Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Voor de mensen die de afweging voor vaccinatie van kinderen nog aan het maken zijn.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Voor mijn gevoel is dat allemaal info van gisteren, met Omikron kunnen de afwegingen denk ik aardig verschuiven... minder positief effect op verspreiding, anderzijds meer risico op opname van kinderen door Omikron, anderzijds wellicht minder maatschappelijke (voor kinderen schadelijke) gevolgen doordat we minder snel tot lockdown zuillen overgaan enz.


Grappig altijd wel, die oproep 'onderzoek zelf' terwijl je alles voor mensen onderzocht hebt én erbij vermeldt hoe mensen dat zouden moeten interpreteren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 13:24 Voor de mensen die de afweging voor vaccinatie van kinderen nog aan het maken zijn.

Ah ja, de VZW Legal Hearts. Heb ik al meer onzin van voorbij zien komen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 13:00
T-cells from common colds can provide Covid protection

High levels of T-cells from common cold coronaviruses can provide protection against Covid, an Imperial College London study published on Monday has found, which could inform approaches for second-generation vaccines.

Reuters reported:

Immunity against Covid is a complex picture, and while there is evidence of waning antibody levels six months after vaccination, T-cells are also believed to play a vital role in providing protection. The study, which began in September 2020, looked at levels of cross-reactive T-cells generated by previous common colds in 52 household contacts of positive Covid cases shortly after exposure, to see if they went on to develop infection. It found that the 26 who did not develop infection had significantly higher levels of those T-cells than people who did get infected. Imperial did not say how long protection from the T-cells would last. “We found that high levels of pre-existing T-cells, created by the body when infected with other human coronaviruses like the common cold, can protect against Covid-19 infection,” study author Dr Rhia Kundu said. The authors of the study, published in Nature Communications, said that the internal proteins of the Sars-CoV-2 virus which are targeted by the T-cells could offer an alternative target for vaccine makers.
(bron: Guardian livestream)

Laatst nog een discussie met vrienden die veel in Azië zitten, daar is het al lang heel normaal om bijv. op je werk een mondkapje op te zetten als je een beetje verkouden bent. Valt wat voor te zeggen want het voorkomt zeker verspreiding, maar wat doet dat voorkomen van verkoudheden met je immuunsysteem? Wel verkouden worden kan je dus ook tegen covid beschermen.

Dit als onderdeel van de overweging: als de pandemie ooit achter ons ligt, wat zal dan nooit meer worden als vroeger.
Ik moest in Japan op kantoor ook altijd een mondkapje op bij verkoudheid. Voornamelijk om anderen niet aan te steken. Waarschijnlijk dat ik er daarom ook geen moeite mee heb om dat hier ook te doen.

Tegelijkertijd ben ik nog nooit zó ziek geweest van de griep als in Japan. Dat je gewoon drie dagen semi bewusteloos bent, alles zwart voor je ogen wordt, en in een paar dagen 5 kilo kwijt bent. Niet dat die twee dingen verband met elkaar hebben, maar ik vond t wel ironisch.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 13:54Tegelijkertijd ben ik nog nooit zó ziek geweest van de griep als in Japan. Dat je gewoon drie dagen semi bewusteloos bent, alles zwart voor je ogen wordt, en in een paar dagen 5 kilo kwijt bent. Niet dat die twee dingen verband met elkaar hebben, maar ik vond t wel ironisch.
Nou ja misschien dus wel, zelf zul je door die praktijken ook minder virussen binnengekregen hebben. Ik ben niet vaak ziek maar heb (zeker sinds de kleine) bijv. regelmatig dat ik voel dat ik 'er tegenaan hang', dikke kans dat dat in feite steeds virussen zijn die de boel aanwakkeren maar er niet doorheen kunnen breken, waarmee m'n immuniteit dus wel op peil blijft zodat infecties die wel doorbreken toch milder / sneller voorbij zullen zijn.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Als ze mondkapjes op kantoren ook fulltime gaan invoeren, gaan ze wel ervoor zorgen dat heel veel meer mensen (waaronder ondergetekende) opeens vrijwillig van thuis gaan werken.

Dus wat dat betreft zal het zeker en positief effect hebben op de verspreiding van het virus......
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 13:54
Ik moest in Japan op kantoor ook altijd een mondkapje op bij verkoudheid. Voornamelijk om anderen niet aan te steken. Waarschijnlijk dat ik er daarom ook geen moeite mee heb om dat hier ook te doen.

Tegelijkertijd ben ik nog nooit zó ziek geweest van de griep als in Japan. Dat je gewoon drie dagen semi bewusteloos bent, alles zwart voor je ogen wordt, en in een paar dagen 5 kilo kwijt bent. Niet dat die twee dingen verband met elkaar hebben, maar ik vond t wel ironisch.
Die zorg is hier ook. De griep wordt nu goed in toom gehouden, de huidige maatregelen zijn nog effectiever tegen griep dan corona. Alleen bouwen we daardoor nu blijkbaar geen weerstand op tegen griep en zal de volgende griepgolf harder toeslaan is de angst bij deskundigen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

https://www.ad.nl/buitenland/spanje-bes ... ~a3b908ac/
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Interessant plan..
Maar dat zal denk ik ieder land voor zich moeten gaan aanvliegen..
1 Europese werkwijze is een utopie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Elk geluid wat in de richting gaat van 'einde pandemie' is hier iig welkom ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Misschien toch maar een tijdje daar gaan vertoeven dan, appartementje in Andalusië is al geregeld.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ben benieuwd hoe het daar zal gaan, interessant idee in ieder geval. Hier nemen de ziekenhuisopnames inmiddels toe. Dat is net te vroeg om de politiek te verleiden tot flinke versoepelingen ben ik bang.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 14:00
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 13:54Tegelijkertijd ben ik nog nooit zó ziek geweest van de griep als in Japan. Dat je gewoon drie dagen semi bewusteloos bent, alles zwart voor je ogen wordt, en in een paar dagen 5 kilo kwijt bent. Niet dat die twee dingen verband met elkaar hebben, maar ik vond t wel ironisch.
Nou ja misschien dus wel, zelf zul je door die praktijken ook minder virussen binnengekregen hebben. Ik ben niet vaak ziek maar heb (zeker sinds de kleine) bijv. regelmatig dat ik voel dat ik 'er tegenaan hang', dikke kans dat dat in feite steeds virussen zijn die de boel aanwakkeren maar er niet doorheen kunnen breken, waarmee m'n immuniteit dus wel op peil blijft zodat infecties die wel doorbreken toch milder / sneller voorbij zullen zijn.
Ik denk in mijn specifieke geval dat het komt omdat ik nog nooit eerder een Aziatische/japanse type griep heb gehad. Die griep en kantoorervaring waren niet in hetzelfde jaar.

Zo zwellen muggenbulten in Japan bij mij ook op tot formaat golfbal, maar dat zal denk ik eerder aan die type muggen liggen dan aan weerstand. :tear:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

EN WEER STAAN WE HELEMAAL ONDERAAN! #HUGOOUT

oh... wacht... :mrgreen:

Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Best netjes. Heeft die lockdown toch nog een functie gehad.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Als je de cijfers vorige week al zag in andere landen kon je al zien dat Nederland gewoon een keer op tijd was. Dat wij als eerste zijn is een reden voor mensen om te zeggen: ja maar zij doen het niet. Hugo gaat weg met zijn beste keuze in de pandemie denk ik :grin:
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Dat denk ik ook. En als je dit ziet is Spanje misschien niet het aangewezen land om het als een griepje te gaan zien....
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:41 Als je de cijfers vorige week al zag in andere landen kon je al zien dat Nederland gewoon een keer op tijd was. Dat wij als eerste zijn is een reden voor mensen om te zeggen: ja maar zij doen het niet. Hugo gaat weg met zijn beste keuze in de pandemie denk ik :grin:
Hij moest gewoon ff warm draaien joh
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:41 Als je de cijfers vorige week al zag in andere landen kon je al zien dat Nederland gewoon een keer op tijd was. Dat wij als eerste zijn is een reden voor mensen om te zeggen: ja maar zij doen het niet. Hugo gaat weg met zijn beste keuze in de pandemie denk ik :grin:
EN NU MOET ALLES WEER OPEN *Hugo gooit alles open* WTF?! DE ZIEKENHUIZEN LOPEN VOL, ALLES MOET DICHT, G*DVER HUGO WAAROM HEB JE ALLES OPENGEGOOID *Hugo gooit alles dicht* DE ZIEKENHUIZEN LOPEN LEEG, WAAROM IS ALLES DICHT?! *Hugo gooit alles open* Eat, Sleep, Hugo, Repeat
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Haha herkenbaar. Al heb je het zo opgeschreven dat de kritiek nog terecht zou zijn ook. We hoeven niet van alles dicht naar alles open en weer terug ;)
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Sensation schreef: 10 jan 2022, 15:47
ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:41 Als je de cijfers vorige week al zag in andere landen kon je al zien dat Nederland gewoon een keer op tijd was. Dat wij als eerste zijn is een reden voor mensen om te zeggen: ja maar zij doen het niet. Hugo gaat weg met zijn beste keuze in de pandemie denk ik :grin:
EN NU MOET ALLES WEER OPEN *Hugo gooit alles open* WTF?! DE ZIEKENHUIZEN LOPEN VOL, ALLES MOET DICHT, G*DVER HUGO WAAROM HEB JE ALLES OPENGEGOOID *Hugo gooit alles dicht* DE ZIEKENHUIZEN LOPEN LEEG, WAAROM IS ALLES DICHT?! *Hugo gooit alles open* Eat, Sleep, Hugo, Repeat
#!/bin/bash
# Hugo is wrong script
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 15:14Ik denk in mijn specifieke geval dat het komt omdat ik nog nooit eerder een Aziatische/japanse type griep heb gehad.
Hmmm is die eigenlijk anders? Ik had begrepen dat onze griep jaarlijks uit Azië overkomt en dat voor de griepprik dan ook naar die varianten gekeken wordt :wonder:

Nooit gedacht dat ik in zo'n korte tijd zoveel over infectieziekten zou lezen... hopelijk snel na corona weer een nieuwe pandemie, dan heb ik er misschien nog wat aan :lol:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 16:00
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 15:14Ik denk in mijn specifieke geval dat het komt omdat ik nog nooit eerder een Aziatische/japanse type griep heb gehad.
Hmmm is die eigenlijk anders? Ik had begrepen dat onze griep jaarlijks uit Azië overkomt en dat voor de griepprik dan ook naar die varianten gekeken wordt :wonder:

Nooit gedacht dat ik in zo'n korte tijd zoveel over infectieziekten zou lezen... hopelijk snel na corona weer een nieuwe pandemie, dan heb ik er misschien nog wat aan :lol:
Nee ZMOZ, nee! Wordt tijd dat ik me weer moet verdiepen in line-ups van festivals, en de menu's bij de pop-up events.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 16:00
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 15:14Ik denk in mijn specifieke geval dat het komt omdat ik nog nooit eerder een Aziatische/japanse type griep heb gehad.
hopelijk snel na corona weer een nieuwe pandemie, dan heb ik er misschien nog wat aan :lol:
Ho ho ho, niet te happig he. Dan ga maar gewoon virologie studeren, maar laat ons met je pandemietjes maar voorlopig met rust. :corona:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 16:00
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 15:14Ik denk in mijn specifieke geval dat het komt omdat ik nog nooit eerder een Aziatische/japanse type griep heb gehad.
Hmmm is die eigenlijk anders? Ik had begrepen dat onze griep jaarlijks uit Azië overkomt en dat voor de griepprik dan ook naar die varianten gekeken wordt :wonder:

Nooit gedacht dat ik in zo'n korte tijd zoveel over infectieziekten zou lezen... hopelijk snel na corona weer een nieuwe pandemie, dan heb ik er misschien nog wat aan :lol:
Klopt ook, dat had ik destijds ook gelezen. Geen idee waarom ik er dan zo ziek van werd. Misschien omdat ie in de maanden dat het virus erover doet om hier te komen, afgezwakt is?

https://www.medpagetoday.com/infectious ... heflu/9142
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nou... dat scheelt qua besmettingen:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19