Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gesloten
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voor welke positie komt ie nou eigenlijk? Want op rechts hebben ze er al 3 voor samen 40 miljoen gekocht en op links speelt Tadic elke belangrijke minuut. In de spits hebben ze Haller en Brobbey. Je slaat als Ajax toch helemaal door om nu 20 miljoen voor Bergwijn te betalen ondanks dat je waarschijnlijk een vergelijkbaar bedrag voor Neres krijgt.

Ik denk oprecht dat wij als PSV blij mogen zijn als Bergwijn naar Ajax gaat. Want hij gaat niet in de basis spelen en als hij al fit is en als hij al mag spelen dan is hij niet beter dan de eerste keus. En als je 20 miljoen betaalt voor een wisselspeler die mislukt is in het buitenland dan vind ik dat nogal een gok.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Persepolis schreef: 10 jan 2022, 18:00
Standbeeld schreef: 10 jan 2022, 17:27 Sevilla wilde Bergwijn al toen hij nog bij PSV zat.
Waren toen zelfs al rond. Alleen niet met PSV, dus ging het niet door.
Nogmaals: als Sevilla met Spurs rondkomt, gaat Bergwijn daarnaartoe. Wat Ajax ook biedt.
En dan kunnen ze weer schrijven dat ze zelf de stekker er uit hebben getrokken etc etc. Kutclub
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Toen Ajax covid-patienten terugfloot en daarmee de gezondheid in gevaar bracht van piloten en andere bemanning was het 16 uur lang stil op de social mediakanalen van de fanclubs.

Ze zitten nu weer aan zes berichten per uur.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

18 miljoen bieden voor een breedte speler. Ja de verhoudingen zijn echt volledig scheef helaas. Leuk voor de Unuvars ook dit.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Deze transfer heeft niets met scheef te maken. Dit is een pure obsessie. En je ziet Freak en Mike de artikelen al voorbereiden. Ze denken echt dat ze PSV nu aftroeven of zo. Maar de fanclubs melden niets over Daramy.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als je 18 miljoen plus neertelt voor een prestige object, dan zijn de verhoudingen scheef. Zeker als je in de zomer al 14 miljoen hebt neergeteld voor een talent.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het ding is dat ze nu Tadic hebben die nooit meer wat zal opleveren. Haller krijg je ook geen winst meer op. Antony kunnen ze wel flink aan verdienen met een euro of 40m. Daarmee maken ze met hun basisaanval misschien nog maar 10m winst als je de uitgaven vergelijkt met wat ze opleveren. Dan heb je ook Daramy op de bank waar je 12m voor hebt betaalt. Wellicht gaat hij ooit beter presteren want hij is nog jong maar dan nog maak je daar geen 10m winst op. Als ze bergwijn kopen voor 25m en hem vervolgens maar de helft laten spelen krijg je daar ook geen winst op. Zeker omdat hij al is "mislukt" bij een "topclub" als Tottenham. Alles bij elkaar maken ze dus nauwelijks winst. Ik kijk nu trouwens puur naar de transfers en niet naar bijvoorbeeld CL waar ze genoeg geld verdienen met deze spelers.

Als je kijkt naar de aanval van PSV heb je gakpo die uiteindelijk voor 30m+ weg zal gaan. Madueke die als hij weer in vorm is uiteindelijk voor 40m+ weg kan gaan. En als wonder boven wonder Maxi twee seizoenen heel blijft en veel gaat scoren kun je daar ook misschien nog 20m aan verdienen. Dat zou voor ons ontzettend veel winst betekenen. Geen idee wat ik hiermee wil aangeven trouwens.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 10 jan 2022, 18:28 Als je 18 miljoen plus neertelt voor een prestige object, dan zijn de verhoudingen scheef. Zeker als je in de zomer al 14 miljoen hebt neergeteld voor een talent.
Of het is gewoon erg dom. Maar jij schrijft Getafe a/d Amstel nogal snel en gretig de hemel in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 18:41
Menno1 schreef: 10 jan 2022, 18:28 Als je 18 miljoen plus neertelt voor een prestige object, dan zijn de verhoudingen scheef. Zeker als je in de zomer al 14 miljoen hebt neergeteld voor een talent.
Of het is gewoon erg dom. Maar jij schrijft Getafe a/d Amstel nogal snel en gretig de hemel in.
Ik zeg nergens dat het slim is; ik snap werkelijk niet waar ze mee bezig zijn. En ik zou Stevie ook niet snappen. Snap ie?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat snap ik. Alleen de TK vond dat ik je moest aanpakken, vandaar.

Als Stevie nu teruggaat komt hij nooit meer weg. Twee vragen aan jou:

Stel wij hadden 20 miljoen beschikbaar om een linksbuiten te halen:

1. Wat is de kans dat jij die 20 miljoen van alle spelers in de wereld aan Stevie zou uitgeven.
2. Waarom is die kans precies 0%?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

1. Kans is 0% aangezien we cody al hebben. Je gaat geen 20 miljoen uitgeven voor een back-up Linksbuiten de Rik.
2. Mocht Cody weg gaan, dan was Bergwijn wat mij betreft een optie geweest, want ik vind het een geweldige speler. Alleen dan ook geen 20 miljoen. Voor dat geld haal ik liever 2 spelers; 1 buitenspeler van begin 20 en een speler die een zwakke plek in je selectie/basis opstelling versterkt.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Als wij in de positie waren dat we Bruma zouden verkopen voor 15 miljoen en Bergwijn voor een kleine 20 miljoen zouden kunnen aantrekken had ik dat zeker gedaan, zeker voor Eredivisie topspeler.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Bergwijn is een prestige projectje van Overmars. Al sinds jaar en dag wil hij Bergwijn hebben en daarom heeft hij samen met zijn huisblad een PR campagne opgezet. Dat was eenvoudig want Verweij is een grote fan die in de broekzak van Overmars zit en daarnaast kreeg Verweij ook wel een stijf piemeltje van het idee. Het gaat niet enkel om Bergwijn maar ook de intentie om te laten zien wie hier de grootste heeft door een topverkoop van PSV een paar jaar later "even" op te halen. Eerst Berghuis en nu Bergwijn, geen toeval.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Al dat geld dat ajax de afgelopen jaren uitgegeven heeft... die hadden allang afstand kunnen nemen van ons als ze goed hadden ingekocht. 20 Miljoen voor Bergwijn? Waarom in godsnaam? Ik snap dat hij volgend seizoen basisspeler moet zijn wanneer tadic vertrekt, maar kan je dat geld echt niet op een slimmere manier spenderen? Het voelt inderdaad als een prestigeobject. De beide Steven B.'s van ons en feyenoord.

Misschien een dealtje gesloten met papa Blind dat ie in de basis staat op het WK? Want hoe ga je ooit écht winst maken op zo iemand?
Laatst gewijzigd door mateja op 10 jan 2022, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Menno1 schreef: 10 jan 2022, 19:04 1. Kans is 0% aangezien we cody al hebben. Je gaat geen 20 miljoen uitgeven voor een back-up Linksbuiten de Rik.
2. Mocht Cody weg gaan, dan was Bergwijn wat mij betreft een optie geweest, want ik vind het een geweldige speler. Alleen dan ook geen 20 miljoen. Voor dat geld haal ik liever 2 spelers; 1 buitenspeler van begin 20 en een speler die een zwakke plek in je selectie/basis opstelling versterkt.
Verstandige teksten de Menno.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Eerlijk gezegd heb ik Bergwijn bij PSV nooit top-top gevonden.
Hij was op een gegeven moment wel aardig, maar rendement was gewoon niet goed genoeg. Gakpo zie ik 100x liever spelen.

Laten we ook niet vergeten dat Bergwijn bij een slecht PSV vertrok. Hij leek misschien beter dan dat hij was.
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ik lig hier niet echt wakker van eigenlijk. Prima speler, maar wel voor een nogal stevig prijskaartje. En hem in een Ajax-shirtje zien spelen doet me eigenlijk ook niet echt wat, daarvoor was ie hier (imo) ook niet echt publiekslieveling genoeg voor oid
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Raw85 schreef: 10 jan 2022, 19:19 En hem in een Ajax-shirtje zien spelen doet me eigenlijk ook niet echt wat, daarvoor was ie hier (imo) ook niet echt publiekslieveling genoeg voor oid
Hij kuste wel vaak het logo...

https://images0.persgroep.net/rcs/R0SZ- ... uality=0.8

:nose:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hij is er nog niet.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Op het moment dat ie vertrok bij PSV heb ik al gezegd dat we die snel terug zien bij Ajax.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Hoeveel doorverkoop krijgen wij als-ie naar Ajax gaat? :opzijnkop:
Noosa
Meervoudig international
6
Berichten: 1331
Lid geworden op: 26 okt 2017

Krijgen we straks natuurlijk dat Bergwijn "thuis komt", omdat hij op zijn 11e ooit een blauwe maandag bij 020 heeft gespeeld en daarna is weggestuurd.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Woodenshoes schreef: 10 jan 2022, 19:27 Hoeveel doorverkoop krijgen wij als-ie naar Ajax gaat? :opzijnkop:
Alleen solidariteitsvergoeding van 3,75%
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Jammer, laat hem dan maar wegrotten in de Saoudische zandbak.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 19:34
Woodenshoes schreef: 10 jan 2022, 19:27 Hoeveel doorverkoop krijgen wij als-ie naar Ajax gaat? :opzijnkop:
Alleen solidariteitsvergoeding van 3,75%
Nog een extra reden om te hopen dat Tottenham voor 100 miljoen aan ajax verkoopt. :mrgreen:
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Jammer maar helaas. Ajax gaat niet offcieeel bieden als hij geen interesse heeft, dat is allang besproken natuurlijk. Zo werkt het nu eenmaal, wij in het verleden ook regelmatig spelers met een Ajax verleden gehad / gekocht.

Het is alleen jammer omdat Ajax er dik op vooruit gaat zonder er voor te betalen. Ze gaan dalijk bijna hetzelfde krijgen voor de mislukte Neres dan dat ze betalen voor Bergwijn. En dan gaan ze er echt fors op vooruit. Bizar hoe clubs daar toch in blijven trappen.

Uiteindelijk verdienen ze lekaar. Als je ziet hoe hij zijn vertrek forceerde, dan denk ik alleen maar dat zo'n gast met die normen en waarden beter bij Ajax past dan bij PSV.

Ajax