Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Wij hebben Luuk na een nog mislukter buitenlands avontuur op nog latere leeftijd ook nog voor een prima prijs verkocht, dus ik zou niets uitsluiten met die achterlijk hoge verkoopbedragen die ze soms krijgen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het enige wat wij kunnen doen is minder punten laten liggen dan Ajax en dan kunnen ze nog 3 Bergwijnen stapelen maar dan hebben ze er geen reet aan en wordt hun wanbeleid vanzelf afgestraft. In totaal 55 a 60 miljoen voor mislukte Haller en Bergwijn en nu afgeschreven Daramy is echt geen beleid.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

11 Sir Tinus schreef: 11 jan 2022, 08:15 Het enige wat wij kunnen doen is minder punten laten liggen dan Ajax en dan kunnen ze nog 3 Bergwijnen stapelen maar dan hebben ze er geen reet aan en wordt hun wanbeleid vanzelf afgestraft. In totaal 55 a 60 miljoen voor mislukte Haller en Bergwijn en nu afgeschreven Daramy is echt geen beleid.
Haller is Europese top hoor. Laatst nog gelezen in het Ajaxblaadje.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 07:51
ruuddevil schreef: 11 jan 2022, 07:48 Als Bergrat daar twee leuke seizoenen draait verkopen ze hem wel weer voor een leuk bedrag hoor.
Want? Die gaan echt geen 30 miljoen krijgen voor een speler die in de Premier League bijna niet speelde.
Dan moet hij sowieso eerst gaan spelen bij Ajax inderdaad. Ik denk dat Bergwijn niet zomaar reserve gaat zitten. Dus dan gaat Anthony minder spelen. Wordt die minder waard, net als bij Neres gebeurde toen Anthony kwam. Daarnaast wordt nu Daramay al redelijk afschreven, die lijkt op weg om de nieuwe Bandé te worden, want als Bergwijn komt speelt die helemaal niet meer, want ook Brobbey is al gekomen. Ook het perspectief voor Unuvar is weg, ondanks een goede reeks die hij maakt. Ik vind het in alle opzichten een vreemde transfer, het is echt een spierballentransfer, maar volgens mij kunnen ze die centen beter in een CV, een keeper of een linksback steken.
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

Ik hoop stiekem dat niemand 20mln oid voor Neres wil betalen en dat de transfer van Bergwijn niet doorgaat.
Of anders dat ze nog een hele dure aanvaller erbij stapelen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Van mij mag die transfer van Bergwijn wel doorgaan. Wij krijgen bijna 5% van de transfersom als hij verkast. Laat Ajax dus maar flink in de buidel tasten.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Nou liever naar Sevilla of zo. Ontvangen we ook die 5%.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dat is waar, maar volgens mij is Ajax de enige serieuze geïnteresseerde momenteel.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Brael schreef: 11 jan 2022, 10:59 Dat is waar, maar volgens mij is Ajax de enige serieuze geïnteresseerde momenteel.
Nee, dat klopt niet.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -bergwijn/
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ah kijk, dat zou mooi zijn. Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ajax zou nu een bod hebben gedaan van 20 mlijoen pond, ofwel 24 miljoen Euro...



En dan lekker achter Anthony op het bankje, want ja, die moet 100 miljoen op gaan leveren in juni.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

En Neres nog niet weg en die Deen recent nog voor vele miljoenen gehaald. Zou er dan niemand binnen de RvC daar op de rem willen trappen?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Haha zou wat zijn zeg voor 24 miljoen. Puur en alleen om ff te laten zien dat ze hem kunnen halen, zit echt geen enkel idee achter. Net als bij het halen van Haller vorig jaar. Ik zou me meer zorgen als ze een goede keeper of een beer van een verdediger halen. Al halen ze nog 8 aanvallers, lekker interessant. Er kunnen er toch maar een paar spelen. Die Bande hebben ze ook niet verkocht zie ik maar verhuurd. Daar hebben ze bijna 10 miljoen op stuk geslagen, Neres levert zo'n 25 miljoen minder op dan verwacht en Daramy komt ook niet in de plannen voor. Zit echt geen enkel idee achter.

Ik zou deze transfer alleen maar toejuichen. Bergwijn maakt 15 goals en 10 assists als ie het hele seizoen speelt. Het is geen Mbappe of Gakpo he.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Als ze zo doorgaan krijgen we nog een doorverkooppercentage ook. Lachwekkend 24 miljoen euro voor Bergwjin, nadat hij gefaald is bij Spurs.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Heissenberrug schreef: 11 jan 2022, 11:21 Haha zou wat zijn zeg voor 24 miljoen. Puur en alleen om ff te laten zien dat ze hem kunnen halen, zit echt geen enkel idee achter. Net als bij het halen van Haller vorig jaar. Ik zou me meer zorgen als ze een goede keeper of een beer van een verdediger halen. Al halen ze nog 8 aanvallers, lekker interessant. Er kunnen er toch maar een paar spelen. Die Bande hebben ze ook niet verkocht zie ik maar verhuurd. Daar hebben ze bijna 10 miljoen op stuk geslagen, Neres levert zo'n 25 miljoen minder op dan verwacht en Daramy komt ook niet in de plannen voor. Zit echt geen enkel idee achter.

Ik zou deze transfer alleen maar toejuichen. Bergwijn maakt 15 goals en 10 assists als ie het hele seizoen speelt. Het is geen Mbappe of Gakpo he.
Waarom zou je dat dan toejuichen? Dat zijn prima cijfers die ik ajax helemaal niet gun.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Hopelijk gaat Newcastle straks mee bieden ;-)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Nee, bij binnenlandse Engelse transfers krijgen we geen percentage, als ik het goed onthouden heb. Dus Newcastle mag wel meebieden, als ze maar niet het winnende bod doen ;)
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik vind het gewoon zo gruwelijk irritant van ajax weer. Het is namelijk niets meer dan gepoch en het borstje vooruit houden want ze zien het nog steeds als prestigeproject richting de rest van Nederland, in plaats van dat ze hem nodig hebben. Ik heb gewoon geen zin in dat mediagezeik. Hij speelt er nu nog niet eens en het begint nu al.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Brael schreef: 11 jan 2022, 11:31 Nee, bij binnenlandse Engelse transfers krijgen we geen percentage, als ik het goed onthouden heb. Dus Newcastle mag wel meebieden, als ze maar niet het winnende bod doen ;)
Vanaf vandaag - woensdag 1 juli 2020 - verdienen Nederlandse clubs ook een binnenlandse transfers van Nederlandse spelers, zo meldt voetbaladvocaat Christian Visser via Twitter. Als voorbeeld geeft hij aan: 'Als Van Dijk van Liverpool naar Manchester City zou gaan, rinkelt de kassa in Tilburg en Groningen.'


Mag wel dus ;-)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Mooi!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Bergwijn, prima speler. Nog betere choker. Geeft nooit thuis wanneer het moet. Plus enorm onbetrouwbaar.

Laat me koud als hij naar die kut club gaat.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het gedweep met Bergwijn de afgelopen 2,5 jaar vanuit Ajax/De Telegraaf/VI-Freek is al vermoeiend. Laat staan dat hij daadwerkelijk naar Ajax gaat.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ardbeg schreef: 11 jan 2022, 11:24 Waarom zou je dat dan toejuichen? Dat zijn prima cijfers die ik ajax helemaal niet gun.
Als je een speler voor de helft haalt kan je die cijfers ook halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Daarom: laat ze maar dieper in de buidel tasten, hoe dieper hoe beter... Laat ze Mbappe maar halen voor 160, scoort er vast ook 10. :mrgreen: Overigens [mention]Heissenberrug[/mention] : er mag dan wellicht geen idee achter het halen van Haller zitten, hij doet het vooralsnog 'aardig'. Helaas
Manolev25
Meervoudig international
4
Berichten: 1478
Lid geworden op: 11 sep 2019
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Waar zijn ze mee bezig in Amsterdam joh haha. Is die Daramy gehaald voor Jong Ajax? Maakt ook niet uit, kostte ook maar een stuiver. Zoals hierboven aangegeven: laat ze zoveel geld maar aan weer een buitenspeler uitgeven, dat lijkt me wel de laatste plek waar ze versterking nodig hebben.

Zeker geen keeper of verdediger halen. Pasveer en de verdediging overperformen gigantisch op dit moment, dat moet ook een keer fout gaan zou je zeggen. Maskeert nu in ieder geval wel lekker :)
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

psvgouda schreef: 11 jan 2022, 11:51 Daarom: laat ze maar dieper in de buidel tasten, hoe dieper hoe beter... Laat ze Mbappe maar halen voor 160, scoort er vast ook 10. :mrgreen: Overigens @Heissenberrug : er mag dan wellicht geen idee achter het halen van Haller zitten, hij doet het vooralsnog 'aardig'. Helaas
Eens hoor haller doet het goed, maar die halen ze voor 22 miljoen waardoor Brobbey vertrok, die je een jaar later weer terug haalt 😂

[mention]Ardbeg[/mention] precies om de reden die [mention]ShovingNE2[/mention] benoemde. Die cijfers haalt iedereen bij Ajax, ook als je daar de linksbuiten van Cambuur neer zet.

Ajax