Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 12:01
Brael schreef: 04 jan 2022, 11:55Welk hogere niveau? Hij speelt tegen dezelfde tegenstanders waar hij nu ook wekelijks tegen speelt.
Zijn medespelers zijn inderdaad van hoger niveau, maar de meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen, als ze betere spelers om zich heen hebben.
Ehm lijkt me een duidelijk verhaal he... hele spel is sneller, meer druk op prestaties, intensievere trainingen, meer competitie binnen de selectie, sterkere internationale tegenstanders, 'meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen' is volgens mij nogal optimistisch gedacht, als spelers die van een kleine club overkomen al een sterk begin hebben dan volgt er vaak spoedig een dip. Bijv. zo'n Dumfries die er meteen stond en er ook is blijven staan, da's niet bepaald de standaard.
Het veldspel van PSV zal vast wel sneller zijn dan dat van Heerenveen, maar zo enorm snel gaat het bij ons nu ook weer niet. Maar juist dat snellere veldspel heb ik weinig twijfels bij, omdat hij een surplus aan techniek en overzicht heeft, ook als je dat vergelijkt met een aantal concurrenten voor zijn positie binnen onze selectie. Of hij het fysiek aan kan (qua intensiteit van terugverdedigen en van trainingen) daar heb ik wel mijn twijfels bij, dat is ook mijn punt wat ik maakte met de nieuwe speelstijl die hij zich eigen moet maken.

Verder denk ik dat het heel erg meevalt. Europese tegenstanders die het niveau van Feyenoord of AZ ontstijgen zijn er nauwelijks in de Conference League, en als we ze per ongeluk tegenkomen, dan liggen we er na 2 wedstrijdjes waarschijnlijk uit, met of zonder Veerman.

Dat spelers beter gaan voetballen als ze betere medespelers hebben is niet zo zeer "optimistisch gedacht", dat is toch wel een bekend fenomeen (ook onder mensen die zelf wel eens tegen een bal hebben getrapt, maar ik heb ergens het donkerbruine vermoeden dat dat niet voor jou geldt). Medespelers die beter vrijlopen, die een lastige pass beter aannemen, die jouw prachtige lange pass tot doelpunt promoveren in plaats van dat het bij een prachtige pass blijft, die hun tegenstander vaker op snelheid kunnen kloppen, die betere rugdekking verlenen op het moment dat jij balverlies lijdt, het helpt natuurlijk in alle opzichten mee als je met betere medespelers gaat spelen.

Dat spelers ongetwijfeld een terugslag krijgen, dat staat daar los van. Weinig carrières gaan in een rechte lijn omhoog zonder dipjes.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hij is geland:

Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Al enthousiaster dan rigo
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mooi moment voor Joey.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Toch jammer dat hij niet even een vliegtuigje heeft gepakt, RIP Flightradar topic...
Laatst gewijzigd door Sensation op 04 jan 2022, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Madueke schreef: 04 jan 2022, 13:28 De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
De man daarnaast is [mention]Wilysimba[/mention], ga ik vanuit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Madueke schreef: 04 jan 2022, 13:28 De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
De man die Bergwijn naar een hotelkamer in Londen stuurde terwijl hij geen toestemming van PSV had.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Madueke schreef: 04 jan 2022, 13:28 De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
Wie is dat dan?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 13:32
Madueke schreef: 04 jan 2022, 13:28 De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
Wie is dat dan?
Fulco van Kooperen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Grasmat schreef: 04 jan 2022, 13:34
Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 13:32

Wie is dat dan?
Fulco van Kooperen.
Weet je het heel zeker? Die man lijkt een stuk kleiner. Vooral zijn kuiten.

Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 04 jan 2022, 13:13(ook onder mensen die zelf wel eens tegen een bal hebben getrapt, maar ik heb ergens het donkerbruine vermoeden dat dat niet voor jou geldt)
Mispoes!

Maar, iemand zou voor de grap eens een lijstje aankopen uit de Eredivisie kunnen maken - sommige spelers slagen maar anderen niet of pas later, vanuit de subtop soepeltjes bij PSV aansluiten is volgens mij dus absoluut niet vanzelfsprekend. Deels heeft dat te maken met de druk van moeten winnen, dus zou ik vooral adviseren om verwachtingen te temperen; dat vergroot de kans dat de speler slaagt en/want voorkomt dat hij meteen de gebruikelijke shitstorm van een gefrustreerde achterban over 'm heen krijgt als het even tegenvalt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 13:42
Grasmat schreef: 04 jan 2022, 13:34

Fulco van Kooperen.
Weet je het heel zeker?

Geen idee, ik ken de goede man verder niet, maar van Kooperen is de zaakwaarnemer van Bergwijn en daarmee de man die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn en de man die Bergwijn naar een hotelkamer in Londen stuurde terwijl hij geen toestemming van PSV had.

En toevallig ook de zaakwaarnemer van Veermannetje.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 04 jan 2022, 13:29
Madueke schreef: 04 jan 2022, 13:28 De man die hij omhelst is dus degene die Falentijn en Mike stukjes laat schrijven over Ajax en Bergwijn
De man daarnaast is @Wilysimba, ga ik vanuit :mrgreen:
Zeker niet. Die ziet er zo uit:

AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-j ... en-aan-PSV

Mocht iemand de pro versie willen doorsturen. Ik zou hem graag ontvangen via pb.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Weet niet wie de photoshopper is van VI maar mooi is t niet haha
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

AddoCultheld schreef: 04 jan 2022, 14:06 https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-j ... en-aan-PSV

Mocht iemand de pro versie willen doorsturen. Ik zou hem graag ontvangen via pb.
Ik zou dit ook heel graag ontvangen :-D!
Thanks alvast!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018




Jammer, alweer, van die kutmuziek
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 04 jan 2022, 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 13:42
Grasmat schreef: 04 jan 2022, 13:34

Fulco van Kooperen.
Weet je het heel zeker? Die man lijkt een stuk kleiner. Vooral zijn kuiten.

Waar zie jij hier kuiten? :nuts:
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 04 jan 2022, 14:06 https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-j ... en-aan-PSV

Mocht iemand de pro versie willen doorsturen. Ik zou hem graag ontvangen via pb.
Zou hem ook heel graag willen :)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8681
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 13:48
Brael schreef: 04 jan 2022, 13:13(ook onder mensen die zelf wel eens tegen een bal hebben getrapt, maar ik heb ergens het donkerbruine vermoeden dat dat niet voor jou geldt)
Mispoes!

Maar, iemand zou voor de grap eens een lijstje aankopen uit de Eredivisie kunnen maken - sommige spelers slagen maar anderen niet of pas later, vanuit de subtop soepeltjes bij PSV aansluiten is volgens mij dus absoluut niet vanzelfsprekend. Deels heeft dat te maken met de druk van moeten winnen, dus zou ik vooral adviseren om verwachtingen te temperen; dat vergroot de kans dat de speler slaagt en/want voorkomt dat hij meteen de gebruikelijke shitstorm van een gefrustreerde achterban over 'm heen krijgt als het even tegenvalt.
Veerman zal het goede voetbal constanter moeten laten zien bij PSV (dat lukt hem bij Heerenveen ook nog niet, dus daar vrees ik wel voor bij PSV) en hij zal verdedigend/fysiek stappen moeten maken. Maar een mooi voorbeeld vind ik Berghuis, die een stap omhoog heeft gemaakt maar daar wel helemaal opleeft. Hij heeft op zijn posities een mannetje of 6 aan concurrentie, maar hij speelt inmiddels bijna alles. Met goede medespelers en een duidelijke tactiek komen goede voetballers bijna vanzelf bovendrijven. Natuurlijk is Berghuis wel een stuk meer ervaren en is hij wat meer gewend aan spelen in de top, maar je ziet aan hem duidelijk dat hij opbloeit met betere spelers om zich heen.

Zo zou het ook met Veerman kunnen gaan, maar dan moet hij wel op de juiste manier gebruikt worden door Schmidt. Aangezien de tekortkomingen van Veerman juist liggen in punten die voor Schmidt heel belangrijk zijn, heb ik daar wel mijn twijfels bij. Anderzijds zijn de punten die Schmidt belangrijk vindt, wel redelijk makkelijk aan te leren, dus daar ligt voor Veerman zelf ook een mooie taak om zich dat eigen te maken.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Samenvatting van het Pro artikel, voetballend creëert hij veel meer dan de huidige middenvelders, Schmidt vind hem heel goed (neemt goede beslissingen onder druk). Verdedigend is hij ongeduldig omdat hij graag de bal wil hebben en daarom te gretig wordt.

Afbeelding

Wat passages:

"Mede vanwege zijn spelhervattingen creëert hij meer kansen dan de huidige controleurs. Dat vertaalt zich naar een Expected Assists-waarde die dubbel zo hoog is als die van Marco van Ginkel en Erick Gutiérrez. Het aantal passes van Veerman naar de zestien steekt nog verder boven de concurrentie uit. Zoals hij ook de speler is met de meeste succesvolle lange passes. Wat ook uit de beelden blijkt: Veerman heeft oog voor diepte en het vermogen om medespelers daarin te lanceren. Daarnaast kan hij met een dribbel bij een tegenstander wegdraaien. Van de huidige PSV-middenvelders kan verder alleen Ibrahim Sangaré dat."

"Vorig voorjaar heeft Schmidt zich rond een duel met Heerenveen al lyrisch uitgelaten over dat vermogen. 'Het is een heel goede speler, zeker mét de bal', aldus Schmidt destijds. 'Hij heeft altijd goede ideeën, hij neemt goede beslissingen onder druk en kijkt altijd vooruit. Hij wil altijd de vleugelspelers of de spits bereiken. Dus Veerman is een heel goede speler, ja.'"

"Veerman is bijvoorbeeld al 22 keer voorbij gedribbeld door een tegenstander dit seizoen. Geen PSV-middenvelder komt bij een dergelijk aantal in de buurt. Door goede positionering verovert Veerman best veel ballen, maar zeker rond zijn eigen strafschopgebied is hij kwetsbaar."

"Na de aftrap wandelde Veerman zorgeloos naar voren. Om bij balverlies voor het eerst achterom te kijken en te zien dat Feyenoord daar een overtal had. Dat Veerman meteen daarna een sprint trok tot in de eigen zestien om dat te herstellen, demonstreerde dat inzet of loopvermogen het probleem niet zijn. Het wringt vooral bij kijkgedrag (communiceren met omgeving), het maken van defensieve keuzes (spelinzicht) en het uitvoeren van die keuzes (bijvoorbeeld bij de technische uitvoering van tackelen).

De vraag die de scouts van PSV hebben moeten beantwoorden, is in hoeverre dit Veerman op zijn huidige leeftijd nog aan te leren valt. Een deel van de problematiek is mogelijk al ondervangen als hij met betere ploeggenoten komt te spelen in een team met een duidelijke speelwijze. Dan zijn er onderling minder miscommunicaties en is het in het verdedigen minder ieder voor zich dan bij Heerenveen soms het geval lijkt. Bovendien worden fouten bij PSV waarschijnlijk minder met de mantel der liefde bedekt.

De combinatie met Sangaré is een ander element dat Veerman kan helpen. Eind 2020 was hij tegenover VI bijvoorbeeld enthousiast over de samenwerking met Rodney Kongolo. ‘In het verleden ben ik vaker controleur geweest. Daar vind ik het heel prettig voetballen, helemaal in het systeem dat wij nu spelen (4-2-3-1, red.). Op die plek ben je meer met de opbouw bezig, je hebt bovendien een mannetje naast je staan. Nu is dat Kongolo, die doet dat echt heel goed. De trainer noemt Rodney mijn bewaker. Het betekent dat hij afjaagt, ballen verovert en het team meeneemt in het druk zetten. Ik vind het heerlijk een speler als hij naast me te hebben.' In dat citaat kan moeiteloos Ibrahim Sangaré op de plaats van Rodney ingevuld worden. Op papier is de Ivoriaan een complementair duo met Veerman."

Voor de rest zijn het beelden met begeleidende tekst ;)
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dank. Nuttige info
Rigo
Bankzitter
3
Berichten: 249
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ben eens wat info aan het opzoeken van onze nieuwe aanwinst. Sta er van te kijken dat het best een fysieke sterke speler is. 1,85 en best sterk op z’n benen. Mij nooit zo opgevallen
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 04 jan 2022, 13:06
Ren Höek schreef: 04 jan 2022, 10:42

Ik ben heel benieuwd naar je argumenten hiervoor.
Meerdere leden hebben namelijk al duidelijk aangetoond waarom Veerman juist wel perfect bij PSV past. Als hij mee kan met de pressing stijl, dan is hij Guti meteen voorbij. Aangezien hij aan de bal zoveel beter is.

Veerman is een fitte Pröpper en die kan PSV heel goed gebruiken.
Nu het nieuws van Pröpper naar buiten is gekomen snap ik wel dat Schmidt akkoord heeft gegeven voor de komst van deze speler.
Die denkt puur aan zijn selectie en denkt 1 weg hop 1 terug.

Veerman is de nieuwe Pröpper en onder Schmidt zal ie weinig aan spelen komen, die vindt zo’n speler ‘tactical unreliable’.

6 miljoen weggegooid, treurig.
Denk niet dat dit waar is, het lijkt me heel bijzonder om geld neer te tellen voor een speler die de trainer toch niet gaat gebruiken. Verder heeft Schmidt al aangegeven dat hij enkel echte versterkingen wil halen en anders niks. Het lijkt mij dus niet dat hij nu opeens puur kwantitatief gaat kijken en blij is met enkel opvulling, zeker aangezien we zat opvulling hebben voor die positie (Guti, Thomas, Ginkel, evt. Boscagli en Mauro, voor 1 positie). En het verschil tussen Veerman en de Pröpper van de afgelopen maanden is enorm, dat is nu toch wel duidelijk. De laatste kampte met motivatieproblemen en blessures, de eerste is fit (afkloppen) en wil zich laten zien bij een topclub. Hoogstens de nieuwe Pröpper in zijn eerste periode, wat niet erg is.

Vind het een prima aankoop. Een van de beste middenvelders in de competitie buiten de top, een positie die kwalitatief zwak bezet en tevens erg belangrijk is, en qua prijs is een kleine 6 miljoen niet verkeerd, als je kijkt hoeveel er de laatste jaren betaald wordt aan Eredivisie spelers. Doan, Dumfries, Klaiber, Pierie, Labyad, allemaal kostten ze tussen 4,5-7,5 miljoen euro, en waren niet allemaal zo ver/goed als Veerman nu is. Gewoon een marktconforme prijs tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik snap die conclusie ook totaal niet. Op basis waarvan vindt Schmidt dat? Hij heeft dat letterlijk niet gezegd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joey Veerman