Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Thijs schreef: 04 jan 2022, 11:19
Rikkert1234 schreef: 04 jan 2022, 11:14

Lees wat scoutingsrapporten over Veerman.

https://www.scoutedftbl.com/best-young- ... y-veerman/

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Spreken hier over “press resistance” dus de mogelijkheid om onder druk te kunnen voetballen. Een van de kwaliteiten die hij juist bezit
Op niveau Heerenveen, waar hij af en toe even onder druk wordt gezet, kan hij dat prima inderdaad. In de wedstrijden tegen ons zag je dat als er weinig of verkeerd druk op hem werd gezet, hij makkelijk met zijn passes kon strooien (wat een echte kracht van hem is). Als hij echt onder druk kwam te staan, lukte het hem ook niet meer om eruit te voetballen.

Maar volgens mij ga ik je niet overtuigen als ik niet met filmpjes of artikelen aankom en ik heb geen zin om er zoveel tijd in te steken, dus gaan we het de komende tijd wel zien. Laten we hopen dat jouw artikelen gelijk hebben en ik niet.
Laten we gewoon hopen dat hij het goed doet inderdaad want zijn we beide gebaat bij :)
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Thijs schreef: 04 jan 2022, 11:06
Heruone schreef: 04 jan 2022, 11:05 Waarom is Veerman’s handelingssnelheid niet beter dan die van Guti?
Omdat ie onder druk zijn slechtste wedstrijden bij Heerenveen speelde en hij uitblinkt als hij alle tijd en ruimte krijgt. Idem als bij Guti pre-PSV.
Kan je hier voorbeelden van geven? Ik heb hier namelijk bij hem op gelet in de wedstrijd tegen PSV en ik vond dat hij vlak vóór zijn eigen strafschopgebied juist vaak wel de oplossing had terwijl PSV druk op hem zette, waarbij ook nog eens de passes aankwamen op de juiste snelheid en de juiste voet. Zowel over 7 als over 25 meter.

Veel spelers die het leuk doen bij een subtopper of middenmoter hebben vaak dat ze alleen aardig kunnen spelen met genoeg tijd en ruimte en dat is in het verleden vaak o.a. een valkuil geweest voor de Nederlandse topclubs. Als ik een speler interessant vind of er geruchten gaan dat PSV interesse zou hebben dan ga ik op dit soort aspecten extra op letten. Juist een speler als Rosario en nu ook Gutierrez, zijn fout tegen Sociadad met minder tijd en ruimte vond ik geen toeval, hebben moeite als het tempo omhoog gaat en al helemaal als ze aan de bal komen. Daarom kunnen ze op een bepaald niveau nog wel hun waarde hebben als ze de bal niet hebben. Bij Veerman vind ik het juist andersom op dit moment.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Gemengde gevoelens bij deze transfer, maar denk dat je er wel direct sterker van wordt dus dat is positief. Veerman lijkt me op dit moment namelijk een betere optie om naast Sangaré te spelen dan Gutierrez, vGinkel, Pröpper en Thomas. Hopelijk kan Veerman zelf ook echt nog een volgende stap maken in zijn ontwikkeling en de twijfels wegnemen.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV



Dit mag Veerman overigens ook op 23 januari doen
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Rikkert1234 schreef: 04 jan 2022, 11:24

Dit mag Veerman overigens ook op 23 januari doen
Ik zie hier tien momenten, waarbij hij er maar eentje onder druk echt iets goeds doet. Twee keer heeft ie gelukjes (slidingpass en gewoon wegschieten om de ander te snel af te zijn), een keer wordt ie geblokt en bij de andere zes momenten heeft ie tijd en ruimte doordat er geen of hersenloos druk wordt gezet.
Als je vergelijkt hoe Ajax hier druk zet en hoe ze dat tegen ons deden, ben ik direct overtuigd als Veerman dit 23 januari ook kan.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Hij heeft natuurlijk voetballend wel heel wat toegevoegde waarde. Ik denk dat hij naast Sangaré prima kan renderen op voetballend vlak. Vanuit Veerman kunnen counters een stuk sneller en efficiënter "opgezet" worden, doordat hij direct de voorwaartse pass zoekt en ook kan vinden. Veerman kan ook in de opbouw net wat makkelijker de vrije man vinden, en weet in het laatste kwart van het veld de voorwaartsen ook nog wel vrij voor de keeper te zetten.

Echter heb ik ook grote twijfels bij zijn verdedigende vermogen (in tactisch opzicht), bij zijn fysieke vermogen en bij zijn prijskaartje. Hoewel ik normaal graag van het zwart-wit denken ben, kan ik hier niet anders dan "twijfel" invullen in de poll. Veel zal ook afhangen van hoe hij gebruikt wordt door zijn trainer, aangezien hij hele duidelijke sterke punten heeft, maar ook hele duidelijke zwakke punten.

Voetballend goed genoeg, de rest is omgeven door grote twijfels.
Laatst gewijzigd door Brael op 04 jan 2022, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ik zie dit vooral als een investering, hij zal op het veld af en toe ook zeer welkom zijn maar zal ook ongetwijfeld moeten wennen aan het hogere niveau. Mensen die verwachten dat hij er meteen week in week uit 100% staat kunnen zich opmaken voor een tegenvaller, zo werkt dat normaliter niet.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoewel ik twijfels heb bij Veerman, zie ik hem wel nog altijd als een betere speler dan Guti, Van Ginkel, Propper en Thomas. Dus wat dat betreft gaan we erop vooruit. Ik vind 6 mln en een doorverkoop wel wat aan de hoge kant maar dat is wat we tegenwoordig blijkbaar betalen. Hopelijk pakt het goed uit.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dat is het ook precies, voetballen kan deze jongen ongelooflijk goed. Het zijn echter de andere aspecten, vooral defensief denken en het mentale vlak (goed genoeg voor de top van NL, heimwee verhalen?) die mij een beetje aan het twijfelen brengen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Hij hoeft niet bang te zijn dat hij in de komende maanden niet genoeg wedstrijden kan spelen in ieder geval.
Rickskeg
Geselecteerd voor Oranje
3
Berichten: 813
Lid geworden op: 21 mar 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 08:55
Rickskeg schreef: 04 jan 2022, 08:47 Toch mooi dat PSV in het buitenland scout..
Wat bedoel je precies?
Sensation schreef: 04 jan 2022, 08:57
Ardbeg schreef: 04 jan 2022, 08:55

Wat bedoel je precies?
Friesland... ;)

Hij snapt hem
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoe groot is nu de kans dat we met een Mo 2.0 te maken krijgen? Ik vertrouw erop dat Roger Veerman wel binnen toom weet te houden. Ik geloof wel dat mentaliteit een belangrijk thema is in gesprekken met nieuwe spelers na het Mo-debacle. Ze zullen er vast wel iets van geleerd hebben mag je aannemen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 11:39 Ik zie dit vooral als een investering, hij zal op het veld af en toe ook zeer welkom zijn maar zal ook ongetwijfeld moeten wennen aan het hogere niveau. Mensen die verwachten dat hij er meteen week in week uit 100% staat kunnen zich opmaken voor een tegenvaller, zo werkt dat normaliter niet.
Welk hogere niveau? Hij speelt tegen dezelfde tegenstanders waar hij nu ook wekelijks tegen speelt.
Zijn medespelers zijn inderdaad van hoger niveau, maar de meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen, als ze betere spelers om zich heen hebben.

Het enige waar hij echt aan zal moeten wennen is de speelstijl. Hoe lang dat gaat duren, is lastig in te schatten, maar er zijn wel wat aspecten die hij nu niet echt beheerst, die bij Schmidt wel erg belangrijk zijn.

Verder is het inderdaad nogal aannemelijk dat hij er niet week in week uit 100% staat, want dat lukt hem zelfs bij Heerenveen nog niet.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 04 jan 2022, 11:51 Hoe groot is nu de kans dat we met een Mo 2.0 te maken krijgen?
Bij Veerman nihil, bij Bazoer iets hoger.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 04 jan 2022, 11:55Welk hogere niveau? Hij speelt tegen dezelfde tegenstanders waar hij nu ook wekelijks tegen speelt.
Zijn medespelers zijn inderdaad van hoger niveau, maar de meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen, als ze betere spelers om zich heen hebben.
Ehm lijkt me een duidelijk verhaal he... hele spel is sneller, meer druk op prestaties, intensievere trainingen, meer competitie binnen de selectie, sterkere internationale tegenstanders, 'meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen' is volgens mij nogal optimistisch gedacht, als spelers die van een kleine club overkomen al een sterk begin hebben dan volgt er vaak spoedig een dip. Bijv. zo'n Dumfries die er meteen stond en er ook is blijven staan, da's niet bepaald de standaard.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Hij is dus de opvolger van Pröpper. Komt ook op 23-jarige leeftijd. Veel mensen hebben twijfels, net als destijds met Pröpper. Hopelijk gaat hij het minimaal net zo goed doen, ik laat me graag verrassen! Succes Joey!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bij de Pröpper van Vitesse was er ook twijfel. Sterker nog, Ajax verkoos in de winter 7 miljoen te betalen voor Sinkgraven boven Pröpper. In de zomer kwam Pröpper naar ons en hebben we samen geweldige dingen bereikt.

Ook qua productiviteit was Pröpper vergelijkbaar met Veerman en heeft hij zijn productiviteit bij PSV zelfs bijna verdubbeld.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Na continu lovende verhalen in de pers over hem, duurt het vast niet lang of de twijfelverhalen gaan de overhand krijgen nu hij naar PSV gaat. Meen laatst nog gelezen te hebben dat bij Ajax iedereen van de scouting lyrisch was, alleen Doesburg niet, dus de verhalen dat Ajax hem niet goed genoeg vond worden ook snel extra onder de aandacht gebracht. Net als bij Maher het geval was.

Ben er wel blij mee dat hij gekomen is, naast dat ik denk dat hij nog een stap kan zetten en echt kwaliteiten heeft die wij niet in huis hadden, ben ik ook blij dat hij niet naar Feyenoord is gegaan. Als hij hier dezelfde passes kan geven als bij Heerenveen, dan gaan Madueke, Gakpo en Vertessen daar echt flink van profiteren.
Snel gehandeld en hopelijk pakt het snel goed uit.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018




Dit is trouwens wel echt een Photoshop wondertje, nietwaar?:


Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Met het nieuws over Pröpper vandaag heb ik mijn stem toch aangepast naar goed gehandeld, op dat vlak tenminste. Al blijft de twijfel uiteraard nog wel.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

PSVInside is een beetje het Voetbalprimeur onder PSV supporters:

https://www.psvinside.nl/espn-analisten ... noord-had/
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Grasmat schreef: 04 jan 2022, 12:32 Met het nieuws over Pröpper vandaag heb ik mijn stem toch aangepast naar goed gehandeld, op dat vlak tenminste. Al blijft de twijfel uiteraard nog wel.
Same here, het moest binnen een dag geregeld zijn dus dan betaal je een soort van 'boete' omdat er geen tijd is voor spelletjes. Moet voor Veerman ook wel een goed gevoel geven dat PSV niet a la Feyenoord en eerder AZ loopt te emmeren maar gewoon met de pinpas betaalt. Daarnaast is er ineens meer perspectief in Eindhoven dan in Rotterdam.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Rikkert1234 schreef: 04 jan 2022, 11:24

Dit mag Veerman overigens ook op 23 januari doen
Hij bezit wel de juiste kwaliteiten op het middenveld die we de laatste anderhalf jaar te kort kwamen. Een splijtende pass of een goed afstandsschot kunnen we wel gebruiken.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ren Höek schreef: 04 jan 2022, 10:42
PCGC schreef: 04 jan 2022, 09:49 Past totaal niet in het elftal
Ik ben heel benieuwd naar je argumenten hiervoor.
Meerdere leden hebben namelijk al duidelijk aangetoond waarom Veerman juist wel perfect bij PSV past. Als hij mee kan met de pressing stijl, dan is hij Guti meteen voorbij. Aangezien hij aan de bal zoveel beter is.

Veerman is een fitte Pröpper en die kan PSV heel goed gebruiken.
Nu het nieuws van Pröpper naar buiten is gekomen snap ik wel dat Schmidt akkoord heeft gegeven voor de komst van deze speler.
Die denkt puur aan zijn selectie en denkt 1 weg hop 1 terug.

Veerman is de nieuwe Pröpper en onder Schmidt zal ie weinig aan spelen komen, die vindt zo’n speler ‘tactical unreliable’.

6 miljoen weggegooid, treurig.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Sao-Mellow schreef: 04 jan 2022, 13:05
Rikkert1234 schreef: 04 jan 2022, 11:24

Dit mag Veerman overigens ook op 23 januari doen
Hij bezit wel de juiste kwaliteiten op het middenveld die we de laatste anderhalf jaar te kort kwamen. Een splijtende pass of een goed afstandsschot kunnen we wel gebruiken.
We hebben nu eigenlijk alleen Boscagli die echt een goede strakke lange pass van achteruit kan geven, door Veerman daarbij te hebben voeg je wel iets toe aan je spel. Ramalho kan het bij vlagen maar verder zijn de backs, Sangaré en Van Ginkel vooral van de passes over de grond.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 04 jan 2022, 12:01
Brael schreef: 04 jan 2022, 11:55Welk hogere niveau? Hij speelt tegen dezelfde tegenstanders waar hij nu ook wekelijks tegen speelt.
Zijn medespelers zijn inderdaad van hoger niveau, maar de meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen, als ze betere spelers om zich heen hebben.
Ehm lijkt me een duidelijk verhaal he... hele spel is sneller, meer druk op prestaties, intensievere trainingen, meer competitie binnen de selectie, sterkere internationale tegenstanders, 'meeste spelers gaan alleen maar beter voetballen' is volgens mij nogal optimistisch gedacht, als spelers die van een kleine club overkomen al een sterk begin hebben dan volgt er vaak spoedig een dip. Bijv. zo'n Dumfries die er meteen stond en er ook is blijven staan, da's niet bepaald de standaard.
Het veldspel van PSV zal vast wel sneller zijn dan dat van Heerenveen, maar zo enorm snel gaat het bij ons nu ook weer niet. Maar juist dat snellere veldspel heb ik weinig twijfels bij, omdat hij een surplus aan techniek en overzicht heeft, ook als je dat vergelijkt met een aantal concurrenten voor zijn positie binnen onze selectie. Of hij het fysiek aan kan (qua intensiteit van terugverdedigen en van trainingen) daar heb ik wel mijn twijfels bij, dat is ook mijn punt wat ik maakte met de nieuwe speelstijl die hij zich eigen moet maken.

Verder denk ik dat het heel erg meevalt. Europese tegenstanders die het niveau van Feyenoord of AZ ontstijgen zijn er nauwelijks in de Conference League, en als we ze per ongeluk tegenkomen, dan liggen we er na 2 wedstrijdjes waarschijnlijk uit, met of zonder Veerman.

Dat spelers beter gaan voetballen als ze betere medespelers hebben is niet zo zeer "optimistisch gedacht", dat is toch wel een bekend fenomeen (ook onder mensen die zelf wel eens tegen een bal hebben getrapt, maar ik heb ergens het donkerbruine vermoeden dat dat niet voor jou geldt). Medespelers die beter vrijlopen, die een lastige pass beter aannemen, die jouw prachtige lange pass tot doelpunt promoveren in plaats van dat het bij een prachtige pass blijft, die hun tegenstander vaker op snelheid kunnen kloppen, die betere rugdekking verlenen op het moment dat jij balverlies lijdt, het helpt natuurlijk in alle opzichten mee als je met betere medespelers gaat spelen.

Dat spelers ongetwijfeld een terugslag krijgen, dat staat daar los van. Weinig carrières gaan in een rechte lijn omhoog zonder dipjes.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Joey Veerman