Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Natuurlijk verdient de trainer van Jong PSV en tevens clubicoon een eigen topic. Ruud heeft zijn ambitie kenbaar gemaakt: hij wil in de toekomst hoofdtrainer van PSV worden. In het artikel wordt 3-5 jaar genoemd als optie.
,,De komende anderhalf jaar wil ik nog coach zijn van Jong PSV. Ik vind dat een prachtige functie en het is leuker dan ik me had voorgesteld. Het kan zijn dat ik het daarna nog iets langer blijf doen of dat er een tussenstap komt, maar voor de toekomst heb ik zeker de ambitie om trainer van PSV te worden”, zei Van Nistelrooy maandag op het jeugdcomplex van PSV.
https://www.ed.nl/dossier-PSV/ruud-van- ... ~aacfcf7e/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ergens best jammer voor Ruud dat FC Den Bosch t.o.v. jong PSV geen stap omhoog is voor zijn ervaring. Misschien dat Heerenveen een mooie eerste eredivisieclub voor hem is, al zitten die momenteel niet om een trainer verlegen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

Over anderhalf jaar misschien wel.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Heerenveen 2 jaar lijkt me inderdaad mooi. Rustig aankijken of het wat is als trainer en dan bij ons voor de groep zetten.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Gevoelsmatig vind ik Ruud een echte trainer, maar weet niet of hij bij Jong nu hele bijzondere dingen doet. Maar het zou absoluut mooi zijn als hij over een aantal jaar de trainer van PSV wordt!
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Mooi, ja. Ook dat hij nu uitspreekt dat Feyenoord en Ajax nooit een optie voor hem zullen zijn, net als Barça. En tegelijkertijd met respect verwijzen naar Koeman die ze wèl allemaal doet/heeft gedaan. Goeie vent, die de rustige route kiest. Moet het nog zien, de twijfels zijn er met al die mislukte top spelers die het als trainer niet redden of maar gedeeltelijk. Gun het hem zeker
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik heb het idee dat Ruud enorm veel rust heeft, en ook geen haast.
Bij van Bommel heb ik altijd het idee gehad dat hij vond dat hij zich op de een of andere manier toch nog moest bewijzen.
Bij Ruud is er echt totaal geen twijfel dat hij nog iemand iets moet bewijzen. Is de allerbeste spits ter wereld geweest, sympathieke, authentieke vent die volgens mij door niemand wat misgegund wordt. Die komt er wel als hij op deze voet door blijft gaan.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Een tussenstap zou ideaal zijn, laten we niet weer een clubicoon te vroeg trainer van PSV 1 maken maar hem eerst ergens anders ervaring als hoofdtrainer opdoen en als hij het daar goed doet hem terughalen.
Het spreekt voor Ruud dat hij zijn carrière rustig op wilt bouwen en zichzelf niet al na één seizoen bij de jeugd klaar acht voor de baan als hoofdtrainer bij zijn club.
Laten we hopen dat het loont en Ruud een goede trainer gaat worden.
Laatst gewijzigd door Mick Jagger op 21 dec 2021, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Zowel Groningen Utrecht Twente als Heerenveen zitten in een situatie dat het logisch zou zijn om per volgend seizoen een nieuwe start te maken met een nieuwe trainer. Alle 4 de clubs lijken me een perfecte opstap in zijn loopbaan. Utrecht zou nog de moosite zijn omdat hij daar meer middelen heeft, Twente omdat daar een grote achterban is en die ook wel aardig in de lift omhoog zitten, Groningen omdat hij het over zou nemen van een anti voetbal trainer dus de perceptie is dan al snel dat hij het goed doet en Heerenveen vanwege zijn verleden maar ook omdat het een stabiele club is waar er veel meer in zit dan er nu uit komt.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Het idee van Ruud van Nistelrooij met als assistent Andre Ooijer en daarbij nog een meer ervaren iemand. Da's wel een mooie gedachte. Voor de toekomst dan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 21 dec 2021, 11:42 Het idee van Ruud van Nistelrooij met als assistent Andre Ooijer en daarbij nog een meer ervaren iemand. Da's wel een mooie gedachte. Voor de toekomst dan.
Dat is het zeker. Ik hoop dat hij het gaat maken. Ruud heeft een hart voor de club en is een geweldig grote naam in de voetbalwereld. Dat opent deuren met alle bijkomende positieve effecten. Nu casus Mark bij PSV mislukt is hoop ik des te meer dat Ruud het wel gaat maken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Een ding wat wel voor Ruud spreekt is zijn leergierigheid. Dat had hij ook als speler. Ruud zit niet vastgeroest in ideeën. En dat is ook duidelijk te zien vind ik bij JPSV, waar hij nieuwe dingen probeert.

Of hij een goede trainer kan worden? Geen idee. Ik vind hem iig bij JPSV nu wel een betere indruk maken dan bij als trainer van de O19/O18.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is inderdaad te vroeg om te zeggen of hij goed wordt. Maar gelukkig denkt hij niet dat hij met een verkorte cursus en drie danslessen gelijk Real Madrid kan leiden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mick Jagger schreef: 21 dec 2021, 11:28 Een tussenstap zou ideaal zijn, laten we niet weer een clubicoon te vroeg trainer van PSV 1 maken maar hem eerst ergens anders ervaring als hoofdtrainer opdoen en als hij het daar goed doet hem terughalen.
Het spreekt voor Ruud dat hij zijn carrière rustig op wilt bouwen en zichzelf niet al na één seizoen bij de jeugd klaar acht voor de baan als hoofdtrainer bij zijn club.
Laten we hopen dat het loont en Ruud een goede trainer gaat worden.
Volledig mee eens. Ik heb enorm veel respect voor Ruud en de route die hij kiest; laten we dit niet verkloten in de eindfase door hem alsnog versneld naar PSV 1 te halen. 2 jaar Heerenveen of een dergelijke club als tussenstap lijkt mij vrij cruciaal.

Ruud heb ik nooit als trainer gezien, maar hij schijnt het goed te doen bij Jong PSV en ik denk wel dat hij een inspirator is waar spelers voor door het vuur gaan. Of hij tactisch ook sterk is, vind ik lastiger te beoordelen. Wel is het van nature een slimme jongen, maar ook iemand die soms impulsief en emotioneel kan reageren; dat kan een kracht maar ook een zwakte zijn.

Ik hoop vooral dat die jongen slaagt; geweldige vent en een echt club icoon.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Heruone schreef: 21 dec 2021, 15:36 Een ding wat wel voor Ruud spreekt is zijn leergierigheid. Dat had hij ook als speler. Ruud zit niet vastgeroest in ideeën. En dat is ook duidelijk te zien vind ik bij JPSV, waar hij nieuwe dingen probeert.

Of hij een goede trainer kan worden? Geen idee. Ik vind hem iig bij JPSV nu wel een betere indruk maken dan bij als trainer van de O19/O18.
Je bent nogal van de nauwkeurige analyses. Heb je ook voorbeelden van de nieuwe zaken die hij probeert? En onderscheid hij zich zo van zijn voorgangers??
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mogen we zijn naam weer gewoon met een lange ij schrijven nu het niet meer op een shirtje hoeft te staan?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Jij wel.
SRF
Veelbelovend talent
3
Berichten: 116
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: PSV

Ruud schrijft ‘m zelf gewoon met een y. Zie ook het logo van zijn eigen foundation.

Verder: prachtig interview. Verstandige kerel. Hoop dat zijn carrière zo verloopt dat hij z’n ambitie om trainer van PSV te worden ook waar kan maken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

mr.top schreef: 21 dec 2021, 19:00
Heruone schreef: 21 dec 2021, 15:36 Een ding wat wel voor Ruud spreekt is zijn leergierigheid. Dat had hij ook als speler. Ruud zit niet vastgeroest in ideeën. En dat is ook duidelijk te zien vind ik bij JPSV, waar hij nieuwe dingen probeert.

Of hij een goede trainer kan worden? Geen idee. Ik vind hem iig bij JPSV nu wel een betere indruk maken dan bij als trainer van de O19/O18.
Je bent nogal van de nauwkeurige analyses. Heb je ook voorbeelden van de nieuwe zaken die hij probeert? En onderscheid hij zich zo van zijn voorgangers??
In de biologie en eigenlijk in de gehele wetenschap staat de zogenaamde evolutietheorie centraal. Vanuit het idee dat er diversiteit is in de genenpool, ontstaat er door invloeden van het klimaat survival of the fittest. Een soort past zich aan en evolueert vervolgens. In het voetbal heb je eigenlijk qua tactiek een dergelijk principe. Trainers kiezen er bijv. voor om hoog druk te zetten dus wordt er tactische oplossingen gevonden om onder die druk uit te spelen. Daar bedenken trainers dan weer vervolgens oplossingen op en de cirkel is rond en continueert, enfin.

Een van de vrij recente ontwikkeling in het voetbal op tactisch gebied is dat tegen teams die hoog willen druk zetten, je een van de centrale verdedigers de uittrap laat nemen ipv de keeper. Door kort op de keeper in te spelen, krijg je een situatie waarin de aanvaller moet kiezen tussen druk zetten op de keeper of op de centrale verdediger. Maar either way heeft diegene tijd en ruimte om een vervolgoplossing te bedenken. Als de aanvaller kiest voor druk op de keeper, speel je de centrale vrij die vervolgens tijd en ruimte heeft om in te dribbelen. En daarmee is hij de vrije man en kan je mits je het goed, snel en adequaat uitvoert overtalsituaties creëren. Kiest de aanvaller voor druk op de centrale verdediger, dan heeft de keeper tijd en ruimte om goede een lange bal te geven. Bovendien dwingt hij daarmee ook dat de middenvelders van de tegenpartij gebonden blijven aan zijn eigen middenvelders, omdat die anders helemaal vrij komen te staan en er heel veel ruimte ligt om op te bouwen. Met als gevolg dat er heel veel ruimte ligt achter de middenvelders voor een lange bal waarbij je 1vs1 staat tegen de verdediging van de tegenpartij.




Terwijl als de keeper hem neemt, de aanvaller van de tegenstander instapt op de centrale en vervolgens vanuit de centrale kan doordekken op de keeper. Waarmee hij automatisch een lange bal afdwingt onder druk en dat biedt de middenvelders van de tegenpartij ook meer de mogelijkheid om naar achteren te stappen en de ruimtes tussen hen en de verdediging te verkleinen, waardoor je makkelijker die 2e bal wint.



Dat deed hij bijv. tegen Telstar 1x zover ik zag in het schakelkanaal.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Het zou een droom zijn wanneer RvN hoofdtrainer van PSV wordt: geweldig uithangbord en fijne uitstraling.
Of hij ook een toptrainer is of wordt kan niemand zeggen, maar positief is:
- zijn leergierigheid (zoals hierboven geschetst)
- intelligentie (getuige ook de koers die hij uitzet)
- communicatie skills (prettig om zijn beschouwingen te horen)
- menselijkheid (commentaren van jeugdspelers)
- uitstraling (goede entree in Europa)
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Net interview met hem gezien op ESPN. Komt heel erg realistisch over. Zou mooi zijn als zo een clublegende kan slagen als hoofdtrainer over een paar jaar net als een Cocu.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Als ik Heerenveen zie voetballen lijkt het me wel mooi als hij volgend seizoen daar instapt. Kan hij eerst vlieguren maken bij een andere Eredivisie-club.
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019



Lijkt mij een goede zaak!
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Danny03
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 740
Lid geworden op: 24 okt 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou als ik ruud was gewoon nog een jaartje jong doen, bij Heerenveen is het nu troep en dadelijk krijgt hij de schuld dat de resultaten niet goed zijn gewoon lekker bij PSV blijven
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Danny03 schreef: 01 feb 2022, 15:48 bij Heerenveen is het nu troep en dadelijk krijgt hij de schuld dat de resultaten niet goed zijn gewoon lekker bij PSV blijven
PSV kan ook kijken naar de ontwikkeling van de spelers bij Heerenveen. Hoe gaat hij om met die druk.
Als Heerenveen interesse heeft moet je gewoon in het contract zetten dat PSV hem voor een bescheiden bedrag kan overnemen, indien Schmidt zal vertrekken.
Hij kan beter nu instappen, want als Schmidt nog 2 jaar zit heeft ie mooi een ervaring bij Heerenveen.
Nog 2 jaar jong is voor Ruud ook niet top denk ik.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ruud van Nistelrooij