Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Vergeet niet dat Rosario werkelijk compleet uitgekotst werd hier in Eindhoven, dus blijven was totaal geen optie. Wel mee eens dat er iemand moet zijn die Sangaré kan vervangen, ik vermoed dat het een gevalletje 'all round denken' is: met name als de middelen beperkt zijn is het prettig om spelers te hebben die op meerdere posities kunnen spelen maar dat is m.i. altijd water bij de wijn doen. Op papier kunnen we met het bestaande materiaal die positie ruimschoots opvullen, in werkelijkheid is dat qua spel een gigantische aderlating. Hopelijk is op dat punt weer wat geleerd.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ykhim schreef: 07 dec 2021, 14:30 Er moet in de winterstop alleen wat bij als dat echt wat toevoegt. Geld groeit hier niet aan de bomen. Niet gaan kopen om het kopen, dan kun je net zo goed deze gasten een kans blijven geven.

Ik vraag me overigens af of het slechts een kwestie van details is of we kampioen gaan worden. Dat is misschien nu, op dit moment, het geval, maar na de zomer kun je ongetwijfeld afscheid nemen van Gakpo en Sangaré, misschien wel Madueke. Dan ben je weer bij af. Zelfs nu nog hebben we een modale keeper, een modale rechtsback, slechts twee klasbakken op het middenveld (waarbij Sangaré dus vast zal vertrekken) en te weinig klasse voorin. Los van het feit dat PSV de verkopen nodig heeft om financieel gezond te blijven, moet er dus ook nog wat gedaan worden met dat geld. Je moet dus bidden dat we de CL gaan halen, maar ook dat het seizoen niet dusdanig in elkaar dondert dat spelers weer minder waard worden.

En dan moet je dus ook nog hopen dat Schmidt niet na het seizoen alsnog naar Leipzig verkast. Het is nogal veel hopen dus. Dat is geen solide strategie, zoals mijn vriend @Menno1 altijd zegt. Dat is niet alleen een taak voor John de Jong, maar ook zeker voor Schmidt. Want hoewel het nu weer redelijk gaat, wordt dit seizoen vooralsnog vooral getekend door pijnlijke, dure nederlagen op de belangrijkste momenten.
Eens we zitten echt nog wel een stuk van Ajax vandaan. ja het zijn nu 2 punten maar de realiteit is afgelopen jaren dat wij na de winterstop minder worden en Ajax beter. Dat gat gaan wij echt niet dichten dit jaar. We moeten ons focussen op plek 2. Natuurlijk is er een kleine kans dat je kampioen wordt, de bal is rond etc., en het ambieren is prima maar het is geen realistische doelstelling met dit elftal. Als je dan de CL haalt via de voorronde kun je een keer echt investeren om weer dichterbij te komen. Nu moet je je sterspelers verkopen om quitte te draaien en kun je nauwelijks herinvesteren.

Daarnaast moet je inderdaad veel en veel betrouwbaarder zijn in de verdediging en moeilijke uitwedstrijden beter over de streep trekken. Daar zit voorlopig nog geen progressie in itt het spel wat echt zienderogen vooruit gaat. Maar het is een heel dun lijntje. Sangare 4 wedstrijden missen is echt een ramp. Drommel en de verdediging zijn heel kwetsbaar en we missen ook nog wat stootkracht voorin. Tot nu toe halen we er alles uit wat er in zit (met veel pech in Heerenveen en Tilburg), maar het is balanceren op een dunne koord.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

ziege maar ook zagge schreef: 07 dec 2021, 14:32 Vergeet niet dat Rosario werkelijk compleet uitgekotst werd hier in Eindhoven, dus blijven was totaal geen optie. Wel mee eens dat er iemand moet zijn die Sangaré kan vervangen, ik vermoed dat het een gevalletje 'all round denken' is: met name als de middelen beperkt zijn is het prettig om spelers te hebben die op meerdere posities kunnen spelen maar dat is m.i. altijd water bij de wijn doen. Op papier kunnen we met het bestaande materiaal die positie ruimschoots opvullen, in werkelijkheid is dat qua spel een gigantische aderlating. Hopelijk is op dat punt weer wat geleerd.
Ik roep al heel lang dat Rosario hier én onderschat werd én dat we als hij zou vertrekken we een vervanger nodig zouden hebben. Veel mensen zagen zijn kwaliteiten niet maar hij is niet voor niets basisspeler bij Nice. Het is echt een utopie te denken dat van Ginkel en Propper hem zouden kunnen vervangen, dat zijn echt totaal verschillende spelers. Je hebt in het spel dat we spelen 1 type Sangare / Rosario nodig. Nu ben je compleet afhankelijk van Sangare en mag je bidden dat hij geen blessure of schorsing krijgt. Veel mensen hebben dat hier echt zwaar onderschat.

Dat van Ginkel en met name Propper dan ook nog tegenvallen is extra zuur maar ook al was dat niet, dan nog hadden we een vervanger moeten halen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ittot schreef: 07 dec 2021, 14:52Natuurlijk is er een kleine kans dat je kampioen wordt, de bal is rond etc., en het ambieren is prima maar het is geen realistische doelstelling met dit elftal.
Ik neem aan dat je het elftal dan afzet tegen Ajax maar het zal de komende 10 jaar ongetwijfeld sowieso volslagen onmogelijk zijn om iets groters neer te zetten dan zij, die vergelijking hoeven we m.i. dus ook niet te maken. Als we beter zijn dan de rest dan kunnen we altijd kampioen worden omdat zij ook altijd weer flink wat punten laten liggen tijdens zo'n seizoen.

Waar we m.i. vooral naar moeten kijken qua verkleining van het gat is niet zozeer het team, maar winst/groeipercentages.

Ykhim schreef: 07 dec 2021, 14:30na de zomer kun je ongetwijfeld afscheid nemen van Gakpo en Sangaré, misschien wel Madueke. Dan ben je weer bij af.
Dan ben je weer terug bij af en dus moet je dat ook gewoon niet doen tenzij er écht met zakken goud wordt gesmeten. Alledrie liggen vast tot 2025. Noni is trouwens sowieso nog lang niet op fatsoenlijk niveau.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ykhim schreef: 07 dec 2021, 14:30 Er moet in de winterstop alleen wat bij als dat echt wat toevoegt. Geld groeit hier niet aan de bomen. Niet gaan kopen om het kopen, dan kun je net zo goed deze gasten een kans blijven geven.

Ik vraag me overigens af of het slechts een kwestie van details is of we kampioen gaan worden. Dat is misschien nu, op dit moment, het geval, maar na de zomer kun je ongetwijfeld afscheid nemen van Gakpo en Sangaré, misschien wel Madueke. Dan ben je weer bij af. Zelfs nu nog hebben we een modale keeper, een modale rechtsback, slechts twee klasbakken op het middenveld (waarbij Sangaré dus vast zal vertrekken) en te weinig klasse voorin. Los van het feit dat PSV de verkopen nodig heeft om financieel gezond te blijven, moet er dus ook nog wat gedaan worden met dat geld. Je moet dus bidden dat we de CL gaan halen, maar ook dat het seizoen niet dusdanig in elkaar dondert dat spelers weer minder waard worden.

En dan moet je dus ook nog hopen dat Schmidt niet na het seizoen alsnog naar Leipzig verkast. Het is nogal veel hopen dus. Dat is geen solide strategie, zoals mijn vriend @Menno1 altijd zegt. Dat is niet alleen een taak voor John de Jong, maar ook zeker voor Schmidt. Want hoewel het nu weer redelijk gaat, wordt dit seizoen vooralsnog vooral getekend door pijnlijke, dure nederlagen op de belangrijkste momenten.
Over het toevoegen in de winterstop: eens, maar met een uitzondering. Als PSV een opvolger kan halen voor Sangaré die door kan groeien naar dat niveau dan ben ik voor. Haal je in principe een backup, maar met het oog op snel basisspeler want Sangaré zie ik ook niet snel blijven.

Over het hopen: dat is de voetballerij voor clubs als PSV. Misschien niet de meest solide basis, maar hoe ga je dat voorkomen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 07 dec 2021, 06:47
mr.top schreef: 06 dec 2021, 22:44 Lijkt me helder. Als PSV echt gekortwiekt is door corona dan gaat hij weg. als de club kampioen word of er ligt nog poen dan blijft ie.
De eerste gesprekken worden dan gevoerd met clubs, zaakwaarnemers en Kampl.
Is dat laatste wensdenken of krijgen 'we' hier een hint? :D
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dit is geen hint.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ittot schreef: 07 dec 2021, 14:57 Ik roep al heel lang dat Rosario hier én onderschat werd én dat we als hij zou vertrekken we een vervanger nodig zouden hebben. Veel mensen zagen zijn kwaliteiten niet maar hij is niet voor niets basisspeler bij Nice.
Sangaré is in alles beter dan Rosario (behalve het hebben van een afro kapsel) en is de beste verdedigende middenvelder in de Eredivisie, maar zelfs hij kreeg vorig seizoen veel kritiek. Grotendeels onterecht en sowieso erg overdreven, maar een feit was wel dat die enkele keren per wedstrijd dat hij balverlies leed de tegenstander wel meteen gevaarlijk kon worden.

Moet je voorstellen wat Rosario aan chaos had veroorzaakt met zijn regelmatige balverlies.
Rosario is een prima voetballer, maar hij past niet in dit PSV. Zijn verkoop was dan ook meer dan terecht.

Apart altijd hoe bepaalde spelers tijdens hun verblijf bij PSV regelmatig weggefloten worden, maar na vertrek altijd steeds beter worden en op gegeven moment vaak de 'missing link' zouden zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 07 dec 2021, 19:56Apart altijd hoe bepaalde spelers tijdens hun verblijf bij PSV regelmatig weggefloten worden, maar na vertrek altijd steeds beter worden en op gegeven moment vaak de 'missing link' zouden zijn.
Is erg opvallend idd
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 07 dec 2021, 20:00
Ren Höek schreef: 07 dec 2021, 19:56Apart altijd hoe bepaalde spelers tijdens hun verblijf bij PSV regelmatig weggefloten worden, maar na vertrek altijd steeds beter worden en op gegeven moment vaak de 'missing link' zouden zijn.
Is erg opvallend idd
Rosario was steevast uitblinker van de voorbereiding, om vervolgens voor de winterstop al een compleet andere voetballer te zijn. Ik mis hem totaal niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

mr.top schreef: 07 dec 2021, 19:16
ShovingNE2 schreef: 07 dec 2021, 06:47

De eerste gesprekken worden dan gevoerd met clubs, zaakwaarnemers en Kampl.
Is dat laatste wensdenken of krijgen 'we' hier een hint? :D
Absoluut wensdenken :heart: :heart:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Zijn er mensen die Rosario missen?
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Als kiespijn. Vlag ging uit toen hij eindelijk vertrok. Stond voor mij symbool voor de verloren jaren.
Had wel graag een vervanger van een niveautje hoger gehad.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
DC_PSV
Vedette
6
Berichten: 9069
Lid geworden op: 9 feb 2018

ruuddevil schreef: 07 dec 2021, 22:14 Zijn er mensen die Rosario missen?
Nopes.
#simplythebest
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ren Höek schreef: 07 dec 2021, 19:56
Ittot schreef: 07 dec 2021, 14:57 Ik roep al heel lang dat Rosario hier én onderschat werd én dat we als hij zou vertrekken we een vervanger nodig zouden hebben. Veel mensen zagen zijn kwaliteiten niet maar hij is niet voor niets basisspeler bij Nice.
Sangaré is in alles beter dan Rosario (behalve het hebben van een afro kapsel) en is de beste verdedigende middenvelder in de Eredivisie, maar zelfs hij kreeg vorig seizoen veel kritiek. Grotendeels onterecht en sowieso erg overdreven, maar een feit was wel dat die enkele keren per wedstrijd dat hij balverlies leed de tegenstander wel meteen gevaarlijk kon worden.

Moet je voorstellen wat Rosario aan chaos had veroorzaakt met zijn regelmatige balverlies.
Rosario is een prima voetballer, maar hij past niet in dit PSV. Zijn verkoop was dan ook meer dan terecht.

Apart altijd hoe bepaalde spelers tijdens hun verblijf bij PSV regelmatig weggefloten worden, maar na vertrek altijd steeds beter worden en op gegeven moment vaak de 'missing link' zouden zijn.
1. Sangare is iderdaad veel beter dan Rosario, waar zeg ik dat dit niet zo is?
2. Ik heb Rosario nooit uitgefloten en vond het altijd zwaar overdreven hoe kritisch er naar hem werd gekeken tov andere spelers. Daarnaast vond ik hem vaak ook niet zo slecht als sommige hier deden voorkomen.
3. Je kunt Rosario, omdat het een back-up zou zijn voor Sangare, inderdaad verkopen. Probleem is dat je dan geen back-up meer hebt voor Sangare. Want Rosario kwam qua manier van spelen het dichtst in de buurt van Sangare. ik zeg dat je hem of moet houden (hij zou gewoon een goede back-up zijn) of vervangen. Nu is beide niet gebeurd. Overigens zou hij in bepaalde wedstrijden nog steeds prima naast Sangare kunnen spelen.
4. Rosario staat gewoon basis in Frankrijk. Hij is niet zo slecht als jij denkt. Misschien mag je hem niet of staat zijn kop je niet aan maar het is iemand die altijd respectvol is geweest tov PSV, zeker naar buiten toe en nooit iets negatiefs gezegd heeft. Daarnaast speelde hij zeker mindere wedstrijden maar heeft hij ook zat goede gespeeld en werd hij niet bepaald aangevuld met Hendrickx.
Hij is geen missing link maar wel een speler die vervangen had moeten worden, en dan niet met 2 spelers die hier komen herintreden en totaal andere types zijn.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ruuddevil schreef: 07 dec 2021, 22:14 Zijn er mensen die Rosario missen?
Ik hoop vooral dat we hem in januari niet gaan missen...
OnsPSV
Meervoudig international
3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 feb 2021

ruuddevil schreef: 07 dec 2021, 22:14 Zijn er mensen die Rosario missen?
Tuurlijk was het overdreven hoe deze jongen werd benaderd door sommige media en (eigen) fans. Moet echter wel zeggen dat ik blij ben dat hij vertrokken is. Had gewoon te vaak dom balverlies, dat kunnen we niet ontkennen. Er zat geen progressie in, daarom is het goed dat PSV er afscheid van genomen heeft.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik vond Rosario ook zeker niet zo slecht als werd beweerd, maar heb hem op bepaalde momenten toch echt even verrot gescholden. Bovendien kun je gewoon heel makkelijk constateren dat we jarenlang hebben lopen aankloten met hem, als je ziet wat voor verademing Sangare is. Dat ie weg ging vond ik helemaal prima, ik wilde dat de hele ‘kabel’ rondom Ihattaren vertrok en dat is gelukkig ook gebeurd. Alleen, je moet wel een vervanger halen. Nu is er niemand als stand in voor Sanga, dan moet je weer gaan lopen schuiven. Boscagli kan misschien in de Eredivisie, maar in Europa kan het gewoon niet. Het kan niet zo zijn dat je al angstig bent als Ibi niet speelt, maar hij is gewoon onmisbaar.

Wat PSV mist, is net die ene stofzuiger naast Sangare en voorin rendement. Er worden gigantisch veel kansen gemist, terwijl de kleine mogelijkheden voor de tegenstander er vaak wel in gaan. We lopen te kloten met centrumspitsen, terwijl we daar echt een compleet type zouden moeten hebben. Een actieve speler die niet alleen afwacht of afhankelijk is van aanvoer, maar echt deelneemt.

Het is allemaal die laatste 7-10% die we missen, wat het verschil kan maken met de echte top. 2 echte kwaliteitsspelers op plekken die bij ons niet goed zijn gedekt. Dat is alles. Die back geloof ik wel als Oppegard terug is, maar centraal voor Sangare en een aanvaller/10 die makkelijk scoort, is wat we nodig hebben.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Het was niet Rosario specifiek, maar de kwaliteit die Rosario heeft en PSV er meerdere van had/heeft in de selectie die voor PSV gemiddeld niet goed genoeg zijn voor de basis. Omdat er meerdere van dat soort spelers in de basis stonden was de kwaliteit en dus ook de resultaten onvoldoende van wat je van PSV mag verwachten en wat ze zelf als doel stellen. Hij was soms een beetje de ver personificatie van waardoor hij wellicht wat onevenredig werd afgebrand en het minder persoonlijk was dat het overkwam.

Sangaré wil je als kwaliteit hebben voor die positie. En daarnaast iemand die beter is, of een groot talent die in de nabije toekomst dat kan worden, dan Gutierrez/Van Ginkel. Dan wordt het voor Schmidt ook al weer een stukje makkelijker.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Als Rosario ergens goed in was, dan was het wel balrecuperatie direct na balbezit tegenstander rond hun zestien: net als Strootman in zijn eerste seizoen bij PSV stond hij heel vaak al goed en kregen wij dankzij hem direct weer balbezit. Dat er wat verder naar achteren regelmatig wat mis ging vwb zijn opbouwende kwaliteiten, kan evenmin worden ontkend. Uitfluiten is dan weer een ander thema, imo volledig 'not done' waar het eigen spelers betreft. Maar daar zal menigeen hier het mee eens zijn. Thuis vloeken en schoenen naar de beeldbuis gooien is dan wel weer optioneel :D
Maar hé, dit is het Roger-topic :cool:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 07 dec 2021, 22:14 Zijn er mensen die Rosario missen?
Zeker niet
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ruuddevil schreef: 07 dec 2021, 22:14 Zijn er mensen die Rosario missen?
Zou Rosario PSV missen! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ittot schreef: 08 dec 2021, 08:59 Hij is niet zo slecht als jij denkt. Misschien mag je hem niet of staat zijn kop je niet aan
Of je leest gewoon en je ziet dat ik hem een prima speler noem.
Ik geef ook aan waarom hij niet past in het spel van dit PSV, maar dat negeer je. Zoals hij qua verdedigend spel ook zeker niet een vervanger van Sangaré is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Rosario is inderdaad een prima speler, maar een totale mismatch met (de betere) Sangaré naast zich en ook geen goede vervanger van Sangaré omdat het een heel ander type speler is. Hem verkopen was dan ook de juiste beslissing, omdat hij van een jaar bankzitten minder waard zou zijn geworden.
Ik sluit niet eens uit dat hij vorig jaar al bankzitter zou zijn geweest als Schmidt een vervanger had gehad omdat dat middenveld gewoon niet werkte. Van Ginkel was alleen in de laatste paar weken wedstrijdfit, Guti was vrijwel het hele jaar geblesseerd, Thomas is Thomas en Hendrix zou ook een mismatch naast Sangaré zijn geweest en vertrok bovendien in de winter. Maar goed, dat is speculatie over iets waar we nooit achter zullen komen.

Verder is het Rosario-traject natuurlijk wel ideaal verlopen. Niet veel gekost, goed genoeg om PSV 1 te halen dus heeft ook sportieve waarde gehad en hem vervolgens met flinke winst doorverkocht.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ren Höek schreef: 08 dec 2021, 13:20
Ittot schreef: 08 dec 2021, 08:59 Hij is niet zo slecht als jij denkt. Misschien mag je hem niet of staat zijn kop je niet aan
Of je leest gewoon en je ziet dat ik hem een prima speler noem.
Ik geef ook aan waarom hij niet past in het spel van dit PSV, maar dat negeer je. Zoals hij qua verdedigend spel ook zeker niet een vervanger van Sangaré is.
Mijn excuus! Dan heb ik inderdaad niet goed gelezen.

Ik vind overigens dat hij in het verdedigende juist wel een goede vervanger is. Hij kan namelijk itt bijvoorbeeld Propper of Boscagli wel vooruit drukken, positioneert zich verdedigend echt een stuk beter en wint zijn duels.

Voetballend is het helaas een stuk minder.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Vorig seizoen werden heel veel problemen aan Sangaré en Rosario opgehangen, zij moeten de pressie verzorgen, de balans bewaken, zorgen voor creativiteit en het liefst ook nog goals maken.

De jaar zijn er wel meer dingen omgezet dan alleen het vervangen van Rosario.

- Ramalho kan achterin de lijnen uitzetten
- Götze verbindt nu vanuit het centrum het middenveld met de aanval
- De backs zijn niet meer continu uit positie
- Sangeré heeft zelf flinke stappen gezet

Ik denk dat het duo Sangeré-Rosario dit seizoen ook beter had gewerkt zonder te beweren dat het ideaal is.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt