Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Is idd zo. En de kans daarop is wel aanwezig juist door die lockdown... met de huidige maatregelen gaan de cijfers hoe dan ook te langzaam omlaag.

Het is altijd ff slikken, nieuwe beperkingen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik hoop dat d'n Dis grafiekjes bij heeft. Speciaal voor Shoving ;)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Gelukkig heeft hij wel complimenten voor het kabinet. De piek van de huidige golf ligt achter ons dankzij het kabinet!

En ook het versnellen van de boostercampagne is goed nieuws.... Ze hadden godverdomme al bijna klaar moeten zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Als Van Dissel begint te praten schiet ik altijd in de lach. Die man zit er al 2 jaar lang iedere keer finaal naast. Doorselecteren?
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Klagen op het kabinet is ook wel heel simpel. Er is simpelweg geen antwoordmodel voor de situatie. Goed of fout is er dus ook niet. Handelen ze te vroeg, dan komt er kritiek want de aanleiding is er niet. Handelen ze te laat dan zijn we volgens mensen weer het lachertje van een Europa omdat we niet doorpakken. Oftewel, complimenten zullen ze niet krijgen maar mensen zullen wel elke dag een hele lading stront over ze heen gooien. Het verdient ook gewoon respect dat ze het doen, want als de mensen zo op mij zouden reageren had ik ook gezegd; zoek het maar uit. Moeten niet vergeten dat we ook een minister hadden die letterlijk onwel werd van de situatie, om maar een beetje in te denken wat voor druk er op deze mensen staat.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik hoor vooral veel 'misschiens' en onzekerheden in het verhaal van van Dissel. Het voordeel hiervan is dat het ook relatief mee kan vallen waardoor we misschien niet een ellenlange lockdown tot in de lente hebben.

#positiefoptimistischdenken
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 18 dec 2021, 17:46
Op weg naar nr 25 schreef: 18 dec 2021, 17:32

Onderbouw dat bezuinigingen eens, is net zo goed onderbouwd als wat je onze cultheld Addo verwijt.

Ik help wel even https://fd.nl/financiele-markten/142437 ... op-de-zorg
Ja, de cijfers die meegeleverd werden met het akkoord waren niet volledig. Die kwamen tijdens het debat nog even.

500 miljoen minder naar jeugdzorg.... in deze periode. Oh nee: dat is geen bezuiniging, het wordt de eigen bijdrage van ouders. Beproefd recept van Rutte natuurlijk, je zorgt dat zorg of hulp niet bereikbaar is en de kosten gaan omlaag. Zoals het onbereikbaar maken van rechtshulp voor de minst verdienenden in de samenleving. Er ligt ook nog een paar miljard aan kosten te wachten voor de inhaalzorg. Ook niet ingeboekt.
Aah kijk daar komt de oppositie weer om de hoek, de invulling zal over gediscussieerd worden. Maar overall wordt er 0,000 bezuinigd, jij wil graag 2x je zorgepremie betalen?
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Jwoeloe schreef: 18 dec 2021, 19:11 Klagen op het kabinet is ook wel heel simpel. Er is simpelweg geen antwoordmodel voor de situatie. Goed of fout is er dus ook niet. Handelen ze te vroeg, dan komt er kritiek want de aanleiding is er niet. Handelen ze te laat dan zijn we volgens mensen weer het lachertje van een Europa omdat we niet doorpakken. Oftewel, complimenten zullen ze niet krijgen maar mensen zullen wel elke dag een hele lading stront over ze heen gooien. Het verdient ook gewoon respect dat ze het doen, want als de mensen zo op mij zouden reageren had ik ook gezegd; zoek het maar uit. Moeten niet vergeten dat we ook een minister hadden die letterlijk onwel werd van de situatie, om maar een beetje in te denken wat voor druk er op deze mensen staat.
Laten we allemaal 2 dagen ruilen, dan stoppen we per direct met zeiken. Er is geen 1 manier en kans op fouten is 100% in zo een crisis.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

O.m.g. Rutte zei Omrikon. :corona:
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Van Dissel:

Je moet het vergelijken met:

Als iemand een andere jas aantrekt, herken je hem ook niet meer. 🤣🤣🤣😅😅
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Wat hadden het gewoon bij China virus moeten houden
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Van Dissel: we weten eigenlijk nog niets, maar adviseren toch een complete lockdown
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

Volgens van Dissel is de Omicron variant alsof iemand een ander jasje heeft aangetrokken en je hem daarom niet meer kan herkennen. En ga vooral boosteren.
De logica waarom een boosterprik van hetzelfde vaccin wel dat nieuwe jasje gaat herkennen terwijl prik 1&2 dat niet kunnen is mij volledig ontgaan.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

milansandro schreef: 18 dec 2021, 19:21 Volgens van Dissel is de Omicron variant alsof iemand een ander jasje heeft aangetrokken en je hem daarom niet meer kan herkennen. En ga vooral boosteren.
De logica waarom een boosterprik van hetzelfde vaccin wel dat nieuwe jasje gaat herkennen terwijl prik 1&2 dat niet kunnen is mij volledig ontgaan.
Verschil tussen korte en lange termijn, de booster kan je zien als een reminder.

En voor degenen die twijfelen:
Laatst gewijzigd door Op weg naar nr 25 op 18 dec 2021, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

TomPSV schreef: 18 dec 2021, 19:20 Van Dissel: we weten eigenlijk nog niets, maar adviseren toch een complete lockdown
Dit is nu al n paar dagen echt fucking vermoeiend. Ook Dhr Cultheld weet van geen ophouden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 18 dec 2021, 19:25
TomPSV schreef: 18 dec 2021, 19:20 Van Dissel: we weten eigenlijk nog niets, maar adviseren toch een complete lockdown
Dit is nu al n paar dagen echt fucking vermoeiend. Ook Dhr Cultheld weet van geen ophouden.
Van Dissel legde het waarom gedeelte duidelijk uit vond ik. Als je het dan nog niet begrijpt weet ik het ook niet.

De lockdown is begrijpelijk. De frustraties daarover echter ook.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Amicron😅😅😅
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Joh, als je geen kritiek kan hendelen dan moet je niet op een forum gaan zitten posten.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Het ergste vind ik dat ie zegt dat vaccinaties dus niet hebben geholpen dus iedereen moet boosteren want dat helpt ons.

Eigenlijk is de les van vandaag, zonder dat de IC capaciteit verdubbelt kunnen we ons niet meer veroorloven om te versoepelen zonder dat we onder de 20% bezetting zitten.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:27
Josef Dettelbacher schreef: 18 dec 2021, 19:25

Dit is nu al n paar dagen echt fucking vermoeiend. Ook Dhr Cultheld weet van geen ophouden.
Van Dissel legde het waarom gedeelte duidelijk uit vond ik. Als je het dan nog niet begrijpt weet ik het ook niet.

De lockdown is begrijpelijk. De frustraties daarover echter ook.
Oke.

Schmidt heeft een mooi Genti jas aan elke wedstrijd. Nu morgen heeft hij genoeg van die jas en wil eens casual doen en trekt een Stone Island jas aan. Jij herkent hem dan niet meer?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

TomPSV schreef: 18 dec 2021, 19:20 Van Dissel: we weten eigenlijk nog niets, maar adviseren toch een complete lockdown
Ik ga het opnemen voor Van Dissel. Echt waar.

Eindelijk. Fucking eindelijk! Better safe than sorry. Niet eerst afwachten of het echt een enorme puinbak wordt maar gelijk reageren en dan heel goed monitoren wat er gebeurt.

Ze hebben dus in ieder geval iets geleerd.

Als Omicron ellende blijkt dan betekent nu een week of twee weken eerder dicht gaan aan het einde van de lockdown misschien wel een maand eerder open of wellicht nog eerder.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

AddoCultheld schreef: 18 dec 2021, 19:28
Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:27

Van Dissel legde het waarom gedeelte duidelijk uit vond ik. Als je het dan nog niet begrijpt weet ik het ook niet.

De lockdown is begrijpelijk. De frustraties daarover echter ook.
Oke.

Schmidt heeft een mooi Genti jas aan elke wedstrijd. Nu morgen heeft hij genoeg van die jas en wil eens casual doen en trekt een Stone Island jas aan. Jij herkent hem dan niet meer?
Dat was een ongelukkig gekozen analogie. Ik zie dat men daar op Twitter ook vol op ingaat, maar dat is niet de kern van de boodschap. In ieder geval, niet de juiste bewoording.

Ik krijg trouwens echt hoofdpijn van die debiele vragen van dat journalistenvolk wat er zit.
AddoCultheld
Internationale topspeler
3
Berichten: 3266
Lid geworden op: 19 okt 2020

Grasmat schreef: 18 dec 2021, 19:31
AddoCultheld schreef: 18 dec 2021, 19:28

Oke.

Schmidt heeft een mooi Genti jas aan elke wedstrijd. Nu morgen heeft hij genoeg van die jas en wil eens casual doen en trekt een Stone Island jas aan. Jij herkent hem dan niet meer?
Dat was een ongelukkig gekozen analogie. Ik zie dat men daar op Twitter ook vol op ingaat, maar dat is niet de kern van de boodschap. In ieder geval, niet de juiste bewoording.

Ik krijg trouwens echt hoofdpijn van die debiele vragen van dat journalistenvolk wat er zit.
Wat hij toch zegt, klopt toch ook niet? Het virus moet meerdere generaties raken en dan pas kunnen ze weer gaan evalueren. Maar we gaan wel in lockdown? Dan weet je toch nu ql dat we voorlopig de komende maanden niet uit die lockdown komen? Want in lockdown komt het virus niet bij de hele bevolking zoals hij aangaf dat belangrijk is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De lockdown van nu is vooral een 'voorzorgsmaatregel' om meer informatie in te winnen over de nieuwe variant en voor een keertje niet te laat erbij te zijn.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Stel je behoort tot de gevaccineerde groep van 25 tot 40 jaar, zou je dan liever Corona doorlopen of boosteren?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Die SBS pipo zegt gewoon dat dit de meeste verwarrende persconferentie tot nu toe was. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van deze man. Het was toch behoorlijk duidelijk volgens mij.

Covid-19