Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:31 Ik krijg trouwens echt hoofdpijn van die debiele vragen van dat journalistenvolk wat er zit.
Inderdaad! Ik krijg gewoon wat sympathie terug voor Rutte, De Jong en Van Dissel doordat zo’n stelletje achterlijken erop gaan reageren in de vorm van “journalistieke vragen”.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

AddoCultheld schreef: 18 dec 2021, 19:35
Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:31

Dat was een ongelukkig gekozen analogie. Ik zie dat men daar op Twitter ook vol op ingaat, maar dat is niet de kern van de boodschap. In ieder geval, niet de juiste bewoording.

Ik krijg trouwens echt hoofdpijn van die debiele vragen van dat journalistenvolk wat er zit.
Wat hij toch zegt, klopt toch ook niet? Het virus moet meerdere generaties raken en dan pas kunnen ze weer gaan evalueren. Maar we gaan wel in lockdown? Dan weet je toch nu ql dat we voorlopig de komende maanden niet uit die lockdown komen? Want in lockdown komt het virus niet bij de hele bevolking zoals hij aangaf dat belangrijk is.
Het zou zoveel helpen als mensen er niet zo simpel over dachten. We weten nu wel dat je tegen alles bent wat met de corona maatregelen te maken heeft. Maar dit soort dingen zijn nou eenmaal niet zo simpel als jij het doet voorkomen. En de beste man dan proberen te pakken op een ongelukkig gekozen voorbeeld is een beetje treurig.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:39 Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.
Alles gaat dicht is inderdaad een heel ingewikkelde, verwarrende boodschap.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:39 Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.
Hij vindt de situatie gewoon verwarrend en had deze opmerking al van te voren bedacht gok ik zo.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:39 Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.
Wat een kleuter, serieus vragen; heeft u wel enig idee van de impact van deze maatregelen? Hóe krijgen dit soort mensen een diploma en titel journalist..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 18 dec 2021, 19:42
Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:39 Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.
Wat een kleuter, serieus vragen; heeft u wel enig idee van de impact van deze maatregelen? Hóe krijgen dit soort mensen een diploma en titel journalist..
SBS6 staat er al decennia om bekend dat ze allerlei subsidies binnenhalen door werk te verschaffen voor verstandelijk beperkten.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

TomPSV schreef: 18 dec 2021, 19:28 Joh, als je geen kritiek kan hendelen dan moet je niet op een forum gaan zitten posten.
Daar gaat het niet om. Je loopt al dagen je gehele onderbuik leeg te kotsen, ook wanneer men a.d.h.v. artikelen laat zien dat je ernaast zit. Alsof het compleet eenrichtingsverkeer is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Dus je sluit de supermarkt om 20u, maar hebt geen enkel idee waarom je dit eigenlijk doet.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De Telegraaf met de meest relevante/beste vraag, dat we dat nog ooit mogen meemaken. Zet die man op de sportredactie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

mateja schreef: 18 dec 2021, 19:39 En de beste man dan proberen te pakken op een ongelukkig gekozen voorbeeld is een beetje treurig.
Ik vond het een prima voorbeeld eigenlijk. Iedereen snapt toch wat hij bedoelt?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 18 dec 2021, 19:51
mateja schreef: 18 dec 2021, 19:39 En de beste man dan proberen te pakken op een ongelukkig gekozen voorbeeld is een beetje treurig.
Ik vond het een prima voorbeeld eigenlijk. Iedereen snapt toch wat hij bedoelt?
Het gaat er dan ook niet om of je het snapt, maar of je hem voor lul kunt zetten..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:49 De Telegraaf met de meest relevante/beste vraag, dat we dat nog ooit mogen meemaken. Zet die man op de sportredactie.
De vraag bij het antwoord 'Aantal vaccins zijn geen rem voor de boostercampagne'? Die was inderdaad relevant.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

En prima toelichting van Hugo op waarom het loopt zoals het loopt. 1 miljoen telefoontjes, met je callcenter. Nogmaals laten we allemaal een dag of 2 a 3 ruilen met de ministers dan piepen we anders. Alsof het een kwestie is van even dit en even dat, Rutte zei het ook prima, het is geen foutloos pad.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

"Meneer de Jonge, is het mogelijk dat scholen eerder open gaan dan andere sectoren?"

Als ik Hugo was zou ik antwoorden: heb je niet geluisterd naar onze uitleg zojuist waarin we dit exact verteld hebben, lamlul?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zijn ogen verraden dat ie vrij moe is. Ik denk dat ie stiekem ook wel blij is dat het erop zit voor em.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

milansandro schreef: 18 dec 2021, 19:21 Volgens van Dissel is de Omicron variant alsof iemand een ander jasje heeft aangetrokken en je hem daarom niet meer kan herkennen. En ga vooral boosteren.
De logica waarom een boosterprik van hetzelfde vaccin wel dat nieuwe jasje gaat herkennen terwijl prik 1&2 dat niet kunnen is mij volledig ontgaan.
Omdat je dan nieuwe antistoffen aanmaakt die in ieder geval nog enig effect hebben omdat het nog steeds een variant van hetzelfde virus is. Een half jaar na je vaccinatie zijn deze antistoffen grotendeels verdwenen en moet je het doen met je geheugencellen die veel meer moeite hebben met Omikron herkennen.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

milansandro schreef: 18 dec 2021, 19:21 Volgens van Dissel is de Omicron variant alsof iemand een ander jasje heeft aangetrokken en je hem daarom niet meer kan herkennen. En ga vooral boosteren.
De logica waarom een boosterprik van hetzelfde vaccin wel dat nieuwe jasje gaat herkennen terwijl prik 1&2 dat niet kunnen is mij volledig ontgaan.
[mention]milansandro[/mention] volgens mij is je account gehackt, ik zie overal maar één punt staan..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 18 dec 2021, 20:01 En prima toelichting van Hugo op waarom het loopt zoals het loopt. 1 miljoen telefoontjes, met je callcenter. Nogmaals laten we allemaal een dag of 2 a 3 ruilen met de ministers dan piepen we anders. Alsof het een kwestie is van even dit en even dat, Rutte zei het ook prima, het is geen foutloos pad.
Steevast uitgaan van het meest rooskleurige scenario is geen 'oh sorry foutje' maar een kijk op zaken die haaks staat op risicobeheersing, op die manier beheers je helemaal niks, nakkes, nada. Lastige maatregelen niet willen nemen terwijl je weet dat uitstel leidt tot nog veel lastigere maatregelen kan ik niet anders uitleggen dan een alarmerend gebrek aan leiderschap, wellicht zelfs een gebrek aan logisch denkvermogen, bijzonder lastig voor te stellen dat iemand überhaupt op zo'n manier kan denken...
Het niet werken met scenario's of plannen B is m.i. regelrecht amateurisme.
Dat iemand met deze denkbeelden / manieren van werken in zo'n rol terechtkomt is m.i. echt alleen maar mogelijk in Den Haag. Men heeft nu eenmaal stemmen gekregen en dus heeft men de macht en kan men op zijn beurt puur op gevoel levensbelangrijke posities uitdelen.

De fouten die gemaakt zijn bij het sluiten van de verpleeghuizen, bij het optuigen van het testbeleid, bij Dansen met Jansen, het niet opvolgen van advies qua boosteren, tsja, die zul je stuk voor stuk moeten bekijken om te kunnen beoordelen in hoeverre die vergeeflijk zijn.

Verder vind ik dat je het werk van ministers niet zelf hoeft te kunnen doen om commentaar te mogen leveren.

Democratie is niet verzonnen als systeem om de beste lui aan het roer te krijgen, daar zijn verkiezingen totaal niet handig voor, het is vooral een systeem wat de verdeling van vertegenwoordiging regelt. Het valt dus compleet binnen de verwachtingen dat democratie met enige regelmaat leidt tot slecht beleid, tot de verkeerde lui op de verkeerde plek. Gelukkig hebben we daarom in theorie een parlement wat de boel kan controleren en brokkenpiloten weg kan sturen. Helaas is dat deel van onze democratie op 't moment compleet defect, men stapt alleen nog maar op als men dat zelf wil.

Ik vind het bijzonder on-charmant hoe de heren steeds in de verdediging gaan, maar m.i. is dat typerend voor de huidige politieke cultuur in Den Haag: totáál geen zelfreflectie en het parlement is vakkundig buitenspel gezet dus wie doet je wat he. Niemand, dus.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Sinds 7 december bijna 500 mensen minder in een gewoon ziekenhuisbed. En een stuk of 16 minder in een IC bed. Als deze maatregelen achteraf niet zo hard nodig waren gaan we in ieder geval een nog snellere daling van de bezetting in de ziekenhuizen zien en dat is absoluut winst. Uiteindelijk betekent dat dat je weer eerder open kan en de reguliere zorg weer langzaam hervat kan worden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoewel ik geen enkel probleem heb met de lockdown, merk ik wel dat er veel dingen zijn waar je afhankelijk van bent.
Gelukkig valt mijn makelaar onder dienstverlening en kan hij volgende week m'n huis nog gaan verkopen, maar ik kan het shaken om met m'n vriendin naar een echo te gaan..
En uiteraard had ik een kappersafspraak voor maandag...

Hoop van harte dat alle grafiekjes blijven dalen en dat het een korte platte omicron golf wordt
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Een microwave please idd ;)

Intussen zijn we met deze lockdown wel wereldnieuws, hebben we toch wat bereikt met z'n allen!

https://www.nytimes.com/live/2021/12/18 ... ron-so-far
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 18 dec 2021, 20:34
Op weg naar nr 25 schreef: 18 dec 2021, 20:01 En prima toelichting van Hugo op waarom het loopt zoals het loopt. 1 miljoen telefoontjes, met je callcenter. Nogmaals laten we allemaal een dag of 2 a 3 ruilen met de ministers dan piepen we anders. Alsof het een kwestie is van even dit en even dat, Rutte zei het ook prima, het is geen foutloos pad.
Steevast uitgaan van het meest rooskleurige scenario is geen 'oh sorry foutje' maar een kijk op zaken die haaks staat op risicobeheersing, op die manier beheers je helemaal niks, nakkes, nada. Lastige maatregelen niet willen nemen terwijl je weet dat uitstel leidt tot nog veel lastigere maatregelen kan ik niet anders uitleggen dan een alarmerend gebrek aan leiderschap, wellicht zelfs een gebrek aan logisch denkvermogen, bijzonder lastig voor te stellen dat iemand überhaupt op zo'n manier kan denken...
Het niet werken met scenario's of plannen B is m.i. regelrecht amateurisme.
Dat iemand met deze denkbeelden / manieren van werken in zo'n rol terechtkomt is m.i. echt alleen maar mogelijk in Den Haag. Men heeft nu eenmaal stemmen gekregen en dus heeft men de macht en kan men op zijn beurt puur op gevoel levensbelangrijke posities uitdelen.

De fouten die gemaakt zijn bij het sluiten van de verpleeghuizen, bij het optuigen van het testbeleid, bij Dansen met Jansen, het niet opvolgen van advies qua boosteren, tsja, die zul je stuk voor stuk moeten bekijken om te kunnen beoordelen in hoeverre die vergeeflijk zijn.

Verder vind ik dat je het werk van ministers niet zelf hoeft te kunnen doen om commentaar te mogen leveren.

Democratie is niet verzonnen als systeem om de beste lui aan het roer te krijgen, daar zijn verkiezingen totaal niet handig voor, het is vooral een systeem wat de verdeling van vertegenwoordiging regelt. Het valt dus compleet binnen de verwachtingen dat democratie met enige regelmaat leidt tot slecht beleid, tot de verkeerde lui op de verkeerde plek. Gelukkig hebben we daarom in theorie een parlement wat de boel kan controleren en brokkenpiloten weg kan sturen. Helaas is dat deel van onze democratie op 't moment compleet defect, men stapt alleen nog maar op als men dat zelf wil.

Ik vind het bijzonder on-charmant hoe de heren steeds in de verdediging gaan, maar m.i. is dat typerend voor de huidige politieke cultuur in Den Haag: totáál geen zelfreflectie en het parlement is vakkundig buitenspel gezet dus wie doet je wat he. Niemand, dus.
Echt in grote delen met je eens maar het is ook vanaf de zijlijn makkelijk oordelen. Nu is er weer kritiek dat we te veel te snel dichtgaan, je doet het nooit goed en toch proberen ze het naar eet en geweten en zo goed mogelijk te doen. Ik wil niet ruilen voor dat salaris hoor. En dan van die onvoorstelbaar domme vragen moeten beantwoorden ook nog, deju.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

DadOfThree schreef: 18 dec 2021, 21:36 Hoewel ik geen enkel probleem heb met de lockdown, merk ik wel dat er veel dingen zijn waar je afhankelijk van bent.
Gelukkig valt mijn makelaar onder dienstverlening en kan hij volgende week m'n huis nog gaan verkopen, maar ik kan het shaken om met m'n vriendin naar een echo te gaan..
En uiteraard had ik een kappersafspraak voor maandag...

Hoop van harte dat alle grafiekjes blijven dalen en dat het een korte platte omicron golf wordt
Ik heb een goede tondeuse, kom maar langs. Zet ik er meteen een kek PSV logootje in! :top: :mrgreen:
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 21:51
DadOfThree schreef: 18 dec 2021, 21:36 Hoewel ik geen enkel probleem heb met de lockdown, merk ik wel dat er veel dingen zijn waar je afhankelijk van bent.
Gelukkig valt mijn makelaar onder dienstverlening en kan hij volgende week m'n huis nog gaan verkopen, maar ik kan het shaken om met m'n vriendin naar een echo te gaan..
En uiteraard had ik een kappersafspraak voor maandag...

Hoop van harte dat alle grafiekjes blijven dalen en dat het een korte platte omicron golf wordt
Ik heb een goede tondeuse, kom maar langs. Zet ik er meteen een kek PSV logootje in! :top: :mrgreen:
Tondeuse heb ik vorige lockdown geprobeerd, geen succes..
En een PSV logo.. Ik ben geen 39 meer 😅
La vida és massa curta per no fer broma
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.cnbc.com/2021/12/17/pfizer- ... -2024.html

Dat duurt nog ff..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Covid-19