Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26045
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nou... dat scheelt qua besmettingen:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26045
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor wie te lang moet wachten naar zijn of haar zin:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 10 jan 2022, 15:47
ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:41 Als je de cijfers vorige week al zag in andere landen kon je al zien dat Nederland gewoon een keer op tijd was. Dat wij als eerste zijn is een reden voor mensen om te zeggen: ja maar zij doen het niet. Hugo gaat weg met zijn beste keuze in de pandemie denk ik :grin:
EN NU MOET ALLES WEER OPEN *Hugo gooit alles open* WTF?! DE ZIEKENHUIZEN LOPEN VOL, ALLES MOET DICHT, G*DVER HUGO WAAROM HEB JE ALLES OPENGEGOOID *Hugo gooit alles dicht* DE ZIEKENHUIZEN LOPEN LEEG, WAAROM IS ALLES DICHT?! *Hugo gooit alles open* Eat, Sleep, Hugo, Repeat
Uitstekende beschrijving over het gedrag van mensen in de coronapandemie van de afgelopen 2 jaar. Hulde! :pul: :)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 16:09Klopt ook, dat had ik destijds ook gelezen. Geen idee waarom ik er dan zo ziek van werd. Misschien omdat ie in de maanden dat het virus erover doet om hier te komen, afgezwakt is?
Geen idee, wie weet kan de boel in je lijf muteren tot een frankensteinvorm van de vogelgriep als je shoyu tamagu te kort gekookt was? :huh:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 16:47 Nou... dat scheelt qua besmettingen:

Maandagdipje wellicht?

BTW Vanaf vandaag is de Jonge voorgoed van het dossier af! :nerd:

https://media.nu.nl/m/v89x8bja9tz7_xwd1 ... beleid.jpg
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

En Kuipers heeft gelijk aangegeven dat hij wil dat er meer naar lange termijn gekeken moet worden en dat de grafieken/data op basis waarvan maatregelen worden genomen moeten worden aangevuld met economische impact om de afweging beter te kunnen maken. Hulde! (nu nog wel deze woorden omzetten naar daden).
De nieuwe coronaminister Ernst Kuipers wil met een bredere blik naar de coronabestrijding kijken. De focus van het vorige kabinet op vooral de zorg is in zijn ogen niet houdbaar.

,,We moeten echt langetermijnbeleid gaan maken, om de doodeenvoudige reden dat dit niet meer weg gaat", zei Kuipers nadat zijn voorganger Hugo de Jonge maandag het stokje had overgedragen op het ministerie van Volksgezondheid.

Nu wordt er ,,heel sterk naar één specifiek model gekeken van het RIVM, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen", aldus Kuipers. ,,De vraag zal wezen, kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen, en zo iets meer zekerheid krijgen."

Daarbij denkt hij niet alleen aan modellen over de zorgbezetting, maar ook over economische impact. ,,Dat soort facetten moeten we meenemen."
Laatst gewijzigd door Sensation op 10 jan 2022, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Al het sporten gaat waarschijnlijk ook direct open, tenminste dat las ik net op de Telegraaf volgens mij.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Mag Hugo nog wel de volgende persco doen? Moeten wel goed afscheid kunnen nemen natuurlijk.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ja hoor, Hugo mag het water inschenken.


Het water voor de hond van Ernst bedoel ik, met zo'n ijzeren bak kan weinig misgaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 17:37 Al het sporten gaat waarschijnlijk ook direct open, tenminste dat las ik net op de Telegraaf volgens mij.
Heb je een linkje hiervan? Zou dit zo top vinden.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 17:37 Al het sporten gaat waarschijnlijk ook direct open, tenminste dat las ik net op de Telegraaf volgens mij.
Ook toeschouwers?
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Het zijn nog geruchten, maar er stond ergens dat Ernst Kuipers het liefst zo snel mogelijk de sportsector weer open zet (ging om een uitgelekte aantekening o.i.d.)

Ik denk dat er voorlopig geen toeschouwers zullen zijn bij het voetbal. Laat de clubs eerst maar intern alle coronaproblemen goed op orde hebben zullen ze wel denken.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Niet te vinden op die lelijke site van ze. Wel dat het OMT volgens hen draait m.b.t. mondkapjes en dat dat 'niet te volgen' is.

Blijkbaar denkt de Telegraaf dat het gegeven dat Omikron echt een ander verhaal is dan eerdere varianten, voor hun gemiddelde abonnee een intellectuele brug te ver is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 18:32 Niet te vinden op die lelijke site van ze. Wel dat het OMT volgens hen draait m.b.t. mondkapjes en dat dat 'niet te volgen' is.

Blijkbaar denkt de Telegraaf dat het gegeven dat Omikron echt een ander verhaal is dan eerdere varianten, voor hun gemiddelde abonnee een intellectuele brug te ver is.
Dat klopt denk ik ook :tear:
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Weer mogen voetballen zou wel echt een pak schelen zeg, wat heb ik dat gemist. Is imo naast het onderwijs ook echt een van de eerste zaken die versoepeld moeten worden. Essentieel voor gezondheid en geluk van enorm veel mensen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26045
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik ben nu al blij met Ernst Kuipers.

De macht van de zolderkamergrafiekenknipenplakkeraar wordt danig ingeperkt.

Ook gelijk sporten weer mogelijk maken. En niet alleen toestaan voor zorgmedewerkers. Wat is dat voor iets vreemds? Waarom zijn zij specialer dan anderen. Heeft het hele korte termijn effecten die heel positief zijn voor de zorg of zo?
De kersverse coronaminister Ernst Kuipers wil met een bredere blik naar de coronabestrijding kijken. "We moeten echt langetermijnbeleid gaan maken, om de doodeenvoudige reden dat dit niet meer weg gaat." Ook wil Kuipers naast de RIVM-modellen, andere modellen gaan gebruiken voor het coronabeleid.

Nu wordt er 'heel sterk naar één specifiek model gekeken van het RIVM, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen', zei de nieuwe minister van Volksgezondheid in zijn eerste interview met de pers. "De vraag zal wezen, kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen, en zo iets meer zekerheid krijgen?"

Daarbij denkt hij niet alleen aan modellen die gaan over de zorg, maar ook over de economische impact.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... er-termijn
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 18:48 Ik ben nu al blij met Ernst Kuipers.

De macht van de zolderkamergrafiekenknipenplakkeraar wordt danig ingeperkt.

Ook gelijk sporten weer mogelijk maken. En niet alleen toestaan voor zorgmedewerkers. Wat is dat voor iets vreemds? Waarom zijn zij specialer dan anderen. Heeft het hele korte termijn effecten die heel positief zijn voor de zorg of zo?
De kersverse coronaminister Ernst Kuipers wil met een bredere blik naar de coronabestrijding kijken. "We moeten echt langetermijnbeleid gaan maken, om de doodeenvoudige reden dat dit niet meer weg gaat." Ook wil Kuipers naast de RIVM-modellen, andere modellen gaan gebruiken voor het coronabeleid.

Nu wordt er 'heel sterk naar één specifiek model gekeken van het RIVM, over verwachte aantallen besmettingen en ziektegevallen', zei de nieuwe minister van Volksgezondheid in zijn eerste interview met de pers. "De vraag zal wezen, kan je er ook andere modellen naast zetten, een breder palet berekenen, en zo iets meer zekerheid krijgen?"

Daarbij denkt hij niet alleen aan modellen die gaan over de zorg, maar ook over de economische impact.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... er-termijn
Was dat z'n standpunt tot vorige week ook, of heeft hij dat standpunt pas nu hij minister is?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 19:06
ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 18:48 Ik ben nu al blij met Ernst Kuipers.

De macht van de zolderkamergrafiekenknipenplakkeraar wordt danig ingeperkt.

Ook gelijk sporten weer mogelijk maken. En niet alleen toestaan voor zorgmedewerkers. Wat is dat voor iets vreemds? Waarom zijn zij specialer dan anderen. Heeft het hele korte termijn effecten die heel positief zijn voor de zorg of zo?



https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... er-termijn
Was dat z'n standpunt tot vorige week ook, of heeft hij dat standpunt pas nu hij minister is?
Ja, tot vorige week was hij echter verantwoordelijk voor de korte termijn beschikbaarheid en coördinatie van ziekenhuisbedden.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 17:22
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 16:09Klopt ook, dat had ik destijds ook gelezen. Geen idee waarom ik er dan zo ziek van werd. Misschien omdat ie in de maanden dat het virus erover doet om hier te komen, afgezwakt is?
Geen idee, wie weet kan de boel in je lijf muteren tot een frankensteinvorm van de vogelgriep als je shoyu tamagu te kort gekookt was? :huh:
Ze serveren daar geen Chinese troep hè :angry:

(Not so) Fun fact: sinds 3/11 hebben veel restaurants en eetgelegenheden daar een overzicht hangen met waar de ingrediënten per prefectuur vandaan komen. En daar staat nooit China op :nuts:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 18:48 Ik ben nu al blij met Ernst Kuipers.

De macht van de zolderkamergrafiekenknipenplakkeraar wordt danig ingeperkt.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn, wie weet ziet hij het voor zich dat ook sociaaleconomische impact in een model verweven kan worden waardoor zo'n model juist nóg meer macht zou krijgen (terwijl het juist flink complexer en dus ook minder betrouwbaar wordt).

Vooralsnog word ik sowieso niet zo warm van dat 'bredere aanpak', er is al de hele tijd rekening gehouden met bijv. economische impact, zozeer zelfs dat steeds te lang getreuzeld / te licht ingegrepen is waardoor kosten juist hoger uitpakten. Sociale aspecten zijn ook meegewogen (met wisselend succes), het idee dat je dat in een model zou kunnen stoppen lijkt me vergezocht. Dus ja, zijn ambitie voor een langetermijn visie is zeer zeker welkom, maar bij 'bredere aanpak' krijg ik een beetje jeuk.


Vandaag ook vanuit de UK (in navolging van Spanje) geluiden over 'leren leven met corona', ik vraag me serieus af wat dat dan in zou moeten gaan houden. Bijv. geen lockdowns meer maar wel voor de rest van ons leven achter een mondkapje verborgen gaan, of bijv. permanente CTB shit, dat lijkt me pure horror. Liever geen 'nieuw normaal' zeg maar.

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 19:10Ze serveren daar geen Chinese troep hè :angry:
Is toch een Japans gerecht? Ja vast van chinese oorsprong maar dat geldt volgens mij zo'n beetje voor alles wat Japans is ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26045
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 19:28 Vandaag ook vanuit de UK (in navolging van Spanje) geluiden over 'leren leven met corona', ik vraag me serieus af wat dat dan in zou moeten gaan houden. Bijv. geen lockdowns meer maar wel voor de rest van ons leven achter een mondkapje verborgen gaan, of bijv. permanente CTB shit, dat lijkt me pure horror.
Dat betekent lange termijn beleid. Echt beleid. Dus je zorg erop in gaan richten. En niet de dooddoener: Nederlanders wennen er maar aan en alles gaat tussen mei en oktober gebeuren en verder niet zoals voorsteld werd een maand of 1,5 geleden. Maar het is niet alleen met de gevaren van nu. Covid zal ooit een griepje worden: dan nog moet je je daarop instellen.

Ik was aangenaam verrast toen ik iemand van de GGD hoorde zeggen (onderweg naar huis van mijn booster): we zijn nu al bezig met de organisatie van de volgende boosterrondes is mei/juni en oktober. Daarbij willen we ook mobiele boosterbrigades in gaan zetten.

Dat zijn zaken die ik wil horen. Niet per se dat dat de oplossing is, maar ze zijn er nu al mee bezig. Dat vind ik echt pure winst.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Overheids services aanpakken prima, ik maak me meer zorgen over evt. leefregels. De koppen zijn nl. leven met corona, niet zozeer werken of besturen met corona ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]ziege maar ook zagge[/mention] jij had het over vogelgriep, dat associeer ik met Chinese producten ;)

En verder over Chinese invloeden in Japan: welnee joh. Kijk, je moet het zo zien: tot 1895 was China niets. Een groot desolaat gebied dat zelfs Genghis Kahn niet wilde hebben. Die liet een muur om Mongolië bouwen zodat zijn geiten niet te ver weg zouden lopen. Vervolgens heeft hij dat De Chinese Muur genoemd, ter inspiratiebron voor vele toekomstige nog op te zetten restaurants in Nederland. Anders zouden die geen naam hebben, en dat leek hem niet goed voor de handel. China is even iets geweest dat op een georganiseerd land leek. Dat heeft pakweg tot 1945 geduurd. Daarna dacht een boertje het beter te weten, en heeft tijdens een vlaag van verstandsverbijstering de zogenaamde Grote sprong voorwaarts gelanceerd. Resultaat: +/- 50 miljoen doden (die allemaal nog leefden toen Japan het land netjes had overgedragen). Tel daar gerust nog 200 miljoen toekomstige doden bij op die momenteel longkanker aan het kweken zijn in de stad Beijing en omgeving, wat in het Nederlands "altijd (Bei) smog (Jing)" Betekent. Bestel je bij De Grote Muur in Eindhoven Peking Eend, dan krijg je dus gerookte eend. Een hapje met je ogen dicht, en je waant je op een druk kruispunt tijdens rush hour op een broeierige zomerdag in Beijing.

Too long, didn't read: alles aan Japan is origineel.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

:grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik had vorige week trouwens een klein factuurtje gestuurd naar China, o.a. voor zelftests, benzinegeld voor de booster in Eindhoven, dat soort werk.

Wat denk je dat ze met die rekening hebben gedaan?

Schaamteloos gekopieerd!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hijs fijn :cool:


Intussen meer ambities bij de GGD:
GGD wil eind januari 200.000 tests per dag kunnen afnemen

De GGD bekijkt manieren om eind januari 200.000 tests per dag te kunnen afnemen. Rond die tijd wordt een piek in het aantal omikronbesmettingen verwacht en zijn er mogelijk extra mensen nodig om tests af te nemen. De GGD schaalt de testcapaciteit elke dag op gezien de toegenomen vraag door de omikronvariant, die om zich heen grijpt.

Doordat er minder vraag naar vaccinatie is, nu met name de meeste senioren de boosterprik al hebben gehad, lukt dat de gezondheidsdienst allemaal nog wel. Er gaan medewerkers van het prikfront naar het testfront, waar dat mogelijk is. "We bewegen mee", aldus een woordvoerder.

Hoeveel tests er nu maximaal per dag kunnen worden afgenomen, is lastig te zeggen, omdat de afspraken voor verschillende tijdstippen worden gemaakt.
(bron: Coronablog NU.nl)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Covid-19