Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Brael schreef: 16 dec 2021, 15:33
Heruone schreef: 16 dec 2021, 15:14

Ja, dan heb je dat ook nodig. Dat benoem ik toch ook met de possessiegerichte elementen, right?
Ah dat bedoelde je met possessiegerichte elementen.

Wat ik bedoelde: de switch van vollgassfussball naar een behoudendere stijl van aanvallen, is dus niet logisch te verklaren door het ontbreken van technisch verfijnde aanvallers met een hoge handelingssnelheid. Want het gemis van die aanvallers merk je in de nieuwe stijl van aanvallen misschien nog wel meer.
Ja en nee natuurlijk. Als je die kwaliteiten niet hebt stagneert je spel gedurende transitie momenten frequenter. Verticale pass wordt niet gezocht of evt. vervolgoplossing niet gevonden/goed genoeg uitgevoerd. Anderzijds is Schmidt vanaf het moment dat hij bij PSV binnen kwam natuurlijk nooit die vollgassfussball trainer geweest. Dat plaatje is over hem geschetst nav die wedstrijden tegen Ajax met Salzburg, maar wie Schmidt een beetje gevolgd heeft, weet dat hij ook teert op opbouw, balbezit en possessie gerichte elementen.

Het lastige is, om even aan te sluiten op je allerlaatste zin, is dat voetbal een ontwikkeling heeft doorgemaakt, waarbij de rol en impact van een trainer hedendaags veel belangrijker is geworden. Tactiek is gewoon simpelweg een soort van ingewikkelde code taal geworden die een leidende significante impact biedt op het resultaat. Tegelijkertijd heeft dit invloed op elke positie, zowel op individueel niveau als tot hoe verschillende posities/spelers zichzelf tot elkaar correleren, waardoor een bepaalde situatie ontstaat waarbij spelers een dergelijke tactiek tot expressie moeten brengen en tot de limiet moeten pushen. En juist dat laatste maakt tegenwoordig over het algemeen het verschil tussen een slechte, een goede of een uitstekende ploeg. Zie o.a. Ajax met Erik ten Hag. De crux zit hem erin dat heel veel spelers niet de capaciteiten hebben om dergelijke aspecten tot de limiet te pushen. Terwijl anderzijds ook veel trainers niet in staat zijn een tactische blauwdruk te ontwikkelen waarin de limieten opgezocht kunnen worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Die Roger heeft echt vertrouwen in Gakpo als spits als ie zelfs tegen RKC niet met Vinicius begint.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Viel me ook op. Dan ben je echt blind. De vorige keren liep het voor geen meter. Gakpo lekker op links laten staan. Daar is hij op zijn best. En dat Vinicius niet voldoet vind ik ook maar helaas is dat de beste optie voor de spits positie momenteel.
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Gakpo weer in de spits..
schijnbaar goed voor zijn ontwikkeling..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ben benieuwd naar de toelichting van Roger op deze opstelling. Met name Gakpo in de spits.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Gakpo in de spits is raar.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dat is weer zo'n typisch Schmidt dingetje. Heel Nederland ziet dat Gakpo zich niet lekker voelt in de spits en dat bovendien ons elftal er niet beter door draait maar hij stelt hem doodleuk weer daar op met Vinicius en Romero op de bank. Heel vaag. De enige die dat begrijpt is Roger zelf waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Misschien is Vini niet topfit, ge wit oit nie
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Joenepsv schreef: 19 dec 2021, 15:47 Dat is weer zo'n typisch Schmidt dingetje. Heel Nederland ziet dat Gakpo zich niet lekker voelt in de spits en dat bovendien ons elftal er niet beter door draait maar hij stelt hem doodleuk weer daar op met Vinicius en Romero op de bank. Heel vaag. De enige die dat begrijpt is Roger zelf waarschijnlijk.
Snap de kritiek, maar ben ik wel benieuwd waarom het "typisch Schmidt" is. Want hoeveel spelers heeft hij aan de lopende band op vreemde posities neergezet, om het typisch zijn dingetje te maken?
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Standbeeld schreef: 19 dec 2021, 15:45 Ben benieuwd naar de toelichting van Roger op deze opstelling. Met name Gakpo in de spits.
Zoals altijd. "Ik denk dat we met deze opstelling de meeste kans hebben om te winnen." Wat denk je zelf? ;)
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Mauro had ook niemand verwacht en die speelt Max gewoon uit de basis.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Persepolis schreef: 19 dec 2021, 15:50
Joenepsv schreef: 19 dec 2021, 15:47 Dat is weer zo'n typisch Schmidt dingetje. Heel Nederland ziet dat Gakpo zich niet lekker voelt in de spits en dat bovendien ons elftal er niet beter door draait maar hij stelt hem doodleuk weer daar op met Vinicius en Romero op de bank. Heel vaag. De enige die dat begrijpt is Roger zelf waarschijnlijk.
Snap de kritiek, maar ben ik wel benieuwd waarom het "typisch Schmidt" is. Want hoeveel spelers heeft hij aan de lopende band op vreemde posities neergezet, om het typisch zijn dingetje te maken?
Gaat me er niet perse om dat hij spelers op rare posities neerzet. Maar om dat hij van die onbegrijpelijke dingen doet en doorzet. Vorig jaar tot in den treure naar een niet werkend systeem gekeken, je beste spelers er halverwege de wedstrijd uithalen om rust te geven en andere vage wissels, af en toe je hele elftal omgooien etc. Ik vind het in elk geval onbegrijpelijk dat je je beste speler ineens door de hele voorhoede heen opstelt en niet meer op zijn stabiele positie zet.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Uitstekend uitgelegd door Roger en ik vind het wel mooi aan hem. Maybe is hij de 2e seizoenshelft gewoon 1e spits.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Beste wisselcoach van de Eredivisie naar goals gekeken. Herbstmeister als we van RKC winnen. In dat geval bij de winterstop 9 punten meer dan Van Bommel.

Maar hij is blind. Snapt er niets van en we zijn niets opgeschoten. 👀

Hopelijk trapt Cody er 3 in. Hebben we dat ook weer gehad.

Heeft Schmidt al vertelt waarom hij deze keuze maakt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 19 dec 2021, 15:52
Standbeeld schreef: 19 dec 2021, 15:45 Ben benieuwd naar de toelichting van Roger op deze opstelling. Met name Gakpo in de spits.
Zoals altijd. "Ik denk dat we met deze opstelling de meeste kans hebben om te winnen." Wat denk je zelf? ;)
Nee, bijvoorbeeld dat Gakpo in de spits staat omdat hij zich moet verbeteren in de 16. En dat een topspeler op meerder posities uit de voeten moet kunnen. ;)
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

ShovingNE2 schreef: 19 dec 2021, 16:34 Beste wisselcoach van de Eredivisie naar goals gekeken. Herbstmeister als we van RKC winnen. In dat geval bij de winterstop 9 punten meer dan Van Bommel.

Maar hij is blind. Snapt er niets van en we zijn niets opgeschoten. 👀

Hopelijk trapt Cody er 3 in. Hebben we dat ook weer gehad.

Heeft Schmidt al vertelt waarom hij deze keuze maakt?
Precies.
Plus Bayern houdt hem in de gaten als potentiële opvolger van Lewandowski. Die speelt volgens mij ook niet linksbuiten, en bij Bayern zijn het toch ook geen pannekoeken.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Verschrikkelijk vermoeiend. Begin nou eens gewoon een opstelling door je beste spelers op hun beste positie neer te zetten. En dan de rest. Gakpo verneuken voor Bruma, het wordt steeds treuriger met onze Wundercoach.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Ik vind Cody in de spits de kans geven niet zo'n verschrikkelijk idee. Links is ie op zijn best, maar misschien is het ook wel onze beste spits. Aan de zijkanten zitten we vrij ruim, dus Cody een aantal keer in de punt testen vind ik prima. En niet alleen op Sociedad afgaan. Wel moet ie op tijd zijn conclusies trekken of Cody daar uit de verf komt of niet en niet de hele 2e seizoenshelft hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De Realist schreef: 19 dec 2021, 16:40
ShovingNE2 schreef: 19 dec 2021, 16:34 Beste wisselcoach van de Eredivisie naar goals gekeken. Herbstmeister als we van RKC winnen. In dat geval bij de winterstop 9 punten meer dan Van Bommel.

Maar hij is blind. Snapt er niets van en we zijn niets opgeschoten. 👀

Hopelijk trapt Cody er 3 in. Hebben we dat ook weer gehad.

Heeft Schmidt al vertelt waarom hij deze keuze maakt?
Precies.
Plus Bayern houdt hem in de gaten als potentiële opvolger van Lewandowski. Die speelt volgens mij ook niet linksbuiten, en bij Bayern zijn het toch ook geen pannekoeken.
Jij weet meer dan ik weet. Waar haal je dit vandaan? Of is het een grap?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]Standbeeld[/mention] dat werd een maand of 2, 3 geleden al naar buitengebracht door verschillende media, volgens mij ook door Bayern zelf
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

De Realist schreef: 19 dec 2021, 16:40
ShovingNE2 schreef: 19 dec 2021, 16:34 Beste wisselcoach van de Eredivisie naar goals gekeken. Herbstmeister als we van RKC winnen. In dat geval bij de winterstop 9 punten meer dan Van Bommel.

Maar hij is blind. Snapt er niets van en we zijn niets opgeschoten. 👀

Hopelijk trapt Cody er 3 in. Hebben we dat ook weer gehad.

Heeft Schmidt al vertelt waarom hij deze keuze maakt?
Precies.
Plus Bayern houdt hem in de gaten als potentiële opvolger van Lewandowski. Die speelt volgens mij ook niet linksbuiten, en bij Bayern zijn het toch ook geen pannekoeken.
Ja hoor. Gakpo die altijd linksbuiten speelt is in beeld als opvolger van de beste spits van de afgelopen 20 jaar. Gakpo zal best op een lijstje staan bij Bayern maar niet als spits.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

[mention]Joenepsv[/mention] https://www.google.com/amp/s/en.as.com/ ... 7.amp.html
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Wauw
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Met alle respect maar dat artikel zegt me niet zoveel. Vorig jaar waren er al berichten dat Gakpo in beeld was bij Bayern. En dat geloof ik ook wel. Ik geloof echter niet dat hij op de radar staat als spits.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het is ongelooflijk hoeveel doelpunten wij maken door invallers. Het lijkt ook niet uit te maken wie erin komt maar iedereen lijkt te scoren en ze zijn om de beurt beslissend.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gakpo mogen ze voor 50 miljoen hebben hoor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt