Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Gesloten

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hans Kraay jr. mag Philippe Clement in het Frans interviewen... Auw :confused:
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

psvgouda schreef: 28 okt 2021, 14:00 Hans Kraay jr. mag Philippe Clement in het Frans interviewen... Auw :confused:
Dat mag, maar hij is van Antwerpen hè. Kan ook in vlaams klappen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

PSV heeft zich gecommitteerd aan de lijn/visie Schmidt of iig bepaalde specifieke opvattingen daarvan. In de jeugdopleiding wordt er bijvoorbeeld tegenwoordig (viel me op bij de O18 en nu ook bij de O16) zonaal verdedigd vanuit een 4-4-2 structuur, er wordt met een tactisch idee hoogdruk gezet, er is positionele variatie in structuur met en zonder bal, aanvallers moeten vuile meters maken in transities, etc. Dat zijn wel kritische veranderingen t.o.v. vroeger waarbij men klassiek mandekking hanteerde en steevast vanuit 4-3-3 rendeerde (zowel met als zonder bal). Ik ben erg benieuwd wat voor meer veranderingen er doorgevoerd zijn: waarschijnlijk zal er meer getraind/gekweekt worden op fysieke capaciteiten en zullen transitiemomenten meer een key factor zijn. Met dergelijke modernisering mbt de kaders binnen de jeugdopleiding ben ik persoonlijk zeer content.

Het kan natuurlijk best zo zijn dat PSV ervoor kiest dat het niet doorgaat met Schmidt. Maar het zou mij verbazen als de volgende trainer die men aanstelt niet bekend is met dergelijke spelprincipes/uitgangspunten. Betekend niet dat er iemand als Schmidt komt, die een wat extremistischere opvatting heeft, maar hoogstwaarschijnlijk wel iemand die iig binnen dat profiel/lijn past en die bijvoorbeeld wellicht iets gematigder is en iets gevarieerder (bijv. Marco Röse nu bij Dortmund, iemand van de RB school die iets meer positiespel georiënteerd is).

Het zou mij verbazen als men terug gaat vallen op namen als Cocu, Koeman, etc. Sterker nog, ik zou er op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van worden. Los van evt. Slot zou je door vrijwel elke Nederlandse naam ook een streep kunnen zetten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heruone schreef: 29 okt 2021, 00:08 Het zou mij verbazen als men terug gaat vallen op namen als Cocu, Koeman, etc. Sterker nog, ik zou er op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van worden. Los van evt. Slot zou je door vrijwel elke Nederlandse naam ook een streep kunnen zetten.
Dit denk ik ook. Al vond ik Schreuder wel een leuke gedachte, maar kan er verder eigenlijk geen beeld van vormen. Zijn er nog aanstormende talenten in Duitsland qua trainer?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 07:43
Heruone schreef: 29 okt 2021, 00:08 Het zou mij verbazen als men terug gaat vallen op namen als Cocu, Koeman, etc. Sterker nog, ik zou er op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van worden. Los van evt. Slot zou je door vrijwel elke Nederlandse naam ook een streep kunnen zetten.
Dit denk ik ook. Al vond ik Schreuder wel een leuke gedachte, maar kan er verder eigenlijk geen beeld van vormen. Zijn er nog aanstormende talenten in Duitsland qua trainer?
Zou er zo gauw niet eentje weten.

Diego Martinez (40) lijkt mij ook interessant, de man die Granada terugbracht naar de LaLiga en achtereenvolgens 7e en 9e eindigde (de trainer van het Granada wat vorig jaar bij ons in de EL poule zat). Alleen geen idee of hij Engels kan. Momenteel clubloos.

Tactically too, he is astute and versatile. He draws inspiration from a myriad of coaches, even from other sports. “I am very eclectic” he revealed to Diario de Sevilla. “I like things about many coaches, some strangers, even basketball or handball. It all has to do a lot with the type of players you have. You must find a way or an organisation to get the best of them”.


Tim agrees that Granada are tactically versatile, but acknowledges his key principles are “high physical fitness, well-organised team structure and use of width for attacking”. Heath concurs that Martínez’ eclectic nature can lead to unpredictability, which Granada regularly use to their advantage. “Diego and this team are capable of adapting to any circumstances, and any opponents. Whether it's tactical changes or squad rotations, adapting to suit whatever challenge is before them has become something of a speciality for this team. This team can play direct football when required, or keep the ball and knock it around. That makes Granada very difficult to predict, because they can switch styles and tactics in the midst of a game, given that Diego is really good at reading what's happening on the pitch”. With the board demonstrating their trust by investing in the squad, this project shows no signs of plateauing after two seasons. He has fresh clay to mould, and discovering how high the ceiling is for them is genuinely exhilarating to follow.

Martínez displays a voracious appetite to continue learning and developing new ideas. Commentator and freelance TV producer Tim Lee (@timjollylee) recently spent time at length with Martínez, interviewing and filming for UEFA. He selects three key characteristics which make him stand out: “attention to detail, humility and intensity. He’s a manager that leaves nothing to chance”. He’s personable and has time for everyone. “This creates an atmosphere of tranquillity for the players” Tim adds, “they know that they have a support network around them working around the clock to make sure conditions are optimum for a top-quality performance”.

His methods are player-centric, they are always the protagonists, and Martínez plays down his own influence. “Diego does not see himself as the star, nor does he see individual players as the stars: he wants to create a club where the only thing that matters is ‘the team’ … you need to harness a spirit of sacrifice, of shared motivation, of compassion,” Tim explained.



Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Sensation schreef: 29 okt 2021, 09:17 t all has to do a lot with the type of players you have. You must find a way or an organisation to get the best of them”.
Alleen al hierom geschikt.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 26 okt 2021, 11:15 Ik vind het ook erg riskant dat sommigen zich hier al redelijk rijk rekenen met die 2e plaats en bijbehorend CL-ticket. Tegen de tijd dat we dat ticket hebben is het seizoen van Ajax van 18/19 ook weer verdwenen en moeten we elk jaar top presteren om die 6e plek op die lijst vast te houden. Overigens gaat het gat met Ajax nog steeds groeien als wij CL spelen. Als ze kampioen worden zijn ze groepshoofd en dat vergroot de kansen op overwintering natuurlijk wel enorm.
Eens dat we ons niet alleen maar moeten gaan vastklampen aan dat 2e CL ticket. Dat ticket is nog lang niet zeker, dan moeten we ook volgend seizoen als Nederland goed presteren. En als we dat ticket binnenhalen wordt het erg lastig om die te behouden, Portugese top sterker.
Voor Ajax is het juist te hopen dat ze geen groepshoofd zijn, want op basis van coëfficiënt komt Ajax in pot 2 en daar wil je liever in. Pot 2 zwaarste pot. Maar die potten zijn niet meer erg relevant met de CL vernieuwing over een paar jaar, waarbij je tegen veel meer teams speelt in de groepsfase.
Maar ook als we en Ajax allebei CL spelen is er verschil, door het geld wat verdeeld wordt op historische coëfficiënt, waardoor Ajax elk jaar in CL miljoenen extra krijgt op basis van hun prijzen uit de jaren 70.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Op basis van prijzen uit de jaren 70, dat is een grap hoop ik
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Nope.

Dat heeft Sar er samen met Van Praag er doorheen gerommeld toen. Ajax in een Europees vertegenwoordigend orgaan dient altijd uitsluitend eigen belang, nooit Eredivisiebelang.

Waar blijft die Super league? Kunnen ze lekker de overstap maken die kant op!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Als we al die 2e CL plek pakken zal het voor max 2 jaar zijn. Die plek zal Portugal binnen no time weer terugveroveren. Die hebben 4 teams die standaard redelijk tot heel goed presteren in Europa. Daar kan Nederland alleen maar van dromen.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Persepolis schreef: 29 okt 2021, 15:26 Als we al die 2e CL plek pakken zal het voor max 2 jaar zijn. Die plek zal Portugal binnen no time weer terugveroveren. Die hebben 4 teams die standaard redelijk tot heel goed presteren in Europa. Daar kan Nederland alleen maar van dromen.
Mooi doel om te behalen dus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het systeem is zo ingericht dat het vrij lastig is om een plek terug te veroveren. Vanwege alle bonussen die er ook aan vasthangen. Als je dan bedenkt dat Nederland misschien wel 3 groepswinnaars heeft met bij behorende bonus een jaar inzicht die alle jaren overtreft van Portugal. En ook niet een beetje. Nederland koerst af op 2 bonuspunten waardoor je al op 10.000 staat. Portugal 1,17 zoals het nu staat. Als de resterende 15 duels in totaal 20 van de mogelijke 45 punten oplevert staan we op 14. Dat tikt zelfs de nummer 3 niet altijd aan in een jaar.

En waarom zouden ze het binnen no time weer terugveroveren? Wij presteren over het algemeen niet zo heel veel slechter dan Portugal. Je maakt het verschil van de afgelopen drie jaren in 1 klap goed en zeer zeer waarschijnlijk nog meer. Denk dat ze gaan schrikken bij de UEFA hoe wij profiteren van de Conference League. Dat voordeel konden we volgend jaar en het jaar erop nog wel eens een keer hebben namelijk.



https://i.gyazo.com/ef034b57847c8bcd7d8 ... 96471b.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Revolinho schreef: 28 okt 2021, 01:52 Hij zat perfect op zijn plek bij oranje, daar ging het juist goed. Met hem hadden we uiteindelijk verder kunnen komen. Al die treinen die voor hem voorbij komen, ik hoop dat ie nu doorheeft dat ie ze lekker voorbij moet laten gaan.

Schmidt hoeft imo nog niet vervangen te worden. Maar zou dat wel moeten, dan kies ik voor Cocu van Bommel. Ja ik weet het, maar Mark moet zijn plek nu weten. Niet de grote dominante uithangen, maar nederig en in dienst van de club. En in dit geval in dienst van Cocu. Mark als veldtrainer en Cocu als head coach. Overigens vind ik Jonk ook wel heel interessant, die heeft ook nog een gezonde aversie tegen Ajax. Dat heb je wel nodig om bij PSV succesvol te zijn.
En mocht John de Jong noodgedwongen zijn plek opgeven Vogel daarboven vliegend als TD.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik vindt het eigenlijk veel en veel te vroeg om het hierover te hebben. Laten we gewoon afwachten wat het spel en de resultaten tm de winterstop opleveren en dan zien hoe de wereld eruit ziet.

Als je mij dan toch zou vragen wie je zou willen zien: Uiteraard onze held Cocu en dan heel graag met Jonk erbij die echt enorm goed presteert bij Volendam met heel goed positiespel en aanvallend voetbal. De combi van Schmidt zijn pressiespel wat er nog in zit, het positiespel van Jonk (omdat we toch 80% vd tijd de bal hebben) en de geslepenheid en resultaatgerichtheid van Cocu zorgt ervoor dat we komende jaren de wereld gaan domineren....


Toen werd ik wakker :D
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Cocu zijn volgende club gaat geen PSV zijn. Ook niet als Schmidt morgen vertrekt. Geloof ik niets van.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Sorry trouwens dat ik deze topic vervuil met wat niet over topic naam gaat :tear:
ShovingNE2 schreef: 29 okt 2021, 16:07 Het systeem is zo ingericht dat het vrij lastig is om een plek terug te veroveren. Vanwege alle bonussen die er ook aan vasthangen. Als je dan bedenkt dat Nederland misschien wel 3 groepswinnaars heeft met bij behorende bonus een jaar inzicht die alle jaren overtreft van Portugal. En ook niet een beetje. Nederland koerst af op 2 bonuspunten waardoor je al op 10.000 staat. Portugal 1,17 zoals het nu staat. Als de resterende 15 duels in totaal 20 van de mogelijke 45 punten oplevert staan we op 14. Dat tikt zelfs de nummer 3 niet altijd aan in een jaar.

En waarom zouden ze het binnen no time weer terugveroveren? Wij presteren over het algemeen niet zo heel veel slechter dan Portugal. Je maakt het verschil van de afgelopen drie jaren in 1 klap goed en zeer zeer waarschijnlijk nog meer. Denk dat ze gaan schrikken bij de UEFA hoe wij profiteren van de Conference League. Dat voordeel konden we volgend jaar en het jaar erop nog wel eens een keer hebben namelijk.

https://i.gyazo.com/ef034b57847c8bcd7d8 ... 96471b.png
Hier niet mee eens. Dit jaar doet Nederland het idd fantastisch. Gigantisch effect met introductie Conference league en ook dat alle clubs door voorronden kwamen. Geluk dat Vitesse door de voorrondes kwam, terwijl een Portugese club in de voorronde pech had dat het Tottenham tegenkwam en daardoor niet door de voorronde kwam. Dat kan volgend seizoen zomaar andersom zijn. En pas met score van volgend jaar kunnen we Portugal voorbij, dit seizoen nog niet. Dit is bizar jaar met drie clubs in conference league. Volgend jaar gaan we al geen drie clubs in conference league hebben omdat de kans groot is dat het derde ticket van Nederland al direct groepsfase Europa League oplevert. Dit is geval als winnaar Conference League zich al via competitie voor CL of EL geplaatst heeft.

Vrij lastig om plek terug te veroveren valt wel mee. Dat voor de top 4 plekken zeker het geval, die altijd zeker zijn van CL bonussen. Maar je ziet nu ook van Nederland hoe snel Nederland gestegen is en andersom Rusland ingestort is die kort geleden nog 6e stond. Als je stijgt naar 6e plek krijg je ook een zesde club die meedoet, waardoor punten die je haalt door zes worden gedeeld, waardoor je minder punten zal halen. Ja, wij presteren over het algemeen wel slechter dan Portugal. Benfica, Porto, Braga zitten alle vier in top 50 clubs met hoogst coëfficiënt. Nederland heeft alleen Ajax, wij vallen buiten top 50. De vijfde en zesde club van Portugal presteren wel slecht, maar als Portugal uit top 6 is hoeven ze maar 5 clubs in te schrijven, waardoor ze een fantastisch jaar kunnen draaien en die 6e plek terug kunnen veroveren.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ittot schreef: 30 okt 2021, 11:07De combi van Schmidt zijn pressiespel wat er nog in zit, het positiespel van Jonk (omdat we toch 80% vd tijd de bal hebben) en de geslepenheid en resultaatgerichtheid van Cocu zorgt ervoor dat we komende jaren de wereld gaan domineren....


Toen werd ik wakker :D
Ik denk idd dat deze approach meer geschikt is voor het maken van een lekker soepje ;)

Snufje zout erbij... drupje maggi
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Frank Wormuth misschien een optie :)
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Prestaties die niet genoeg zijn, geruchten over een nieuwe club, noem het op: de opvolging van Schmidt blijft een thema. Leuk, namen als Slot, Letsch en Jonk, maar met het ontslag van de trainer van Leipzig is de man hieronder ook gewoon een hele interessante optie. Al helemaal omdat hij ongeveer dezelfde spelopvatting heeft, dus die transitie is dan minimaal, je kan gewoon verder met de principes die nu al leidend zijn. Overigens lijkt het me op basis van wat ik allemaal heb gezien en gehoord ook gewoon een prettige persoonlijkheid die goed bij PSV zou passen.

Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ruud van Nistelrooij. In 2023.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Inderdaad een interessante optie mocht Schmidt, al dan niet tussentijds, vertrekken.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Waar komt de naam van Jonk overigens vandaan? Laat die zich eerst maar eens op een hoger niveau bewijzen dan nu. Las Onlangs wel iets dat Van Wonderen er blijkbaar goed op staat bij ons. Denk dat het ideale scenario van PSV is dat Roger twee jaar verlengd en dat van Nistelrooy wordt klaargestoomd.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Van Nistelrooij mag zich eerst eens bij Heerenveen of zo gaan laten zien, lijkt mij een beetje absurd om hem meteen bij ons hoofdtrainer te laten worden na het Van Bommel - debacle. Mocht Schmidt in de zomer vertrekken, dan lijkt Marsch mij zeker een interessante kandidaat. Natuurlijk wel eerst even bij Ramalho informeren naar zijn ervaringen met hem de afgelopen twee jaar bij Salzburg.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Jonk heeft zichzelf in zijn Ajax tijd gediskwalificeerd door te weigeren mee te draaien in de organisatie. En zoals eerder gezegd is het een enorme fanboy die zichzelf aftrekt op een Ajax shirt met nummer 14. En belangrijker, heeft nog niets gepresteerd wat een positie als trainer bij ons zou rechtvaardigen. Zelfde geldt voor Letsch.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Helemaal eens over Jonk. Echt helemaal nooit doen. Met Letsch niet, althans: als je als trainer bij een subtopper goed presteert en tactisch onderlegd blijkt te zijn dan kan dat een prima keuze zijn. Ik hoop dat Ruud na dit jaar of het jaar daarop naar een club als Heerenveen gaat met een clausule om terug te keren bij PSV als de situatie erom vraagt. Desnoods verhuur je hem en betaal je een deel van zijn salaris.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Letsch is inderdaad van een ander niveau dan Jonk, als je bij Vitesse goed presteert dan kan dat een opstapje zijn naar PSV. En eens over Ruud, die moet eerst even buiten gaan spelen.

Opvolging Roger Schmidt