Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Even rekenen:

juli 2017 gekomen: contract voor 5 jaar
juli 2019 verlengd: contract van 2022 naar 2023.
juli 2020 laatste deel bijgekocht.

15 miljoen gekocht met zeg 2 miljoen tekengeld: 17 miljoen. Afschrijving per jaar: 3,4. Bij contractverlenging is van de 17 miljoen dus nog 10,2 miljoen boekwaarde over. Stel 2 miljoen tekengeld: nieuwe balanswaarde = 12,2 miljoen. Afschrijving over resterende 4 jaar = 3,05 miljoen per jaar. Van deze initiële investering rest er na 2,5 jaar nog 4,57 miljoen boekwaarde. Juli 2020: 7 miljoen betaald, afschrijven over 3 jaar=2,33 per jaar. Na 1,5 jaar staat er nog 3,5 miljoen boekwaarde.

15 miljoen - (4,57+3,5) = 7,93 miljoen winst. Ga je uit van nog 50 miljoen winst op transfers dan is er nog 42 miljoen WINST te gaan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Nu zal die kutclub wel doorpakken
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Veel verlies op geleden. Maar nu doen ze alsof het knap is dat er een flink doorverkooppercentage wordt afgesproken. Zo doorzichtig allemaal.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ardbeg schreef: 11 jan 2022, 18:27 Nu zal die kutclub wel doorpakken
Lekker door laten pakken. 24 miljoen, beetje tekengeld. erbij. Tik ook even de makelaarsfee af van 4 miljoen of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

mateja schreef: 11 jan 2022, 18:27 Veel verlies op geleden. Maar nu doen ze alsof het knap is dat er een flink doorverkooppercentage wordt afgesproken. Zo doorzichtig allemaal.
Want het is ajax en ajax is?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:25 Even rekenen:

juli 2017 gekomen: contract voor 5 jaar
juli 2019 verlengd: contract van 2022 naar 2023.
juli 2020 laatste deel bijgekocht.

22 miljoen gekocht met zeg 2 miljoen tekengeld: 24 miljoen. Afschrijving per jaar: 4,8. Bij contractverlenging is van de 24 miljoen dus nog 14,4 miljoen boekwaarde over. Stel 2 miljoen tekengeld: nieuwe balanswaarde = 16,4 miljoen. Afschrijving over resterende 4 jaar = 4,1 miljoen per jaar. Van deze initiële investering rest er na 2,5 jaar nog 6,15 miljoen boekwaarde. Juli 2020: 7 miljoen betaald, afschrijven over 3 jaar=2,33 per jaar. Na 1,5 jaar staat er nog 3,5 miljoen boekwaarde.

15 miljoen - (6,15+3,5) = 5,35 miljoen winst. Ga je uit van nog 50 miljoen winst op transfers dan is er nog 44,65 miljoen WINST te gaan.
Die 70 mln en counting van de CL gaat wel helpen hoor…
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 11 jan 2022, 18:27 Veel verlies op geleden. Maar nu doen ze alsof het knap is dat er een flink doorverkooppercentage wordt afgesproken. Zo doorzichtig allemaal.
Shaktar gaat hem nooit voor meer verkopen denk ik. Dus aan die doorverkooppercentage heb je niks.
Trouwens wel leuk altijd dat er dan wordt gezegd: er is een goed doorverkooppercentage afgesproken.
Deze ligt altijd rond de 10% over de gemaakte winst. Dat kan je best veel noemen, maar het is niet speciaal want het gebeurd altijd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, alleen daar is al 50 miljoen of meer van begroot. Net als een nog iets hoger bedrag op transfers.

Je moet echt een bak spelers gaan vervangen die weggaan. Sommige is 12-16 in de selectie. Maar Mazraoui, TBS-klant, Onana en nog een aantal zijn gewoon basisspelers die je terug moet gaan halen.

https://i.gyazo.com/58af673e76f0e775e57 ... f76102.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Heruone schreef: 10 jan 2022, 19:50 Nou @VeresRivne, kom er maar in.
Waar moet ik precies op reageren?
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:33 Ja, alleen daar is al 50 miljoen of meer van begroot. Net als een nog iets hoger bedrag op transfers.

Je moet echt een bak spelers gaan vervangen die weggaan. Sommige is 12-16 in de selectie. Maar Mazraoui, TBS-klant, Onana en nog een aantal zijn gewoon basisspelers die je terug moet gaan halen.

https://i.gyazo.com/58af673e76f0e775e57 ... f76102.png
Tadic zal ook vertrekken lijkt me.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En ten hag blijft ook niet na deze zomer verwacht ik.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 18:34
Heruone schreef: 10 jan 2022, 19:50 Nou @VeresRivne, kom er maar in.
Waar moet ik precies op reageren?
Ik ben ook wel benieuwd.. wat is jouw mening over Bergwijn, en de daarbij behorende transfersom?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Rekensom iets aangepast. 22 miljoen was inclusief die 7.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 11 jan 2022, 18:34
ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:33 Ja, alleen daar is al 50 miljoen of meer van begroot. Net als een nog iets hoger bedrag op transfers.

Je moet echt een bak spelers gaan vervangen die weggaan. Sommige is 12-16 in de selectie. Maar Mazraoui, TBS-klant, Onana en nog een aantal zijn gewoon basisspelers die je terug moet gaan halen.

https://i.gyazo.com/58af673e76f0e775e57 ... f76102.png
Tadic zal ook vertrekken lijkt me.
Waarom zou Tadic vertrekken? Die heeft nog een lang contract, pakt geloof ik 5 miljoen per jaar en is daar de grote man.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Oops...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... p-hem.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

mateja schreef: 11 jan 2022, 18:34
ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 18:33 Ja, alleen daar is al 50 miljoen of meer van begroot. Net als een nog iets hoger bedrag op transfers.

Je moet echt een bak spelers gaan vervangen die weggaan. Sommige is 12-16 in de selectie. Maar Mazraoui, TBS-klant, Onana en nog een aantal zijn gewoon basisspelers die je terug moet gaan halen.

https://i.gyazo.com/58af673e76f0e775e57 ... f76102.png
Tadic zal ook vertrekken lijkt me.
Waarom? Die heeft een contract inclusief trainerschap getekend toch?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 11 jan 2022, 18:53
mateja schreef: 11 jan 2022, 18:34

Tadic zal ook vertrekken lijkt me.
Waarom zou Tadic vertrekken? Die heeft nog een lang contract, pakt geloof ik 5 miljoen per jaar en is daar de grote man.
Omdat die ook al rond was met Milan. Volgens mij is het een publiek geheim dat dit zijn laatste jaar is. Daarom investeren ze ook zo in de aanval, zodat de opvolgers al klaar staan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tsja, Schmidt wilde Lammers en Rosario ook gewoon houden.
mateja schreef: 11 jan 2022, 18:56
Menno1 schreef: 11 jan 2022, 18:53

Waarom zou Tadic vertrekken? Die heeft nog een lang contract, pakt geloof ik 5 miljoen per jaar en is daar de grote man.
Omdat die ook al rond was met Milan. Volgens mij is het een publiek geheim dat dit zijn laatste jaar is. Daarom investeren ze ook zo in de aanval, zodat de opvolgers al klaar staan.
Ik dacht dat Tadic Milan als excuus heeft gebruikt om een hoger salaris af te dwingen. Anders verdiende hij net zoveel als Berghuis en dat kan natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -erna.html

Ik weet het... Valentijn heeft nou niet bepaald altijd gelijk. Maar ik denk wel dat ze bij Ajax geschrokken zijn van de wens van Tadic (of het keiharde onderhandelen voor een beter contract) dat ze nu echt bezig zijn met vervangers aantrekken. Daramy, Bergwijn en Berghuis aantrekken omdat je Neres gaat verkopen staat niet echt in verhouding...
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

mateja schreef: 11 jan 2022, 19:00 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -erna.html

Ik weet het... Valentijn heeft nou niet bepaald altijd gelijk. Maar ik denk wel dat ze bij Ajax geschrokken zijn van de wens van Tadic (of het keiharde onderhandelen voor een beter contract) dat ze nu echt bezig zijn met vervangers aantrekken. Daramy, Bergwijn en Berghuis aantrekken omdat je Neres gaat verkopen staat niet echt in verhouding...
Nee, zie ik niet gebeuren. Ding is gewoon dat Tadic een langdurig contract getekend heeft, hij ligt nog drie jaar vast en is nu al 33. Dat zou betekenen dat een club en een transfersom en een hoog contract gaat neerleggen voor een oude speler. Gaat hem niet worden, was een ander verhaal geweest als zijn contract korter liep
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:06
mateja schreef: 11 jan 2022, 19:00 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -erna.html

Ik weet het... Valentijn heeft nou niet bepaald altijd gelijk. Maar ik denk wel dat ze bij Ajax geschrokken zijn van de wens van Tadic (of het keiharde onderhandelen voor een beter contract) dat ze nu echt bezig zijn met vervangers aantrekken. Daramy, Bergwijn en Berghuis aantrekken omdat je Neres gaat verkopen staat niet echt in verhouding...
Nee, zie ik niet gebeuren. Ding is gewoon dat Tadic een langdurig contract getekend heeft, hij ligt nog drie jaar vast en is nu al 33. Dat zou betekenen dat een club en een transfersom en een hoog contract gaat neerleggen voor een oude speler. Gaat hem niet worden, was een ander verhaal geweest als zijn contract korter liep
Ik denk dat Italiaanse clubs de leeftijd niet zo'n probleem vinden en dat Ajax ooit ook wel van zijn salaris af wil... het zou mij in ieder geval niks verbazen.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

mateja schreef: 11 jan 2022, 18:44
VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 18:34

Waar moet ik precies op reageren?
Ik ben ook wel benieuwd.. wat is jouw mening over Bergwijn, en de daarbij behorende transfersom?
Post was weggevallen dus even kort.

- Niet doen, is Bergwijn echt niet waard.
- Neres transferom valt met het oog op het verleden laag uit maar gezien zijn huidige situatie is dit best een goed bedrag
- Doorverkooppercentage zullen we moeten zien, maar laten we niet vergeten dat die jongen slechts vierentwintig is.
- De 7 miljoen extra op Neres was opzichzelf een slechte deal, maar vergeten wordt dat die deal wel een beetje samenging met de transfer van Antony, dat moet de cashcow worden deze zomer.
- Ik had niet verwacht dat Neres zou gaan naar Kyiv, maar goed daar kan zijn vrouw waarschijnlijk ook als model aan de slag.
- Ten Hag is denk ik bezig aan zijn laatste half jaar, hij is mij vaak een beetje te drammerig geweest met een op een vervanging, zoals vorig jaar ook compleet onnodig Idrissi werd gehuurd.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

mateja schreef: 11 jan 2022, 19:12
VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:06

Nee, zie ik niet gebeuren. Ding is gewoon dat Tadic een langdurig contract getekend heeft, hij ligt nog drie jaar vast en is nu al 33. Dat zou betekenen dat een club en een transfersom en een hoog contract gaat neerleggen voor een oude speler. Gaat hem niet worden, was een ander verhaal geweest als zijn contract korter liep
Ik denk dat Italiaanse clubs de leeftijd niet zo'n probleem vinden en dat Ajax ooit ook wel van zijn salaris af wil... het zou mij in ieder geval niks verbazen.
Leeftijd niet, maar transfersommen zijn ze daar veel minder dol op. Ja Tadic zal minder worden, maar zolang hij afgelopen jaar zo ongeveer de meeste assists na Messi had kun je hem nog best twee jaar erbij houden. Hij zal minder worden maar niet in die zin dat hij onbruikbaar wordt - heeft vijwel nooit blessures gehad -.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 11 jan 2022, 19:17
mateja schreef: 11 jan 2022, 19:12

Ik denk dat Italiaanse clubs de leeftijd niet zo'n probleem vinden en dat Ajax ooit ook wel van zijn salaris af wil... het zou mij in ieder geval niks verbazen.
Leeftijd niet, maar transfersommen zijn ze daar veel minder dol op. Ja Tadic zal minder worden, maar zolang hij afgelopen jaar zo ongeveer de meeste assists na Messi had kun je hem nog best twee jaar erbij houden. Hij zal minder worden maar niet in die zin dat hij onbruikbaar wordt - heeft vijwel nooit blessures gehad -.
We zullen zien. Mocht hij blijven vind ik de aankoop van Bergwijn helemaal vreemd eigenlijk. Hoeveel miljoen wil/kan je op de (reserve)bank hebben?
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Hoop toch dat Bergwijn daar niet terechtkomt. Naast het gezeur dat we dan krijgen over de verloren zoon, Ten Hag maakt een topper van hem en eindelijk kan hij op niveau spelen is het een uitstekend speler voor de Eredivisie. Figuren als Bande, Neres, Anthony en Daramy zijn toch meer gokjes.

Snap dat we het hier gaan downplayen maar Ajax wordt er in de breedte in ieder geval niet zwakker op. Een Idrissi-scenario is altijd mogelijk maar op het moment Ajax hem haalt als duurste aankoop ever gaat hij natuurlijk wel spelen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als Tadic weg gaat dan is Bergwijn voor 20 miljoen geen slechte deal. Kan ie nu een half jaar Brobbey in de weg zitten.

Ajax