Het Nederlands Elftal

Landen, clubs, spelers en competities.
Plaats reactie
Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 329 times
Been thanked: 303 times

Awards:

Het Nederlands Elftal

Bericht door Mercer » 11 okt 2019, 13:00

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef:
11 okt 2019, 12:50
Mercer schreef:
11 okt 2019, 11:41
Afgeven op bepalende krachten zoals vaak bij De Jong en De Ligt wanneer dat kan daar wens ik niet aan mee te doen.
Je kan toch gewoon zeggen dat De Ligt beroerd speelde en dat Frenkie alles behalve in goede doen was? De hele verdediging was erg matig en het was moeilijk om de aanvallers te bereiken. Leek wel op PSV tegen een stugge tegenstander aan het begin van dit seizoen. Dat is toch niet 'afgeven wanneer dat kan'?
Natuurlijk mag je iedere speler in iedere wedstrijd onder de meetlat leggen als je dat wilt. Waar het mij omgaat is dat het bashen op (ex-)Ajacieden is wat ik nogal puberaal van aard vind. Het zijn bovendien nog goeie gasten ook nog.

ShovingNE2
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Has thanked: 909 times
Been thanked: 2586 times

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 13:01

Ik heb nav de wedstrijd van gisteren nog weinig bashen waargenomen. Frenkie lijkt mij ook een goede gast.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

Mercer
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Peesvee
Has thanked: 329 times
Been thanked: 303 times

Awards:

Bericht door Mercer » 11 okt 2019, 13:03

Het gaat mij niet specifiek om gisteren maar gewoon in z'n algemeenheid. ;)

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1137 times

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 13:08

Zo is dat. En ik wil ook weer eens een landentournooi in. De laatste keren was het gewoon niet leuk zonder Oranje (en dan die Belgen die wel ineens succesvol waren). Nee, dus laten we dan voor een keertje die Ajax/PSV discussie ff rusten. Het gaat om het nationaal belang en dat ik er niet tegen kan dat Belgie ons weer gaat uitlachen. :twisted: :twisted:
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

Grasmat
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: P.S.V.
Has thanked: 613 times
Been thanked: 418 times

Bericht door Grasmat » 11 okt 2019, 13:40

Leuk gevonden, knap gemaakt. Memphis voor rust, Memphis na rust :mrgreen:

Afbeelding

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 13:56

*heb hem even voor je zichtbaar gemaakt Grasmat.
.ShovingNE2 die dreigt weg te gaan is hetzelfde als Lammers, die dreigt een bal aan te nemen. Dat kan ie namelijk helemaal niet.

TylerDurdn
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Psv
Has thanked: 2558 times
Been thanked: 503 times

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 14:49

J.B. schreef:
11 okt 2019, 12:57
TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 12:29
zondagintzuiden schreef:
11 okt 2019, 12:00

Benoemen mag zeker. Alleen vraag ik me af of het ook dermate uitvergroot zou worden in dit forum als hij bij ons vandaan kwam. Dan was het "de jeugdigheid", vermoed ik. FdJ wordt in heel Spanje bewierookt, maar hier blijven we elke gelegenheid aangrijpen om foutjes van hem eruit te vissen. Geniet er toch van dat zulke jongens in Oranje voetballen. Malen, Bergwijn, De Ligt, Memphis, De Jong. Het is toch geweldig om al die jonge gasten in Oranje te zien, en nog resultaat te zien halen ook. Mij zal het aan m'n reet roesten in welk shirt ze spelen of hebben gespeeld.
Ik vind het eerder irritant dat alles wat die spelers fout doen onder het tapijt geschoven wordt en niet benoemt mag worden omdat je zogenaamd voor een andere club bent. Dumfries wordt bijvoorbeeld bij iedere mogelijkheid volledig afgezaagd, al dan niet terecht. Ik word een beetje moe van dat gemeet met 2 maten, wat goed is is goed en wat slecht is is slecht. Mag zo ook benoemd worden. Feit blijft dat De Ligt in Oranje regelmatig op een fout te betrappen is. Net zoals dat Frenkie leuk kan ballen met veel ruimte maar zodra hij een schaduw heeft hij vooral Tikkies terug dan wel breed geeft en het spel enorm vertraagd. Echter worden hun wel anders beoordeeld dan de overige spelers in de selectie.
Hoezo? De fouten van de Ligt en Blind (met name) worden toch gewoon benoemd? Van Dumfries weten we ook dat ie niet de meest verfijnde voetballer is. Dus dat meten met twee maten is onzin. FdJ speelt verder altijd een voldoende (tot nu toe). En ik ben kritisch op hem, maar hij was gisteren een van de weinigen die zich onttrok aan de malaise de eerste helft en gewoon balvast speelde. Ik vind het middenveld gewoon niet in balans als geheel. Dat heeft niet zoveel met FdJ te maken denk ik, maar meer met het feit dat de Roon (voornamelijk) koos voor balletjes terug. Het viel me op dat FdJ en Wijnaldum zich aanboden, maar dat De Roon enorm vertraagde en dan maar de bal weer terug speelde.

Wat goed is goed, dat staat m.i. los van het meten met twee maten, want dat idee heb ik totaal niet.
Met betrekking tot Frenkie hebben wij gisteren een hele andere wedstrijd gezien. Hij was echt extreem pover, vertraagde het spel enorm. Weigerde meermaals de bal diep op rechts te geven en draaide continu terug of breed naar Daisy Zelfs De Roon speelde een bal sneller naar voren. (Fdj stond de eerste helft merendeels van de tijd lager dan De Roon, misschien dat je hun door elkaar hebt gehaald?) Misschien dat ik hem zelfs strenger beoordeel aangezien ik hogere verwachtingen van Frenkie of iig een speler die volgens velen zo goed moet zijn als dat hij is heb. Overigens niet de eerste matige wedstrijd van hem in Oranje en vast niet zijn laatste. Zet 90+ min een schaduw op hem en hij komt stukken minder uit de verf.

Verder zie ik liever ProPper naast hem ipv De Roon. Ik ben overigens ook fan van Donny maar vind Propper beter in de passing van achteruit waardoor Frenkie zich niet iedere keer hoeft te laten inzakken en wat verder naar voren kan spelen.
Laatst gewijzigd door TylerDurdn op 11 okt 2019, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: Afbeelding
Has thanked: 514 times
Been thanked: 1008 times

Bericht door deninho32 » 11 okt 2019, 14:50

Proper?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 14:51

deninho32 schreef:
11 okt 2019, 14:50
Proper?
Davy Propper idd, al is hij op dit moment geblesseerd.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 11 okt 2019, 14:54

TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 14:51
deninho32 schreef:
Proper?
Davey Propper idd, al is hij op dit moment geblesseerd.
Davy Pröpper... Die heeft zelfs nog voor PSV gespeeld.. :roll:

ziege maar ook zagge
Legende
Clubvoorkeur: jawadenktezelf
Has thanked: 1186 times
Been thanked: 896 times

Awards:

Bericht door ziege maar ook zagge » 11 okt 2019, 15:11

TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 14:49
Met betrekking tot Frenkie hebben wij gisteren een hele andere wedstrijd gezien. Hij was echt extreem pover, vertraagde het spel enorm. Weigerde meermaals de bal diep op rechts te geven en draaide continu terug of breed naar Daisy Zelfs De Roon speelde een bal sneller naar voren. (Fdj stond de eerste helft merendeels van de tijd lager dan De Roon, misschien dat je hun door elkaar hebt gehaald?)
Ik vond 'm helemaal niet slecht, de Ieren hielden het gewoon heel lang heel goed dicht, dat was wat het spel vertraagde (wat natuurlijk ook hun tactiek was). De Jong zag je constant het hele veld checken - kan de bal hierheen, kan ie daarheen, de bal ging dan terug als er gewoon geen andere optie was. Was die optie er wel dan kregen we die ook, met als uitschieter natuurlijk die laatste goal waar een fantastische rush van Frenkie aan vooraf ging.

Heel triest trouwens m.i. dat commentaar van Koeman achteraf m.b.t. het spel van de Ieren, dat dat verdedigen niet om aan te zien zou zijn... zeiken over een bijna erg succesvolle strategie van je tegenstander is sowieso niet bepaald chique en het idee dat je altijd aanvallend zou moeten voetballen - ook als je tegen een veel sterkere, aanvallende tegenstander staat - is ronduit idioot. Koeman weet zelf ook wel beter denk ik, dus waarom zo goedkoop proberen te scoren? Blijkbaar toch de nodige onzekerheid, angst voor commentaar over de eerste 70 minuten van de wedstrijd?

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 11 okt 2019, 15:26

Alsof die mensen de poort wagenwijd open gaan zetten uit tegen Nederland inderdaad..

StratumZuid
Nationale topspeler
Has thanked: 1439 times
Been thanked: 476 times

Bericht door StratumZuid » 11 okt 2019, 15:29

Duitsland deed dat wel ;)
In Philips blauw St.Joris den draak doorstekende, alles van goud.

deninho32
Site Admin

Bericht door deninho32 » 11 okt 2019, 15:30

Zit ook wel een klein verschil tussen Duitsland en Noord-Ierland :D

zondagintzuiden
Bankzitter
Has thanked: 68 times
Been thanked: 40 times

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 15:32

Zo lang mensen trouwens namen als "Te Ligt" en "Daisy" blijven gebruiken, vraag ik me ook oprecht af wat de gemiddelde leeftijd is op het forum... Maar dat kan ook aan mij liggen.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 11 okt 2019, 15:37

Ik zit onder het gemiddelde vrees ik met 31 :mrgreen:

Woodenshoes
International
Clubvoorkeur:
Has thanked: 530 times
Been thanked: 144 times

Bericht door Woodenshoes » 11 okt 2019, 15:51

zondagintzuiden schreef:
11 okt 2019, 15:32
Zo lang mensen trouwens namen als "Te Ligt" en "Daisy" blijven gebruiken, vraag ik me ook oprecht af wat de gemiddelde leeftijd is op het forum... Maar dat kan ook aan mij liggen.
Net zoiets als mensen die Frenkie blijven zeggen :D

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 11 okt 2019, 15:53

:lol:

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 15:55

deninho32 schreef:
11 okt 2019, 15:30
Zit ook wel een klein verschil tussen Duitsland en Noord-Ierland :D
Noord Ierland viel Polen niet binnen. 8-)

ShovingNE2
Site Admin

Bericht door ShovingNE2 » 11 okt 2019, 15:57

zondagintzuiden schreef:
Eens. Matthijs is een hoop, maar niet te licht. Ik hoorde trouwens dat de zoon van Daisy 'Bennie' heette. Dan heb je als vader wel gevoel voor humor.

StratumZuid
Nationale topspeler

Bericht door StratumZuid » 11 okt 2019, 15:58

Vrijdag is mooi!!!

zondagintzuiden
Bankzitter
Has thanked: 68 times
Been thanked: 40 times

Bericht door zondagintzuiden » 11 okt 2019, 15:58

ShovingNE2 schreef:
11 okt 2019, 15:57
zondagintzuiden schreef:
Eens. Matthijs is een hoop, maar niet te licht. Ik hoorde trouwens dat de zoon van Daisy 'Bennie' heette. Dan heb je als vader wel gevoel voor humor.
Toegegeven, ik moest lachen :lol:

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 16:21

ziege maar ook zagge schreef:
11 okt 2019, 15:11
TylerDurdn schreef:
Met betrekking tot Frenkie hebben wij gisteren een hele andere wedstrijd gezien. Hij was echt extreem pover, vertraagde het spel enorm. Weigerde meermaals de bal diep op rechts te geven en draaide continu terug of breed naar Daisy Zelfs De Roon speelde een bal sneller naar voren. (Fdj stond de eerste helft merendeels van de tijd lager dan De Roon, misschien dat je hun door elkaar hebt gehaald?)
Ik vond 'm helemaal niet slecht, de Ieren hielden het gewoon heel lang heel goed dicht, dat was wat het spel vertraagde (wat natuurlijk ook hun tactiek was). De Jong zag je constant het hele veld checken - kan de bal hierheen, kan ie daarheen, de bal ging dan terug als er gewoon geen andere optie was. Was die optie er wel dan kregen we die ook, met als uitschieter natuurlijk die laatste goal waar een fantastische rush van Frenkie aan vooraf ging.
Kijk de eerste helft nog maar eens na (niet voor je plezier) en je zult zien dat Frenkie met enige regelmaat de openliggende rechterkant volledig negeerde om weer terug te dribbelen naar links en vervolgens een ziekenhuisbal breed op blind te geven. De enige ruimte die Fdj constant checkte was de ruimte net voor de verdediging. De laatste dribbel was idd mooi maar die zou ik niet omschrijven met fantastisch. Een fantastische dribbel was die dribbel en goal van Maradona, die dribbel van Ronaldo bij Barcelona of die van Lionel, zelfs die befaamde dribbel van Ruud van Nistelrooy bij Manu was van meer klasse.

J.B.
Legende
Clubvoorkeur: Broodje Smos
Has thanked: 2123 times
Been thanked: 1137 times

Bericht door J.B. » 11 okt 2019, 19:01

TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 16:21
TylerDurdn schreef:
Kijk de eerste helft nog maar eens na (niet voor je plezier) en je zult zien dat Frenkie met enige regelmaat de openliggende rechterkant volledig negeerde om weer terug te dribbelen naar links en vervolgens een ziekenhuisbal breed op blind te geven. De enige ruimte die Fdj constant checkte was de ruimte net voor de verdediging. De laatste dribbel was idd mooi maar die zou ik niet omschrijven met fantastisch. Een fantastische dribbel was die dribbel en goal van Maradona, die dribbel van Ronaldo bij Barcelona of die van Lionel, zelfs die befaamde dribbel van Ruud van Nistelrooy bij Manu was van meer klasse.
Dit is bijna een carbon copy van een post van mij pak m beet een jaar geleden. :mrgreen:

Wel moet ik dan weer toegeven dat hij een uitstekende middenvelder is, die inderdaad in eerste instantie in balbezit houden denkt. Maar zoals [mention]ShovingNE2[/mention] al aangaf. hij is constant aan het kijken of er mogelijkheden zijn om bepalende aanvallers te bereiken. Voor zn leeftijd speelt ie toch al op een uitstekend niveau. Of het echt een Barcelona verder gaat helpen is een tweede, maargoed, ik kijk geen Barcelona, en eigenlijk interesseert het me geen moer hoe hij het daar doet. In Oranje is hij een meerwaarde, en dat is de Roon dus duidelijk niet. Als het om de laatste gaat kun je daar net zo goed Hendrix wegzetten. De Roon is vooral kleurloos, smaakloos en besluiteloos..
Tijd om Super Mario maar weer eens van zolder te gaan halen..

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 22:07

J.B. schreef:
11 okt 2019, 19:01
TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 16:21

Dit is bijna een carbon copy van een post van mij pak m beet een jaar geleden. :mrgreen:

Wel moet ik dan weer toegeven dat hij een uitstekende middenvelder is, die inderdaad in eerste instantie in balbezit houden denkt. Maar zoals @ShovingNE2 al aangaf. hij is constant aan het kijken of er mogelijkheden zijn om bepalende aanvallers te bereiken. Voor zn leeftijd speelt ie toch al op een uitstekend niveau. Of het echt een Barcelona verder gaat helpen is een tweede, maargoed, ik kijk geen Barcelona, en eigenlijk interesseert het me geen moer hoe hij het daar doet. In Oranje is hij een meerwaarde, en dat is de Roon dus duidelijk niet. Als het om de laatste gaat kun je daar net zo goed Hendrix wegzetten. De Roon is vooral kleurloos, smaakloos en besluiteloos..
Ik zie Frenkie natuurlijk ook graag in Oranje, mooie speler maar ik vind dat hij dus te weinig risico in zijn spel legt en de ruimtes te weinig benut voor iemand met zijn kwaliteiten. Hij is de meester in het dribbelen in de breedte. Ik zie dan liever een speler zoals Pirlo (vergelijkbare positie) als we het dan toch over de absolute top hebben. Zien, denken en naar voren uitvoeren. Bal nooit langer bij zich dan nodig. Frenkie is op dit moment nog te verliefd op de bal. Leuke speler maar voor mij nog niet de absolute topper zoals velen hem al noemen.

TylerDurdn
Nationale topspeler

Bericht door TylerDurdn » 11 okt 2019, 22:15

deninho32 schreef:
11 okt 2019, 14:54
TylerDurdn schreef:
11 okt 2019, 14:51
deninho32 schreef:
Proper?
Davey Propper idd, al is hij op dit moment geblesseerd.
Davy Pröpper... Die heeft zelfs nog voor PSV gespeeld.. :roll:
Ik had mijn reactie al 3 min eerder aangepast....hoe kan jij nog reageren op mijn reactie waarin ik Davey schrijf (door autocorrectie) ipv Davy?

Plaats reactie