Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het Outbreak Management Team denkt niet aan een snelle versoepeling van coronamaatregelen. Daarvoor is over 'belangrijke eigenschappen' van de omikronvariant nog te weinig zekerheid. De inschatting is dat er tegen 'eind januari' ruimte is voor versoepelingen. Dan is de boostercampagne afgerond en hopen de experts dat de verspreiding voldoende afneemt. Het OMT praat vrijdag verder.

PSV - Ajax zonder publiek vrees ik..
Laatst gewijzigd door milansandro op 04 jan 2022, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Nilis
Bankzitter
3
Berichten: 291
Lid geworden op: 4 nov 2020

guus schreef: 04 jan 2022, 09:54
Chucky schreef: 04 jan 2022, 08:53 EIgenlijk had PSV die gasten gewoon moeten verbieden om heel de wereld rond te vliegen. Zeer onprofessioneel.
Terwijl Nederland in een strenge lockdown zat gaan zij lekker los. Een vet salaris krijgen en geen verantwoording nemen. Straks mag de club weer bedelen bij de “arme” supporters. En natuurlijk Omikron is heel besmettelijk maar dan de wereld rond vliegen is er om vragen.
[mention]Thijs[/mention] Dat wordt hierboven anders toch aardig gesuggereerd.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

milansandro schreef: 04 jan 2022, 11:14 Het Outbreak Management Team denkt niet aan een snelle versoepeling van coronamaatregelen. Daarvoor is over 'belangrijke eigenschappen' van de omikronvariant nog te weinig zekerheid. De inschatting is dat er tegen 'eind januari' ruimte is voor versoepelingen. Dan is de boostercampagne afgerond en hopen de experts dat de verspreiding voldoende afneemt. Het OMT praat vrijdag verder.

PSV - Ajax zonder publiek vrees ik..
Niet alleen PSV-Ajax, versoepelingen zullen eerst wel voor sporten en horeca zijn, als het stadion al open gaat zal dat weer met een max bezetting zijn.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

milansandro schreef: 04 jan 2022, 11:14 Het Outbreak Management Team denkt niet aan een snelle versoepeling van coronamaatregelen. Daarvoor is over 'belangrijke eigenschappen' van de omikronvariant nog te weinig zekerheid. De inschatting is dat er tegen 'eind januari' ruimte is voor versoepelingen. Dan is de boostercampagne afgerond en hopen de experts dat de verspreiding voldoende afneemt. Het OMT praat vrijdag verder.

PSV - Ajax zonder publiek vrees ik..
Verrassend :flat:
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Nilis schreef: 04 jan 2022, 11:15
guus schreef: 04 jan 2022, 09:54

Terwijl Nederland in een strenge lockdown zat gaan zij lekker los. Een vet salaris krijgen en geen verantwoording nemen. Straks mag de club weer bedelen bij de “arme” supporters. En natuurlijk Omikron is heel besmettelijk maar dan de wereld rond vliegen is er om vragen.
@Thijs Dat wordt hierboven anders toch aardig gesuggereerd.
Dat wordt hier helemaal niet gesuggereerd. Van topsporters mag je ook zelfverantwoordelijkheid verwachten. Dat wordt hier gesuggereerd.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Nilis schreef: 04 jan 2022, 11:15
guus schreef: 04 jan 2022, 09:54

Terwijl Nederland in een strenge lockdown zat gaan zij lekker los. Een vet salaris krijgen en geen verantwoording nemen. Straks mag de club weer bedelen bij de “arme” supporters. En natuurlijk Omikron is heel besmettelijk maar dan de wereld rond vliegen is er om vragen.
@Thijs Dat wordt hierboven anders toch aardig gesuggereerd.
Ah oké, die van Chucky had ik gemist. Volgens mij spreken alle anderen over verantwoording bij de spelers. Die discussie leek me niet onzinnig, jou wel?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Op zijn vroegst dus eind januari verdere versoepelingen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

PCGC schreef: 04 jan 2022, 10:08 Ik schei er mee uit….we krijgen zo ook gewoon geen kans he

https://www.news.com.au/world/coronavir ... e9292a94d6

Hier verwachten ze eind januari honderduizenden besmettingen per dag. En dat alleen in Queensland.
Testcentra kunnen het nu niet bolwerken vanwege de vele mensen, wachttijden van 8 uur zijn niet vreemd. Ze hadden genoeg test centra, alleen de mensen die ze moeten bemannen vallen ook bij bosjes neer. Op kantoor gingen we van 1 naar 3 naar 7 naar 15 en nu alweer 50 mensen besmet , van de 250.

Dit gaat helemaal verkeerd zo.
LOL... artikel begint spannend maar naarmate je doorleest stort het verhaal steeds verder in elkaar - verspreidt niet snel, is helemaal niet nieuw, is misschien allang weer weg.

M.a.w.: baggerjournalistiek.

Maar tsja Omikron is niet te stoppen. Maar jullie zijn daar intussen aardig gevaccineerd dus hopelijk valt het mee in de ziekenhuizen, we gaan het volgen.

psvgouda schreef: 04 jan 2022, 11:32 Op zijn vroegst dus eind januari verdere versoepelingen
Het gaat er denk ik vooral om dat we nog steeds niet weten welke zorgdruk we kunnen verwachten... eind januari zal dat idd wel duidelijk zijn maar ik vermoed al wel eerder, data komt snel binnen nu
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Britse minister: "minder zware symptomen bij patiënten in ziekenhuis"
https://nos.nl/liveblog/2411820-aantal- ... r-58394308

De 18 jarige zijn al aan de beurt voor boosterafspraak, gaat snel al zal de 90% van boosters door volledig gevaccineerden niet gehaald worden, desondanks uiteindelijk prima campagne gedraaid door GGD. Hopelijk plukken we de vruchten ervan.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Rikkert1234 schreef: 04 jan 2022, 11:06 Voor spelers is het ook goed om even weer bij vrienden/familie te zijn in hun thuisland om de batterij weer volledig op te laden. Het seizoen was al vroeg begonnen dus de spelers hebben dat wel verdient.
Mee eens. Maar wist niet dat we zoveel Emirati in ons team hadden..
Nilis
Bankzitter
3
Berichten: 291
Lid geworden op: 4 nov 2020

Thijs schreef: 04 jan 2022, 11:22
Nilis schreef: 04 jan 2022, 11:15

@Thijs Dat wordt hierboven anders toch aardig gesuggereerd.
Ah oké, die van Chucky had ik gemist. Volgens mij spreken alle anderen over verantwoording bij de spelers. Die discussie leek me niet onzinnig, jou wel?
Net zoals van de gehele samenleving, mag je ook van topsporters, verantwoordelijkheid verwachten.
Zoals al eerder in dit topic is aangegeven mag je volgens de richtlijnen op vakantie, dus past het binnen de eigen verantwoordelijkheid.

Vind het vergelijkbaar met landgenoten die gaan winkelen in Duitsland of België.
Niet slim, wel begrijpelijk dat ze 'ontspanning' zoeken waar dat kan.
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Nilis schreef: 04 jan 2022, 12:25
Thijs schreef: 04 jan 2022, 11:22

Ah oké, die van Chucky had ik gemist. Volgens mij spreken alle anderen over verantwoording bij de spelers. Die discussie leek me niet onzinnig, jou wel?
Net zoals van de gehele samenleving, mag je ook van topsporters, verantwoordelijkheid verwachten.
Zoals al eerder in dit topic is aangegeven mag je volgens de richtlijnen op vakantie, dus past het binnen de eigen verantwoordelijkheid.

Vind het vergelijkbaar met landgenoten die gaan winkelen in Duitsland of België.
Niet slim, wel begrijpelijk dat ze 'ontspanning' zoeken waar dat kan.
Tja mensen en verantwoordelijkheid nemen. Daar zou ik vooral niet op vertrouwen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Nilis schreef: 04 jan 2022, 12:25
Thijs schreef: 04 jan 2022, 11:22

Ah oké, die van Chucky had ik gemist. Volgens mij spreken alle anderen over verantwoording bij de spelers. Die discussie leek me niet onzinnig, jou wel?
Net zoals van de gehele samenleving, mag je ook van topsporters, verantwoordelijkheid verwachten.
Zoals al eerder in dit topic is aangegeven mag je volgens de richtlijnen op vakantie, dus past het binnen de eigen verantwoordelijkheid.

Vind het vergelijkbaar met landgenoten die gaan winkelen in Duitsland of België.
Niet slim, wel begrijpelijk dat ze 'ontspanning' zoeken waar dat kan.
Kan me ook voorstellen dat je er als werkgever iets mee doet, spelers die zulke risico's nemen brengen zowel hun eigen prestaties als de hele selectie in gevaar. Roekeloos handelen is een prima grond voor bijv. inhouden van salaris of erger.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mijn vrouw moest net bij Posbank een QR code laten zien om naar het toilet te kunnen. M.a.w: ze heeft in de auto nog een boosterafspraak gepland :lol: :wall:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Kijk! Niemand die de effectiviteit van die QR codes nog kan ontkennen :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 12:40 Kan me ook voorstellen dat je er als werkgever iets mee doet, spelers die zulke risico's nemen brengen zowel hun eigen prestaties als de hele selectie in gevaar. Roekeloos handelen is een prima grond voor bijv. inhouden van salaris of erger.
Probeer jij 'op vakantie gaan' als roekeloos handelen te betitelen? Nee toch?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 jan 2022, 12:49
ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 12:40 Kan me ook voorstellen dat je er als werkgever iets mee doet, spelers die zulke risico's nemen brengen zowel hun eigen prestaties als de hele selectie in gevaar. Roekeloos handelen is een prima grond voor bijv. inhouden van salaris of erger.
Probeer jij 'op vakantie gaan' als roekeloos handelen te betitelen? Nee toch?
Nee idd, als het binnen de richtlijnen valt dan valt er weinig te bekritiseren.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dan nog. Is de kans op besmetting in Nederland zoveel kleiner? Of verlangt men van spelers dat ze zichzelf opsluiten twee jaar lang en in volledige isolatie gaan met hun gezin. Kinderen ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik zou zeggen dat vooral reisbewegingen risicovol zijn. Verder eerlijk gezegd geen idee wat de voetbalbubbelregels zijn, als je het mij vraagt zijn die hoe dan ook niet streng genoeg want zowel de hele sport ligt op 't moment plat door besmettingen ;)

Ik geloof dat bijv. de NBA bubbel iig vereist dat als je je uit de bubbel begeeft, je weer een tijdje in quarantaine moet voordat je er terug in mag.

Je verdient bakken en bakken met geld he, je wordt schathemeltjerijk door lekker een beetje je favoriete spelletje te spelen. En het gaat om je heen ook om gigantische financiële belangen. Niet zelden wordt speciaal voor jou een uitzondering gemaakt op maatregelpakketten: het hele land plat incl. de sport, maar profvoetbal mag lekker doorgaan. Het idee dat je met zulke verantwoordelijkheid, vergoeding en privileges gewoon net zo weinig hoeft te doen en laten als jan met de (minima-)pet lijkt me niet per sé realistisch, jou wel?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Josef Dettelbacher schreef: 04 jan 2022, 12:42 Mijn vrouw moest net bij Posbank een QR code laten zien om naar het toilet te kunnen. M.a.w: ze heeft in de auto nog een boosterafspraak gepland :lol: :wall:
En dan na de booster gauw naar het toilet :mrgreen:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 14:03 Niet zelden wordt speciaal voor jou een uitzondering gemaakt op maatregelpakketten: het hele land plat incl. de sport, maar profvoetbal mag lekker doorgaan. Het idee dat je met zulke verantwoordelijkheid, vergoeding en privileges gewoon net zo weinig hoeft te doen en laten als jan met de (minima-)pet lijkt me niet per sé realistisch, jou wel?
Dat heeft er vooral mee te maken dat het werk is. Niet omdat je speciaal topsporter bent. Het zijn bedrijven met werknemers. Je gooit andere bedrijven ook niet dicht.
ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 14:03 Het idee dat je met zulke verantwoordelijkheid, vergoeding en privileges gewoon net zo weinig hoeft te doen en laten als jan met de (minima-)pet lijkt me niet per sé realistisch, jou wel?
Miljoenen besmettingen in heel Europa. Per dag ongeveer. En jij geeft voetballers de schuld dat ze besmet zijn geraakt. En je gaat er vanuit dat het ook nog eens op vakantie is gebeurd. Raarrrrr.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Vanwege corona-demonstraties, waar de politie moet optreden met gevaar voor eigen leven, nu dit:

https://www.ad.nl/binnenland/vn-rapport ... ~a5d0b409/

Donderstraal heel heel heel hard op. George Floyd was een compleet andere situatie waaruit (puur) uit racisme is gehandeld richting een persoon die enkel staande werd gehouden en zich niet kon verweren. We hebben het hier over groepen van honderden (duizenden?) mensen die zich bij demonstraties doelbewust tegen de politie keren en vormen van geweld en bedreiging niet schuwen. Ga er voortaan lekker zelf tussen staan lamlul.

EDIT:

Gelukkig heeft iemand op twitter het verhaal achter het filmpje even gedeeld:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Om te kotsen inderdaad. Totaal scheve vergelijking. Al die mongolen staan dat gebeuren te filmen en knippen het precies zo dat het lijkt dat de politie begint en de 'demonstanten' onschuldig zijn. En dan op internet gooien en verontwaardigd gaan janken. Flikker toch op, de politie had ze nog harder de tering in moeten meppen. Of je het met ze eens bent of niet, je luistert naar de politie en als je dat niet doet dan moet je dealen met de consquenties.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Mooi, daling en IC en ziekenhuizen gaat weer verder.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 04 jan 2022, 14:32Miljoenen besmettingen in heel Europa. Per dag ongeveer. En jij geeft voetballers de schuld dat ze besmet zijn geraakt. En je gaat er vanuit dat het ook nog eens op vakantie is gebeurd. Raarrrrr.
Nah, ik doel vooral op het principe dat als je zo enorm veel geld verdient, daar ook best meer tegenover mag staan qua verantwoordelijk gedrag... wat doorgaans een beperking van je persoonlijke vrijheid betekent. Voetbal is ook extra kwetsbaar: je kunt niet thuis werken, je kunt het werk sowieso niet op afstand van elkaar doen en als teveel spelers besmet raken liggen de inkomsten van de hele club zo'n beetje plat.

Maar die Omikron is idd niet te stoppen, sowieso kan zo'n bubbel denk ik ook niet erg lang werken... kinderen moeten toch ook naar school en met vriendjes kunnen spelen enz. Komen nog lastige maanden aan voor de topsport vermoed ik zo, ben nu al benieuwd hoe bijv. de Australian Open zal gaan. Bejing zal vast wel lukken net als Tokyo afgelopen zomer, maar dan dus wel met zowat onmenselijke toestanden voor de sporter.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het RIVM heeft weer eens gefaald met info die voorhanden was. En mogelijk was dit de reden waarom wij wachtte met boosteren.

Het niet boosteren werd verdedigd met cijfers die weer eens niet klopten. Dit RIVM is stuk. Ik wil een nieuwe.

Heel heel raar dat dit gegevens zijn die er automatisch uitrollen (vaccinatie en besmetting is gewoon gekoppeld in zelfde dossier). Benieuwd of er gerommeld is met de cijfers en grafieken om de boosterfaalcampagne te maskeren.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19