Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik snap jullie punt heel goed, beste mede forummers. Uiteraard is discussiëren omwille van de discussie hier de hoofdmoot. Maar in deze context zit het toch echt anders.

De discussie ging erover hoe urgent het nu was dat experts de gewijzigde cijfers gingen bekijken. Je kunt zeggen "heel urgent, want elke dag meer of minder lockdown is enorm belangrijk", of je kunt zeggen "ik vind het niet urgent, want een paar dagen meer of minder lockdown maakt weinig verschil". Hoewel ik het met het tweede niet eens ben, zou ik het allebei valide argumenten vinden.

Maar als je zegt "ik vind het niet urgent dat experts er naar kijken, want ik weet (zonder dat ik daar de kennis voor bezit) eigenlijk al wel wat experts gaan concluderen" dan neem ik dat inderdaad niet serieus als argumentatie.

Jullie mogen dat allemaal wel serieus nemen hoor, het is ten slotte een vrij land. Maar laat mij dan ook vrij om argumenten niet serieus te nemen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/binnenland/6176649/st ... ijven.html

Verrassend! :gaap:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

64000 besmettingen in laatste 24 uur, 7000 in QLD. Paniek begint hier toch aardig toe te slaan. Niet zozeer nog vanwege de ziekenhuisopnames maar meer vanwege het testbeleid dat totaal is ingestort. Wat eerst tot de top van de wereld gerekend mocht worden, met een contract tracing waar je U tegen zegt. Daar is nu helemaal niks meer van over.

Testcentra worden, zoals eerder gezegd, totaal overlopen of kunnen niet open. Mensen staan nu vanaf 03.00uur in de rij en worden pas 8-10 uur later geholpen. Of de test centra hebben zelf geen personeel (want ziek) en kunnen dus helemaal niet open.
Al met al kunnen er maar 30-35k mensen per dag getest worden in de staat, terwijl voor het 4-5 dubbele geen plek is.
Ongeveer 1 op de 4 PCR tests zijn positief, dus reken maar uit hoeveel besmettingen er momenteel zijn die niet opgenomen zijn in de officiële cijfers.
De RAT (Rapid Antigen Tests) zijn overigens nergens te krijgen. Dus zelf testen gaat ook niet.

Heb je geluk en kan je een test doen, dan is de minimale wachttijd 5-6 dagen voordat je je uitslag krijgt. Tot die tijd geen werk en thuis isolatie.

Dit is nu het officiële standpunt van de staat, en nee dit heb ik niet van theneedle.com.au (De Speld):
“ If you are sick with symptoms and not easily able to get yourself tested, please stay at home.”

Wat een overheid, eerst met de vaccins niet op zitten letten, nu hier weer zo zitten slapen….dit zag je overal aankomen. Notabene in je eigen buurstaten eerst.
Heb alle stappen kunnen volgen van deze overheid, ben het vanaf het begin overal mee eens geweest. Dit is onverklaarbaar en gewoon laakbaar gedrag.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hier is m.i. ook weinig gedaan om zich op de de testbehoefte van Omikron voor te bereiden. Anderzijds kun je je afvragen of dat op de piek überhaupt te doen gaat zijn... Deze variant verspreidt zich sowieso zóveel sneller en het ziekteverloop is zo anders dat de hele aanpak anders zal moeten - contact tracing etc wordt vrijwel zinloos, quarantaine- en testperiodes moeten wellicht aangepast aan bijv. de kortere incubatietijd... zelfs de behandeling van patiënten moet anders, dat schijnt op dit moment de uitdaging te zijn in ziekenhuizen: zij krijgen mensen binnen zonder te weten of het om delta of omikron gaat.

Zoals [mention]GillesdelaCroquette[/mention] al zei: iedereen zal dit gewoon krijgen, er is geen ontkomen aan. We kunnen alleen proberen e.e.a. enigszins af te remmen omdat we niet zeker weten wat voor piek we anders in de zorg kunnen verwachten.


Ik denk trouwens dat alle vaccinatie overwegingen opnieuw berekend zullen moeten worden o.b.v. het nieuwe ziektebeeld, zodra dat nog iets duidelijker is... tenminste, als Delta ook echt verdwijnt (?).
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Wholy moly

Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Happy Holidays! Lekker op skivakantie geweest en geshopt in België.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Lekker met z'n allen de regels negeren.. Hopelijk vertaald zich dit niet in eenzelfde stijging in zkh/ic opnames
La vida és massa curta per no fer broma
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Met 25k per dag heb je in 1 jaar half Nederland besmet. En we hebben nog steeds niet voldoende testcapaciteit toch? Dus de werkelijke besmettingen liggen misschien nog hoger. Met een R boven de 1 gaan de besmettingen echt enorme hoge getallen opleveren de komende weken. Er zou nu toch binnen maximaal 2 weken een redelijk betrouwbare inschatting moeten kunnen komen van die ziekenhuisfactor bij Omicron. Aangezien het met de besmettelijkheid zo toeneemt dat het overal in Europa wel de dominante variant is nu.
Bubba Gump
International
3
Berichten: 989
Lid geworden op: 4 nov 2020

trouwepsvfan schreef: 05 jan 2022, 15:27 Happy Holidays! Lekker op skivakantie geweest en geshopt in België.
Was inderdaad heerlijk in België. Zaterdag weer!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nee dan China. Deze cijfers kunnen toch gewoon niet kloppen? Hoe streng je ook bent, op zo veel personen, dicht op elkaar, slechtere hygiëne. Moet wel propaganda zijn.

https://www.ed.nl/buitenland/china-elf- ... ~a9fd5057/
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ik denk dat ze alsnog de scholen dicht gaan houden volgende week, of de paniek moet inmiddels plaatsgemaakt hebben voor enig vertrouwen dat het gaat meevallen want dat gaat uiteraard zorgen voor getallen die richting 6 cijfers gaan dat kan niet anders.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 05 jan 2022, 15:52 Nee dan China. Deze cijfers kunnen toch gewoon niet kloppen? Hoe streng je ook bent, op zo veel personen, dicht op elkaar, slechtere hygiëne. Moet wel propaganda zijn.

https://www.ed.nl/buitenland/china-elf- ... ~a9fd5057/
Er lopen daar weet ik veel hoeveel mensen in witte pakken over de straten die werkelijk alles lopen te ontsmetten..
Was gister - meen ik - op het nieuws, zelfs als die witte-pakken-mannen zelfs ergens gaan zitten, gaat er meteen een spray overheen
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 05 jan 2022, 15:52 Nee dan China. Deze cijfers kunnen toch gewoon niet kloppen? Hoe streng je ook bent, op zo veel personen, dicht op elkaar, slechtere hygiëne. Moet wel propaganda zijn.

https://www.ed.nl/buitenland/china-elf- ... ~a9fd5057/
China heeft de hele boel voorgelogen en bedrogen met dit soort berichten. Daarom liep het in maart 2020 gruwelijk uit de klauwen. Ze verdienen echt voor deze ellende zware sancties, maar gek genoeg belonen wij ze met geweldige handelsverdragen en kopen ze half Afrika op. Ja: Covid-19 is uitstekend geweest voor China.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Tijn schreef: 05 jan 2022, 15:45 Met 25k per dag heb je in 1 jaar half Nederland besmet. En we hebben nog steeds niet voldoende testcapaciteit toch? Dus de werkelijke besmettingen liggen misschien nog hoger. Met een R boven de 1 gaan de besmettingen echt enorme hoge getallen opleveren de komende weken. Er zou nu toch binnen maximaal 2 weken een redelijk betrouwbare inschatting moeten kunnen komen van die ziekenhuisfactor bij Omicron. Aangezien het met de besmettelijkheid zo toeneemt dat het overal in Europa wel de dominante variant is nu.
Mee eens, ik verwacht over een week veel meer duidelijkheid. Met name de Britse situatie blijft spannend, zie hoe steil het lijntje van ziekenhuisopnamen daar omhoog schiet... irritant genoeg updaten ze die data daar slechts 1x per week oid, ik kan iig nergens de getallen van de laatste 5 dagen vinden:



In Engeland is vorige week 1 op de 15 mensen besmet geweest dus dan ben je snel klaar met het hele land... en de snelheid van verspreiding neemt natuurlijk alleen maar toe, dat zal hier ook gebeuren.



Intussen zonet een Moderna shotje opgehaald.. lekker in de mix dus, eerste prik was PB :cool:

Nog steeds niet magnetisch btw :lol:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Meer over de UK, met name interessant is de situatie in London: daar lijkt de boel alweer over z'n piek - zowel qua besmettingen als qua ziekenhuisopnames:

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... ling-wrong

Ook in dit artikel de bevestiging dat enige zekerheid in modelleren op dit moment haast onmogelijk is.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

We are not out of the woods yet, Engels is bij tijd en wijlen een schitterende taal. :)
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Op weg naar nr 25 schreef: 05 jan 2022, 15:54 Ik denk dat ze alsnog de scholen dicht gaan houden volgende week, of de paniek moet inmiddels plaatsgemaakt hebben voor enig vertrouwen dat het gaat meevallen want dat gaat uiteraard zorgen voor getallen die richting 6 cijfers gaan dat kan niet anders.
Dat zou niet eens zo erg zijn als er honderdduizenden besmettingen per dag plaatsvinden..
Mits uiteraard de ziekenhuis en IC opnamen op dit niveau blijven..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 05 jan 2022, 11:42 64000 besmettingen in laatste 24 uur, 7000 in QLD. Paniek begint hier toch aardig toe te slaan. Niet zozeer nog vanwege de ziekenhuisopnames maar meer vanwege het testbeleid dat totaal is ingestort. Wat eerst tot de top van de wereld gerekend mocht worden, met een contract tracing waar je U tegen zegt. Daar is nu helemaal niks meer van over.

Volgens mij is daar met de snelheid van omicron ook niet tegenop te werken. Ik denk dat de beweringen over het uiteindelijk niet kunnen ontwijken van omicron ook waarheid zullen worden. Tenzij jullie het vliegverkeer weer helemaal plat gooien, en een nationale lockdown Chinese stijl van minimaal 3 weken doen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Nee, ik geloof niet dat ze nu nog een lockdown gaan doen. Hoogstens kleine aanpassingen om het zoveel mogelijk te remmen, maar het is nu echt ‘ride the wave’, net als in de VK.

Uiteraard, Omnicron verrast iedereen, het gaat zo snel allemaal. Maar juist in de periode van 2-3 maanden dat wij hier 0 besmettingen hadden, of wellicht 1-2 per week, daar hadden ze moeten doorpakken. De test centra liepen al op hun tandvlees de vorige keer, en toen viel het eigenlijk allemaal nog reuze mee (heb een keer 3 in de rij moeten staan om te testen, en dat was toen tijdens de piek van Delta). Op zulke momenten moet je opschalen, verbeteringen aanbrengen en je voorbereiden op het ergste. Dat hebben ze (net als met de vaccins eerder) niet gedaan.
“We wachten wel tot de stront de knikker raakt”, dat lijkt wel het motto.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Je zult zien dat mensen hier nu gaan roepen dat de lockdown net zogoed opgeheven kan worden 'want kijk maar, het helpt niet'
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 05 jan 2022, 17:52 Je zult zien dat mensen hier nu gaan roepen dat de lockdown net zogoed opgeheven kan worden 'want kijk maar, het helpt niet'
Mooi hoe je alvast de discussie op gang brengt. Heb je eigenlijk wel reacties op je posts nodig?

Hoe dan ook, ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat dit te maken heeft met Wintersport; winkelbezoekjes en kerstmarkten over de grens; alles uit de laatste dag voor de maatregelen halen; en natuurlijk het netjes houden aan voorschriften met Kerst en Oud&Nieuw. Wat mij betreft mag je na contactonderzoek alsnog boetes opleggen aan de mensen, die zo even Corona hebben opgehaald en vervolgens met hn omgeving gedeeld.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 05 jan 2022, 17:52 Je zult zien dat mensen hier nu gaan roepen dat de lockdown net zogoed opgeheven kan worden 'want kijk maar, het helpt niet'
Dat zou onzinnig zijn want je hebt geen idee hoe de besmettingen zijn als je geen lockdown hebt, maar goed: dat snapt bijna iedereen.

Of het te rechtvaardigen is dat je hem verlengd terwijl de ziekenhuizen leegstromen, de ziekenhuis opnames aanmerkelijk minder zijn en IC al helemaal veel minder. Wat mij betreft absoluut. Het OMT kijkt alleen naar de zorg. Maar het aantal bedrijven wat enorme klappen krijgt of naar de kloten gaat is enorm. De economische schade is gigantisch.

Is niet meer te rechtvaardigen om nog eens tot eind januari door te gaan met opgehokt zitten. We hebben het over de kinderen aangaande de scholen (terecht), maar bedenk je even waar je deze generaties mee opzadelt. Dat is gigantisch. Gelukkig is de rampencoalitie alweer 1 zetel kwijt. Nog maar 76 zetels over dankzij Mona Keizer. Gaan de 3 jaar niet uitzitten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Je snapt er duidelijk niks van [mention]Thijs[/mention]: iets als eerste roepen werkt volgens het SM propagandahandboek nl. argument-neutraliserend, daar is dus heel goed over nagedacht :mrgreen:

Helaas bewijst de reactie van [mention]ShovingNE2[/mention] desalniettemin dat deze aanpak niet zaligmakend is :fever:

Thijs schreef: 05 jan 2022, 18:00Hoe dan ook, ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat dit te maken heeft met Wintersport; winkelbezoekjes en kerstmarkten over de grens; alles uit de laatste dag voor de maatregelen halen; en natuurlijk het netjes houden aan voorschriften met Kerst en Oud&Nieuw. Wat mij betreft mag je na contactonderzoek alsnog boetes opleggen aan de mensen, die zo even Corona hebben opgehaald en vervolgens met hn omgeving gedeeld.
Tsja, niemand kan bewijzen of weerleggen dat het ook echt zo is, voor 't zelfde geld is dit gewoon hoe rap het gaat met Omikron, zelfs bij dit lockdownpakketje.

Maar over hoe dan ook gesproken: zolang we niet weten wat de ziekenhuizen gaan doen is elke beperking die we bewerkstelligen m.i. de moeite waard.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 05 jan 2022, 18:05 Maar over hoe dan ook gesproken: zolang we niet weten wat de ziekenhuizen gaan doen is elke beperking die we bewerkstelligen m.i. de moeite waard.
Nu nog zeggen dat we niet weten wat ziekenhuizen gaan doen adhv besmettingen is echt te ridicuul voor woorden.
ziege maar ook zagge schreef: 05 jan 2022, 18:05 Helaas bewijst de reactie van @ShovingNE2 desalniettemin dat deze aanpak niet zaligmakend is
Och god. Ga je mij in de wappie hoek drukken omdat ik het niet eens ben met het verlengen van de maatregelen tot eind januari. Treurig ZMOZ. Bijzonder treurig.
Ik zal weer even wegblijven. Ik moet het schijnbaar eens zijn met het OMT.

Als je het anders bedoelt lees ik het graag.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heel simpel, zeg jij dan maar hoeveel besmettingen tot hoeveel ziekenhuis en ic opnamen leiden. En heb jij enig idee hoeveel besmettingen we per dag kunnen verwachten als we alles loslaten?

Niemand weet nog met enige zekerheid te zeggen wat de uitkomst van die som is - het RIVM niet en de rest van de wereld ook niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Als de komende 2 weken de IC's onder de 500 Covid patienten blijven dan zou je best kunnen versoepelen. Als die over 2 weken op 600 ligt dan gaan we weer een avondklok krijgen voorspel ik.

Covid-19