Jong PSV Algemeen

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Gewonnen van MVV, winnende goal van Bakayoko.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Saibari schiet hem even van 30 meter in eigen goal... Wat een bizar doelpunt.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Hier de bijbehorende beelden:

Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Bizarre bal.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Gelukkig voor hem geeft hij ook de assist voor de 2-1
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar matchfi...
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

https://www.vi.nl/nieuws/opmerkelijk-jo ... eigen-doel

VI heeft het over Kjolo, wat een bagger is dat toch.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mateja schreef: 06 dec 2021, 21:34 https://www.vi.nl/nieuws/opmerkelijk-jo ... eigen-doel

VI heeft het over Kjolo, wat een bagger is dat toch.
En met een foto van Tielemans...
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Tigste keer in blessuretijd ten onder, zo jammer dat ze inhoud tekort komen. Vermoedelijk de leeftijd.
D'n Berry
Talent
2
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 jul 2021

Hebben de vaste volgers hier een beetje een beeld van de kwaliteiten van Van Nistelrooij? Persoonlijk wil ik natuurlijk graag dat ie goed is, maar hou ik eigenlijk mijn hart vast. Nederlandse top spelers die trainer worden is nou niet bepaald een succesformule de laatste jaren. En het team draait voor geen meter dit jaar natuurlijk. Maar hij krijgt een heel positieve pers (vooral van Rik Elfrink), en deze selectie lijkt niet veel kwaliteit te bevatten. Dus ik weet niet zo goed wat te denken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

D'n Berry schreef: 07 dec 2021, 06:16 en deze selectie lijkt niet veel kwaliteit te bevatten.
huh?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

D'n Berry schreef: 07 dec 2021, 06:16 Hebben de vaste volgers hier een beetje een beeld van de kwaliteiten van Van Nistelrooij? Persoonlijk wil ik natuurlijk graag dat ie goed is, maar hou ik eigenlijk mijn hart vast. Nederlandse top spelers die trainer worden is nou niet bepaald een succesformule de laatste jaren. En het team draait voor geen meter dit jaar natuurlijk. Maar hij krijgt een heel positieve pers (vooral van Rik Elfrink), en deze selectie lijkt niet veel kwaliteit te bevatten. Dus ik weet niet zo goed wat te denken.
De selectie bevat veel talent alleen is er een blessuregolf, hierdoor heeft RVN te maken met een grote groep spelers. Dat maakt het moeilijk om vastigheden te maken. Desondanks ziet het er voetballend best behoorlijk uit, terwijl toch veel B en C garnituur op het veld staat.

T.A.V. RVN vind ik het eigenlijk goed gaan. Ze spelen redelijk herkenbaar met herkenbare patronen, wisselspelers vullen het vaak ook hetzelfde in, dat is wel eens anders geweest. Daarnaast neemt RVN niet te grote stappen en wil hij vooral veel leren. Misschien wordt het geen Toptrainer, misschien wel. In ieder geval kan je er vanuit gaan dat wat hij ook gaat doen, dit voorkomt uit een weloverwogen beslissing.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Zoals ik het lees speelt Jong PSV dit seizoen best aardig, ondanks de vele blessures.
Maar ook zoals wel vaker het geval is met jeugd hebben ze moeite om resultaten over de streep te trekken, dit seizoen krijgt Jong PSV wel vaker tegengoals in de laatste fase van de wedstrijd/blessuretijd. En vergeten ze het soms af te maken door de kansen niet te benutten.

Deze keer was het wel erg lullig, met tegengoals in blessuretijd van de 1e helft en de 2e helft.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het is vooral enorm zonde dat Fofana er zo lang uit ligt. Het veldspel van Jong PSV is over het algemeen vrij verzorgd, maar de echte overtuiging in de laatste fase mist nog een beetje. Het is ook geen toeval dat de wedstrijden waar Romero mee kon doen, de resultaten goed waren. Met een echte spits hadden ze zomaar een paar plekken hoger kunnen staan.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Van wat ik (helaas niet op de Herdgang, maar op tv) heb gezien valt de verzorgdheid in het spel idd wel op. Technisch vaak beter dan de tegenstander, (handelings-) snelheid goed, op het terrein van fysiek (zoals te verwachten) en herkenning van momenten om het juiste te doen valt er nog winst te boeken, maar dat moet met de jaren komen (of niet). Uitslagen zijn vaak ongelukkig. Om dat om te buigen is ook een kwaliteit, maar dat is voor deze jonge lichting wellicht wat veel gevraagd, hoewel ook wel eens een punt wordt gered in de laatste fase. Ben benieuwd wie er door kan stromen. Jammer in dit verband dat er wegens corona geen Otten Cup is, altijd leuk jaarlijks uitje waarop je weer even een beeld kunt krijgen van de potentie . Zo viel Teze mij een paar jaar geleden in positief opzicht op, spelers als bijv. Laursen, Bakkali als lui en arrogant met wel een enkel briljant momentje, Madueke als beresterk komend rechts van het middenveld die een hele verdediging te kijk kon zetten met zijn combinatie van drive, techniek, snelheid en fysiek
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

De resultaten zijn nog niet echt top, er zit wel degelijk ontwikkeling in het spel. Dat is met vlagen echt goed, maar ook met vlagen heel erg slecht. Een beetje zoals PSV 1 vorig jaar. Er zit ook veel middelmaat in het elftal. Ik denk dat het goed is om in de winterstop dezelfde exercitie te doen als vorig jaar en een man of 3-5 laten gaan. Denk aan een Muller!, Thomas, Toure, Saibairi, Kjolo etc. Spelers die het 1e nooit gaan halen en andere talenten in de weg zitten.

Het is inderdaad zonde dat Fofana niet mee kan doen, dat zou wat punten hebben gescheeld.

Hopelijk kunnen er uit de lichting Bakayoko, Sealy, Tielemans, Seelt, Comenencia speelt dan niet maar is er wel bij en Oppegard dit jaar nog spelers de stap naar 1 maken.

Ik zie er echter niemand dusdanig bovenuit springen dat ik iemand kan aanwijzen. Wellicht Fofana of vd Blaak maar die zijn er nog wel even uit. Net als Sambo.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Van de talenten met mogelijkheden zijn er meerdere geblesseerd en dat is balen. (Fofana, Sambo. Oppegard en Vd Blaak) Dan blijft er niet zo veel van over. Hopelijk gaat Fofana het na de winterstop weer goed doen. Verder kunnen er misschien een paar spelers vanuit O18 doorschuiven en wie weet kunnen die het dan de tweede seizoenshelft oppakken. Sealy en Colyn moet ik nog maar zien. Sealy viel me laatst wel wat tegen van wat ik gedacht had.
NilisInOranje
Bankzitter
3
Berichten: 281
Lid geworden op: 4 nov 2020

Grasmat schreef: 06 dec 2021, 21:29 Hier de bijbehorende beelden:

Dat moment dat je als keeper denkt...
Maar ik mag hem niet tegenhouden, want dan.. Uhm.. Kan ik een vrije trap krijgen en wordt het misschien een doelpunt..?
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

psvgouda schreef: 07 dec 2021, 11:34 Van wat ik (helaas niet op de Herdgang, maar op tv) heb gezien valt de verzorgdheid in het spel idd wel op. Technisch vaak beter dan de tegenstander, (handelings-) snelheid goed, op het terrein van fysiek (zoals te verwachten) en herkenning van momenten om het juiste te doen valt er nog winst te boeken, maar dat moet met de jaren komen (of niet). Uitslagen zijn vaak ongelukkig. Om dat om te buigen is ook een kwaliteit, maar dat is voor deze jonge lichting wellicht wat veel gevraagd, hoewel ook wel eens een punt wordt gered in de laatste fase. Ben benieuwd wie er door kan stromen. Jammer in dit verband dat er wegens corona geen Otten Cup is, altijd leuk jaarlijks uitje waarop je weer even een beeld kunt krijgen van de potentie . Zo viel Teze mij een paar jaar geleden in positief opzicht op, spelers als bijv. Laursen, Bakkali als lui en arrogant met wel een enkel briljant momentje, Madueke als beresterk komend rechts van het middenveld die een hele verdediging te kijk kon zetten met zijn combinatie van drive, techniek, snelheid en fysiek
Enige kanttekening is de inhoud, vanaf een minuut of 60 lijkt de ploeg er heel vaak doorheen te zitten waar de leeftijd van veel splers een rol kan spelen uiteraard, zijn veel jongens die nog lager zouden mogen meedoen volgens mij. Dat verklaart ook deels denk ik de vele tegengoals in slotfases, daar moeten ze echt in groeien. Maar Ruus is iig rustig langs de lijn, lijkt redelijk onverstoorbaar en vast te houden aan zijn idee en manier van voetballen, vooralsnog heel positief wat hem betreft.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25073
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

NilisInOranje schreef: 07 dec 2021, 13:28
Grasmat schreef: 06 dec 2021, 21:29 Hier de bijbehorende beelden:

Dat moment dat je als keeper denkt...
Maar ik mag hem niet tegenhouden, want dan.. Uhm.. Kan ik een vrije trap krijgen en wordt het misschien een doelpunt..?
Inderdaad, zat ik ook te denken toen ik het zal. Welke kleur kaart levert het op als de bal normaliter in het doel zou gaan? Ik bedoel de keeper heeft voldoende de tijd (dus bewust van zijn handelen).
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sowieso een rare keeper die Muller, maar deze moet je gewoon weg stompen/vangen. Heeft af en toe hele sterke wedstrijden en dan weer onbegrijpelijke blunders, net als Delanghe trouwens. Beiden zie ik PSV 1 niet halen.

Vwb Ruud; tot nu toe ben ik best enthousiast eigenlijk, en dat had ik niet evrwacht. Ik zag er niet een coach in, eerder iemand voor een bestuurlijke functie. Maar Jong PSV doet het best redelijkm gezien alle blessures. De resultaten zijn wisselend, maar het algehele spel vind ik op basis van samenvattingen best fris om te zien.

Kleine kanttekening is dat ik graag zie dat echte talenten (nog) meer minuten maken. Zo'n Commenancia bijvoorbeeld zie ik liever spelen dan die gast van 21 die ze voor 1 seizoen hebben vastgelegd als selectie opvulling. En ja, dat kan ten koste gaan van de resultaten, maar zo'n jongen heeft bij PSV veel meer toekomst. Ook zou ik graag een Jimenez eens willen zien spelen bij Jong PSV en uiteraard Babadi.

Ik ben erg benieuwd naar Jong PSV na de winterstop als Fofana terugkomt en hopelijk nog een paar zoals Oppegard, aangevuld met (nieuwe) talenten. Meestal is Jong PSV beter na de winterstop, omdat ze dan meer ingespeeld zijn en zich hebben aangepast aan het tempo en fysiek van de KKD.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Buiten dat Muller die bal beter moet verwerken is het natuurlijk ook een onbegrijpelijke terugspeelbal. Denk dat PSV er goed aan doet om Muller of Delanghe te gaan verhuren in de winter. Vind beide keepers wel iets hebben maar ze hebben nog een lange weg te gaan.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Je wilt natuurlijk dat ze inhoud kweken in het volwassen voetbal. Als bij sommigen de fut er naar 60 minuten uit is, dan zou je met vijf wissels energie in de wedstrijden moeten kunnen brengen.

De middelmaat is noodzakelijk om een volwaardig kkd elftal op de mat te brengen. De talenten die er aankomen gaan het niveau weer verder brengen.
In de aanval, middenveld en in de verdediging komen vanaf nu spelers van het kaliber Van Der Braak, Jiminez, Babadi. De kwaliteit gaat zienderogen omhoog.

De basis instelling van dit team moet in mijn ogen hard werken zijn. Proberen goed te voetballen en hard werken om beter te worden. De instelling van Van Nistelrooij en het respect dat hij uitspreekt naar de eerste divisie als oud-speler passen hier perfect bij op moment.
El Dante
Bankzitter
3
Berichten: 253
Lid geworden op: 4 nov 2020

In de samenvattingen van de laatste weken zijn trouwens die Colyn en Sealy wel aardig aan het ballen. Iemand enig idee of die jongens wat zijn, of is dat echt opvulling?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sealy is sowieso geen opvulling, dat is echt een behoorlijk talent. Colyn was een beetje anoniem tot nu toe, maar was vd week wel goed geloof ik. Misschien wat aanpassing nodig.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Sealy viel me laatst wel heel erg tegen toen Jong PSV op ESPN werd uitgezonden. Ik zag niks speciaals bij hem en als aanvaller zal je naast rendement ook iets specifieks moeten hebben om uiteindelijk goed genoeg te kunnen zijn om door te breken in het eerste team. Malen en Gakpo deden dat bij Jong PSV. Fofana heb ik ook als aanvaller al goede dingen van gezien en hij heeft al rendement geleverd. Als ik Sealy langs die meetlat leg, dan zit hij er nog flink van verwijderd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Jong PSV Algemeen