John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

PSV heeft een boel spelers gekocht de laatste jaren die redelijk zijn, maar tegenvallen zodra de weerstand omhoog gaat. De selectie is redelijk met een paar hele goede spelers. Dat is te weinig. Omdat voor veel van die redelijke spelers te veel geld is betaald en waarschijnlijk ook een hoop salaris aan wordt uitgegeven is het zaak hier een aantal van gaan te vervangen. Misschien 1 of 2 in de winter al en anders komende zomer. Je hebt daarvoor in de plaats spelers nodig die beter zijn of dat in de toekomst kunnen worden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan trouwens. Het zou prettig zijn als er vast spelers kunnen worden gehaald die alvast voor de toekomst en volgend seizoen kunnen worden gehaald als er nog wat mogelijk is. Grote talenten die al wat hebben gepresteerd tussen hun 19e en 23e jaar waar PSV het al wel eens over gehad heeft lijkt me uitstekend, omdat PSV ook weer toekomstig kapitaal moet gaan creëren. De meeste spelers met een krasje hebben tot nu toe niet fantastisch uitgepakt en het wordt nu tijd voor weer de focus te leggen om een andere categorie zoals het bovenstaande.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 10:54 Ja dan ligt het er maar net aan door welke bril je wil kijken inderdaad. Als we in de competitie naar het aantal doelpunten voor kijken staan we 2e(?) En als we naar de doelpunten tegen kijken dan staan we middenmoot of zo. Natuurlijk is het een teamsport en is iedereen verantwoordelijk maar een keeper die punten pakt levert ons direct meer voordeel op. Ik merk dat onze verdediging ook wat onzeker is mbt de keeper.
Nee.

Je zegt: 'Drommel heeft punten gekost'. Dat heeft niets met kijken door een bepaalde bril. Dit is nagenoeg feitelijk vast te stellen. Als ik vraag naar voorbeelden naast Heerenveen kan je ze niet noemen en kom je met een beschouwing (waar ik het zelfs deels mee eens ben, al is het weer veel te makkelijk om Drommel de schuld te geven van het grote aantal tegengoals.).

Het is deze beeldvorming met stellingen die fout zijn waar ik mij dood aan erger bij de feitenvrij stemmingmakende analisten. Als je kritiek hebt en je je onderbouwt dat met feitelijke vaststellingen: zorg minimaal dat ze kloppen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

11 Sir Tinus schreef: 16 dec 2021, 10:58 Er zijn helemaal geen goals nodig want we scoren aan de lopende band e
Scoren we aan de lopende band? Wanneer dan?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Voor het eerst sinds 10 jaar hebben we meer dan 9 doelpuntenmakers die 3 goals of meer scoren in de Eredivisie. Nu al na 16 duels. Waar stevenen we op af als we gemiddelden doortrekken tov afgelopen jaren? Zie onderstaand. Niet slecht, ook niet goed. Dus als je hiermee kampioen wil worden moeten de tegengoals echt lager worden.

https://i.gyazo.com/f07d1298b3f96d0b099 ... 4bb938.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 16 dec 2021, 11:31
11 Sir Tinus schreef: 16 dec 2021, 10:58 Er zijn helemaal geen goals nodig want we scoren aan de lopende band e
Scoren we aan de lopende band? Wanneer dan?
Ik vind 2,5 goal per wedstrijd dikke prima. Dat we tegen Ajax en Feyenoord niet scoren is een probleem maar dat we te weinig goals maken vind ik onzin.

Natuurlijk krijgen teams in andere competities ook minder goals tegen maar als je kijkt naar NL FR DE IT en ES dan heeft enkel Bayern Ajax en Inter er meer gemaakt dan wij.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Zouden Doan en Bruma van absolute miskopen langzaam een ander stempel gaan krijgen?
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 dec 2021, 11:29
Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 10:54 Ja dan ligt het er maar net aan door welke bril je wil kijken inderdaad. Als we in de competitie naar het aantal doelpunten voor kijken staan we 2e(?) En als we naar de doelpunten tegen kijken dan staan we middenmoot of zo. Natuurlijk is het een teamsport en is iedereen verantwoordelijk maar een keeper die punten pakt levert ons direct meer voordeel op. Ik merk dat onze verdediging ook wat onzeker is mbt de keeper.
Nee.

Je zegt: 'Drommel heeft punten gekost'. Dat heeft niets met kijken door een bepaalde bril. Dit is nagenoeg feitelijk vast te stellen. Als ik vraag naar voorbeelden naast Heerenveen kan je ze niet noemen en kom je met een beschouwing (waar ik het zelfs deels mee eens ben, al is het weer veel te makkelijk om Drommel de schuld te geven van het grote aantal tegengoals.).

Het is deze beeldvorming met stellingen die fout zijn waar ik mij dood aan erger bij de feitenvrij stemmingmakende analisten. Als je kritiek hebt en je je onderbouwt dat met feitelijke vaststellingen: zorg minimaal dat ze kloppen.
Dat was nog een reactie op Ardbeg en niet op jou. Was nog bezig met typen toen jij jouw reactie er tussendoor zette.

In de wedstrijden Heerenveen en Willem II heeft Drommel ons punten gekost. En als jij om wat voor reden dan ook Willem II niet mee wil tellen is dat prima. Dan klopt mijn stelling nog steeds. Daarnaast zag Drommel er tal van wedstrijden erg onzeker uit. Ik vind het geen puntenpakker en schaar hem op dit moment in het rijtje met Zoet, Issakson, Mvogo. We worden er niet beter van en daarom zou ik graag een nieuwe keeper zien.

Hij is en blijft overigens wel talentvol. Maar ik vind PSV geen speeltuin. Ik vind PSV top en als Drommel ervaring nodig heeft dan moet hij dat maar zolang ergens anders opdoen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 12:03 Dat was nog een reactie op Ardbeg en niet op jou. Was nog bezig met typen toen jij jouw reactie er tussendoor zette.
Excuus!

Nee: Willem II heb je gelijk. Dat kostte zeker een punt. Drie discutabel omdat onze aanvallers daar echt bizar faalden: die hebben daar ook aandeel in.
Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 12:03 Dan klopt mijn stelling nog steeds.
Ja. Maar als je het zo eenzijdig kijkt dan kost iedere keeper punten. Dat gebeurt namelijk iedere keeper.

Maar nu lijkt het alsof Drommel mijn gedroomde keeper is en dat is niet zo :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 16 dec 2021, 12:09
Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 12:03 Dat was nog een reactie op Ardbeg en niet op jou. Was nog bezig met typen toen jij jouw reactie er tussendoor zette.
Excuus!

Nee: Willem II heb je gelijk. Dat kostte zeker een punt. Drie discutabel omdat onze aanvallers daar echt bizar faalden: die hebben daar ook aandeel in.
Standbeeld schreef: 16 dec 2021, 12:03 Dan klopt mijn stelling nog steeds.
Ja. Maar als je het zo eenzijdig kijkt dan kost iedere keeper punten. Dat gebeurt namelijk iedere keeper.

Maar nu lijkt het alsof Drommel mijn gedroomde keeper is en dat is niet zo :mrgreen:
Geen probleem! Ik zal de volgende keer netjes citeren, dan is het ook duidelijker.

Ik denk dat we het ook allebei niet zo zwart/wit bedoelen m.b.t. Joel.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik kan niet anders dan met de kennis van nu John de Jong echt een compliment geven. Op het juiste moment daadkrachtig handelen en zo de gewenste versterking binnen halen. Net zo daadkrachtig en in het anoniem als bij de zomerse aankopen. Dat is het voordeel als je zorgt dat je er financieel goed op staat zodat je dit soort beslissingen kunt nemen.

Rosario -> Pröpper -> Veerman

Klinkt als een te verantwoorde actie.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

+1!
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Opsich eens. Afgelopen zomer had ik ook voor Propper gekozen ipv Veerman, meer zekerheid van een bepaald niveau, bak ervaring en transfervrij. Dat je nadat hij afgelopen half jaar nauwelijks aan spelen toe kwam en nu dus stopt opnieuw uitkomt bij Veerman is achteraf jammer maar dus wel best logisch. Spelers met vergelijkbare specifieke kwaliteiten. Enige minpuntje voor John is toch weer die transfersom die m.i. wat aan de hoge kant zit, zeker i.c.m. doorverkooppercentage. Lastig oordelen zonder alle info maar het voelt alsof John in dergelijke onderhandlingen niet het onderste uit de kan weet te halen.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Wintertransfers zijn nu eenmaal minder onderhandelbaar en wat stugger qua prijskorting. De verkopende club hoeft meestal niet per sé en moet ook nog eens een vervanger zien te regelen.
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

Afgelopen zomer moest hij nog 12 miljoen kosten, nu de helft, prima. Zeker met het vertrek van Pröpper en Sangare's uitje kunnen we hem wel gebruiken.
#simplythebest
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Tomm schreef: 04 jan 2022, 12:15 Opsich eens. Afgelopen zomer had ik ook voor Propper gekozen ipv Veerman, meer zekerheid van een bepaald niveau, bak ervaring en transfervrij. Dat je nadat hij afgelopen half jaar nauwelijks aan spelen toe kwam en nu dus stopt opnieuw uitkomt bij Veerman is achteraf jammer maar dus wel best logisch. Spelers met vergelijkbare specifieke kwaliteiten. Enige minpuntje voor John is toch weer die transfersom die m.i. wat aan de hoge kant zit, zeker i.c.m. doorverkooppercentage. Lastig oordelen zonder alle info maar het voelt alsof John in dergelijke onderhandlingen niet het onderste uit de kan weet te halen.
Is ook lastig gezien de concurrentie met Feyenoord. Ga je nu vollebak de onderhandelingen in, dan gaat Heerenveen ook bij Feyenoord proberen meer los te peuteren. Dan kan het opeens een transfer van de lange adem worden terwijl je nu zo snel mogelijk Veerman klaar wil stomen voor de tweede seizoenshelft, straks kom je weer in het ritme van veel wedstrijden waarvan Schmidt vaker heeft gezegd dat er daardoor minder tijd is om specifiek te trainen.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Grasmat schreef: 04 jan 2022, 12:30 Wintertransfers zijn nu eenmaal minder onderhandelbaar en wat stugger qua prijskorting. De verkopende club hoeft meestal niet per sé en moet ook nog eens een vervanger zien te regelen.
Dus des te mooier/beter/knapper van JdJ :dunno: dat we nu op 6 ipv 12 uitkomen :P
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze hebben in goed een week de boodschap van Pröpper omgezet in een speler die nu gekeurd wordt.

Dat is snel handelen van John cs. Prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Prima gehandeld inderdaad. Blij mee.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Ach ja, vermoed zo maar dat qua salaris Veerman zelfs een vooruitgang is t.o.v. Pröpper: dus voor het salarishuis plus plus
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als je overtuiging is dat Veerman je sterker maakt dan vind ik het allemaal nog wel meevallen qua bedrag. Niet dat hij goedkoop is voor wat je voor de Veerman van nu koopt, maar ik vind het ook weer niet de hoofdprijs als je denkt dat hij een versterking is c.q. op korte termijn wordt. 4,5 miljoen zonder doorverkoop voor een redelijke speler kan veel duurder zijn dan dit.

PSV had hem al op de radar een half jaar geleden, maar als Pröpper niet gekomen was had je nog een stuk meer moeten betalen dan nu het geval. Verona had naar verluidt een openingsbod van 5 miljoen exclusief bonussen gedaan en daar wilde Heerenveen toen nog niet eens over in gesprek. Of het was zo'n transfer geworden wat 2 maanden steggelen was geweest en dan eind augustus voor alsnog meer dan nu rond was gekomen. Heerenveen heeft toen gegokt en verloren en hebben het geld nu nog wat harder nodig dan toen. En als je dan iemand wil hebben ben ik meer voorstander van nu iets meer betalen dan eind van de maand met het risico dat het niet lukt of dat hij naar een andere club vertrekt. Dat er een andere club tussenkomt zoals PSV nu bij Feyenoord omdat Pröpper is gestopt.

Ik kan de gang van zaken van De Jong prima begrijpen. Afgelopen zomer al slagvaardig voor de eerste training en nu ook weer snel gehandeld. Het huiswerk was vooraf gedaan. Je kan Veerman niks vinden en niet meer dan een breedte speler, wel graag met argumentatie waarom in niet wat holle frasen van via via verhalen in de media en daarom kritiek hebben op De Jong wat betreft deze transfer, maar als je Veerman langs de meetlat van specifieke kwaliteiten, passen in de speelstijl van PSV, rendement en wie er op de huidige positie staat/staan, dan denk ik dat De Jong hier op voorhand goed en adequaat gehandeld heeft,
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Timing en uitvoering van deze transfer zijn prima. Over het sportieve deel is al voldoende gezegd in het Veerman topic, los van de vraag of iemand de stap kan maken brengt ie kwaliteiten die ons sterker kunnen maken. Als we kunnen doorgaan met afscheid nemen van mannen als Rigo en Propper en deze vervangen met jongens die op de deur kloppen dan wordt de selectie steeds sterker en gaan we de weg naar boven vinden als club.

Komende zomer afscheid nemen van Mvogo, Zahavi, Thomas, Muller, Luckassen, Baumgartl en Sadilek.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Sadilek. Die is toch al verkocht aan Twente.

Ik heb sinds de zomer veel lopen zeiken op John en imo ook terecht, maar dit is wat ik van hem wil zien. Gewoon meteen actie ondernemen en lappen voor een speler waar je in gelooft. Niet lopen kloten met onderhandelingen, gewoon handelen. Dat van Pröpper kun je John niet aanrekenen, dat is overmacht.

Ben heel benieuwd wat er deze maand nog meer in het vat zit. Helemaal compleet is PSV ook weer niet, al hebben we nu toch wel een selectie waar je best blij mee mag zijn.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Revolinho schreef: 05 jan 2022, 00:15 Sadilek. Die is toch al verkocht aan Twente.

Nee, wel koopoptie
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho schreef: 05 jan 2022, 00:15 Sadilek. Die is toch al verkocht aan Twente.
Is verhuurd (met optie tot koop wel).
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Vond Veerman een onbegrijpelijke transfer door het overvolle middenveld. Nu het Propper verhaal naar buiten komt is het begrijpelijk en goed dat John zo snel heeft gehandeld. Heb nog wel mijn twijfels of Veerman de kwaliteiten voor de top heeft maar goed voetballen kan hij wel. En verder een 23 jarige Nederlandse jongen. Prima.

Nu doorselecteren. Ik hoop dat er op keepersgebied nog wat gebeurt. Dat ze miskoop Mvogo een enkeltje Leipzig geven en een fatsoenlijke concurrent voor Drommel halen. Voorsorteren op een onvermijdelijk vertrek van Sangare en een spits halen. Zahavi vertrekt binnen een half jaar en Vinicius is een miskoop. Zou ook graag zien dat in de winter jongens als Ledezma en Muller of Delanghe verhuurd worden.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Het snelle anticiperen na het bericht van Pröpper is uitstekend gewerkt van John en natuurlijk ook de reden waarom ze een potje wilden creëren.

Ik was ook blij met de berichtgeving over en van Bazoer dat er al twee weken voor de opening van de window al concrete gesprekken gaande zijn voor de zomerwindow.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

John de Jong