Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Als Tadic weg gaat dan is Bergwijn voor 20 miljoen geen slechte deal. Kan ie nu een half jaar Brobbey in de weg zitten.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:12
- Ik had niet verwacht dat Neres zou gaan naar Kyiv, maar goed daar kan zijn vrouw waarschijnlijk ook als model aan de slag.
Ik denk niet dat Neres of zijn vrouw daar heel vaak zullen komen, Kyiv ligt zo'n 700km van Donetsk af.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Demenkovets schreef: 11 jan 2022, 21:22
VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:12
- Ik had niet verwacht dat Neres zou gaan naar Kyiv, maar goed daar kan zijn vrouw waarschijnlijk ook als model aan de slag.
Ik denk niet dat Neres of zijn vrouw daar heel vaak zullen komen, Kyiv ligt zo'n 700km van Donetsk af.
In Donetsk wordt niet gespeeld i.v.m. de veiligheid aldaar toch? Al spelen ze hun 'thuis'wedstrijden ook niet in Kiev dacht ik. Edit: toch wel.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 11 jan 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Demenkovets schreef: 11 jan 2022, 21:22
VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:12
- Ik had niet verwacht dat Neres zou gaan naar Kyiv, maar goed daar kan zijn vrouw waarschijnlijk ook als model aan de slag.
Ik denk niet dat Neres of zijn vrouw daar heel vaak zullen komen, Kyiv ligt zo'n 700km van Donetsk af.
Shaktar speelt z’n thuis wedstrijden in kiev
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Koopclub.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Tomm schreef: 11 jan 2022, 21:25
Demenkovets schreef: 11 jan 2022, 21:22

Ik denk niet dat Neres of zijn vrouw daar heel vaak zullen komen, Kyiv ligt zo'n 700km van Donetsk af.
Shaktar speelt z’n thuis wedstrijden in kiev
Die dombas arena is volgens mij aan flarden geschoten een paar jaar geleden.

Edit: Oh nee toch niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bergwijn voor 25+ miljoen halen is de domste deal die ik in tijden heb gezien. Dan ben je als beleidsbepaler daadwerkelijk meer met status en prestige bezig dan met het tackelen van bestaande problemen. Je staat met zoveel middelen achter een PSV dat ook niet top is, dan ga je toch niet voor zoveel geld een speler halen die je niet nodig hebt? Dan ga je toch eens na hoe het komt dat je 2e staat, waarbij de conclusie toch nooit kan zijn dat de voorhoede van Ajax versterking in de breedte behoeft?

Prima verder hoor, daar niet van. Hopelijk zijn ze blij met hun prestigefetisj.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 696
Lid geworden op: 6 aug 2019

Awards:

Tomm schreef: 11 jan 2022, 21:25
Demenkovets schreef: 11 jan 2022, 21:22

Ik denk niet dat Neres of zijn vrouw daar heel vaak zullen komen, Kyiv ligt zo'n 700km van Donetsk af.
Shaktar speelt z’n thuis wedstrijden in kiev
Ah ja, dat is tegenwoordig ook zo. My bad.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:25 Even rekenen:

juli 2017 gekomen: contract voor 5 jaar
juli 2019 verlengd: contract van 2022 naar 2023.
juli 2020 laatste deel bijgekocht.

15 miljoen gekocht met zeg 2 miljoen tekengeld: 17 miljoen. Afschrijving per jaar: 3,4. Bij contractverlenging is van de 17 miljoen dus nog 10,2 miljoen boekwaarde over. Stel 2 miljoen tekengeld: nieuwe balanswaarde = 12,2 miljoen. Afschrijving over resterende 4 jaar = 3,05 miljoen per jaar. Van deze initiële investering rest er na 2,5 jaar nog 4,57 miljoen boekwaarde. Juli 2020: 7 miljoen betaald, afschrijven over 3 jaar=2,33 per jaar. Na 1,5 jaar staat er nog 3,5 miljoen boekwaarde.

15 miljoen - (4,57+3,5) = 7,93 miljoen winst. Ga je uit van nog 50 miljoen winst op transfers dan is er nog 42 miljoen WINST te gaan.
Even mierenneuken: hij is in januari 2017 gekomen, niet juli ;)

Denk dat het een prima bedrag is. Gast heeft 3 goede maanden gehad, 2e seizoenshelft van 2018/19. Daarvoor was het wisselvallig en daarna geblesseerd of slecht. Meer kun je er echt niet voor verwachten. Ze hebben nog geluk dat een Shakhtar gek genoeg is om die 15 te betalen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 11 jan 2022, 23:39 Bergwijn voor 25+ miljoen halen is de domste deal die ik in tijden heb gezien. Dan ben je als beleidsbepaler daadwerkelijk meer met status en prestige bezig dan met het tackelen van bestaande problemen. Je staat met zoveel middelen achter een PSV dat ook niet top is, dan ga je toch niet voor zoveel geld een speler halen die je niet nodig hebt? Dan ga je toch eens na hoe het komt dat je 2e staat, waarbij de conclusie toch nooit kan zijn dat de voorhoede van Ajax versterking in de breedte behoeft?

Prima verder hoor, daar niet van. Hopelijk zijn ze blij met hun prestigefetisj.
Alsof het aan hun ligt dat ze tweede staan.. Wat denk je nou zelf.. Tuurlijk niet! Ajax is fantastisch bezig, dus de selectie kan uitgebreid worden met prestige-aankopen. Dat ze tweede staan ligt alles behalve aan Ajax!
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Sensation schreef: 12 jan 2022, 08:24
Ykhim schreef: 11 jan 2022, 23:39 Bergwijn voor 25+ miljoen halen is de domste deal die ik in tijden heb gezien. Dan ben je als beleidsbepaler daadwerkelijk meer met status en prestige bezig dan met het tackelen van bestaande problemen. Je staat met zoveel middelen achter een PSV dat ook niet top is, dan ga je toch niet voor zoveel geld een speler halen die je niet nodig hebt? Dan ga je toch eens na hoe het komt dat je 2e staat, waarbij de conclusie toch nooit kan zijn dat de voorhoede van Ajax versterking in de breedte behoeft?

Prima verder hoor, daar niet van. Hopelijk zijn ze blij met hun prestigefetisj.
Alsof het aan hun ligt dat ze tweede staan.. Wat denk je nou zelf.. Tuurlijk niet! Ajax is fantastisch bezig, dus de selectie kan uitgebreid worden met prestige-aankopen. Dat ze tweede staan ligt alles behalve aan Ajax!
Precies. Dat ligt aan het kunstgras en al die ploegen die de bus parkeren.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 11 jan 2022, 23:39 Bergwijn voor 25+ miljoen halen is de domste deal die ik in tijden heb gezien. Dan ben je als beleidsbepaler daadwerkelijk meer met status en prestige bezig dan met het tackelen van bestaande problemen. Je staat met zoveel middelen achter een PSV dat ook niet top is, dan ga je toch niet voor zoveel geld een speler halen die je niet nodig hebt? Dan ga je toch eens na hoe het komt dat je 2e staat, waarbij de conclusie toch nooit kan zijn dat de voorhoede van Ajax versterking in de breedte behoeft?

Prima verder hoor, daar niet van. Hopelijk zijn ze blij met hun prestigefetisj.
Die 25+ miljoen heb ik dan ook nergens gezien, dat zou idd heel dom zijn.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

VeresRivne schreef: 12 jan 2022, 08:45
Ykhim schreef: 11 jan 2022, 23:39 Bergwijn voor 25+ miljoen halen is de domste deal die ik in tijden heb gezien. Dan ben je als beleidsbepaler daadwerkelijk meer met status en prestige bezig dan met het tackelen van bestaande problemen. Je staat met zoveel middelen achter een PSV dat ook niet top is, dan ga je toch niet voor zoveel geld een speler halen die je niet nodig hebt? Dan ga je toch eens na hoe het komt dat je 2e staat, waarbij de conclusie toch nooit kan zijn dat de voorhoede van Ajax versterking in de breedte behoeft?

Prima verder hoor, daar niet van. Hopelijk zijn ze blij met hun prestigefetisj.
Die 25+ miljoen heb ik dan ook nergens gezien, dat zou idd heel dom zijn.
Voor ca. 20 mln zou jij het dus wel een goede deal vinden?
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is puur een transfer om te laten wij kunnen dit.. iets met compenseren van je lengte

Dat eigen vermogen verdampt ook wel zo…
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Rickskeg schreef: 12 jan 2022, 09:06 Dit is puur een transfer om te laten wij kunnen dit.. iets met compenseren van je lengte

Dat eigen vermogen verdampt ook wel zo…
Hangt er vanaf. Als hij bij Ajax ontwaakt en met goals en assists strooit dan is in mei alles vergeten wanneer ze kampioen zijn.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Verder wel goed aan je dag begonnen?
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja



Tenenkrommend weer hoe Freek hier als een fanboy alles zit goed te praten. Perez weer zoals altijd heel realistisch (behalve zijn opmerking over dat Daramy als een jeugdspeler is gehaald, dat klopt voor geen kanten want die jongen heeft bijna 100 wedstrijden voor het eerste van Kopenhagen gespeeld).
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Persepolis schreef: 12 jan 2022, 00:13
ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:25 Even rekenen:

juli 2017 gekomen: contract voor 5 jaar
juli 2019 verlengd: contract van 2022 naar 2023.
juli 2020 laatste deel bijgekocht.

15 miljoen gekocht met zeg 2 miljoen tekengeld: 17 miljoen. Afschrijving per jaar: 3,4. Bij contractverlenging is van de 17 miljoen dus nog 10,2 miljoen boekwaarde over. Stel 2 miljoen tekengeld: nieuwe balanswaarde = 12,2 miljoen. Afschrijving over resterende 4 jaar = 3,05 miljoen per jaar. Van deze initiële investering rest er na 2,5 jaar nog 4,57 miljoen boekwaarde. Juli 2020: 7 miljoen betaald, afschrijven over 3 jaar=2,33 per jaar. Na 1,5 jaar staat er nog 3,5 miljoen boekwaarde.

15 miljoen - (4,57+3,5) = 7,93 miljoen winst. Ga je uit van nog 50 miljoen winst op transfers dan is er nog 42 miljoen WINST te gaan.
Even mierenneuken: hij is in januari 2017 gekomen, niet juli ;)

Denk dat het een prima bedrag is. Gast heeft 3 goede maanden gehad, 2e seizoenshelft van 2018/19. Daarvoor was het wisselvallig en daarna geblesseerd of slecht. Meer kun je er echt niet voor verwachten. Ze hebben nog geluk dat een Shakhtar gek genoeg is om die 15 te betalen.
Ben ik het volledig mee eens. Gelukkig hebben ze er zelf een hele bak geld voor betaald, maar eigenlijk is het van de zotte dat ze die jongen uberhaupt aan de straatstenen kwijt raken. Heeft op die 3 maanden na geen pepernoot geraakt, en omdat die kutclub plus fanmedia bedragen als 50, nee 60 miljoen riepen moeten wij blij zijn dat ze 'maar' 15 miljoen krijgen en af zijn van zijn salaris? Ik had liever gezien dat ze een realistische som als 5 miljoen hadden gekregen, of nog beter, vast bleven zitten aan die jongen.

Je kan het vergelijken met dat wij Bruma of Baumgart voor 10 miljoen ergens kwijt kunnen. Gaat echt never ever ever nooit niet gebeuren.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

De AD Podcast opent met de vraag; Stel je hebt 20 miljoen, welke positie bij Ajax zou je versterken?

De vraag vond ik heel sterk en alles wat daarna komt haalde al het niveau weer omlaag. Als ik hem zelf plat zou slaan dan zou ik zeggen dat 20 miljoen voor een breedtespeler te veel is maar heel media NL vindt blijkbaar dat als je thuis tegen GAE speelt en je topspeler Anthony krijgt die bal er niet in dat er dan een speler van de bank moet komen (die niet eens goed is in de kleine ruimte) die dan wel die bal erin schiet en dat mag dan blijkbaar 20 miljoen kosten want ja het is Ajax en die leggen de lat hoger.

Ik heb al enorm genoten van die 0-0 tegen GAE en Heracles maar met terugwerkende kracht heb ik nog meer lol in de wetenschap dat ze daarom nu nog eens 20 miljoen in die aanval pompen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo naïef zijn maar die rekening komt nog wel.
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
3
Berichten: 164
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak J
Clubvoorkeur: PSV

Ajax wil met Bergwijn gewoon hetzelfde doen als met het halen van Haller in de winterstop. Proberen het kampioenschap binnen te halen en dus Champions League voetbal. Dit is nodig om hun dure exploitatie rond te zetten.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

11 Sir Tinus schreef: 12 jan 2022, 10:23 De AD Podcast opent met de vraag; Stel je hebt 20 miljoen, welke positie bij Ajax zou je versterken?

De vraag vond ik heel sterk en alles wat daarna komt haalde al het niveau weer omlaag. Als ik hem zelf plat zou slaan dan zou ik zeggen dat 20 miljoen voor een breedtespeler te veel is maar heel media NL vindt blijkbaar dat als je thuis tegen GAE speelt en je topspeler Anthony krijgt die bal er niet in dat er dan een speler van de bank moet komen (die niet eens goed is in de kleine ruimte) die dan wel die bal erin schiet en dat mag dan blijkbaar 20 miljoen kosten want ja het is Ajax en die leggen de lat hoger.

Ik heb al enorm genoten van die 0-0 tegen GAE en Heracles maar met terugwerkende kracht heb ik nog meer lol in de wetenschap dat ze daarom nu nog eens 20 miljoen in die aanval pompen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo naïef zijn maar die rekening komt nog wel.
En Bergwijn is zo gek om af en toe in te vallen tegen clubs die het achterin potdicht houden? Wat voor een idiote zaakwaarnemer heeft hij?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

guus schreef: 12 jan 2022, 10:29
11 Sir Tinus schreef: 12 jan 2022, 10:23 De AD Podcast opent met de vraag; Stel je hebt 20 miljoen, welke positie bij Ajax zou je versterken?

De vraag vond ik heel sterk en alles wat daarna komt haalde al het niveau weer omlaag. Als ik hem zelf plat zou slaan dan zou ik zeggen dat 20 miljoen voor een breedtespeler te veel is maar heel media NL vindt blijkbaar dat als je thuis tegen GAE speelt en je topspeler Anthony krijgt die bal er niet in dat er dan een speler van de bank moet komen (die niet eens goed is in de kleine ruimte) die dan wel die bal erin schiet en dat mag dan blijkbaar 20 miljoen kosten want ja het is Ajax en die leggen de lat hoger.

Ik heb al enorm genoten van die 0-0 tegen GAE en Heracles maar met terugwerkende kracht heb ik nog meer lol in de wetenschap dat ze daarom nu nog eens 20 miljoen in die aanval pompen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo naïef zijn maar die rekening komt nog wel.
En Bergwijn is zo gek om af en toe in te vallen tegen clubs die het achterin potdicht houden? Wat voor een idiote zaakwaarnemer heeft hij?
https://PSV.supporters.nl/nieuws/artike ... en-gaat%27

Lees dat stukje even. Die zaakwaarnemer van Bergwijn was al samen net Overmars bezig om Bergwijn naar ajax te halen toen hij nog bij PSV zat. Ze konden hem toen niet betalen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Wat ajax probeert te doen, is een bepaalde uitstraling naar buiten te hebben. Of het verstandig is of niet, daarom zijn ze met dergelijke spelers bezig. Of deze nu nodig is of niet. Vergelijk het met die gast die in een dikke auto rijdt maar verder geen cent te makken heeft. Puur imago naar buiten. Als dat zo doorgaat en het gaat een paar keer mis met verwachte transfers zoals nu, zijn ze binnen no-time de sjaak.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Daarom vond ik Perez wel sterk bij ESPN, die vroeg zich af wat de winst voor Bergwijn is want als je van PSV komt waar je basisspeler was, naar Spurs gaat en het met invalbeurten moet doen, dan moet je volgende stap toch een club zijn waarbij je grote zekerheid op basisplaats hebt? Eigenlijk denk ik gewoon alles onder de top van de PL, bijv. een Wolves, Aston Villa, dat soort ploegen. Stap terug -> basis -> weg naar de top opnieuw inzetten. Oja, en Perez stelde ook de vraag 'zoveel geld voor een breedtespeler'. Daarom waren die Vissers en FanboyFreek zo irritant, die riepen eerst 'Ajax gaat geen spelers verkopen als ze hem niet kunnen vervangen, dus Neres is verkocht dus ze gaan nu vol op Bergwijn', vervolgens Vissers "bij Ajax gaat hij meer spelen dan bij Spurs", Perez: "Hoezo? Voor wie moet hij spelen? Hij vervangt Neres die ook amper speelde." Visser "Ja maar hij kan op alle posities voorin". Ja maar ze hebben Haller, Brobbey, Berghuis, Antony, Tadic.. Bergwijn mag achteraan dat rijtje aansluiten hoor. Brobbey is de verloren zoon die komt 100% boven Bergwijn in de pikorde en de rest staat daar mijlenver boven.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

De Realist schreef: 12 jan 2022, 10:08
Persepolis schreef: 12 jan 2022, 00:13

Even mierenneuken: hij is in januari 2017 gekomen, niet juli ;)

Denk dat het een prima bedrag is. Gast heeft 3 goede maanden gehad, 2e seizoenshelft van 2018/19. Daarvoor was het wisselvallig en daarna geblesseerd of slecht. Meer kun je er echt niet voor verwachten. Ze hebben nog geluk dat een Shakhtar gek genoeg is om die 15 te betalen.
Ben ik het volledig mee eens. Gelukkig hebben ze er zelf een hele bak geld voor betaald, maar eigenlijk is het van de zotte dat ze die jongen uberhaupt aan de straatstenen kwijt raken. Heeft op die 3 maanden na geen pepernoot geraakt, en omdat die kutclub plus fanmedia bedragen als 50, nee 60 miljoen riepen moeten wij blij zijn dat ze 'maar' 15 miljoen krijgen en af zijn van zijn salaris? Ik had liever gezien dat ze een realistische som als 5 miljoen hadden gekregen, of nog beter, vast bleven zitten aan die jongen.

Je kan het vergelijken met dat wij Bruma of Baumgart voor 10 miljoen ergens kwijt kunnen. Gaat echt never ever ever nooit niet gebeuren.
Voor iemand die zich realist noemt is dat weinig realistisch. Neres was een groot talent die het aardig deed op een hoog niveau in de CL en naar mijn weten international was van Brazilië. Lijkt me evident dat die meer oplevert dan baumwortel, en iets meer restwaarde heeft. Zij vangen idd hogere prijzen voor transfers, maar je moet ook niet vergeten dat de aanschafwaarde en speler premies ook veel hoger liggen, dat weegt ook mee.

On/ zou toch niet blij zijn met deze transfer, zij vergoten toch de titelkansen hiermee. Veel geld voor Bergwijn, maar ja wel een enorme versterking voor de bank. Zeker met Corona komen spelers 12 tm 17 veel aan bod.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Perez had wel meer verstandige opmerkingen. Over de vraag of de overstap van Mo naar Utreg verstandig is: 'Laat hem nou maar eerst eens voetballen, tot die tijd wil ik het eigenlijk niet meer over hem hebben', of woorden van die strekking. T.a.v. Bergwijn: vooralsnog de voetbalgrap van het jaar, maar laat ze maar. Kwaliteiten van Bergwijn zijn bekend, zal ook best binnen dit Ajax zijn waarde kunnen hebben. Maar wanneer hij speelt? Of dit de uitgave van € 20 mio rechtvaardigt? Ik weet de formule voor een nieuw succesvol tv programma: 'Help, mijn mattie is Ajax-bestuurder'.

Ajax