Mark van Bommel

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
El Sordo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 844 times
Been thanked: 934 times

Mark van Bommel

Bericht door El Sordo » 07 nov 2019, 09:37

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het zou zo jammer zijn als een echte clubman als V. Bommel straks via de achterdeur verdwijnt. Nu al krijgt hij allerhande verwensingen naar zijn hoofd gesmeten, die weinig met voetbalinhoudelijke kritiek te maken hebben. Bommel lijkt het me het type dat zich dan, in ieder geval voor een bepaalde periode, rancuneus terugtrekt van de club. Parallellen met Ajax in '08/'09 worden voorzichtig steeds evidenter. Spijtig.
Waar we winnen, maar we het niet van de daken schreeuwen.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 86 times
Been thanked: 1018 times

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 nov 2019, 09:54

El Sordo schreef:
07 nov 2019, 09:37
Het zou zo jammer zijn als een echte clubman als V. Bommel straks via de achterdeur verdwijnt. Nu al krijgt hij allerhande verwensingen naar zijn hoofd gesmeten, die weinig met voetbalinhoudelijke kritiek te maken hebben. Bommel lijkt het me het type dat zich dan, in ieder geval voor een bepaalde periode, rancuneus terugtrekt van de club. Parallellen met Ajax in '08/'09 worden voorzichtig steeds evidenter. Spijtig.
Daarom kan ie beter nu weg. Nu kun je er nog een verhaaltje van maken of hem gunnen de eer aan zichzelf te houden. Zo blijven aanmodderen betekent opwachten van bussen, scheldpartijen vanaf de tribunes, witte zakdoekjes, etc. Dán ben je veel verder van huis. En de houding van Mark maakt het er allemaal niet makkelijker op, niet voor hemzelf en niet voor degenen die de beslissing moeten nemen.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1137 times

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 09:55

Mick Jagger schreef:
07 nov 2019, 00:07
Ik hoop ook dat we beide wedstrijden deze week winnen, maar ook in dat geval zou ik nog steeds afscheid van Van Bommel nemen. Het is dan misschien het 'verkeerde' moment, maar Van Bommel zal waarschijnlijk niets gaan veranderen aan zijn speel- en werkwijze en het is dan wachten tot het opnieuw fout gaat.
Ik zou nog even wachten met afscheid nemen. Er komt nu voor hem een cruciaal blok aan. Als ie die goed doorkomt is er nog geen reden om al afscheid van `m te nemen. Ik blijf erbij dat tussentijds wisselen om het wisselen van coach nooit goed uitpakt.
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Juancho
Legende
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 476 times
Been thanked: 742 times

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 10:17

cocufan1 schreef: Hij maakt fouten, maar het ligt zeker niet alleen aan van Bommel
Dat zegt ook niemand. Maar hij maakt nu al wel heel lang aantoonbare fouten en je ziet al aantoonbaar lang geen ontwikkeling. Als de resultaten dan ook nog eens minder en minder worden....En ja, natuurlijk is de Jong daar ook medeverantwoordelijk voor en ja, Gerbrands is hoofdverantwoordelijke voor het aanstellen van 3 onervaren personen op 3 belangrijke posities.
Nu pakken 3 spelers in 2 wedstrijden een rode kaart. Heel ongelukkig, en zijn de 2 beste aanvallers geblesseerd in uitgerekend zware potjes (utrecht, AZ, Sparta uit).
Daar is ie weer, het verhaaltje over Utrecht en AZ. Dus nog maar een keer: over heel 2019 haalt PSV gemiddeld 2 punten per wedstrijd. Ook dit seizoen zijn bijna alle statistieken minder en minder aan het worden. Dat is gewoon PSV onwaardig en dat zie je dus ook terug in uitwedstrijden die PSV speelt. Dat is gewoon ver, ver onder PSV niveau. Dus stop nou eens met wijzen naar Utrecht en AZ (zoals v. Bommel ook doet helaas, die ziet het grote plaatje echt niet) en kijk eens naar afgelopen 1,5 jaar. Was het maar zo simpel dat het allemaal alleen lag aan AZ en Utrecht....

Overigens ook vreemd dat er blijkbaar geen verslaggever het de moeite waard vindt of het aandurft om v. Bommel eens te confronteren met die keiharde slechte cijfers....

NESTA

Bericht door NESTA » 07 nov 2019, 10:28

J.B. schreef:
07 nov 2019, 09:55
Mick Jagger schreef:
Ik hoop ook dat we beide wedstrijden deze week winnen, maar ook in dat geval zou ik nog steeds afscheid van Van Bommel nemen. Het is dan misschien het 'verkeerde' moment, maar Van Bommel zal waarschijnlijk niets gaan veranderen aan zijn speel- en werkwijze en het is dan wachten tot het opnieuw fout gaat.
Ik zou nog even wachten met afscheid nemen. Er komt nu voor hem een cruciaal blok aan. Als ie die goed doorkomt is er nog geen reden om al afscheid van `m te nemen. Ik blijf erbij dat tussentijds wisselen om het wisselen van coach nooit goed uitpakt.
Het zoveelste cruciale blok sinds januari. Hoeveel blokken mag hij nog blijven aanklooien?

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 10:31

NESTA schreef:
07 nov 2019, 10:28
J.B. schreef:
Mick Jagger schreef:
Het zoveelste cruciale blok sinds januari. Hoeveel blokken mag hij nog blijven aanklooien?
Tot aan de zomer. Of PSV moet in januari al klaar zijn voor alle competities waar het in zit. Maar in de zomer is gewoon het beste om van trainer te wisselen. Midseason heeft echt weinig zin.

ThoresenKoolhof
Nationale topspeler
Has thanked: 5 times
Been thanked: 223 times

Bericht door ThoresenKoolhof » 07 nov 2019, 10:37

ruuddevil schreef:
06 nov 2019, 21:25
Nogal. En dan wedstrijden tegen Vitesse, Ajax (gelijkspel, normaal een walk over) en Sporting (met veel kunst en vliegwerk een resultaat) aanhalen om zijn gelijk te halen.
Het is wel triest gesteld als hij enkel deze wedstrijden aan kan halen om zijn gelijk te halen, eigenlijk zijn ook nog alle 3 de wedstrijden zeer discutabel om aan te halen.
Vitesse werd beslist puur door individuele klasse van een speler, daar is van Bommel zijn speelwijze ook volledig op gericht dus op zich heeft hij hier een punt, echter zijn werk is om een basis te creëren waar PSV altijd op terug kan vallen en moet niet enkel gericht zijn op de momenten van een klasse speler, dan kan iedere boerenlul wel van de tribune gehaald worden om het werk van Mark te doen en dat voor veel minder geld en zonder geheime besloten trainingen.
De wedstrijd tegen Ajax is wel erg triest om aan te halen, daar heeft de tactiek er in mijn ogen juist voor gezorgd dat het een doodsaaie wedstrijd werd waarin PSV veel te afwachtend en slechts voor een punt speelde, iedereen had gehoopt en verwacht dat PSV er vanaf minuut 1 op zou klappen en de matige Ajax verdediging op zou jagen en onder druk zou zetten, niets van dit alles, het werd een potje inzakken en de bal aan Ajax geven, wellicht dat van Bommel daarom deze wedstrijd ook noemt omdat hij slechts voor een gelijkspel speelde en nooit voor de overwinning, dan is zijn tactiek inderdaad geslaagd, maar om daar nou tevreden over te zijn.
Sporting dan nog, zoals Ruud al aangeeft met veel kunst en vliegwerk, een heel gelukkige overwinning daar is alles wel mee gezegd.
Dus dit zijn de hoogtepunten onder van Bommel in seizoen 2019/2020 volgens van Bommel en tonen van Bommels gelijk qua tactiek blijkbaar aan, wel erg pover moet ik zeggen als je niet verder komt dan deze 3 wedstrijden, valt nog mee dat hij er RKC uit niet bij vermeld dat leverde toch ook zomaar 3 punten op in een uitwedstrijd,.

Chucky
Meervoudig international
Clubvoorkeur:
Has thanked: 183 times
Been thanked: 206 times

Bericht door Chucky » 07 nov 2019, 11:11

Ik vind het uberhaupt al pijnlijk en zfs schandalig om een wedstrijd als “voorbeeld” aan te halen waar je duidelijk de mindere bent, en daarnaast ook niet winnend afsluit.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 695 times
Been thanked: 1055 times

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 11:39

J.B. schreef:
Mick Jagger schreef:
Ajax durfde dat wel met Keizer. Het was best schofterig hoe ze dat met hem deden.

Maar als je ziet wat daar in 2 jaar is gebeurd dan kan je moeilijk zeggen dat het slecht heeft uitgepakt.

PSV is er slechter aan toe dan Ajax toen onder keizer.

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1186 times
Been thanked: 896 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 07 nov 2019, 11:49

Een verschil is dat ze daar sowieso al een visie op voetbal hebben waar een trainer bijgezocht kan worden. Wij hebben eigenlijk alleen een visie op 'een potje van 30 miljoen'. Zo'n voetbalinhoudelijke visie kan een blok aan het been zijn als het niet lukt maar geeft anderzijds wel een heleboel richting, van de prille jeugd af aan.

Punt is natuurlijk wel dat die visie ze pas wat op ging leveren toen de bankrekening gingen legen, tot die tijd was het idd een beenblok. Maar dat is dus de periode Bosz > Keizer > Hag.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 12:13

Menno1 schreef:
07 nov 2019, 11:39
J.B. schreef:
Mick Jagger schreef:
Ajax durfde dat wel met Keizer. Het was best schofterig hoe ze dat met hem deden.

Maar als je ziet wat daar in 2 jaar is gebeurd dan kan je moeilijk zeggen dat het slecht heeft uitgepakt.

Bij Ajax hebben ze de beurs opengetrokken. Laten we dat niet verwarren met de trainer die er zit.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 12:37

Zelfs bij Feyenoord werkt het... Zelfs al na 1 uit wedstrijd!! :o :D

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 nov 2019, 13:04

J.B. schreef:
07 nov 2019, 12:13
Menno1 schreef:
J.B. schreef:

Bij Ajax hebben ze de beurs opengetrokken. Laten we dat niet verwarren met de trainer die er zit.
Bij PSV is de beurs óók getrokken. We hebben ook vier spelers die 7.5-15 miljoen hebben gekost, en nog een aantal spelers voor rond de 5. Bij ons renderen de dure aankopen alleen een stuk minder. Ik vind het geen excuus voor Ajax. Eerder dat JdJ mede schuldig is aan de huidige staat van het elftal

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 14:20

In de ED maakt dat ook niet zoveel uit. Daar is het niveauverschil zo gruwelijk groot. Daar moet je gewoon los van Ajax bekijken hoe je er zelf voor staat. Op ED niveau zal het verschil nooit veel groter worden tussen Ajax en PSV, op CL niveau ligt dat wel anders natuurlijk. Immers daar is de weerstand groter en met net wat betere spelers kom je er wellicht wel door heen. Maar ook met de forse investeringen die PSV heeft gedaan en zal blijven doen moet je gewoon 95% van de wedstrijden kunnen winnen. En dan doe je dus automatisch mee om de titel en zijn het eerder de 2 potjes tegen Ajax die beslissend zijn. Zoals vorig seizoen bijv ook. Had je die gewonnen, was de kans groot geweest dat je Ajax de definitieve nekslag had gegeven.

J.B.
Legende

Bericht door J.B. » 07 nov 2019, 14:37

Josef Dettelbacher schreef:
07 nov 2019, 13:04
J.B. schreef:
07 nov 2019, 12:13
Menno1 schreef:

Bij PSV is de beurs óók getrokken. We hebben ook vier spelers die 7.5-15 miljoen hebben gekost, en nog een aantal spelers voor rond de 5. Bij ons renderen de dure aankopen alleen een stuk minder. Ik vind het geen excuus voor Ajax. Eerder dat JdJ mede schuldig is aan de huidige staat van het elftal
Niet te vergelijken wat ze aan ervaring ivm Ajax hebben gehaald. Maar los daarvan maakt dus het poppetje bij Ajax niet zo heel veel uit. Die maken er een gewoonte van om van trainer te wisselen. Anders dan bij ons natuurlijk

ShovingNE2
Site Admin
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 07 nov 2019, 15:19

Menno1 schreef:

PSV zal nooit trainers benaderen zes weken voor ontslag en hopen dat het eerste elftal verliest zodat je hem kan ontslaan. En Ajax stond er heel beroerd voor, wij staan er niet slechter voor dan Ajax toen. Ajax was 1 grote kolere bende intern. Het geld heeft ze gered en dat is niet toe te schrijven aan Ten Hag, want dat was toen ook al voorhanden: Ten Hag profiteert er vooral van.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Josef Dettelbacher
Vedette
Clubvoorkeur:

Awards:

Bericht door Josef Dettelbacher » 07 nov 2019, 15:23

Nouja, ook dat wil ik wel enigzins relativeren.

Promes - daarvan riepen velen tot voor kort "wat doet die clown in Oranje"? Kwam in Spanje ook niet uit de verf

Blind - daarvan roepen we hier continu gefaald in Engeland, wijf van n verdediger.

Tadic - werd ook niet omschreven als een fenomeen in Engeland. "slechts Southampton materiaal"

Ziyech - hadden wij ook kunnen halen, stukgelopen op vreemde (niet financiële) eisen van Ziyech. Heb ik me op dit forum laten vertellen.

Die andere aankopen vallen volgens mij allemaal in de categorie spelers die wij zelf ook hadden kunnen kopen.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 15:35

Ajax stond onder Keizer niet 8 punten achter op PSV. Sterker nog, ze waren bezig aan een sterke reeks totdat ze op penalties verloren tegen Twente voor de beker en toen vloog Keizer er alsnog uit.

Nogmaals; het was schofterig. Maar het heeft Ajax wel vooruit geholpen en dat was de discussie: JB zei; iemand er halverwege eruit gooien helpt je niet verder. Nou bij Ajax dus wel. Ondanks dat het daar echt niet zo slecht ing; hun spel en resultaten waren op die uitglijder tegen Twente na, al een aantal wedstrijden prima, waaronder een 3-0 op PSV. Toch gooiden ze hem er uit. En maakten ze sindsdien flinke stappen vooruit.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 07 nov 2019, 15:56

Dat seizoen was het een zooitje bij Ajax en ook onder Ten Hag liep het niet lekker. Dat was een slecht seizoen van Ajax. Hierdoor heeft Ten Hag een aanloopperiode gehad van een half jaar waardoor hij in het nieuwe seizoen al wat verder was. Toen daarna het salarishuis omhoog is gegaan waardoor op Kluivert na niemand vertrok en Tadic en Blind werden aangetrokken is er pas echt stappen gezetten. Laten we niet vergeten dat veel supporters Ten Hag aan het einde van zijn eerste half jaar hem zat waren en dat in het nieuwe seizoen Ten Hag na de (wederom) 3-0 nederlaag in het nieuwe seizoen tegen PSV er bijna is uitgegooid. Als er daarna nog 1 of 2 slechte resultaten waren geweest was het waarschijnlijk zo ver gekomen. Wat Ajax vooral geholpen heeft is een ander transferbeleid in combinatie met het flink loslaten van het salarishuis. Dat heeft ze verder gebracht. En omdat Ten Hag al een aanloopperiode heeft gehad van een half seizoen is het allemaal wat versneld.

Om PSV weer succesvol te laten worden heb je in eerste instantie een wijziging in het transferbeleid nodig. Het aantal miljoenenaankopen die niet bij betere basisspelers behoren is veel te weinig. Daarnaast zal de teamsamenstelling moeten veranderen. Ook met dit materiaal en het materiaal van het vorig seizoen is gemiddeld 2 punten per Eredivisiewedstrijd in 2019 nog veel te weinig, maar er is meer nodig dan alleen een nieuwe trainer. Zoiets is niet afhankelijk van alleen een trainer/coach ofschoon Van Bommel zeker niet het maximale uit deze selectie haalt. Van Bommel geeft aan onverstoorbaar te zijn, maar als het puntengemiddelde al bijna een jaar zo laag is, dan is hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten niet de meest snuggere manier zoals Einstein ooit daar al eens een hele mooie quote aan wijdde.

Een nieuwe trainer zal vooral, net als Ten Hag 2 jaar geleden, het voordeel hebben van een aanloopperiode wat het nieuwe seizoen iets makkelijker maakt. Vooral als je een andere manier van spelen wil als club en daar een trainer naar zoekt. Liverpool heeft bijvoorbeeld ook een aanloopperiode nodig gehad toen het Klopp aanstelde en op een andere manier wilde gaan spelen. Samen met een aankoopbeleid wat daarbij past kan je dan stappen maken, want zoiets gaat wel samen.
Laatst gewijzigd door Massimo op 07 nov 2019, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 16:17

Klopt helemaal. Daarom ben ik ook voor (daar is hij weer) een wisseling nu om te bouwen naar volgend jaar.

Betekend dat je alle aspiraties voor dit seizoen overboord gooit? Nee natuurlijk niet. Europees overwinteren, top 2 in de competitie eindigen zijn nog steeds belangrijke doelstellingen.

Maar je werkt ook/vooral naar een sterker fundament voor volgend seizoen en het jaar er op. Met een nieuwe trainer die wel een team verder ontwikkeld I.P.V. afbreekt zoals nu het geval is.

Gelijkertijd moet de Jong de gaps in de selectie analyseren en er voor zorgen dat op zijn laatst die volgende zomer zijn opgelost met aankopen of doorstroming.

Dat is strategie. Niet: klagen over rode kaarten en randgevallen terwijl je al een jaar lang onderpresteert. Dat is kop in zand steken.

Juancho
Legende

Bericht door Juancho » 07 nov 2019, 16:25

Het helpt vaak niet bij clubs die bijv. strijden tegen degradatie en nog even puur uit angst voor degradatie de trainer eruit schoppen. Die moet dan zorgen voor een zogenaamde nieuwe sfeer en schwung zodat de club in de ED blijft. Bij PSV moet er vooral een nieuwe trainer komen om volstrekt andere redenen. Namelijk er een bepaald spelsysteem in gerampt moet worden, dat er een ontwikkeling komt. Totaal niet vergelijkbaar met een club die in degradatie nood zit.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 16:29

De reden om van Bommel eruit te gooien zijn niet de huidige resultaten an zich. Het is vooral het gemis aan progressie.

Klopp was bezig met de boel omgooien bij Liverpool. Ook bij Cocu zag je telkens progressie.

Bij van Bommel is het precies andersom: begint goed, naarmate tijd vordert is het spel steeds minder geworden en de resultaten ook.

Was het andersom geweest, dan had ik gezegd: heb geduld, er is een visie en je ziet steeds verbetering. Alleen: dat is dus niet het geval. In tegendeel.

Massimo
Vedette
Clubvoorkeur:
Has thanked: 149 times
Been thanked: 539 times

Bericht door Massimo » 07 nov 2019, 16:42

Ik heb aan het begin van het seizoen even de hoop gehad, maar dat is nu toch wel verdwenen. De periode is te lang ondermaats. Vandaar dat ik baal dat ze, i.i.g. voor de buitenwereld, het op de laatste wedstrijden gooien terwijl het gemiddelde van bijna een heel jaar slecht is geweest terwijl PSV tussentijds wel heeft kunnen investeren. 2 punten gemiddeld per Eredivisie wedstrijd gaat richting niveau Feyenoord. Hierdoor is dit jaar eerst een ruimte voorsprong tegen Ajax weggegeven waardoor PSV geen kampioen is geworden, is de CL niet behaald terwijl de loting er wel naar was en staat PSV na 12 wedstrijden nu 8 punten achter. Dat is in 2019 drie keer een dikke faal en heeft niks met enig negatief opportunisme van de afgelopen 2 weken te maken wat ze ons willen doen laten geloven.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 17:12

Massimo schreef:
07 nov 2019, 16:42
Ik heb aan het begin van het seizoen even de hoop gehad, maar dat is nu toch wel verdwenen. De periode is te lang ondermaats. Vandaar dat ik baal dat ze, i.i.g. voor de buitenwereld, het op de laatste wedstrijden gooien terwijl het gemiddelde van bijna een heel jaar slecht is geweest terwijl PSV tussentijds wel heeft kunnen investeren. 2 punten gemiddeld per Eredivisie wedstrijd gaat richting niveau Feyenoord. Hierdoor is dit jaar eerst een ruimte voorsprong tegen Ajax weggegeven waardoor PSV geen kampioen is geworden, is de CL niet behaald terwijl de loting er wel naar was en staat PSV na 12 wedstrijden nu 8 punten achter. Dat is in 2019 drie keer een dikke faal en heeft niks met enig negatief opportunisme van de afgelopen 2 weken te maken wat ze ons willen doen laten geloven.
Dit zijn gewoon de feiten. Geen speld tussen te krijgen. Al het andere is gewoon noise: rode kaarten, blessures, vorm van de dag, wind tegen.. Het zou allemaal wel en er zijn heus wel verzachtende omstandigheden hier en daar. Maar niet voor een heel jaar.... Dat is gewoon een hele lange periode.

Joenepsv
Nationale topspeler
Clubvoorkeur:
Has thanked: 133 times
Been thanked: 294 times

Bericht door Joenepsv » 07 nov 2019, 17:39

En we gaan vanavond weer naar hetzelfde fantasieloze elftal kijken dat Bommelinho de wei in stuurt. Voor de vierde wedstrijd op rij geeft hij deze aanval de kans omdat er volgens hem geen andere opties zijn. Ieder ander met een Psv hart kan nog wel drie opties verzinnen maar Bommel blijft bij zijn zeer succesvolle formatie. Hij begint nu echt ongeloofwaardig te worden en ik ben er klaar mee. Die arrogante houding van hem strookt totaal niet met het vertoonde spel en de resultaten. Bij hem mag de ene speler wekelijks ondermaats presteren terwijl anderen nauwelijks kansen krijgen. Hij doet (tenminste naar mijn mening) niks om het aan de praat te krijgen. Geen creatieve oplossing voor het probleem. Nee gewoon wedstrijd na wedstrijd dezelfde spelers laten aanmodderen. We zitten in een serieuze crisis. De landstitel kunnen we met zeven punten achterstand na twaalf!! wedstrijden al vergeten en als Psv zo blijft spelen begin ik hem inmiddels ook te knijpen voor overwintering in Europa. Er zit gewoon nul vooruitgang in.

Menno1
Vedette
Clubvoorkeur:

Bericht door Menno1 » 07 nov 2019, 17:47

Baumgartl op de bank. Pereiro tribune. Was Spulas geblesseerd soms? Anders had Baumgartl waarschijnlijk ook op de tribune gezeten.

Weer 10 miljoen down the drain.

Plaats reactie