Roger Schmidt

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Mooi, welkom terug Phillip.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tegen degradatie knokken met Hertha. Kan mij niet voorstellen dat hij dat gaat doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hertha heeft tegenwoordig wel de middelen om wat neer te zetten, meer dan PSV. In die zin zou ik het wel snappen, want je kan het als trainer volledig naar je hand zetten. Bovendien een mooie stad, een aardig stadion en een fraai salaris. Het stikt er van de mogelijkheden.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Laten we hopen dat Hertha toehapt!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

En dan is hij ook nog eens verlost van de bevooroordeelde pers en Nijhuis ;-)
Ik twijfel, gevoelsmatig ben ik er niet rouwig om als Schmidt gaat anderzijds lijkt het eindelijk effect te sorteren en vertrekt wel een heel bataljon aan mensen met hem mee vermoedelijk die weer vervangen moeten worden, wat weer tijd kost. En daarnaast, wie dan? Cocu? mwah.. Bosz.. neuuh. lastig lastig.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als hij twijfelt mag hij van mij gaan. Sowieso wil ik een trainer die met ziel en zaligheid voor PSV kiest en niet afwegingen maakt waardoor het kwartje een bepaalde kant op valt.

Als hij vertrekt dan zie ik Letsch wel zitten als opvolger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Gewoon lekker hier bijtekenen. Vooral ook wat [mention]Op weg naar nr 25[/mention] zegt. Een vertrek van Schmidt kan alleen maar nadelen hebben
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik sta er ook nog dubbel in. Hij doet bepaalde dingen erg goed, straalt vaak rust uit, heeft een goede band met spelers en lijkt spelers beter te kunnen maken en op te kunnen lappen. Het mindere is alleen dat we voor de selectie die we hebben te weinig punten hebben en er erg hard af gingen tegen Feyenoord en Ajax. We kunnen ons nu al niet veel puntverlies meer veroorloven en het is nog maar december. Vorig seizoen was het na de winter huilen met de pet op. Dit seizoen zijn we heel sterk gestart, daarna hard onderuit gegaan en nu behoorlijk stabiel, maar toch is het broos.

Er zijn zeker verzachtende omstandigheden, maar overall had ik meer verwacht en als hij nu wel de lijn echt doorzet mag hij blijven, maar als we nog een keer wegzakken moet hij eruit. Dus contract verlengen zou ik ook nog even uitstellen.

Als opvolger zou ik wel blij worden met Cocu, ook omdat ik weinig andere geschikte kandidaten zie.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hoezo mooi, welkom terug Phillip? Er is nog niets besloten. Ik zie weinig nut om nu ineens een andere weg in te slaan.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Gewoon verlengen die Schmidt. Alleen op tactiek geeft hij soms niet huis, alhoewel dat nu ook beter wordt de laatste maand.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Alle trainers zijn passanten, hij moet doen wat voor hem het beste is. Maar ik zie hem graag blijven, PSV is in jaren niet zo goed geweest als nu. Uiteindelijk zal PSV inderdaad ook zelf een andere trainer moeten willen, ik zie een type Van Wonderen wel graag komen. Jonge trainers die een organisatie neer kunnen zetten, maar ook vooruitstrevend zijn.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik zou voor Slot gaan als opvolger. Ik denk dat het geen toeval is dat hij met AZ bovenaan stond, en nu ook Feyenoord direct vanaf de start met bagger materiaal goed laat presteren. Heeft ook een prima voorkomen en denk dat hij goed binnen de club zou passen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Keuze geupdate naar contract verlengen. Hij heeft er voor gezorgd dat Bruma, Doan en Guti van waarde zijn op het moment dat we ze nodig hebben, dat zie ik een andere trainer hem niet zomaar nadoen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik hoop eerlijk gezegd dat hij blijft, en anders opgevolgd wordt door iemand die deze lijn voortzet (met zijn eigen accenten natuurlijk). Er is een keuze gemaakt om afscheid te nemen van het gedateerde standaard 4-3-3 voetbal, en in te zetten op een moderne speelstijl met veel druk naar voren. Dat zie ik graag voortgezet worden, de keuze voor een opvolger zou ik ook daarop baseren.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

We spelen gewoon heel god voetbal onder Schmidt. Vorig jaar erg wisselvallig (zelfs in de wedstrijden grote verschillen) en dit jaar een stuk stabieler. We hebben een beetje pech met blessures en het afmaken vs onze eigen keeper maar Schmidt valt m.i. weinig te verwijten nu.

Met wat betere spelers (1 goede middenvelder naast Sangere, een goede spits en een goede keeper) sta je met het beste voetbal bovenaan in de competitie.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Er is al een peloton middenvelders, spitsen en keepers gehaald voor Herr Schmidt. Laat hem daar eens mee presteren voordat we nog dieper in de schulden raken.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Volgens mij zijn die gehaald door de jong
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik zeg dan ook voor en niet door.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Oeps leesfoutje, excuus
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ruuddevil schreef: 02 dec 2021, 22:45 Er is al een peloton middenvelders, spitsen en keepers gehaald voor Herr Schmidt. Laat hem daar eens mee presteren voordat we nog dieper in de schulden raken.
Als ze fit konden blijven had je absoluut een punt. En van minimaal Pröpper had je dat mogen verwachten lijkt mij. Maar hij gaat nu de tweede seizoenshelft in met de volgende middenvelders.

- Guti
- Sangaré
- Pröpper
- Van Ginkel
- Thomas

De laatste 3 niet of nauwelijks fit. Van Ginkel nog het meest maar komt niet verder dan een uur voetbal. Sangaré missen we 4 van de resterende 16 duels.

'Herr Schmidt gaat eerst maar eens presteren'. Makkelijk roepen, maar net welk materiaal dan? We leven toch in de realiteit dat door blessures en internationale wedstrijden ons middenveld niet breed genoeg is? En welke van deze middenvelders zijn voor Schmidt gehaald? Alleen Sangaré. En dan heeft hij Guti zelf nog weer op goed niveau gebracht.

Als Schmidt zegt: "Willen we kans maken op de titel heb ik een goede fitte middenvelder nodig." Dan heeft hij toch alle gelijk van de wereld?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

5 middenvelders voor 2 posities. Meer dan dubbel bezet dus. Bovendien hebben we noodverband Boscagli die daar ook nog zou kunnen spelen. Dan kom je op 6 opties voor 2 plekken.

Dat de kwaliteit van die middenvelders soms te wensen overlaat, ben ik met je eens. Maar dat is eigenlijk geen verrassing, op Pröpper na dan, daar hadden we denk ik met zijn allen meer van verwacht.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Brael schreef: 03 dec 2021, 09:20 5 middenvelders voor 2 posities. Meer dan dubbel bezet dus.
Heb je de strekking van de post eigenlijk wel gelezen/begrepen als je dit als reactie geeft? Ik zeg het maar een keer of 3 namelijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

We hebben veel spelers waar PSV eerder al afscheid van had willen nemen. Van Ginkel en Pröpper zijn geen succes gebleken. Elfrink gaf aan het eind van de transferzomer aan dat als PSV wel bepaalde spelers had kunnen lozen, dat er inderdaad de "beloofde" vijf nieuwe spelers bij waren gekomen. Het probleem is dat de spelers waar PSV afscheid van wilde nemen (op Rigo ongeveer na) nu beginnen te renderen. Dit terwijl de speler die de redder op het middenveld had moeten zijn (Pröpper ) een beetje een flop is geworden.

Idealiter zou je het volgende zien: Een rechtsback (huur of koop) en twee middenvelders er bij. Een vervanger voor onze Mario (huur of koop) en een vervanger voor Sangare die hem op termijn kan opvolgen. Het bovenstaande inclusief de Corona impact maakt het allemaal een "beetje" lastig. Ik verwacht dan ook weinig spannends deze winter.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ardbeg schreef: 03 dec 2021, 09:40 We hebben veel spelers waar PSV eerder al afscheid van had willen nemen. Van Ginkel en Pröpper zijn geen succes gebleken. Elfrink gaf aan het eind van de transferzomer aan dat als PSV wel bepaalde spelers had kunnen lozen, dat er inderdaad de "beloofde" vijf nieuwe spelers bij waren gekomen. Het probleem is dat de spelers waar PSV afscheid van wilde nemen (op Rigo ongeveer na) nu beginnen te renderen. Dit terwijl de speler die de redder op het middenveld had moeten zijn (Pröpper ) een beetje een flop is geworden.

Idealiter zou je het volgende zien: Een rechtsback (huur of koop) en twee middenvelders er bij. Een vervanger voor onze Mario (huur of koop) en een vervanger voor Sangare die hem op termijn kan opvolgen. Het bovenstaande inclusief de Corona impact maakt het allemaal een "beetje" lastig. Ik verwacht dan ook weinig spannends deze winter.
Lastige afweging is ook; Doan, Guti en Bruma beginnen nu te renderen. Allicht dat er clubs zijn die in de winter willen betalen. Ga je dat dan doen? Niet elke aankoop afgelopen zomer is een voltreffer gebleken. Kijk Bruma zal behoorlijk op de begroting drukken dus bij een leuk bedrag zou die best weg mogen, maar stel je krijgt een okay bod op Doan of Guti waarvan je weet 'hiermee kunnen we een RB halen', maar aan de andere kant als die jongens blijven groeien onder Schmidt kan dat bedrag over een jaar opeens verdubbelt zijn, en het blijkt nu wel dat je ze nodig hebt ookal heb je ook een RB nodig. Ik moet er niet aan denken dat van de winter Bruma en Doan verkocht worden en er een sterke RB wordt teruggehaald, die wil ik wel graag, maar stel dat je dan net zoveel blessures krijgt als nu pakweg in april, wie gaan er dan spelen? Je blijkt ze nu toch echt nodig te hebben... (Ja ik zou ook graag een Bakayoko een kans zien krijgen, maar toch stuk minder betrouwbaar natuurlijk).
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sensation schreef: 03 dec 2021, 09:45
Ardbeg schreef: 03 dec 2021, 09:40 We hebben veel spelers waar PSV eerder al afscheid van had willen nemen. Van Ginkel en Pröpper zijn geen succes gebleken. Elfrink gaf aan het eind van de transferzomer aan dat als PSV wel bepaalde spelers had kunnen lozen, dat er inderdaad de "beloofde" vijf nieuwe spelers bij waren gekomen. Het probleem is dat de spelers waar PSV afscheid van wilde nemen (op Rigo ongeveer na) nu beginnen te renderen. Dit terwijl de speler die de redder op het middenveld had moeten zijn (Pröpper ) een beetje een flop is geworden.

Idealiter zou je het volgende zien: Een rechtsback (huur of koop) en twee middenvelders er bij. Een vervanger voor onze Mario (huur of koop) en een vervanger voor Sangare die hem op termijn kan opvolgen. Het bovenstaande inclusief de Corona impact maakt het allemaal een "beetje" lastig. Ik verwacht dan ook weinig spannends deze winter.
Lastige afweging is ook; Doan, Guti en Bruma beginnen nu te renderen. Allicht dat er clubs zijn die in de winter willen betalen. Ga je dat dan doen? Niet elke aankoop afgelopen zomer is een voltreffer gebleken. Kijk Bruma zal behoorlijk op de begroting drukken dus bij een leuk bedrag zou die best weg mogen, maar stel je krijgt een okay bod op Doan of Guti waarvan je weet 'hiermee kunnen we een RB halen', maar aan de andere kant als die jongens blijven groeien onder Schmidt kan dat bedrag over een jaar opeens verdubbelt zijn, en het blijkt nu wel dat je ze nodig hebt ookal heb je ook een RB nodig. Ik moet er niet aan denken dat van de winter Bruma en Doan verkocht worden en er een sterke RB wordt teruggehaald, die wil ik wel graag, maar stel dat je dan net zoveel blessures krijgt als nu pakweg in april, wie gaan er dan spelen? Je blijkt ze nu toch echt nodig te hebben... (Ja ik zou ook graag een Bakayoko een kans zien krijgen, maar toch stuk minder betrouwbaar natuurlijk).
Precies. Het geen makkelijk puzzelstukje. Vooral niet mbt Bruma gezien hij momenteel een voorname bron van goals is, waar dit bij anderen ontbreekt. De hoop blessures maken het ook niet zo dat je zonder zorgen op Gakpo en Madueke kunt vertrouwen. Je zou er maar aan moeten staan. Ik heb nu al medelijden met de zooi kritiek die John over zich heen gaat krijgen, want dit is geen makkelijke. Al met al blijf ik bij mijn initiele gewenste versterkingen. Hoe lastig dat ook is.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 03 dec 2021, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

ShovingNE2 schreef: 03 dec 2021, 09:28
Brael schreef: 03 dec 2021, 09:20 5 middenvelders voor 2 posities. Meer dan dubbel bezet dus.
Heb je de strekking van de post eigenlijk wel gelezen/begrepen als je dit als reactie geeft? Ik zeg het maar een keer of 3 namelijk.
Je doet alsof we zwaar onderbezet zijn, maar dat is flauwekul. We hebben 6 opties voor 2 posities. Niet alle 6 zijn ze altijd beschikbaar, maar we kunnen elke wedstrijd 2 fitte spelers opstellen met minimaal 1 fitte speler achter de hand. Dat ze kwalitatief niet allemaal voldoen, dat weten we. Maar dat wisten we vóór het seizoen ook al. Dat sommige spelers blessuregevoelig zijn, dat wisten we vóór het seizoen ook al. Dat Sangaré naar de Afrika Cup moest, wisten we vóór het seizoen ook al.

Ik snap de timing van deze klaagzang dan ook totaal niet. Had daar dan vóór het seizoen op ingespeeld. In de winterstop pleisters plakken is zelden een goed idee.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Roger Schmidt