbaar.html (via @NUnl)

Wordt dit niet een beetje mosterd na de maaltijd?
La vida és massa curta per no fer broma

Covid-19