Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Maar niet op elke maatregel hoeft gehandhaafd te worden toch, mensen kunnen zich toch gewoon ook vanuit zichzelf aan maatregelen houden of je het er nu mee eens bent of niet. En lees het OMT advies maar eens door, het is een advies om zo'n masker te dragen op drukke plekken buiten waar je geen 1,5 meter afstand kan houden, al brengt het de R terug met 0.1 of met 0.05 dan is dat simpelweg al winst. De bezetting in de ziekenhuizen neemt toe in veel landen, IC bezetting in UK gaat mank door manier waarop UK dat registreert. Dus OMT neemt dit advies in het licht van mogelijke versoepelingen, nou als maskers daar aan bijdragen.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

@op weg naar nummer 25
Kan op een of andere manier niet je bericht citeren, dus maar even zo:

Ik ontken absoluut niet de voordelen van vaccinatie, echt niet. Ben voorstander van vaccinatie van ouderen en kwetsbaren, de mensen die een vergroot risico lopen op flinke klachten en gevolgen van Corona. In mijn betoog had ik het voornamelijk over de jongeren zonder onderliggend lijden.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

@Tovast lukt hier ook niet, zal de update van het forum zijn, vaccinatie wordt altijd gebruikt voor jonge mensen, ook bij al die andere die we hebben gehad hebben en aan onze kinderen geven. Hoe langer het rond gaat, hoe meer mutaties enzovoort enzovoort. Jonge mensen vaccineren helpt ook oudere mensen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 10:51 Wetenschappers spreken zelden als een groep. Volgens mij zoeken alle prominenten al sinds maart 2020 regelmatig de spotlights, dus wat dat betreft niets nieuws.
Als je in zo'n belangrijke groep zit dan straal je minimaal eenheid uit naar buiten. Natuurlijk mag daar discussie zijn: maar je verdedigt het uitgebrachte advies en als je dat niet kan hou je je stil. Maar je valt het advies zeker niet aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:03 @op weg naar nummer 25
Kan op een of andere manier niet je bericht citeren, dus maar even zo:

Ik ontken absoluut niet de voordelen van vaccinatie, echt niet. Ben voorstander van vaccinatie van ouderen en kwetsbaren, de mensen die een vergroot risico lopen op flinke klachten en gevolgen van Corona. In mijn betoog had ik het voornamelijk over de jongeren zonder onderliggend lijden.
Maar je snapt dat als het virus ongeremd kan blijven circuleren onder jongeren, dat de kans op mutatie dan groter is waardoor ouderen weer gevaar lopen?

Ik vind het een extreem egoïstisch standpunt wanneer mensen zeggen: Ik word er niet ziek van dus...
Ben zelf nooit ziek, voor ik gevaccineerd was ook al geregeld in contact geweest met besmette mensen, nooit wat gehad. Maar alsnog gevaccineerd omdat dit niet om mij draait maar om iedereen. Je moet hier met z'n alle uit komen, niet denken: Joe ik heb toch geen last want ik ben gezond.

En ja je kan afstand houden als je bij ouderen bent, maar de kans dat je in het bijzijn van die persoon alsnog virus achterlaat is zo ontiegelijk groot. Ik zou het me enorm aantrekken als bijvoorbeeld m'n opa in de risicogroep het zou krijgen omdat ik me niet had laten vaccineren puur omdat ik er zelf niet ziek van wordt.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

[mention]Maikel[/mention]

Ik zou het een egoïstisch standpunt vinden als ik lak zou hebben aan de overige regels mbt quarantaine, afstand houden en uitkijken bij kwetsbaren. Dit doe ik echter juist enorm. Ik vind het gedrag van iemand mbt het rekening houden met kwetsbaren veel essentiëler dan het wel of niet halen van een prikkie. Je kan met een prik immers ook je opa of oma besmetten en ik denk dat je je daar net zo schuldig voelt, ongeacht je vaccinatiestatus.

De circulatie van Corona onder jongeren is sowieso al enorm, zeker nu met Omikron. Dat houd je echt niet tegen door vaccinatie. Gommers heeft ook al gezegd: vaccinatie is niet de uitweg.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 11:06
Josef Dettelbacher schreef: 10 jan 2022, 10:51 Wetenschappers spreken zelden als een groep. Volgens mij zoeken alle prominenten al sinds maart 2020 regelmatig de spotlights, dus wat dat betreft niets nieuws.
Als je in zo'n belangrijke groep zit dan straal je minimaal eenheid uit naar buiten. Natuurlijk mag daar discussie zijn: maar je verdedigt het uitgebrachte advies en als je dat niet kan hou je je stil. Maar je valt het advies zeker niet aan.
Ik werk zelf in zo'n omgeving. Dat kun je helaas vergeten. Mijn ervaring is dat wetenschappers altijd spreken vanuit hun eigen overtuiging. Ik weet niet of ze dat doen omdat ze dat hun ethische verplichting vinden of omdat ze zich willen profileren, maar in een academische setting zijn er m.i. maar weinig die een gezamenlijk antwoord belangrijker vinden dan hun eigen bevinding als ze denken dat ze het juist hebben.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:18 @Maikel

Ik zou het een egoïstisch standpunt vinden als ik lak zou hebben aan de overige regels mbt quarantaine, afstand houden en uitkijken bij kwetsbaren. Dit doe ik echter juist enorm. Ik vind het gedrag van iemand mbt het rekening houden met kwetsbaren veel essentiëler dan het wel of niet halen van een prikkie. Je kan met een prik immers ook je opa of oma besmetten en ik denk dat je je daar net zo schuldig voelt, ongeacht je vaccinatiestatus.

De circulatie van Corona onder jongeren is sowieso al enorm, zeker nu met Omikron. Dat houd je echt niet tegen door vaccinatie. Gommers heeft ook al gezegd: vaccinatie is niet de uitweg.
Door ongevaccineerd op bezoek te gaan bij kwetsbaren kun je al niet echt stellen dat je enorm veel eraan doet. Omdat je juist het meest effectieve niet doet want 'ik word er niet ziek van'.
Overigens hou ik ondanks m'n vaccinatie nog afstand en test mezelf elke keer voor ik langsga. Toen ik ongevaccineerd was ging ik niet eens langs omdat het risico te groot is.


Maar, you do you. Ieder z'n ding.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Maikel schreef: 10 jan 2022, 11:25
Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:18 @Maikel

Ik zou het een egoïstisch standpunt vinden als ik lak zou hebben aan de overige regels mbt quarantaine, afstand houden en uitkijken bij kwetsbaren. Dit doe ik echter juist enorm. Ik vind het gedrag van iemand mbt het rekening houden met kwetsbaren veel essentiëler dan het wel of niet halen van een prikkie. Je kan met een prik immers ook je opa of oma besmetten en ik denk dat je je daar net zo schuldig voelt, ongeacht je vaccinatiestatus.

De circulatie van Corona onder jongeren is sowieso al enorm, zeker nu met Omikron. Dat houd je echt niet tegen door vaccinatie. Gommers heeft ook al gezegd: vaccinatie is niet de uitweg.
Door ongevaccineerd op bezoek te gaan bij kwetsbaren kun je al niet echt stellen dat je enorm veel eraan doet. Omdat je juist het meest effectieve niet doet want 'ik word er niet ziek van'.
Overigens hou ik ondanks m'n vaccinatie nog afstand en test mezelf elke keer voor ik langsga. Toen ik ongevaccineerd was ging ik niet eens langs omdat het risico te groot is.


Maar, you do you. Ieder z'n ding.
De keren dat ik bij mijn oma op bezoek ben geweest sinds Corona zijn ook op een hand te tellen. Daarnaast doe ik net als jij voor zo’n bezoek ook een zelftest. Ik doe voldoende aan bescherming van kwetsbaren door middel van mijn gedrag, ik denk meer dan de gemiddelde gevaccineerde.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:30 ik denk meer dan de gemiddelde gevaccineerde.
Deze opmerking is jammer. Want nu ga je polariseren en een groep wegzetten. En er een zij tegen wij discussie van maken.

Je weet helemaal niet hoe de gemiddelde gevaccineerde handelt.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 10 jan 2022, 10:56
Brael schreef: 10 jan 2022, 09:26De verspreiding van de omikronvariant moet op korte termijn worden vertraagd om de zorg voor iedereen toegankelijk te houden. Daarom heeft het kabinet besloten dat Nederland vanaf zondag 19 december tot en met in ieder geval vrijdag 14 januari 2022 in lockdown gaat.
Heb je gelijk in, maar dat had m.i. alles te maken met de zorgdruk die wij al hadden.
Het is natuurlijk een combinatie van. En de zorgdruk was al hoog, en we zagen een gigantische piek aankomen van Omikron-besmettingen, waar toen nog zeer onzeker was hoe de relatie besmettingen-ziekenhuisopnames zou liggen voor deze variant. Nu is de situatie een stuk positiever: enerzijds is de zorgdruk nu lager dan toen, anderzijds blijkt de relatie besmettingen-ziekenhuisopnames relatief gunstig voor Omikron. Daarnaast zijn we met zijn allen een stuk verder in de immuniteit jegens Omikron, enerzijds door meer doorgemaakte besmettingen en anderzijds door de boostercampagne.

Dat de huidige situatie dus nog steeds om dezelfde lockdown vraagt, is eigenlijk onmogelijk.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk verder dat dat onmogelijk is, maar goed.

(In reactie op hierboven dat je meer doet dan de "gemiddelde" gevaccineerde)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Maikel schreef: 10 jan 2022, 11:34
Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:30 ik denk meer dan de gemiddelde gevaccineerde.
Deze opmerking is jammer. Want nu ga je polariseren en een groep wegzetten. En er een zij tegen wij discussie van maken.

Je weet helemaal niet hoe de gemiddelde gevaccineerde handelt.
Zo bedoelde ik het niet. Als ik om me heen kijk bij vrienden/familie die gevaccineerd zijn en zie dat ze daarom denken dat ze een soort van “veilig” zijn en daar ook naar handelen en dit vervolgens met mezelf vergelijk waarbij ik juist oplet als ik een kwetsbare zie dan denk ik dat ik met mijn gedrag meer moeite doe dan wat ik om me heen zie. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen en dat is mijn punt ook niet. Misschien is dit juist omdat ik niet dat gevoel van schijnveiligheid ervaar die sommige gevaccineerden wel voelen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Een vaccin is geen 'schijnveiligheid'. Je bent gewoon vele malen veiliger. Dat hoeft niet uitgelegd te worden toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:30 ik denk meer dan de gemiddelde gevaccineerde.
Dus iemand die dat doet, gevaccineerd, die doet minder ? Ik blijf erbij, de voordelen van vaccineren wegen echt factor tig op tegen de eventuele nadelen (die al moeilijk te vinden zijn) ook bij jonge en gezonde mensen. En ja, vaccineren alleen is de oplossing niet, we moeten werken aan andere inrichting zorg en dergelijk en voorzichtig blijven met kwetsbaren, ik ben volledig geboosterd, doe om de dag een zelftest met het gehele gezien volgens een schema en als we naar opa en oma gaan sowieso.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 11:43 Een vaccin is geen 'schijnveiligheid'. Je bent gewoon vele malen veiliger. Dat hoeft niet uitgelegd te worden toch?
Dat snap ik, al valt dat “vele malen veiliger” met omikron wel mee als we puur kijken naar besmettelijkheid.

Mijn punt was gericht op het gedrag dat mensen vertonen waarbij de factor “gevaccineerd zijn” kan zorgen voor het idee dat je niet meer iemand kan besmetten en het gedrag daardoor verslapt. Dit heb ik vaker al gezien in mijn omgeving.

Hierbij wil ik trouwens de kanttekening maken dat de gemiddelde gevaccineerde veel en veel beter gedrag vertoond dan de gemiddelde ongevaccineerde, vooral de echte wappies die geloven in Soros, Gates en satanische praktijken. Die hebben werkelijk overal lak aan en dat veroordeel ik dan ook enorm.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:48 Mijn punt was gericht op het gedrag dat mensen vertonen waarbij de factor “gevaccineerd zijn” kan zorgen voor het idee dat je niet meer iemand kan besmetten en het gedrag daardoor verslapt. Dit heb ik vaker al gezien in mijn omgeving.
Dan heb je wat mij betreft een bijzondere omgeving als je nu nog mensen spreekt die denken dat ze niemand meer kunnen besmetten als je gevaccineerd bent. Ik ken ze bijvoorbeeld niet. Niemand.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Oké, maar [mention]Tovast[/mention],jouw omgeving staat niet gelijk voor het gemiddelde van gevaccineerden. Dat is jouw bubbel. Die kan voor ieder anders zijn.

Daarbij is gevaccineerd zijn wel degelijk vele malen veiliger, want de kans op in het ziekenhuis te belanden is vele malen kleiner.
Vermoeidend dat dat nog steeds niet duidelijk is voor velen.

[mention]ShovingNE2[/mention] ik ook niet, enkel minder kans om besmet te raken plus ziekteverloop dat veel beter is.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 11:51
Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:48 Mijn punt was gericht op het gedrag dat mensen vertonen waarbij de factor “gevaccineerd zijn” kan zorgen voor het idee dat je niet meer iemand kan besmetten en het gedrag daardoor verslapt. Dit heb ik vaker al gezien in mijn omgeving.
Dan heb je wat mij betreft een bijzondere omgeving als je nu nog mensen spreekt die denken dat ze niemand meer kunnen besmetten als je gevaccineerd bent. Ik ken ze bijvoorbeeld niet. Niemand.
Dan heb ik het slecht verwoord, excuus. Ik bedoel voornamelijk dat het gedrag van sommige mensen kan verslappen omdat ze gevaccineerd zijn. Dit geldt absoluut niet voor iedereen maar ik heb het om me heen voldoende geconstateerd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:48 al valt dat “vele malen veiliger” met omikron wel mee als we puur kijken naar besmettelijkheid.
Want, we zetten boosters voor jan lul? Dat is juist om beter beschermd te zijn tegen infecties, het is wederom geen 100% maar elke % dat je beter tegen infectie beschermd bent , helpt tegen verspreiden.
Dat Hugo de Jonge zei, ik ken 1000 redenen om wel te vaccineren en niet 1 om het niet te doen was vanuit communicatie oogpunt niet heel slim gedaan maar het is wel gewoon waar. Waarmee ik ook wil benadrukken dat jij geen wappie bent he :) Ik snap alleen niet zo goed waarom mensen proberen het belang van vaccineren te downplayen irt Omikron en in relatie met jonge mensen.

Neem Portugal als voorbeeld, bijna 100% gevaccineerd en met de huidige oplopende besmettingen 0,0 stijging in ziekenhuizen.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:56
ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 11:51

Dan heb je wat mij betreft een bijzondere omgeving als je nu nog mensen spreekt die denken dat ze niemand meer kunnen besmetten als je gevaccineerd bent. Ik ken ze bijvoorbeeld niet. Niemand.
Dan heb ik het slecht verwoord, excuus. Ik bedoel voornamelijk dat het gedrag van sommige mensen kan verslappen omdat ze gevaccineerd zijn. Dit geldt absoluut niet voor iedereen maar ik heb het om me heen voldoende geconstateerd.
Ja dat heb ik ook gezien hoor. In Belgie hoefden mondkapjes in een keer niet meer, dus de meesten hielden ook geen afstand meer (terwijl dat nog wel moest, maar een mondkapje is een visueel hulpmiddel om mensen alert te houden dat eea nog niet terug naar normaal is). Menselijk gedrag is reuze interessant, maar in deze situatie ook frustrerend omdat het niet bijdraagt aan de uitweg van dit gedoe.
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 10 jan 2022, 11:59
Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:48 al valt dat “vele malen veiliger” met omikron wel mee als we puur kijken naar besmettelijkheid.
Want, we zetten boosters voor jan lul? Dat is juist om beter beschermd te zijn tegen infecties, het is wederom geen 100% maar elke % dat je beter tegen infectie beschermd bent , helpt tegen verspreiden.
Dat Hugo de Jonge zei, ik ken 1000 redenen om wel te vaccineren en niet 1 om het niet te doen was vanuit communicatie oogpunt niet heel slim gedaan maar het is wel gewoon waar. Waarmee ik ook wil benadrukken dat jij geen wappie bent he :) Ik snap alleen niet zo goed waarom mensen proberen het belang van vaccineren te downplayen irt Omikron en in relatie met jonge mensen.

Neem Portugal als voorbeeld, bijna 100% gevaccineerd en met de huidige oplopende besmettingen 0,0 stijging in ziekenhuizen.
Laten we het inderdaad hopen dat het goed werkt! Ons hoofd van het RIVM wist het drie weken geleden in ieder geval nog niet zeker. Het zou flink schelen mocht het helpen dus ik hoop met je mee. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu natuurlijke bescherming hebben omdat ik besmet ben (bijna geweest, zit nog in isolatie), en ik denk dat door de vele besmettingen meerdere mensen dit zullen ontwikkelen.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Tovast schreef: 10 jan 2022, 11:56
ShovingNE2 schreef: 10 jan 2022, 11:51

Dan heb je wat mij betreft een bijzondere omgeving als je nu nog mensen spreekt die denken dat ze niemand meer kunnen besmetten als je gevaccineerd bent. Ik ken ze bijvoorbeeld niet. Niemand.
Dan heb ik het slecht verwoord, excuus. Ik bedoel voornamelijk dat het gedrag van sommige mensen kan verslappen omdat ze gevaccineerd zijn. Dit geldt absoluut niet voor iedereen maar ik heb het om me heen voldoende geconstateerd.
Ik ben het ook niet geheel eens met de keuze om niet te vaccineren, maar het is jouw keus.

Waar ik het absoluut met je eens ben is dat het gedrag van sommigen (ik durf bijna te zeggen, velen) echt wel verslappen in hun gedrag nadat ze gevaccineerd zijn. Ook omdat iedereen het wel aardig zat is. Kijk alleen al naar de kerstdiners. 4 man max op bezoek? Of nu: 2 man max. dagelijks op bezoek? Ik zie hele andere zaken om me heen. Niet alleen op dit vlak.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Tovast schreef: 10 jan 2022, 12:10
Op weg naar nr 25 schreef: 10 jan 2022, 11:59

Want, we zetten boosters voor jan lul? Dat is juist om beter beschermd te zijn tegen infecties, het is wederom geen 100% maar elke % dat je beter tegen infectie beschermd bent , helpt tegen verspreiden.
Dat Hugo de Jonge zei, ik ken 1000 redenen om wel te vaccineren en niet 1 om het niet te doen was vanuit communicatie oogpunt niet heel slim gedaan maar het is wel gewoon waar. Waarmee ik ook wil benadrukken dat jij geen wappie bent he :) Ik snap alleen niet zo goed waarom mensen proberen het belang van vaccineren te downplayen irt Omikron en in relatie met jonge mensen.

Neem Portugal als voorbeeld, bijna 100% gevaccineerd en met de huidige oplopende besmettingen 0,0 stijging in ziekenhuizen.
Laten we het inderdaad hopen dat het goed werkt! Ons hoofd van het RIVM wist het drie weken geleden in ieder geval nog niet zeker. Het zou flink schelen mocht het helpen dus ik hoop met je mee. Ik ben in ieder geval blij dat ik nu natuurlijke bescherming hebben omdat ik besmet ben (bijna geweest, zit nog in isolatie), en ik denk dat door de vele besmettingen meerdere mensen dit zullen ontwikkelen.
Beterschap ;) met vaccineren, boosteren en besmettingen loopt het virus vanzelf tegen een muur aan de komende weken, hoe hoog die piek in ziekenhuis gaat zijn daarmee zullen we ook snel weten.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

T-cells from common colds can provide Covid protection

High levels of T-cells from common cold coronaviruses can provide protection against Covid, an Imperial College London study published on Monday has found, which could inform approaches for second-generation vaccines.

Reuters reported:

Immunity against Covid is a complex picture, and while there is evidence of waning antibody levels six months after vaccination, T-cells are also believed to play a vital role in providing protection. The study, which began in September 2020, looked at levels of cross-reactive T-cells generated by previous common colds in 52 household contacts of positive Covid cases shortly after exposure, to see if they went on to develop infection. It found that the 26 who did not develop infection had significantly higher levels of those T-cells than people who did get infected. Imperial did not say how long protection from the T-cells would last. “We found that high levels of pre-existing T-cells, created by the body when infected with other human coronaviruses like the common cold, can protect against Covid-19 infection,” study author Dr Rhia Kundu said. The authors of the study, published in Nature Communications, said that the internal proteins of the Sars-CoV-2 virus which are targeted by the T-cells could offer an alternative target for vaccine makers.
(bron: Guardian livestream)

Laatst nog een discussie met vrienden die veel in Azië zitten, daar is het al lang heel normaal om bijv. op je werk een mondkapje op te zetten als je een beetje verkouden bent. Valt wat voor te zeggen want het voorkomt zeker verspreiding, maar wat doet dat voorkomen van verkoudheden met je immuunsysteem? Wel verkouden worden kan je dus ook tegen covid beschermen.

Dit als onderdeel van de overweging: als de pandemie ooit achter ons ligt, wat zal dan nooit meer worden als vroeger.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor de mensen die de afweging voor vaccinatie van kinderen nog aan het maken zijn.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19