Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Jammer maar helaas. Ajax gaat niet offcieeel bieden als hij geen interesse heeft, dat is allang besproken natuurlijk. Zo werkt het nu eenmaal, wij in het verleden ook regelmatig spelers met een Ajax verleden gehad / gekocht.

Het is alleen jammer omdat Ajax er dik op vooruit gaat zonder er voor te betalen. Ze gaan dalijk bijna hetzelfde krijgen voor de mislukte Neres dan dat ze betalen voor Bergwijn. En dan gaan ze er echt fors op vooruit. Bizar hoe clubs daar toch in blijven trappen.

Uiteindelijk verdienen ze lekaar. Als je ziet hoe hij zijn vertrek forceerde, dan denk ik alleen maar dat zo'n gast met die normen en waarden beter bij Ajax past dan bij PSV.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Noosa schreef: 10 jan 2022, 19:30 Krijgen we straks natuurlijk dat Bergwijn "thuis komt", omdat hij op zijn 11e ooit een blauwe maandag bij 020 heeft gespeeld en daarna is weggestuurd.
Zag al staan dat Ajax-jeugdprodukt weer terug naar Amsterdam komt. Dus ja, dat gaat gebeuren / is al gebeurd.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Breaking Mike heeft al 18 podcasts op rij gezegd dat Ajax en Bergwijn interesse hebben. Hij heeft dit gerucht/ontwikkeling zo uitgekauwd als een kauwgom van Sir Alex Fergie tijdens een gemiddelde wedstrijd in 2002. Het lollige was dat hij dat bij Sulemana ook heeft gedaan en dat ging niet door. Dus dat zou ik nog lolliger vinden maar voor 20 miljoen is het geen topaankoop voor Ajax. Wellicht pakt het goed uit maar dan hebben ze er ook ruimschoots voor betaald.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het AD met een genuanceerder stuk. Bergwijn en de Spurs hebben meerdere opties. Stuk anders dan de twee hallelujah clubbladen.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~a33b4ac0/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Ach, hoeveel oud-Ajacieden hebben we wel niet in een PSV shirt voorbij zien komen. Bergwijn is een goede voetballer, maar heeft ook bij ons nooit aangetoond een doorslaggevende topper te zijn. Denk dat de meerwaarde van Neres in de CL groter os geweest.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nogal logisch dat ze allebei doen alsof de deal voor hen niet zo belangrijk is, anders ben jij de eerste die water bij de wijn moet doen ;)

Die Bergwijn loopt straks gewoon een zo'n lelijk shirt, let maar op.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nou [mention]VeresRivne[/mention], kom er maar in.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Ik ben benieuwd hoeveel Bergwijn dan gaat verdienen als bankzitter. 5 miljoen net als Haller?
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Als ik Stevie was zou ik lekker naar n andere club in een topcompetitie gaan. Bij Ajax is hij niet eens onbetwiste basisspeler, in ieder geval niet dit seizoen nu Shanice er nog zit. Clubs als Leipzig, Atalanta, Villarreal lijken me veel betere opties voor hem.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Raw85 schreef: 10 jan 2022, 19:19Prima speler, maar wel voor een nogal stevig prijskaartje.
Net meer dan de helft van wat wij ervoor vingen :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 20:06
Raw85 schreef: 10 jan 2022, 19:19Prima speler, maar wel voor een nogal stevig prijskaartje.
Net meer dan de helft van wat wij ervoor vingen :mrgreen:
Zelf terugkopen dan. Heb je gewoon 20 miljoen in t handje en de speler weer terug :cool:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heb je wel een punt. Leuke uitdaging ook voor John. De beste TD van Europa is degene die Steven Bergwijn 't vaakst met winst weet te verkopen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Als Ajax hier 20+ voor gaat betalen, inclusief een heel fors salaris, dan hoeft PSV daar niet bang voor te zijn. Uiteraard hebben wij hier allemaal kunnen zien dat Bergwijn een goede speler is, maar zijn zwakke punten zijn ook vrij duidelijk. Denk alleen al aan zijn effectiviteit. Dus ik zou het jammer vinden als hij naar Ajax gaat (want dus gewoon wel goede speler die heus genoeg goede wedstrijden gaat spelen), maar als ze dit soort bedragen blijven uitgeven is het wachten tot het fout gaat daar.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Struviet schreef: 10 jan 2022, 22:20 Als Ajax hier 20+ voor gaat betalen, inclusief een heel fors salaris, dan hoeft PSV daar niet bang voor te zijn. Uiteraard hebben wij hier allemaal kunnen zien dat Bergwijn een goede speler is, maar zijn zwakke punten zijn ook vrij duidelijk. Denk alleen al aan zijn effectiviteit. Dus ik zou het jammer vinden als hij naar Ajax gaat (want dus gewoon wel goede speler die heus genoeg goede wedstrijden gaat spelen), maar als ze dit soort bedragen blijven uitgeven is het wachten tot het fout gaat daar.
Als ze zo blijven mazzelen als het afgelopen half jaar en hun eigen Corona regels hanteren dan gaan ze heel hard op weg naar de Europese top.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ach nee 😂
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

guus schreef: 10 jan 2022, 22:36
Struviet schreef: 10 jan 2022, 22:20 Als Ajax hier 20+ voor gaat betalen, inclusief een heel fors salaris, dan hoeft PSV daar niet bang voor te zijn. Uiteraard hebben wij hier allemaal kunnen zien dat Bergwijn een goede speler is, maar zijn zwakke punten zijn ook vrij duidelijk. Denk alleen al aan zijn effectiviteit. Dus ik zou het jammer vinden als hij naar Ajax gaat (want dus gewoon wel goede speler die heus genoeg goede wedstrijden gaat spelen), maar als ze dit soort bedragen blijven uitgeven is het wachten tot het fout gaat daar.
Als ze zo blijven mazzelen als het afgelopen half jaar en hun eigen Corona regels hanteren dan gaan ze heel hard op weg naar de Europese top.
Haha schei uit man, Europese top.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Ardbeg schreef: 10 jan 2022, 22:39Ach nee 😂
;)



Was ik vergeten. :mrgreen:
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Heissenberrug schreef: 10 jan 2022, 22:41
guus schreef: 10 jan 2022, 22:36

Als ze zo blijven mazzelen als het afgelopen half jaar en hun eigen Corona regels hanteren dan gaan ze heel hard op weg naar de Europese top.
Haha schei uit man, Europese top.
Grapje natuurlijk. :fun:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Bergwijn is mislukt bij een club die werd uitgeschakeld op het derde niveau van Europa en altijd voor spek en bonen meedoen.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

ruuddevil schreef: 10 jan 2022, 22:45 Bergwijn is mislukt bij een club die werd uitgeschakeld op het derde niveau van Europa en altijd voor spek en bonen meedoen.
Die gaat lekker het bankje warm houden in die betonbak.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

20 miljoen uitgeven aan een speler van 24 die je nooit meer winst op gaat leveren. Terwijl aankopen in deze categorie je altijd winst op moet zien te leveren. Afschrijvingen met 4,5 miljoen omhoog. Een miljoen of of 4 salaris. Dat is de komende 5 jaar 8,5 miljoen euro kosten.

Ik was even bang dat Overmars het in de gaten had toen hij recent zei 'we leven eigenlijk op te grote voet'. Ze gaan gewoon door.

Wat ik vooral niet begrijp: je moet nog een hele forse inhaalslag magen op transfers. Maar je moet ook veel spelers vervangen waar je niet heel veel meer voor krijgt. Dan had ik deze 20 miljoen veel nuttiger besteed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

En wat doet dit bod met de onderhandelingspositie wat betreft Neres? Ik hoop dat Shakhtar ook niet dom is en niet richting de 20 gaat nu Ajax al in onderhandeling is over zijn opvolger?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Als Bergrat daar twee leuke seizoenen draait verkopen ze hem wel weer voor een leuk bedrag hoor. Tegen die tijd is de aankoop voor de helft afgeschreven en boeken ze gewoon een winst.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 11 jan 2022, 07:48 Als Bergrat daar twee leuke seizoenen draait verkopen ze hem wel weer voor een leuk bedrag hoor.
Want? Die gaan echt geen 30 miljoen krijgen voor een speler die in de Premier League bijna niet speelde.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

ShovingNE2 schreef: 11 jan 2022, 07:51
ruuddevil schreef: 11 jan 2022, 07:48 Als Bergrat daar twee leuke seizoenen draait verkopen ze hem wel weer voor een leuk bedrag hoor.
Want? Die gaan echt geen 30 miljoen krijgen voor een speler die in de Premier League bijna niet speelde.
Weet je dat zeker? Het is Ajax, de club die een zak stront verkoopt voor 10 mln.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wij hebben Luuk na een nog mislukter buitenlands avontuur op nog latere leeftijd ook nog voor een prima prijs verkocht, dus ik zou niets uitsluiten met die achterlijk hoge verkoopbedragen die ze soms krijgen.

Ajax