Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Na de tip van [mention]GillesdelaCroquette[/mention] zojuist een paar keer gerefreshed en hop, relaxed a.s. woensdagmiddag hier in 't beursgebouw (net als jij denk ik [mention]Josef Dettelbacher[/mention])
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Wederom stijging in aantal besmettingen en afname in ziekenhuis opnamen is gestokt, net voldoende om schoolvakantie week te verlengen is mijn voorspelling.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Yup:

Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als je ziet dat de opnames in ziekenhuizen en IC steeds minder worden.

Als de scholen echt open gaan moeten we echt niet meer gaan sturen op besmettingen, dan zitten we tot mei dicht. Maar echt op ziekenhuizen. Want dat de besmettingen na opengooien fors omhoog gaan leert de ervaring wel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Die discussie word ik erg moe van... sturen op besmettingen is nl. óók sturen op opnamen, maar dan tijdig.

Een correctere manier om e.e.a. uit te drukken is denk ik: we moeten niet langer sturen op de correlatie Delta besmettingen - opnamen maar op de correlatie Omikron besmettingen - opnamen. De hele wereld wacht op dit moment op een betrouwbare inschatting van die correlatie (want we zijn bang dat de Zuidafrikaanse correlatie voor ons niet zal kloppen)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 02 jan 2022, 15:01 Na de tip van @GillesdelaCroquette zojuist een paar keer gerefreshed en hop, relaxed a.s. woensdagmiddag hier in 't beursgebouw (net als jij denk ik @Josef Dettelbacher)
Geen idee eerlijk gezegd. Het is in een straat met veel te Franse naam.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Josef Dettelbacher schreef: 02 jan 2022, 15:53
ziege maar ook zagge schreef: 02 jan 2022, 15:01 Na de tip van @GillesdelaCroquette zojuist een paar keer gerefreshed en hop, relaxed a.s. woensdagmiddag hier in 't beursgebouw (net als jij denk ik @Josef Dettelbacher)
Geen idee eerlijk gezegd. Het is in een straat met veel te Franse naam.
Lardinoisstraat. Dat is inderdaad het beursgebouw.

30% van de tests positief zie ik nu. Dat is fors.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 02 jan 2022, 15:45 Die discussie word ik erg moe van... sturen op besmettingen is nl. óók sturen op opnamen, maar dan tijdig.

Een correctere manier om e.e.a. uit te drukken is denk ik: we moeten niet langer sturen op de correlatie Delta besmettingen - opnamen maar op de correlatie Omikron besmettingen - opnamen. De hele wereld wacht op dit moment op een betrouwbare inschatting van die correlatie (want we zijn bang dat de Zuidafrikaanse correlatie voor ons niet zal kloppen)
Dan voer je die discussie niet. Wat mij betreft zit er een heel groot verschil tussen. Sowieso omdat je geen idee hebt wat de werkelijke besmettingen zijn. Hoeveel mensen laten hun kinderen testen bij de GGD. Alle wappies die zich sowieso niet laten testen. De enige werkelijke harde cijfers die je hebt zijn opnames. De rest is aannames.

We hebben een routekaart nodig obv ziekenhuiscijfers. En dan bedoel ik niet de routekaarten die we hebbe gehad, want dat bleken allemaal keiharde leugens door het ministerie want ze waren bang voor moties van wantrouwen zo bleek. Daar zijn we altijd mee belazerd.

Ik wil een visie voor het komende jaar op werkelijke cijfers. Niet op basis van modellen van het RIVM die nooit ergens op slaan en ook niet op basis van cijfers die ingeschat worden door hetzelfde RIVM.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 14:53 Demonstrant beseft heel snel dat het dom is om de ME aan te vallen.

Ik vind dat zo sneu hè, gaan rellen en dan zo heel selectief 5 seconden laten zien waarin zo'n mafklapper als n mietje naar de grond zakt. Oh kijk deze boze agent deze onschuldige vader van 2 kinderen eens aftuigen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op basis van beelden pakken ze hem ook nog wel. Mag hij ook nog een maand of zes de cel in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 16:14
ziege maar ook zagge schreef: 02 jan 2022, 15:45 Die discussie word ik erg moe van... sturen op besmettingen is nl. óók sturen op opnamen, maar dan tijdig.

Een correctere manier om e.e.a. uit te drukken is denk ik: we moeten niet langer sturen op de correlatie Delta besmettingen - opnamen maar op de correlatie Omikron besmettingen - opnamen. De hele wereld wacht op dit moment op een betrouwbare inschatting van die correlatie (want we zijn bang dat de Zuidafrikaanse correlatie voor ons niet zal kloppen)
Dan voer je die discussie niet. Wat mij betreft zit er een heel groot verschil tussen. Sowieso omdat je geen idee hebt wat de werkelijke besmettingen zijn. Hoeveel mensen laten hun kinderen testen bij de GGD. Alle wappies die zich sowieso niet laten testen. De enige werkelijke harde cijfers die je hebt zijn opnames. De rest is aannames.

We hebben een routekaart nodig obv ziekenhuiscijfers. En dan bedoel ik niet de routekaarten die we hebbe gehad, want dat bleken allemaal keiharde leugens door het ministerie want ze waren bang voor moties van wantrouwen zo bleek. Daar zijn we altijd mee belazerd.

Ik wil een visie voor het komende jaar op werkelijke cijfers. Niet op basis van modellen van het RIVM die nooit ergens op slaan en ook niet op basis van cijfers die ingeschat worden door hetzelfde RIVM.
Je kunt m.i. geen visie op werkelijke cijfers eisen, want dat betekent dat je veel te laat gaat handelen. Je moet vooruit kunnen plannen, met het risico dat je of iets te voorzichtig of iets te onvoorzichtig bent (liever dat eerste persoonlijk). Ik zou liever zien -en ik neem aan dat dat ook gebeurt- dat ze die modellen bijwerken adhv data die ze op basis van de werkelijkheid hebben opgedaan.

Verder eens met Ziege dat Omicron én erg snel kwam, en nog heel veel data behoeft. Om maar een voorbeeld te noemen: dat virus is o.a. ontdekt omdat de symptomen anders waren dan bij Delta, bijvoorbeeld zeer zware vermoeidheid. Daar heb ik hier in Nederland nog helemaal niets over gelezen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Precies. Blij dat ze er nu van geleerd lijken te hebben (hopelijk) en eens pro actief ipv te laat gehandeld hebben. Als je wacht op harde cijfers ben je te laat.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 16:14 Sowieso omdat je geen idee hebt wat de werkelijke besmettingen zijn. Hoeveel mensen laten hun kinderen testen bij de GGD. Alle wappies die zich sowieso niet laten testen.
Idd zoals hierboven gezegd: stuur je op daadwerkelijke bezetting dan ben je gewoon te laat, dat was al zo en is met Omikron helemaal zo omdat de verdubbeling veel sneller gaat. De factoren die je noemt moet je wel meenemen maar die veranderen in principe niet zo enorm tenzij er wat bijzonders gebeurt zoals bijv. die oproep om zelf te testen... op dat moment raak je het zicht weer even kwijt en zul je dus uit even moeten uitgaan van een grotere correlatie. Maar verder kun je gewoon de correlatie tussen gemeten besmettingen en opnamen gebruiken, wat de werkelijke hoeveelheid besmettingen is maakt daarvoor niet zoveel uit... dat hebben we sowieso nooit geweten.

Je kijkt dus naar die correlatie en verdubbeltijd, dat is wat Kuipers ook deed toen hij in oktober al stelde dat je bij 4000 gemeten besmettingen maatregelen moet gaan nemen. Moeten we straks ook blijven doen, alleen zal die 4000 dan een ander getal zijn... ik zou zeggen minimaal 3x zo hoog.

https://www.nu.nl/coronavirus/6165849/k ... jfers.html

(pas op, dus een oud artikel)

Helemaal prima dus dat we het straks met Kuipers ipv De Jonge moeten doen, maar hopelijk is het mosterd na de maaltijd...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als de lijn maar helder is. En dat we niet meer door dat ministerie voorgelogen worden. Met de 2G en 3G rapporten die achtergehouden werden en de routekaarten waarvan ze wisten dat het gewoon gelul was om het volk zoet te houden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Nou dan kan ik je nu alvast een teleurstelling geven: je gaat nog wel vaker voorgelogen worden door de regering. Door welke dan ook. Het maakt niet uit welke poppetjes er zitten.

Everybody lies, zoals dr. House vroeger al zei. :mrgreen:

Maar goed, dat is politiek.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 17:30Als de lijn maar helder is.
Tsja wat dat betreft... de besmettingen stijgen weer dus we kunnen er nu al van uitgaan dat de teststraten spoedig weer overbelast zijn, dat is telkens weer zo'n game changer waardoor die (gemeten) besmettingen <> opnames correlatie verandert zodat onze modellen weer zullen wankelen. Door de komst van Omikron zullen we te maken krijgen met structureel hogere aantallen besmettingen (ook veel hogere aantallen die nog acceptabel zijn) dus zouden we intussen maximaal moeten investeren in die testcapaciteit, maar ik geloof niet dat dat serieus gebeurt.... dat dat een gemiste kans is, daar komen we ongetwijfeld pas weer achter als het alweer te laat is - volgende week of zo :sad:

Hopelijk kunnen we wat met de data uit andere landen... landen waar Rutte en De Jonge niet de dienst uitmaken.


Trouwens de mensen die niét bang zijn voor politiek kan ik de conference van Dolf Jansen aanbevelen:


Daarna besef je weer dat Peter Pannekoek vooral een vriendelijke jongen is ;)
Ja, echt scherp geëngageerd cabaret bestaat ook nog. Maar dus niet op TV.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We kunnen niet jarenlang de hele economie naar de tyfus helpen door continu dicht te gooien op besmettingen. Daar moeten ze wat op vinden. Gaan we tot mei opgehokt zitten omdat de scholen weer open moeten? Er staan talloze bedrijven op wankelen en je kan niet ieder jaar 60 miljard aan steun gaan geven natuurlijk. Je kan niet de zorg afgeschaald laten.

Er is maar 1 optie in dat geval: met Covid kom je alleen onder hele speciale omstandigheden op de IC (onder de 30 jaar of zo) en dan nog een maximum aantal bedden. Anders ga je dood: tough luck.

Ah: Dolf Jansen. Was een groot fan. Totdat hij geen cabaret meer bracht, maar een geforceerde politieke mening. Vind hem de laatste jaren weer beter worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je hebt twee alternatieven daarvoor:

- het land 5 maanden per jaar dicht en over 5 jaar is alles helemaal financieel aan gruzelementen en nooit meer te repareren
- je accepteert dat de reguliere zorg nooit meer op niveau gaat komen. Sommige zaken ga je dood aan: want geen plek. We hebben nu al voor een jaar of 3,5 achterstand in de reguliere zorg (eigen inschatting, in juni 21 was het twee jaar).

Er gaan nu al heel veel mensen dood op de wachtlijsten en dat wordt meer. Alleen het is indirect en onder de radar. Dus zeggen dat Covid patienten niet behandeld kunnen worden is raar. Maar wat er gebeurt met veel andere operaties met hetzelfde gevolg niet?

Tenzij het heel rap echt een griepje wordt uiteraard.


fuck. Reactie snel weghalen zodat het lijkt dat ik met mijzelf aan het lullen ben he? :angry: :angry: :angry:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 18:14

Er is maar 1 optie in dat geval: met Covid kom je alleen onder hele speciale omstandigheden op de IC (onder de 30 jaar of zo) en dan nog een maximum aantal bedden. Anders ga je dood: tough luck.
Nou dan nog liever alle kroegen en restaurants failliet hoor. Daar komen na de pandemie wel weer nieuwe voor in de plaats. Een kind kan z'n dode veertigjarige moeder op dat moment niet meer reanimeren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 02 jan 2022, 18:47 Nou dan nog liever alle kroegen en restaurants failliet hoor. Daar komen na de pandemie wel weer nieuwe voor in de plaats. Een kind kan z'n dode veertigjarige moeder op dat moment niet meer reanimeren.
Ja, werken maar 2 miljoen mensen in die branche (en aanverwant). Wat denk je wat daar de gevolgen van zijn? Dan is Nederland ook failliet. Kan je nog veel harder bezuinigen op de zorg als Rutte IV al wil (al spinnen ze het wel netjes dat het echt geen bezuinigen is).

Linksom rechtsom: je moet bikkelharde keuzes gaan maken. Oorzaak: 12 jaar zorgafbraak Rutte cs. Ik hoor graag alternatieven. En het land 5 maanden paar jaar in lockdown lijkt mij dat niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 19:03
Josef Dettelbacher schreef: 02 jan 2022, 18:47 Nou dan nog liever alle kroegen en restaurants failliet hoor. Daar komen na de pandemie wel weer nieuwe voor in de plaats. Een kind kan z'n dode veertigjarige moeder op dat moment niet meer reanimeren.
Ja, werken maar 2 miljoen mensen in die branche (en aanverwant). Wat denk je wat daar de gevolgen van zijn? Dan is Nederland ook failliet. Kan je nog veel harder bezuinigen op de zorg als Rutte IV al wil (al spinnen ze het wel netjes dat het echt geen bezuinigen is).
Er is overal personeelstekort. Ik denk dat er met omscholen genoeg inkomens te redden zijn.

https://www.werf-en.nl/personeelstekort ... -sectoren/

https://www.businessinsider.nl/vacature ... vraag-100/
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 18:14We kunnen niet jarenlang de hele economie naar de tyfus helpen door continu dicht te gooien op besmettingen.
Oh, ik dacht dat het probleem juist was dat er steevast te laat / te zwak ingegrepen wordt, waardoor lockdowns strenger moeten zijn en langer volgehouden moeten worden dan nodig zou zijn als we sneller die pijn pakken. Blijkbaar zien we de zaken dus nogal anders maar dat betekent denk ik dan wel dat je van gedachten veranderd bent?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Waar ben ik van gedachten veranderd? Ik volg je niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 19:27 Waar ben ik van gedachten veranderd? Ik volg je niet.
Ik kan Ziege daarin wel volgen. Een aantal weken terug was je nog een van de hardste roepers om een lockdown. Nu is het sentiment vooral de economie.

Even zwart wit gesteld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Josef Dettelbacher schreef: 02 jan 2022, 19:14
ShovingNE2 schreef: 02 jan 2022, 19:03

Ja, werken maar 2 miljoen mensen in die branche (en aanverwant). Wat denk je wat daar de gevolgen van zijn? Dan is Nederland ook failliet. Kan je nog veel harder bezuinigen op de zorg als Rutte IV al wil (al spinnen ze het wel netjes dat het echt geen bezuinigen is).
Er is overal personeelstekort. Ik denk dat er met omscholen genoeg inkomens te redden zijn.

https://www.werf-en.nl/personeelstekort ... -sectoren/

https://www.businessinsider.nl/vacature ... vraag-100/
Waarschijnlijk werk jij zelf iig niet in die branche want anders roep je niet van zulke dingen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Josef Dettelbacher schreef: 02 jan 2022, 19:30 Ik kan Ziege daarin wel volgen. Een aantal weken terug was je nog een van de hardste roepers om een lockdown. Nu is het sentiment vooral de economie.

Even zwart wit gesteld.
Dat vermoeden had ik al, vandaar de vraag.

Gegeven de situatie was dat op dat moment de beste oplossing. Dat vond ik en dat vind ik. Wat ik hierboven zeg is voor de komende jaren. Je kan dat niet blijven doen. Je kan niet jarenlang het land op slot gooien. Dan ga je als land totaal kapot. Als Covid niet dit jaar echt een griepje wordt (en die kans is er) dan moet je een plan klaar hebben liggen. Ieder jaar 5 maanden het land in lockdown is geen plan. Dan ga je kapot. Totaal.
AddoCultheld schreef: 02 jan 2022, 19:32 Waarschijnlijk werk jij zelf iig niet in die branche want anders roep je niet van zulke dingen.
Hij heeft ook geen idee wat de gevolgen zijn van 2 miljoen mensen extra in de bijstand. Voor alles he. Uitkeringen, zorg. Woningmarkt. Mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen... massaal. Bankencrisis waarbij de vorige een lachertje was. Pensioenfondsen die volgen. Het wordt een horror kettingreactie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19