PSV-selectie algemeen

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Dan moet ik hem nog even lezen, haha, had ik nog niet gedaan
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik ook indien mogelijk, alvast dank!
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Enkele quotes:

'Vacatures zijn hier genoeg. De rekrutering gaat via de eigen fora. Veel posten, meepraten en juiste informatie delen, is nodig voor een hoge rating'

Seidel werd daar ook al vaker naar gevraagd: ‘Iedereen moet eerst en vooral begrijpen dat we de marktwaarde bepalen en niet de transferwaarde. Dat is toch een belangrijke nuance. Om die marktwaarde vast te leggen hebben we een methode ontwikkeld waarbij users via het forum Marktwertanalyse met elkaar discussiëren. Nadat de moderator van het forum alle parameters heeft afgetoetst, stelt hij uiteindelijk een bedrag voor. De criteria lopen uiteen. Maar zo moeilijk is het ook niet. Neem nu de Regionalliga. Voor die competitie hanteren we een vork gaande van 25 duizend euro tot 250 duizend euro. De marktwaarde van een speler zal afhangen van het aantal wedstrijden dat hij gespeeld heeft en of hij populair is. In zeer korte tijd kan je dus alle spelers een marktwaarde toekennen.'

Uiteindelijk gaan al die afwegingen met een waarderingscijfer weer naar Duitsland. Daar worden de internationale verhoudingen weer gewogen. Want je kunt natuurlijk niet hebben dat Willem II dadelijk meer waard is dan Bayern München, om maar een overdreven voorbeeld te nemen. ‘

Een club zal erbij gebaat zijn dat er een hoge som naar buiten komt, dat is dan ook weer een nieuwe index voor volgende transfers en goed naar de achterban.


Conclusie:
Veel hangt af van de fora en enkele criteria. Aangezien ze elkaar ratings geven zullen er vast voorkeuren flink meespelen. Er spelen ook vaste indicatoren een rol, maar ook populariteit van een speler. En wie komen het meest in media? Juist, de Ajax spelers. Behalve als ze de Corona regels negeren, want dan is het heel even behoorlijk stil in de media.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

FeyenoordTM was laatst wel aardig losgegaan over dit onderwerp :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Het is wel leuk om te volgen op dit forum, helaas nog geen reactie van de mensen achter Transfermarkt: https://www.transfermarkt.nl/marktwaard ... 17/page/19

Nogal wat kritiek op de laatste update. Bijv ook dit;
Joey Veerman maakt een stap naar de koploper voor 6 mln + doorverkoop percentage en wordt meteen van 7mln naar 6 mln gedowngraded. Berghuis maakt de overstap naar Ajax voor 5,5mln en zijn marktwaarde stijgt van van 12 naar 14 mln. Anthony naar Ajax hetzelfde verhaal. Begrijp me niet verkeerd Berghuis en Anthony zijn goede spelers maar Veerman is dat ook waarom krijgt hij meteen een downgrade zodra hij naar PSV gaat? Het lijkt mij niet dat hier objectief wordt gehandeld. Terwijl objectiviteit van groot belang zou moeten zijn op deze site.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 11 jan 2022, 14:18 FeyenoordTM was laatst wel aardig losgegaan over dit onderwerp :mrgreen:

Ja klopt. Maar volgens mij klopt dat 1. totaal niet. En 2. FeyenoordTM is nmi een totaal niet objectieve persoon als het neerkomt op dit soort zaken mbt Feyenoord. Hij is gewoon een fanatiek supporter die zich binnen Feyenoord tot insider heeft kunnen ontwikkelen. Wat ik overigens ook zeer leuk en goed vind, het is beter dan Krabby en bijv. een Fanboy Freek en Mike.

Alleen in bepaalde situaties zal hij natuurlijk nooit objectief zijn. Hij geeft overigens ook updates door aan transfermarkt omtrent de marktwaarde.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Sensation schreef: 11 jan 2022, 14:33 Het is wel leuk om te volgen op dit forum, helaas nog geen reactie van de mensen achter Transfermarkt: https://www.transfermarkt.nl/marktwaard ... 17/page/19

Nogal wat kritiek op de laatste update. Bijv ook dit;
Joey Veerman maakt een stap naar de koploper voor 6 mln + doorverkoop percentage en wordt meteen van 7mln naar 6 mln gedowngraded. Berghuis maakt de overstap naar Ajax voor 5,5mln en zijn marktwaarde stijgt van van 12 naar 14 mln. Anthony naar Ajax hetzelfde verhaal. Begrijp me niet verkeerd Berghuis en Anthony zijn goede spelers maar Veerman is dat ook waarom krijgt hij meteen een downgrade zodra hij naar PSV gaat? Het lijkt mij niet dat hier objectief wordt gehandeld. Terwijl objectiviteit van groot belang zou moeten zijn op deze site.

In het begin van die pagina is zelfs een Ajax supporter aan het klagen dat Ajax spelers ondergewaardeerd zijn. Vond het ook wel schrijnend om te lezen dat Kudus amper speelt, maar de 2e hoogst gewaardeerde middenvelder van allemaal is. Zelfs een Feyenoorder met een goede onderbouwing dat de waardes bij hun wel erg unfair zijn in vergelijking. Is echt wel duidelijk dat het daar, zoals in heel medialand, voornamelijk om Ajax draait.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Transfermarkt is een soort voetbalwikipedia. Tot zover de betrouwbaarheid.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik zit net ook te lezen en moet zeggen dat ik me ook behoorlijk zit te verbazen. Dat voorbeeld over Kudus is echt bizar bijvoorbeeld. Gakpo die niets in waarde stijgt. Over Veerman inderdaad.
Typisch dat op de 'lastige' vragen geen antwoord komt. Lijkt heel erg op het gedrag rondom een bepaalde kutclub: zodra niet goed te praten dingen gebeuren wordt het doodgezwegen.
Indoctrinatie van de bovenste plank, en bizar dat die website dus blijkbaar behoorlijk serieus genomen wordt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heruone schreef: 11 jan 2022, 14:52 Ja klopt. Maar volgens mij klopt dat 1. totaal niet. En 2. FeyenoordTM is nmi een totaal niet objectieve persoon als het neerkomt op dit soort zaken mbt Feyenoord. Hij is gewoon een fanatiek supporter die zich binnen Feyenoord tot insider heeft kunnen ontwikkelen. Wat ik overigens ook zeer leuk en goed vind, het is beter dan Krabby en bijv. een Fanboy Freek en Mike.

Alleen in bepaalde situaties zal hij natuurlijk nooit objectief zijn. Hij geeft overigens ook updates door aan transfermarkt omtrent de marktwaarde.
Ja eens hoor, hij vloog hier een beetje uit te bocht. Desalniettemin was het wel leuk om de Feyenoord-meltdown te volgen na de vorige TM update :fun:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

koetje schreef: 11 jan 2022, 15:03 Transfermarkt is een soort voetbalwikipedia. Tot zover de betrouwbaarheid.
Kleine aanvulling: 'met bovenmatige invloed van (een) Ajax-minded redacteur (-en)
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 11 jan 2022, 15:11
Heruone schreef: 11 jan 2022, 14:52 Ja klopt. Maar volgens mij klopt dat 1. totaal niet. En 2. FeyenoordTM is nmi een totaal niet objectieve persoon als het neerkomt op dit soort zaken mbt Feyenoord. Hij is gewoon een fanatiek supporter die zich binnen Feyenoord tot insider heeft kunnen ontwikkelen. Wat ik overigens ook zeer leuk en goed vind, het is beter dan Krabby en bijv. een Fanboy Freek en Mike.

Alleen in bepaalde situaties zal hij natuurlijk nooit objectief zijn. Hij geeft overigens ook updates door aan transfermarkt omtrent de marktwaarde.
Ja eens hoor, hij vloog hier een beetje uit te bocht. Desalniettemin was het wel leuk om de Feyenoord-meltdown te volgen na de vorige TM update :fun:
Ja sowieso. Ik moet trouwens zeggen dat ik de marktwaardes van Feyenoord nog vrij accuraat vind als in zo zou ik ze zelf ook ongeveer inschatten denk ik en dat zijn ook wel realistische bedragen voor het gros van de spelers.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is een complot waarbij Overmars ervoor gezorgd heeft dat verschillende ajax supporters aan de knoppen zitten bij TM. Daar betaalt ajax die club voor. Dit hoort bij hun strategie om weer terug naar de Europese top te gaan. Bij ajax hadden ze al vroeg door dat mensen uit de voetballerij TM te serieus nemen. PSV moet hier slimmer mee omgaan en zelf zulke kansen benutten (out of the box denken).
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad. Als je als club kan zorgen dat je spelers meer waard worden via een website moet je die kans altijd aangrijpen.
Gakpo op Transfermarkt.nl een waarde van 20 miljoen euro of 30 miljoen euro is gewoon een groot verschil ook in de media komen die bedragen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Wil je als club echt stappen zetten in deze door geld verneukte entertainment business dan zal je jezelf als PSV zijnde ook in "vieze" spelletjes moeten durven begeven. Sluw en gewiekst. Zorgen dat er een PSV'er aan het roer staat bij Transfermarkt is één voorbeeld, maar ook een bepaalde mediastrategie met een duidelijk doel om de club structureel beter te verkopen dan het daadwerkelijk is. Vroeger liet Toon Derksen op bezoek komen om eens te praten. Nou Derksen zat jarenlang in de tas bij Toon. Ik denk dat als je een groep knappe koppen formeert die verder kunnen denken, dat je dan als club tal van andere zaken kan verzinnen die sluw en goed zijn. Al deze kleine dingen bij elkaar opgesteld kunnen het verschil maken.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Dat is zeker waar, maar de selectiewaarde van PSV is wel gebaseerd op Transfermarkt.nl en helaas kijken daar heel veel media naar.
Toon zat een tijdje in de tas bij Johan Derksen, maar sinds het ontslag van Van Bommel en het aantrekken van Die Duitser is hij 180 graden gedraaid.

Ik blijf het bizar vinden dat een Derksen en Van Hanegem Die Duitser zeggen als het over Schmidt gaat.. Hekel aan Duitsers door de oorlog.. De media geilt er ook nog op wat hun mening is over Schmidt..
Sparts
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 562
Lid geworden op: 7 jan 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik krijg altijd jeuk als hier op het forum mensen het hebben over ‘onze Duitse wonder trainer’ als ze kritiek hebben op Schmidt. Bewust of onbewust de populaire VI praat kopiërend.
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dat transfermarkt is een grote schande. Slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Het is net alsof Sjaak Swart de waardes daar invult. Diep triest.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Goed nieuws. Zou ook echt vervelend zijn als er nu al een wedstrijd uitgesteld had moeten worden.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij komen er wat trainingsbeelden aan, finally. Ook een teken dat iedereen dus corona vrij zou zijn?

Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Gotze, Teze en Vertessen kunnen alvast in de (vermoedelijke) opstelling ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heruone schreef: 13 jan 2022, 18:07 Volgens mij komen er wat trainingsbeelden aan, finally. Ook een teken dat iedereen dus corona vrij zou zijn?
Daar leken berichten van VI al op te duiden. Dat iedereen (van de Covid-besmettingen) fit en beschikbaar zou zijn voor Groningen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad een goed teken. Gisteren was ook al een interview met Gakpo en Van Ginkel op De Herdgang.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Eerste fotos zijn er. Vertessen, Zahavi, Götze, Teze en Schmidt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV-selectie algemeen