Eredivisie Algemeen

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Plaats reactie
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

GillesdelaCroquette schreef: 09 jan 2022, 20:24
mateja schreef: 31 dec 2021, 09:30 Ik ben heel benieuwd wat er gebeurt als er op 23 januari 10+ besmettingen in de hoofdstad zijn.
Dat dus. De KNVB doet nu alsof ze heel strikt gaan zijn en er gespeeld gaat worden als er een elftal op de been gebracht kan worden maar ik moet het nog zien als Ajax de spreekwoordelijke sigaar is.
Dan wordt er natuurlijk gewoon uitgesteld. regels zijn er om van afgeweken te worden (als Ajax er baat bij heeft)
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Heracles moet die gozer gewoon per direct ontslaan. Hij heeft gereden, was beschonken en rijdt een 4-jarig kindje dood. Hoezo laten ze hem weer meetrainen joh...
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 10 jan 2022, 15:06 Heracles moet die gozer gewoon per direct ontslaan. Hij heeft gereden, was beschonken en rijdt een 4-jarig kindje dood. Hoezo laten ze hem weer meetrainen joh...
Ja daar ben ik het mee eens. De rechter zal uiteindelijk een mogelijke straf bepalen en vanuit dat perspectief wil Heracles een oordeel vormen. Maar de feiten zijn hier wel echt zeer expliciet. De politie heeft inmiddels bevestigd dat hij met alcohol op achter het stuur zat. Ik denk dat het voor de betrokkenen beter zou zijn geweest wanneer hij tot de uitspraak niet zou spelen.

Heracles draait niet lekker en ze kunnen iemand met de kwaliteiten van Vloet wel gebruiken. Je zou haast denken..
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Standbeeld schreef: 10 jan 2022, 15:12
Johnnie Walker schreef: 10 jan 2022, 15:06 Heracles moet die gozer gewoon per direct ontslaan. Hij heeft gereden, was beschonken en rijdt een 4-jarig kindje dood. Hoezo laten ze hem weer meetrainen joh...
Ja daar ben ik het mee eens. De rechter zal uiteindelijk een mogelijke straf bepalen en vanuit dat perspectief wil Heracles een oordeel vormen. Maar de feiten zijn hier wel echt zeer expliciet. De politie heeft inmiddels bevestigd dat hij met alcohol op achter het stuur zat. Ik denk dat het voor de betrokkenen beter zou zijn geweest wanneer hij tot de uitspraak niet zou spelen.

Heracles draait niet lekker en ze kunnen iemand met de kwaliteiten van Vloet wel gebruiken. Je zou haast denken..
Ja het recht moet nog spreken, maar zijn eigen advocaat meldt dat hij inderdaad gereden heeft en inderdaad ook gedronken. Dan mag en moet je als werkgever toch gewoon al je conclusies trekken? Ik vind dit zo vreemd. Dat dochtertje is doodgereden, maar anderhalve maand later staat meneer alweer tonnen te harken op het trainingsveld.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 10 jan 2022, 15:23
Standbeeld schreef: 10 jan 2022, 15:12

Ja daar ben ik het mee eens. De rechter zal uiteindelijk een mogelijke straf bepalen en vanuit dat perspectief wil Heracles een oordeel vormen. Maar de feiten zijn hier wel echt zeer expliciet. De politie heeft inmiddels bevestigd dat hij met alcohol op achter het stuur zat. Ik denk dat het voor de betrokkenen beter zou zijn geweest wanneer hij tot de uitspraak niet zou spelen.

Heracles draait niet lekker en ze kunnen iemand met de kwaliteiten van Vloet wel gebruiken. Je zou haast denken..
Ja het recht moet nog spreken, maar zijn eigen advocaat meldt dat hij inderdaad gereden heeft en inderdaad ook gedronken. Dan mag en moet je als werkgever toch gewoon al je conclusies trekken? Ik vind dit zo vreemd. Dat dochtertje is doodgereden, maar anderhalve maand later staat meneer alweer tonnen te harken op het trainingsveld.
Ik kan me niet voorstellen dat gentleman Jan Smit het hier mee eens is.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 10 jan 2022, 15:06 Heracles moet die gozer gewoon per direct ontslaan.
Op basis waarvan?
Je bent in Nederland als werknemer ontzettend goed beschermd, ook als voetballer. Als Heracles hem zou ontslaan, dan moeten ze hem zo ongeveer volledig uitbetalen en een ontslagvergoeding erbij doen. Aangezien iets dat in privétijd gebeurt voor een werkgever niet van belang is volgens de wet.

Natuurlijk traint hij daarom weer mee, hij is voor Heracles niet alleen een dure speler maar ook een heel belangrijke.
Daarbij kan op basis van die moraliteit een ex-crimineel nooit meer ergens aan de slag, wat verre van wenselijk is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Vloet zegt dat hij er elke dag aan denkt. Zal best, maar dat staat tot in geen enkele verhouding tot wat die ouders moeten doorstaan. Zij zullen nooit meer echt gelukkig zijn en tot hun dood het verdriet voelen van het verlies van hun kind. De glans is van hun leven af door Rai Vloet die dacht met een glaasje op te kunnen rijden. En nu Rai? Juichen bij elk gemaakt doelpunt? Ok, doe dat dan in het buitenland uit het zicht van die ouders.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik snap de tendens hier wel ,maar ben het met [mention]Ren Höek[/mention] eens. En zelfs buiten dat, is Rai Vloet nu niet ineens een of ander verderfelijk persoon. Wel eentje die een catastrofale fout heeft gemaakt, maar dit gebeurt 100 en gaat 99 keer redelijk goed. Dat gezin heeft echt pech gehad, Vloet is het ook zelf schuld, maar heeft ook pech gehad. Als ik zie hoeveel mensen zitten te appen tijdens het rijden of hoeveel mensen ook wel eens met teveel drank op toch hebben gereden, dan is dat niet meer te tellen. Dat zijn niet allemaal slechte mensen en Rai Vloet dus ook niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die echt goed kan functioneren nu.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 10 jan 2022, 15:34Wel eentje die een catastrofale fout heeft gemaakt, maar dit gebeurt 100 en gaat 99 keer redelijk goed.
Je moet gewoon niet met alcohol op rijden, dat hoort buiten kijf te staan. Mocht het nog zovaak bij hem of bij jou goed gaan het hoort gewoon niet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Voor beide standpunten valt wel wat te zeggen, maar als publiek bekend figuur als Vloet heeft het net wat andere cansequenties dan voor jan met de pet. Vooral vanwege wat [mention]guus[/mention] hier zegt. Lekker juichen bij je goaltjes terwijl je een aantal levens compleet stuk hebt gemaakt.

Dat het een ongeluk was maakt het niet minder erg. Als je bewust met drank op achter het stuur gaat zitten ben je gewoon een lul, een enorme lul. Fijn dat het 99 van de 100 keer goed gaat, maar die ene keer dat het misgaat staat totaal niet in verhouding tot die andere 99 keer.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Thijs schreef: 10 jan 2022, 15:34 Ik snap de tendens hier wel ,maar ben het met @Ren Höek eens. En zelfs buiten dat, is Rai Vloet nu niet ineens een of ander verderfelijk persoon. Wel eentje die een catastrofale fout heeft gemaakt, maar dit gebeurt 100 en gaat 99 keer redelijk goed. Dat gezin heeft echt pech gehad, Vloet is het ook zelf schuld, maar heeft ook pech gehad. Als ik zie hoeveel mensen zitten te appen tijdens het rijden of hoeveel mensen ook wel eens met teveel drank op toch hebben gereden, dan is dat niet meer te tellen. Dat zijn niet allemaal slechte mensen en Rai Vloet dus ook niet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die echt goed kan functioneren nu.
Dat gezin heeft pech gehad? :angry:
Pech heb je door een ongeluk. Maar dit was geen ongeluk, dit was een beschonken chauffeur die het niet zo nauw neemt met de wet.
Besef jij überhaupt wel wat het is om een kind te verliezen? Je verliest een deel van jezelf hoor en dat draag je rest van je leven mee. Ik hoor ouders van overleden kinderen zeg “je staat er elke dag met dit verdriet op en gaat er elke dag mee naar bed de rest van je leven”.
Laatst gewijzigd door guus op 10 jan 2022, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Wat is de vervolgstap na ontslag? Mag hij nooit meer werken? Dit soort situaties zijn verschrikkelijk, er is dan ook nooit sprake van een voldoenende oplossing, het leed is al geleden. Ongeacht schuld. je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dit geldt voor dader, slachtoffers en nabestaanden.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Daar is niks pech aan. Rai Vloet had niet in beschonken toestand achter het stuur moeten kruipen. Hun kind is dood. Dat is geen pech.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 10 jan 2022, 15:41 Wat is de vervolgstap na ontslag? Mag hij nooit meer werken? Dit soort situaties zijn verschrikkelijk, er is dan ook nooit sprake van een voldoenende oplossing, het leed is al geleden. Ongeacht schuld. je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dit geldt voor dader, slachtoffers en nabestaanden.
Het probleem is dat Rai Vloet natuurlijk een publiek figuur is. Hiermee staat hij elke week in de media-aandacht. Een ''gewone'' burger heeft dat niet en zal daarmee ''makkelijker'' kunnen blijven werken.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:45
Trixm schreef: 10 jan 2022, 15:41 Wat is de vervolgstap na ontslag? Mag hij nooit meer werken? Dit soort situaties zijn verschrikkelijk, er is dan ook nooit sprake van een voldoenende oplossing, het leed is al geleden. Ongeacht schuld. je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dit geldt voor dader, slachtoffers en nabestaanden.
Het probleem is dat Rai Vloet natuurlijk een publiek figuur is. Hiermee staat hij elke week in de media-aandacht. Een ''gewone'' burger heeft dat niet en zal daarmee ''makkelijker'' kunnen blijven werken.
Kluivert
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ja, dat was ook een lul inderdaad.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Trixm schreef: 10 jan 2022, 15:41 Wat is de vervolgstap na ontslag? Mag hij nooit meer werken? Dit soort situaties zijn verschrikkelijk, er is dan ook nooit sprake van een voldoenende oplossing, het leed is al geleden. Ongeacht schuld. je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dit geldt voor dader, slachtoffers en nabestaanden.
Het enige wat RAI Vloet nu nog kan doen is de straf uitzitten/ nemen en als hij dan nog wil voetballen naar het buitenland gaan. Het kan niet zo zijn dat hij hier wekelijks op TV zijn doelpunten viert. Als hij een greintje medeleven heeft dan vertrekt hij naar het buitenland of stopt met voetballen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Niet echt een lekker voorbeeld voor de jeugd ook. Notabene een prof die alcohol drinkt en iemand dood rijdt. Wanneer schuldig dan is ontslag een logisch gevolg. Vervolgstap is dat hij wel ergens kan gaan werken, maar niet meer als profvoetballer/publiek figuur hier in Nederland. Misschien goed om naar het buitenland te gaan, ver weg, als je voetballer wil blijven.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

ComeOnPSV schreef: 10 jan 2022, 15:45
Trixm schreef: 10 jan 2022, 15:41 Wat is de vervolgstap na ontslag? Mag hij nooit meer werken? Dit soort situaties zijn verschrikkelijk, er is dan ook nooit sprake van een voldoenende oplossing, het leed is al geleden. Ongeacht schuld. je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, dit geldt voor dader, slachtoffers en nabestaanden.
Het probleem is dat Rai Vloet natuurlijk een publiek figuur is. Hiermee staat hij elke week in de media-aandacht. Een ''gewone'' burger heeft dat niet en zal daarmee ''makkelijker'' kunnen blijven werken.
Het probleem is dat je met geen maatregel het leed ongedaan maakt, we hebben een strafsysteem in onze maatschappij die daar in dit soort gevallen geen oplossing in biedt. Dat is het treurige in de situatie, er zijn alleen maar verliezers. Hopelijk komt er meer social awareness voor het gebruik van alcohol in het verkeer, want ik zie nog veels te veel mensen met een biertje of twee achter het stuur kruipen.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het is nu eenmaal gebeurd en het is spijtig, maar ik vind dit echt het allerdomste wat je kan doen: met alcohol op achter het stuur kruipen. En al helemaal als dikbetaalde profvoetballer die makkelijk een taxirit van hier naar Tokio kan betalen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Misschien wil Spartak Moskou hem wel hebben, daar zijn ze niet vies van een crimineeltje meer of minder...
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 10 jan 2022, 16:03 Misschien wil Spartak Moskou hem wel hebben, daar zijn ze niet vies van een crimineeltje meer of minder...
Of Ajax?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hij was wel echt goed bezig. Zag hem wel Til opvolgen aan het eind van het seizoen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee, want dan zien die ouders nog steeds iedere week de moordenaar van hun kind vol in beeld op tv. Hoe verder weg, hoe beter.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 10 jan 2022, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

Het is ook een beetje dubbel. Natuurlijk moet je wachten tot de rechter uitspraak doet, maar als zowel je eigen advocaat als de politie alle vermoedens bevestigen dan is het wellicht niet zo'n goed idee om zo'n in elkaar gekunsteld interview te houden en weer lekker te gaan beginnen met trainen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Grasmat schreef: 10 jan 2022, 16:05 Nee, want dan zien die ouders nog steeds iedere week de moordenaar van hun kind vol in beeld op tv. Hoe verder weg, hoe beter.
Misschien is het wel in overleg met nabestaanden geweest, weet jij veel? Van voorbedachte rade lijkt me sowieso geen sprake.
Saibari is underrated.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Eredivisie Algemeen