Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

枕低被暖身安稳,日照房门帐未开。还有少年春气味,时时暂到梦中来。
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Brael schreef: 06 jan 2022, 14:08
mateja schreef: 06 jan 2022, 13:53

Behalve in de UK en het stijgt in de landen om ons heen. Frankrijk paar dagen geleden 330k. Dus dat klopt niet helemaal. En hebben wij meer weerstand tegen de omicron variant? Waarop is dat gebaseerd?
Wij hebben meer weerstand tegen de Omikron variant dan Australiërs omdat die variant hier (hoogstwaarschijnlijk) al langer rondwaart dan in Australië. Daarnaast zijn we verder in het boosteren.
Beide WK 47 eerste besmettingen.
Australië ongeveer op 45%, Nederland > 40% qua boosters

Dus ook wat je hierboven zegt klopt niet.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Brael schreef: 06 jan 2022, 13:50 Nee natuurlijk krijgen we geen 200k besmettingen per dag hier. Ten eerste is dat getal een beetje uit de lucht gegrepen in Australië, ten tweede heeft Australië nog nauwelijks kennis gemaakt met (en dus nauwelijks weerstand opgebouwd tegen) de Omikron variant. Die zal dus nu snel om zich heen kunnen slaan in Australië, maar die golf zal ook snel weer omlaag gaan.

Landen om ons heen zijn beter vergelijkbaar, en nergens in de landen om ons heen zie je dit soort besmettingscijfers, ondanks dat ze nergens in lockdown zijn.
De enige denkbare reden waarom 200k hier niet mogelijk zou zijn, is dat zoveel mensen zich niet zullen laten testen, er ook geen testcapaciteit is voor 200k.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

PCGC schreef: 06 jan 2022, 14:46
Brael schreef: 06 jan 2022, 13:50 Nee natuurlijk krijgen we geen 200k besmettingen per dag hier. Ten eerste is dat getal een beetje uit de lucht gegrepen in Australië, ten tweede heeft Australië nog nauwelijks kennis gemaakt met (en dus nauwelijks weerstand opgebouwd tegen) de Omikron variant. Die zal dus nu snel om zich heen kunnen slaan in Australië, maar die golf zal ook snel weer omlaag gaan.

Landen om ons heen zijn beter vergelijkbaar, en nergens in de landen om ons heen zie je dit soort besmettingscijfers, ondanks dat ze nergens in lockdown zijn.
Hehehe blijft toch altijd schitterend zo’n forum. Burger VS Epidemioloog. En burger zonder te lachen denken dat ie het beter weet 😂

Love it!
Welke epidimioloog zegt dan dat in Nederland 200K gevallen per dag realistisch is?
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Dat zeg ik ook niet. Ik ageer vooral tegen deze: “Ten eerste is dat getal een beetje uit de lucht gegrepen in Australië”

Dat is het juist niet 😉
#FreeGeneratie4
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

PCGC schreef: 06 jan 2022, 15:06 Dat zeg ik ook niet. Ik ageer vooral tegen deze: “Ten eerste is dat getal een beetje uit de lucht gegrepen in Australië”

Dat is het juist niet 😉
Dus dat ik het een beetje uit de lucht gegrepen vind, betekent dat ik het beter weet? Dat is een beetje kort door de bocht.

Het is gewoon een enorme gok, dat getal, wat je ook al kunt afleiden aan de enorme bandbreedte van 50K besmettingen waarmee deze man zich "indekt". Niks mis met zo'n gok als je verder geen data hebt om mee te werken, maar heel bruikbaar is zo'n getal dan ook verder niet. Het enige dat je ermee bereikt is dat zo'n getal opgepakt wordt door de media en zo langzaamaan een eigen leven gaat leiden.

Het gaat zelfs zo ver, dat we het meest negatieve scenario van het ballpark estimate van deze man in Australië gaan kopiëren en als realistisch scenario op Nederland gaan plakken, met als voornaamste argument "als het in Australië kan, kan het hier ook". Dat is wat mij betreft niks meer en niks minder dan paniekzaaierij zonder onderbouwing.
Laatst gewijzigd door Brael op 06 jan 2022, 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

De NOS stelt dat het aantal ziekenhuispatiënten "licht is gedaald", bijna 100 personen minder op een totaal van 1500 is 6% afname. Het gemiddelde aantal opnames blijft dalen, hopelijk is het tipping point daarmee weer iets verder in de toekomst en gaan we halverwege januari toch wat voorzichtig kunnen versoepelen.

Dit is wel echt heftig: https://www.ons.gov.uk/peoplepopulation ... anuary2022
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ivm Zahavi denk ik. Maar die is getest en negatief bevonden. Want hij trainde mee.

Aantal opnames steeds lager. Ziekenhuis stroomt leeg. En zelfs -30 op de IC.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gekeken naar half december: 12k besmettingen. 7 daags gemiddelde opnames 260. En opname IC 7 daags gemiddelde rond de 40.

Dat is nu 109 opgenomen in ziekenhuis en 12 op de IC.

Ongeveer 3 weken geleden toen Omikron kwam en men uitging van een horrorscenario (wat ik toen en nu nog steeds terecht vond) lagen er 2150 in het ziekenhuis en 630 op de IC.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 06 jan 2022, 15:17 Ivm Zahavi denk ik. Maar die is getest en negatief bevonden. Want hij trainde mee.

Aantal opnames steeds lager. Ziekenhuis stroomt leeg. En zelfs -30 op de IC.

Ziet er goed uit! Wel een storing...
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

mateja schreef: 06 jan 2022, 15:27
ShovingNE2 schreef: 06 jan 2022, 15:17 Ivm Zahavi denk ik. Maar die is getest en negatief bevonden. Want hij trainde mee.

Aantal opnames steeds lager. Ziekenhuis stroomt leeg. En zelfs -30 op de IC.

Ziet er goed uit! Wel een storing...
Wat houdt zo'n storing eigenlijk in? Komt verrekte vaak voor. Is dat een server die eruit ligt of aan wat voor iets moet ik denken?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Of een internetstoring bij meneer Van Zelst thuis?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 06 jan 2022, 15:28
mateja schreef: 06 jan 2022, 15:27

Ziet er goed uit! Wel een storing...
Wat houdt zo'n storing eigenlijk in? Komt verrekte vaak voor. Is dat een server die eruit ligt of aan wat voor iets moet ik denken?
Volgens mij wel inderdaad. Storing bij een aantal testlocaties ofzo, waardoor de besmettingcijfers van die dag later binnen komen.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Johnnie Walker schreef: 06 jan 2022, 15:28
mateja schreef: 06 jan 2022, 15:27

Ziet er goed uit! Wel een storing...
Wat houdt zo'n storing eigenlijk in? Komt verrekte vaak voor. Is dat een server die eruit ligt of aan wat voor iets moet ik denken?
Ja, storing in de registratiesystemen van RIVM vanuit de verschillende regio's van GGD.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 06 jan 2022, 15:17 Ivm Zahavi denk ik. Maar die is getest en negatief bevonden. Want hij trainde mee.

Aantal opnames steeds lager. Ziekenhuis stroomt leeg. En zelfs -30 op de IC.

Holy Shit, dat zijn de betere berichten.

Even een positieve noot ten opzichte van alle angstverhalen over een miljoen/miljard besmettingen per dag: als de bezetting op deze manier blijft afnemen, hebben we over een kleine 3 weken geen Corona patiënten in het ziekenhuis :pul:
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Heel benieuwd naar het aantal positieve testen in UK vandaag, gisteren stuk lage dan de dag daarvoor, ik hoop voor hen het begin van de neergang.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Vandaag dagje Aken geweest. Boh gewoon het gevoel van 'leven' terug. Daar is wel overal 2g, zonder qr en paspoort kom je er nergens in. Zo had NL het ook aan kunnen pakken, zorgt er iig voor dat mensen minder in isolement komen en meer tolereren van de overheid ook.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 06 jan 2022, 16:12 Vandaag dagje Aken geweest. Boh gewoon het gevoel van 'leven' terug. Daar is wel overal 2g, zonder qr en paspoort kom je er nergens in. Zo had NL het ook aan kunnen pakken, zorgt er iig voor dat mensen minder in isolement komen en meer tolereren van de overheid ook.
Probleem blijft hier dat de gemiddelde Nederlansche Mensch niet zo volgzaam is als bijvoorbeeld een Duitser.
We gaan liever dwars liggen dan dat we doen wat een ander - lees; de overheid - van ons vraagt/verlangt.

Fluitsma en Van Tijn verwoorden het al in 1996; "Het land wars van betutteling / Geen uniform is heilig" en "Het land vol groepen van protest / Geen chef die echt de baas is"
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 06 jan 2022, 15:36
Johnnie Walker schreef: 06 jan 2022, 15:28

Wat houdt zo'n storing eigenlijk in? Komt verrekte vaak voor. Is dat een server die eruit ligt of aan wat voor iets moet ik denken?
Ja, storing in de registratiesystemen van RIVM vanuit de verschillende regio's van GGD.
Ach vanaf nu maakt dat niet zoveel meer uit, we zitten toch alweer aan het plafond...

Volgende week de scholen open maar het effect zullen we niet kunnen meten - ja weken later kunnen we het proberen terug te redeneren door te kijken naar de ziekenhuiscijfers. Ook wat betreft de discussie over de vraag of 200K besmettingen pd hier mogelijk is: we zullen het hoe dan ook nooit weten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 06 jan 2022, 16:51
Op weg naar nr 25 schreef: 06 jan 2022, 15:36

Ja, storing in de registratiesystemen van RIVM vanuit de verschillende regio's van GGD.
Ach vanaf nu maakt dat niet zoveel meer uit, we zitten toch alweer aan het plafond...

Volgende week de scholen open maar het effect zullen we niet kunnen meten - ja weken later kunnen we het proberen terug te redeneren door te kijken naar de ziekenhuiscijfers. Ook wat betreft de discussie over de vraag of 200K besmettingen pd hier mogelijk is: we zullen het hoe dan ook nooit weten.
Geen idee wat de huidige capaciteit is qua testen, nu met de boosters zal die iets beperkter zijn is mijn vermoeden dus echt goed meten kunnen we het niet inderdaad.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DadOfThree schreef: 06 jan 2022, 16:24 Probleem blijft hier dat de gemiddelde Nederlansche Mensch niet zo volgzaam is als bijvoorbeeld een Duitser.
We gaan liever dwars liggen dan dat we doen wat een ander - lees; de overheid - van ons vraagt/verlangt.
Daar was laatst een item over bij RTLZ of zo. Dit blijkt helemaal niet zo zijn, maar pure beeldvorming omdat de dwarsliggers heel hard schreeuwen en de mensen die erin meegaan niet. Dat werd ook nog onderbouwd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Aboutaleb: luide minderheden hoeven echt niet zoveel aandacht te krijgen als we ze doorgaans geven.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 06 jan 2022, 16:12 Vandaag dagje Aken geweest. Boh gewoon het gevoel van 'leven' terug. Daar is wel overal 2g, zonder qr en paspoort kom je er nergens in. Zo had NL het ook aan kunnen pakken, zorgt er iig voor dat mensen minder in isolement komen en meer tolereren van de overheid ook.
Ik was laatst naar de bioscoop in Duitsland, die zenden daar opeens originele versies van films uit. Hele zaal vol Nederlanders haha.
Maar dat 2G werkt daar perfect hoor, strenge controle op paspoort ook daar. Niemand die zeurt of moeilijk erover doet bij de ingang.
Ideaal.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 06 jan 2022, 17:02
DadOfThree schreef: 06 jan 2022, 16:24 Probleem blijft hier dat de gemiddelde Nederlansche Mensch niet zo volgzaam is als bijvoorbeeld een Duitser.
We gaan liever dwars liggen dan dat we doen wat een ander - lees; de overheid - van ons vraagt/verlangt.
Daar was laatst een item over bij RTLZ of zo. Dit blijkt helemaal niet zo zijn, maar pure beeldvorming omdat de dwarsliggers heel hard schreeuwen en de mensen die erin meegaan niet. Dat werd ook nog onderbouwd.
Ik geloof je meteen.
Wat je inderdaad aangeeft, je hoort de dwarsliggers meer, juist omdat ze dwarsliggers willen zijn. Daardoor krijgt een relatief kleine minderheid veel meer stem dan dat er procentueel gezien zou moeten zijn.
Zoals je ziet, word ik er zelf ook door beinvloed en vertekend het mijn mensbeeld schijnbaar
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nou ja ik weet niet wat ze zeiden bij RTLZ maar het ligt er natuurlijk maar net aan waar je je mee vergelijkt... de laatste jaren is het heel bon ton geworden om Nederland te vergelijken met de gemiddelde buitenwereld zodat het allemaal nog heel aardig lijkt - om die reden zouden we dan bijv. de stelselmatige afbraak van overheidsdiensten en sociale vangnetten moeten slikken zonder morren. Een handig politiek trucje.

Europa omvat ook landen waar de democratie nog maar heel pril, en het vertrouwen in de overheid navenant klein is. In deze landen zal de bereidheid om naar de pijpen van die overheid te dansen ook heel laag zijn. Maar dat is dus niet het soort landen waar wij ons mee zouden moeten willen vergelijken... persoonlijk zou ik graag wat ambitieuzer in het leven staan en dus vooral kijken naar landen die de zaken beter geregeld hebben dan wij.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

ziege maar ook zagge schreef: 06 jan 2022, 17:05 Wat dat betreft sluit ik me aan bij Aboutaleb: luide minderheden hoeven echt niet zoveel aandacht te krijgen als we ze doorgaans geven.
Precies..
Veel minder aandacht voor Wappies, KOZP, BLM enz. enz..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell

Covid-19