Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 18 jan 2022, 12:33 Lekker blijven hengelen @psveindhoven1986!

Geniet ervan, ik vermoed dat dit je laatste uurtjes op dit forum gaan zijn.
Zal ik dan een nieuwe "t-minus" in mijn onderschrift zetten? Hoeveel uur geven we hem nog?
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ga lekker door met je gelijk willen halen over een ziekte die wereldwijd 5,5 miljoen mensenlevens heeft gekost
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sensation schreef: 18 jan 2022, 12:38 Ga lekker door met je gelijk willen halen over een ziekte die wereldwijd 5,5 miljoen mensenlevens heeft gekost
Maar dat was slechts een fractie, een minimale statistiek. Je weet toch. Eigenlijk bizar dat zo'n aantal regelmatig gedownplayet wordt in het kader van een discussie willen winnen. 5,5 miljoen, dat is echt heel veel.

Deze pandemie is ongeveer de grootste ramp in 80 jaar. Maar dat besef ontbreekt bij sommigen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Josef Dettelbacher schreef: 18 jan 2022, 12:37 Wat me veel meer tegen is gevallen is hoeveel egoïsten we in dit land hebben, die niet verder kijken dan eigenbelang
Maar ook egoïstisch op basis van wantrouwen en in veel gevallen onzin, dat baart me nog het meeste zorgen.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Lol

Ik moet lachen om het argument dat iedereen enkel gelijke kansen heeft met 1G.
Zelden zo'n onzin gelezen op dit forum. Congrats [mention]psveindhoven1986[/mention].

Volgens mij kan je gewoon een prikje halen als je wilt dus heb jij net zoveel kans als anderen. Jij gelooft in je eigen lichaam? Prima. Dan bij JIJ degene die jou buiten sluit. Verder niemand.

Irritant geblaat vanuit de onderbuik. Wanneer er om argumenten gevraagd wordt die verder gaan dan jou gevoel kom je er niet meer uit.

Irritant.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Inderdaad, andermans mening afdoen met 'Lol' en als irritant wegzetten is een veel betere manier van discussiëren.

1G is qua gelijke kansen uiteraard wel het meest eerlijke. Er zijn genoeg mensen die zich niet laten vaccineren en daar een reden voor hebben. Die reden kun jij gerust als 'onzin' bestempelen. Ik ben gelukkig geen vrouw, maar heb van voldoende vrouwen gehoord dat men na het vaccin en/of de booster last kreeg van menstruatiestoornissen en andere hormonale kwalen. Men kan niet uitsluiten dat het op de lange termijn geen consequenties heeft voor bijvoorbeeld de vruchtbaarheid of de gezondheid in zijn algemeenheid. Zeker wanneer Hugo de Jonge duidelijk heeft uitgesproken in het beginstadium dat het bij een prik zou blijven (zie YouTube filmpje hieronder). "De bijwerkingen nemen toe, naar mate je meer prikken hebt gehad".



Jij kunt het allemaal onzin vinden, maar iedereen heeft zijn/haar persoonlijke redenen om wel/niet te prikken. Iemand die zich oprecht zorg maakt op zijn/haar 20e met een heel leven voor zich uitsluiten omdat hij/zij zich niet laat dwingen tot een prik. Noem je dat eerlijke kansen? Ik denk dat het vooral een verschil in perspectief is.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

psveindhoven1986 schreef: 18 jan 2022, 12:28
Dan laat je je niet testen. 1G is het meest veilig. Daar kan het kabinet niet omheen. Dus laat jij je vooral niet testen, kun je lekker binnen zitten en kan de rest verder met leven.
Dus als je als ongevaccineerde ergens niet naar binnen mag is het tweedeling

Maar als je als ongeteste niet naar binnen mag is het wel ok.

Holy fuck wat lul jij jezelf klem zeg. :nuts:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 18 jan 2022, 12:52
psveindhoven1986 schreef: 18 jan 2022, 12:28
Dan laat je je niet testen. 1G is het meest veilig. Daar kan het kabinet niet omheen. Dus laat jij je vooral niet testen, kun je lekker binnen zitten en kan de rest verder met leven.
Dus als je als ongevaccineerde ergens niet naar binnen mag is het tweedeling

Maar als je als ongeteste niet naar binnen mag is het wel ok.

Holy fuck wat lul jij jezelf klem zeg. :nuts:
Pak zijn zin en verander "testen" in "vaccineren" en dan is het opeens buiten sluiten, maar blijkbaar mag je het over testen wel zeggen. Testen is een keuze, en guess what? Vaccineren ook! Je wordt niet buitengesloten, je kiest ervoor jezelf buiten te sluiten. Als ik naar een land buiten EU wil moet ik een paspoort hebben, dan redt ik het niet op een ID-kaart. Als het onmogelijk is om een paspoort te krijgen wordt je dus buitengesloten om naar landen buiten de EU te reizen, maar ik kan er gewoon voor kiezen om een paspoort aan te vragen en te gaan en staan waar ik wil.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 12:51 Jij kunt het allemaal onzin vinden, maar iedereen heeft zijn/haar persoonlijke redenen om wel/niet te prikken. Iemand die zich oprecht zorg maakt op zijn/haar 20e met een heel leven voor zich uitsluiten omdat hij/zij zich niet laat dwingen tot een prik. Noem je dat eerlijke kansen? Ik denk dat het vooral een verschil in perspectief is.
Prima als mensen een andere keuze maken.
Maar ga dan niet miepen dat je buitengesloten wordt. Zelfde als mensen die geen rijbewijs hebben en dan boos worden dat ze geen auto mogen rijden.

Je hebt een eigen keuze. Stop met doen alsof je dat niet hebt en alles tegen je is.

Zolang er voor iedereen een vaccin klaar ligt zijn er gelijke kansen. Het is aan jouzelf wat je daarmee doet.

En nee, ik ben het totaal niet eens met de huidige maatregelen. Maar ik erger me kapot aan het egoïsme in Nederland nu. Vooral wanneer ze het voor zichzelf gaan rechtvaardigen middels een hoop drogredenen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Maar goed. We hebben hier ooit een andere aanmelding gehad die zich had aangemeld om in politieke topics te posten. Er zijn hele groepen van allerlei politieke signatuur die overal accounts aanmaken om discussies een richting op te sturen. Niets mis mee.

Wat mij betreft is dit ook zo'n aanmelding. De naam is puur om een suggestie te wekken dat het een PSV-supporter is. Maar bijna alle 55 posts zijn hier gemaakt. Ik ga dit even aankaarten bij de andere mods. Want discussies gaan wel eens pittig met voor- en tegenstanders maar dit is next level en wat mij betreft bewust trollen.

- wordt vervolgd -
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Maikel schreef: 18 jan 2022, 12:55
Prima als mensen een andere keuze maken.
Maar ga dan niet miepen dat je buitengesloten wordt. Zelfde als mensen die geen rijbewijs hebben en dan boos worden dat ze geen auto mogen rijden.

Je hebt een eigen keuze. Stop met doen alsof je dat niet hebt en alles tegen je is.

Zolang er voor iedereen een vaccin klaar ligt zijn er gelijke kansen. Het is aan jouzelf wat je daarmee doet.

En nee, ik ben het totaal niet eens met de huidige maatregelen. Maar ik erger me kapot aan het egoïsme in Nederland nu. Vooral wanneer ze het voor zichzelf gaan rechtvaardigen middels een hoop drogredenen.
Oke, je vindt de argumenten die ik geef m.b.t. vruchtbaarheid, onduidelijkheid over lange termijn effecten, uitspraken van de regering die twijfel zaaien etc. dus hetzelfde als het kiezen voor geen rijbewijs?

Het is een kromme vergelijking tot en met.
#FreeGeneratie4
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vertrouw op je eigen lichaam Shoving! Jouw onderbuikgevoel is ook waardevol!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 18 jan 2022, 08:49
PCGC schreef: 18 jan 2022, 03:15 “Code Brown”’ in de ziekenhuizen regio Melbourne. Niet omdat er geen bedden meer zijn, maar omdat er bijna geen personeel meer overeind staat. Meer dan 5000 ziekenhuispersoneel weg momenteel door Corona of doordat ze gedwongen zijn te isoleren na het zijn van een close contact.

https://www.news.com.au/national/victor ... 81bf0d06c5

Worden jullie nu extra hard geraakt door het wegblijven van Delta en voorgangers, met het oog op opgebouwde weerstand, of loopt jullie vaccinatie niet zo lekker?
Hoe bedoel je? Volgens mij zijn de cijfers redelijk normaal voor een land dat gekozen heeft voor de ‘ride the wave’ methode. Behalve mondkapjes is alles weer open. Van nachtclubs tot pretparken en van restaurants zonder restricties tot het bezoek aan een beauty salon. Evenementen hebben 100% capaciteit. Zelfs de (internationale) grenzen zijn weer open. Delta heeft er voor gezorgd dat ze van koers zijn gewijzigd. Eerst wilden ze perse COVID buitensluiten, Delta heeft laten zien dat dat niet mogelijk was.

Vaccinaties zijn één van de hoogsten ter wereld met bijna 93% (boven de 16) dubbel gevaccineerd.
Laatst gewijzigd door PCGC op 18 jan 2022, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Intussen geruststellend om te zien dat we de olifant nog even blijven ontwijken ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14380
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Sensation schreef: 18 jan 2022, 12:54
ShovingNE2 schreef: 18 jan 2022, 12:52

Dus als je als ongevaccineerde ergens niet naar binnen mag is het tweedeling

Maar als je als ongeteste niet naar binnen mag is het wel ok.

Holy fuck wat lul jij jezelf klem zeg. :nuts:
Pak zijn zin en verander "testen" in "vaccineren" en dan is het opeens buiten sluiten, maar blijkbaar mag je het over testen wel zeggen. Testen is een keuze, en guess what? Vaccineren ook! Je wordt niet buitengesloten, je kiest ervoor jezelf buiten te sluiten. Als ik naar een land buiten EU wil moet ik een paspoort hebben, dan redt ik het niet op een ID-kaart. Als het onmogelijk is om een paspoort te krijgen wordt je dus buitengesloten om naar landen buiten de EU te reizen, maar ik kan er gewoon voor kiezen om een paspoort aan te vragen en te gaan en staan waar ik wil.
Nee, niet waar. Met 3G had iedereen de mogelijkheid om naar binnen te gaan en door dat te veranderen zorg je ervoor dat mensen worden buitengesloten. Die verandering zorgt toch voor de uitsluiting? Als de overheid besluit dat je alleen naar binnen mag als je je naam op je voorhoofd hebt getatoeëerd dan kan ik me voorstellen dat mensen zich ineens buitengesloten voelen. Terwijl iedereen de keuze heeft om dat ding te laten zetten.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
psveindhoven1986
Verbannen
2
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 12:58
Maikel schreef: 18 jan 2022, 12:55
Prima als mensen een andere keuze maken.
Maar ga dan niet miepen dat je buitengesloten wordt. Zelfde als mensen die geen rijbewijs hebben en dan boos worden dat ze geen auto mogen rijden.

Je hebt een eigen keuze. Stop met doen alsof je dat niet hebt en alles tegen je is.

Zolang er voor iedereen een vaccin klaar ligt zijn er gelijke kansen. Het is aan jouzelf wat je daarmee doet.

En nee, ik ben het totaal niet eens met de huidige maatregelen. Maar ik erger me kapot aan het egoïsme in Nederland nu. Vooral wanneer ze het voor zichzelf gaan rechtvaardigen middels een hoop drogredenen.
Oke, je vindt de argumenten die ik geef m.b.t. vruchtbaarheid, onduidelijkheid over lange termijn effecten, uitspraken van de regering die twijfel zaaien etc. dus hetzelfde als het kiezen voor geen rijbewijs?

Het is een kromme vergelijking tot en met.
Maikel meet met twee maten. Heeft het over egoïstisch. Maar is zelf niet anders. 1G is het meest veilig maar dan is hij weer net zo gelijk als wappies en dat was natuurlijk niet verwacht.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 12:58 Oke, je vindt de argumenten die ik geef m.b.t. vruchtbaarheid, onduidelijkheid over lange termijn effecten, uitspraken van de regering die twijfel zaaien etc. dus hetzelfde als het kiezen voor geen rijbewijs?

Het is een kromme vergelijking tot en met.
Ja lieve schat, als ik Google op 'vruchtbaarheid vaccin' word ik gebombardeerd met artikelen waarin mensen die ervoor geleerd hebben(Geen Facebook/YouTube studie) die aangeven dat het geen kwaad kan wat dat betreft.

Daarbij zie ik graag de opmerkingen van de regering die twijfel zaaien tegemoet.

Ik blijf vinden dat je uiteindelijk zelf degene bent die zichzelf buiten sluit. Ieder heeft de kans op een vaccin. Als je die niet wilt nemen, prima. Maar dan ook leven met de consequenties.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 12:51 Men kan niet uitsluiten dat het op de lange termijn geen consequenties heeft voor bijvoorbeeld de vruchtbaarheid of de gezondheid in zijn algemeenheid.
En die garanties zijn er met besmetting (ook Omikron) ook niet dus die vlieger gaat niet op, feit is dat er een enorme toename is bij complicaties tijdens zwangerschap zonder vaccinatie. Het is allemaal niet bedoeld om mensen zonder vaccinatie in een hoek te zetten, de maatregelen zijn er om iedereen toegang te laten houden tot onze kwalitatief zeer, zeer hoogstaande zorg. En als men dan door de afwegingen te maken tot een werkbare oplossing met 2G is dat geen buitensluiten of wegnemen van kansen maar een resultaat van een besluit door een democratisch gekozen regering. Daar mag je het mee eens en oneens zijn, prima.
En uiteraard heeft iedereen zijn eigen afwegingen, ook prima. 1 prik was destijds de verwachting, nou het loopt iets anders nu we meer weten en het is niet gezegd dat we nu ieder jaar moeten blijven prikken, dat is afwachten hoe zich dit verder ontwikkelt. 1 ding staat vast, vaccineren helpt daar kan toch niemand het mee oneens zijn op basis van de feiten die overal beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

psveindhoven1986 schreef: 18 jan 2022, 13:02 Maikel meet met twee maten. Heeft het over egoïstisch. Maar is zelf niet anders. 1G is het meest veilig maar dan is hij weer net zo gelijk als wappies en dat was natuurlijk niet verwacht.
Hahahahahahahahahaha

Je hebt het tegen iemand die zich gevaccineerd heeft puur voor z'n omgeving. Maar oordeel gerust. Ik lach hierom.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 12:58

Oke, je vindt de argumenten die ik geef m.b.t. vruchtbaarheid, onduidelijkheid over lange termijn effecten, uitspraken van de regering die twijfel zaaien etc. dus hetzelfde als het kiezen voor geen rijbewijs?

Het is een kromme vergelijking tot en met.
Ik vind het argument niet zo sterk. Ik zag ook menstruatieklachten weer voorbij komen. Covid veroorzaakt dat ook, andere vaccinaties ook. Dat is nu eenmaal de invloed van het immuunsysteem op de menstruatiecyclus van de vrouw. Niks raars aan en niet schadelijk. Ook het lange termijn argument is zwak. Er is geen enkel mechanisme bekend hoe dit vaccin op lange termijn effecten zou kunnen hebben. Het is vooral een makkelijk argument omdat we met z'n allen niet in de toekomst kunnen kijken. Een het-zou-waar-kunnen-zijn-argument waar ik me van afvraag nadat er miljarden vaccins gezet zijn hoe lang het in sommige kringen nog houdbaar blijft. Nog 1 jaar? Nog 5 jaar? Altijd?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik vind vruchtbaarheid en zwangerschap nou echt een punt waarbij het denk ik heel lastig is om puur een rationele beslissing te nemen. Dat blijft in meer of mindere mate toch ook een gevoelskwestie lijkt mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Maikel schreef: 18 jan 2022, 13:04
psveindhoven1986 schreef: 18 jan 2022, 13:02 Maikel meet met twee maten. Heeft het over egoïstisch. Maar is zelf niet anders. 1G is het meest veilig maar dan is hij weer net zo gelijk als wappies en dat was natuurlijk niet verwacht.
Hahahahahahahahahaha

Je hebt het tegen iemand die zich gevaccineerd heeft puur voor z'n omgeving. Maar oordeel gerust. Ik lach hierom.
Niet voor iemand anders omgeving?! Meten met twee maten dit!! :lol: :mrgreen:

[mention]deninho32[/mention] 2G leek mij de enige uitweg maar gezien de recente berichten dat het nauwelijks effect heeft tov 3G (maar wel effect ten opzichte van alles loslaten) dan is 3G ook een prima alternatief. Maar het was vooral dat vaccineren voor een tweedeling zorgt, terwijl testen precies hetzelfde doet, dat was mijn punt. Als iemand tegen testen is of daar niet aan mee wilt doen dan zorgt testen ook voor een tweedeling. Ook met testen kan je niet spontaan een kroeg in duiken, als je geen negatieve test paraat hebt moet je buiten blijven staan. Maar een zeker persoon gooit de tweedeling enkel op vaccineren en dat "niet testen en daarom bang binnen blijven" een keuze is. Beide zijn een keuze. Iedereen heeft de mogelijkheid zich te vaccineren, net als dat iedereen de mogelijkheid heeft zich te laten testen, dus iedereen heeft de mogelijkheid om naar binnen te gaan. Het enige wat 3G dan meer biedt is dat je de keuze hebt welke keuze je maakt :mrgreen: Maar beiden blijven keuzes.
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Maikel schreef: 18 jan 2022, 13:02
Ja lieve schat, als ik Google op 'vruchtbaarheid vaccin' word ik gebombardeerd met artikelen waarin mensen die ervoor geleerd hebben(Geen Facebook/YouTube studie) die aangeven dat het geen kwaad kan wat dat betreft.

Daarbij zie ik graag de opmerkingen van de regering die twijfel zaaien tegemoet.

Ik blijf vinden dat je uiteindelijk zelf degene bent die zichzelf buiten sluit. Ieder heeft de kans op een vaccin. Als je die niet wilt nemen, prima. Maar dan ook leven met de consequenties.
Oke, princes.

Zou je mij zo'n artikel aan kunnen leveren, waarin een expert dit uitsluit? Want op bijvoorbeeld de website van de overheid krijg je zaken als: "we verwachten het niet" "waarschijnlijk" en "zo werkt het vaccin niet". Niemand is verantwoordelijk. Niemand kan het met 100% zekerheid zeggen. Wie is er verantwoordelijk als er iets mis gaat met je gezondheid omwille van het vaccin? Niemand. De overheid niet, de leverancier niet, de expert die claimt dat het prima is niet. Je zit met de gebakken peren.

Ik blijf vinden dat de vergelijking van de tattoo op het voorhoofd, van [mention]deninho32[/mention], een stuk treffender is dan je rijbewijs vergelijking.

M.b.t. de opmerkingen over de regering die twijfel zaaien:



Poste ik net overigens al, lieve schat. Of vindt je het niet zorgwekkend als de minister van volksgezondheid letterlijk zegt dat het niet aan te bevelen is om 2 prikken te nemen omdat iedere prik de bijwerkingen verzwaard. Inmiddels zitten we aan prik 3 en steken ze niet onder stoelen of banken dat prik 4, 5 etc. er wat hun betreft ook komt (gezien het feit dat ze een 'houdbaarheidsdatum' op het vaccin willen zetten).

[mention]GillesdelaCroquette[/mention] Natuurlijk niet. Voor jou is dat wellicht zo, vanwege je perspectief op de zaak. Voor een jonge vrouw is dat perspectief anders, dat snap je hopelijk toch wel? Je kunt niet zomaar voor anderen bepalen hoe zij zich erbij voelen en wat een 'makkelijk argument' is.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 13:12


Zou je mij zo'n artikel aan kunnen leveren, waarin een expert dit uitsluit? Want op bijvoorbeeld de website van de overheid krijg je zaken als: "we verwachten het niet" "waarschijnlijk" en "zo werkt het vaccin niet". Niemand is verantwoordelijk. Niemand kan het met 100% zekerheid zeggen. Wie is er verantwoordelijk als er iets mis gaat met je gezondheid omwille van het vaccin? Niemand. De overheid niet, de leverancier niet, de expert die claimt dat het prima is niet. Je zit met de gebakken peren.
Je snapt niet hoe wetenschap werkt als je zo praat. Je kunt een negatief namelijk niet bewijzen. Net zoals ik niet kan bewijzen dat er geen roze olifant in een baan om de aarde gaat.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 13:12

@GillesdelaCroquette Natuurlijk niet. Voor jou is dat wellicht zo, vanwege je perspectief op de zaak. Voor een jonge vrouw is dat perspectief anders, dat snap je hopelijk toch wel? Je kunt niet zomaar voor anderen bepalen hoe zij zich erbij voelen en wat een 'makkelijk argument' is.
Ok, maar een simpele griep kan hetzelfde veroorzaken, een Covidinfectie ook, een andere vaccinatie ook. Dan horen we nooit iets over menstruatieklachten. Waarom nu dan wel?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Paco Casal schreef: 18 jan 2022, 13:12


Poste ik net overigens al, lieve schat. Of vindt je het niet zorgwekkend als de minister van volksgezondheid letterlijk zegt dat het niet aan te bevelen is om 2 prikken te nemen omdat iedere prik de bijwerkingen verzwaard. Inmiddels zitten we aan prik 3 en steken ze niet onder stoelen of banken dat prik 4, 5 etc. er wat hun betreft ook komt (gezien het feit dat ze een 'houdbaarheidsdatum' op het vaccin willen zetten).

@GillesdelaCroquette Natuurlijk niet. Voor jou is dat wellicht zo, vanwege je perspectief op de zaak. Voor een jonge vrouw is dat perspectief anders, dat snap je hopelijk toch wel? Je kunt niet zomaar voor anderen bepalen hoe zij zich erbij voelen en wat een 'makkelijk argument' is.
Volgens mij betreft het hier twee vaccins in heel korte tijd; getuige de vraag "iemand die in de zorg werkt kan twee keer opgeroepen worden" (mijn interpretatie: vanuit beroepsgroep en zodra geboortejaar aan de beurt is). Logisch dat dan de kans op mogelijke bijwerkingen vergroot worden.

Mbt vruchtbaarheid:
https://www.muhealth.org/our-stories/do ... xperts-say
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34734259/
On one hand, despite the low risk of infection in the male reproductive system or fetus, COVID-19 could pose an enormous threat to human reproductive health. On the other hand, our review indicates that both men and women, especially pregnant women, have no fertility problems or increased adverse pregnancy outcomes after vaccination, and, in particular, the benefits of maternal antibodies transferred through the placenta outweigh any known or potential risks. Thus, in the case of the rapid spread of COVID-19, although further research is still required, especially a larger population-based longitudinal study, it is obviously a wise option to be vaccinated instead of suffering from serious adverse symptoms of virus infection.
Onderzoek geeft juist aan dat Covid een effect kan hebben op mannelijke vruchtbaarheid, de kans is klein maar de schade kan enorm zijn.
Laatst gewijzigd door Sensation op 18 jan 2022, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Covid-19