Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

deninho32 schreef: 02 dec 2021, 18:06 Die 13% is toch ook boven de 18 of zit ik er naast?
Daarom vind ik al vanaf het begin dat dat cijfer voor Nederland ook de werkelijkheid vertekend. ;) Als je zegt dat in Nederland 85% gevaccineerd is pretendeer je dat kinderen geen rol spelen in deze crisis
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit dus. Er wordt een beeld geschetst van wat je overkomt op de IC. Dit beeld wat zij vertelt klopt (recent uiteengezet).

Van Haga geeft er blijk van het niet te geloven.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

De omikronvariant van het coronavirus geeft een drie keer hoger risico op besmetting dan de al zeer besmettelijke Delta-variant, melden Zuid-Afrikaanse gezondheidsinstellingen. Zij zeggen bewijs te hebben dat de omikronvariant mensen die eerder zijn besmet en immuun zouden moeten zijn voor Covid-19 opnieuw kan besmetten. Het onderzoek is nog niet beoordeeld door andere wetenschappers en is daarom nog niet gepubliceerd.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ation.html
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 02 dec 2021, 15:52
ShovingNE2 schreef: 02 dec 2021, 15:27Weet je wat het ergste is: Hugo zit volgend jaar nog op die post. Zijn we weer 2 maanden te laat. En zijn er nog meer onnodige doden. Iedereen weet het. Maar de coalitie is bang voor verkiezingen en offert daar mensen voor op, want Hugo wegsturen is ook einde coalitiebesprekingen.
Die coalitie komt er sowieso nooit, niet voor Kerst en ook niet voor Pasen... na negen maanden snoeihard onderhandelen ligt er nog geen enkel akkoord - ja, alleen tussen VVD en CDA maar dat wisten we een jaar geleden ook al, Rutte moest en zou per sé Wopke 'Belastingparadijs' Hoekstra weer als minister van financiën hebben. Daar valt tenminste het soort dealtjes mee te maken (zoals de geheime aankoop van aandelen KLM) wat past in het *kuch* maatschappelijke ideaal van Rutte. Wat je ook aan het land wil veranderen, het begint bij financiën en ook als het aan Hoekstra ligt (zie zijn Schoo lezing) gaat het belastinggeld maximaal naar economie terwijl we intussen maximaal verder snijden in overheidsdiensten. Het is dat ie nog naar de kerk gaat, anders zal ie allang bij de VVD.

Verder geloof ik niet dat De Jonge enige serieuze betekenis heeft voor het CDA, dit is gewoon het type waar Rutte graag mee werkt: net zo 'optimistisch' (lees: opportuun en roekeloos) als hijzelf, met bijna net zo'n gladde babbel waarmee hij het Haagse team nooit en te nimmer zal laten vallen.

Op weg naar nr 25 schreef: 02 dec 2021, 15:37 Ik zou in zijn positie lekker bedanken, voor de poen kan hij beter elders gaan werken. Dat er geen compleet uitgewerkt plan klaar lag sinds de zomer is onvoorstelbaar maar dat beslissingen op basis van adviezen van andere instanties (RIVM, OMT) enkel laakbaar zijn aan 1 persoon, dat gaat er bij mij niet in, te simpel. En nogmaals ik verdedig niets of niemand, ik stem op geen van de beide personen of hun partij maar besta lang genoegom te beseffen dat historisch gezien in crises achteraf vaak verkeerde beslissingen zijn genomen en die niet allemaal te voorkomen zijn.
Hij is eindverantwoordelijk. Als hij ambtenaren op klussen zet blijft hij ook verantwoordelijk - hij moet zorgen dat die hun werk goed doen. Wat moeten wij anders dan de hoofdverantwoordelijke afrekenen op wat er onder zijn auspiciën gebeurt? Is het geen essentieel onderdeel van democratie dat wij politici kunnen afrekenen en vervangen als dat nodig is?

Als hij vindt dat een ander verantwoordelijk is dan moet ie zichzelf misschien maar eens plausibel gaan verdedigen, ik zie alleen onterecht vingerwijzen dus ik ben alvast benieuwd wat we dan nog kunnen verwachten.

Het idee dat een ander dan de minister zelf zulke strategische beslissingen zou nemen als niet anticiperen op risico's gaat er bij mij sowieso niet in. Als De Jonge aan een touwtje getrokken had dan was eraan gewerkt - misschien crummy, maar dan had er IETS gelegen.


Trouwens, had jij De Jonge niet ooit de hand geschud op een werkbezoek? Staat me vaagjes iets van bij, kan ook een ander forumlid zijn geweest... (mag ik je aanraken? ;))
Dan moeten we Roger, Toon en John ook maar eens buiten zetten 😉 maar je hebt gelijk, en dat kunnen we dmv verkiezingen beïnvloeden maar ik kijk er net wat anders na, we zijn het niet helemaal eens dat mag, prima wat mij betreft. En je mag me best aanraken maar dan wel met de elleboog he of wachten tot na de crisis, weet even niet waar je het over hebt 😁.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ShovingNE2 schreef: 02 dec 2021, 16:52 Je hoeft met milde klachten niet naar de GGD maar je mag thuis testen. En als je dan negatief test dan hoef je niet meer thuis te blijven.

Het advies 'Bij klachten blijf je thuis' is op de top van de pandemie dus aangepast. Bij klachten blijf je alleen thuis na een positieve test. Anders mag je lekker naar je werk en de supermarkt. Ik zal wel niet objectief zijn (sorry @Op weg naar nr 25... geintje) dat ik dit totaal krankjorem vind. Want voor hetzelfde geldt test hij over 3 dagen wel positief. En is de persoon 3 dagen lekker een besmettingshaardje geweest.
Vanaf morgen hoeven mensen bij milde klachten niet langer naar de GGD te gaan voor een PCR-test, maar mag je thuis een sneltest te doen. Bij een negatieve zelftest hoef je vervolgens niet meer thuis te blijven, meldt het ministerie van Volksgezondheid.
https://nos.nl/artikel/2407927-minister ... odzakelijk
Kan hem hebben no worry 😉
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 02 dec 2021, 20:36Dan moeten we Roger, Toon en John ook maar eens buiten zetten 😉 maar je hebt gelijk, en dat kunnen we dmv verkiezingen beïnvloeden
Maar voetbal is maar een spelletje he... hier sterven mensen, mensen zijn opgesloten, ons hele leven ligt overhoop. Who cares als je als voetbalbestuurder een beetje de cowboy uit zou hangen, maar deze jongens zouden beter moeten weten en wij zouden het niet moeten pikken.

Verkiezingen zouden niet nodig moeten zijn, de Kamer zou zijn werk moeten doen.

Want zo is het ook: die figuren die dezer dagen vooraan staan om kritiek te geven hebben niet voldoende gedaan om het kabinet bij de les te houden. Dat pleit Rutte en De Jonge en de overige kabinetsleden niet vrij - totaal niet - maar het geeft aan hoezeer we de lul zijn: van de Kamer hoeven we ook niks te verwachten.

En de verkiezingen die leidden tot.... geen verandering (althans, op papier). Tot zover de democratische controlemechanismes.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuispers ... ~adc92f84/

In Tilburg 7 op de 8 ongevaccineerd op IC.

Maar ja, vrije keuze enzo hè.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ziege maar ook zagge schreef: 02 dec 2021, 20:48
Op weg naar nr 25 schreef: 02 dec 2021, 20:36Dan moeten we Roger, Toon en John ook maar eens buiten zetten 😉 maar je hebt gelijk, en dat kunnen we dmv verkiezingen beïnvloeden
Maar voetbal is maar een spelletje he... hier sterven mensen, mensen zijn opgesloten, ons hele leven ligt overhoop. Who cares als je als voetbalbestuurder een beetje de cowboy uit zou hangen, maar deze jongens zouden beter moeten weten en wij zouden het niet moeten pikken.

Verkiezingen zouden niet nodig moeten zijn, de Kamer zou zijn werk moeten doen.

Want zo is het ook: die figuren die dezer dagen vooraan staan om kritiek te geven hebben niet voldoende gedaan om het kabinet bij de les te houden. Dat pleit Rutte en De Jonge en de overige kabinetsleden niet vrij - totaal niet - maar het geeft aan hoezeer we de lul zijn: van de Kamer hoeven we ook niks te verwachten.

En de verkiezingen die leidden tot.... geen verandering (althans, op papier). Tot zover de democratische controlemechanismes.
Ik zei het met een knipoog, rustaaagh 😉
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Josef Dettelbacher schreef: 02 dec 2021, 22:00 https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuispers ... ~adc92f84/

In Tilburg 7 op de 8 ongevaccineerd op IC.

Maar ja, vrije keuze enzo hè.
En bij frontberichten, zelfde verhaal. Nog geen 40 jaar met kinderen thuis. Nee overkomt mij niet, neem die zooi niet. Brrr. En dan net voor ze aan de beademing gaan vragen of ze nu gevaccineerd mogen worden, ik vermoed dat sommigen, misschien wel velen echt geen idee hebben over wat corona is en wat het doet en hoe zo’n vaccin werkt.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

deninho32 schreef: 02 dec 2021, 18:06 Die 13% is toch ook boven de 18 of zit ik er naast?
Wow, dan hebben ze hier toch keihard gewerkt en in een record tijd Nederland ingehaald.

Hier is 88%, boven de 16 (dus ook dat scheelt met 18 in Nederland) dubbel gevaccineerd. Met de staten NSW (Sydney) 93% en Victoria (Melbourne) 91 %.

Wij lopen hier in Queensland nog wat achter met ons 78%.
Maar goed, van de andere kant zijn we er hier ook redelijk goed vanaf gekomen met onze 2100 totale besmettingen sinds de start. (NSW 82k, VIC 124k).

Alles is ook weer open gelukkig in het zuiden. En qua besmettingen zijn het ongeveer 500 per dag, waarvan ongeveer 95% in NSW en VIC.
Het enige wat nog nageleefd is, is de 1,5 meter en het inchecken overal.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Heurelho
Verbannen
2
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben echt blij dat mijn moeder nu nog geholpen wordt. Bij haar is borstkanker vastgesteld. Zou om fase 2 gaan. Er is dus hoop. Dank aan alle mensen die zich hebben laten vaccineren. Dankzij jullie kan ze nog goed geholpen worden♥️
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Sterkte kerel!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Sterkte!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Mooi man, die regeringspartijen:



PS: Sterkte [mention]Heurelho[/mention] !
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Heurelho schreef: 03 dec 2021, 00:01 Ik ben echt blij dat mijn moeder nu nog geholpen wordt. Bij haar is borstkanker vastgesteld. Zou om fase 2 gaan. Er is dus hoop. Dank aan alle mensen die zich hebben laten vaccineren. Dankzij jullie kan ze nog goed geholpen worden♥️
Sterkte!
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sterkte Heurelho. Niet dat er ooit een goed moment is, maar dit is idd wel echt een enorm kutte periode om ziek te worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 03 dec 2021, 08:56 Mooi man, die regeringspartijen:



PS: Sterkte @Heurelho !
Enorm smerige gang van zaken momenteel. Nergens verantwoordelijk voor, totaal geen vaart maken met de formatie, maar ondertussen toch alle touwtjes in handen hebben. Ik heb nog nooit zo van de politiek gewalgd als nu.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Check de screenshots (uit een FTM artikel) in deze tweet over de QR pas.

Als dit klopt moet dit heel rap nader onderzocht worden.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Je verwacht het niet..
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het is een beetje als de avondklok destijds. Daarvan is volgens mij nog steeds niet bewezen wat de impact was, maar de -10% besmettingen die het zou opleveren heeft het niet gedaan meen ik en het was überhaupt niet te meten.

Als FTM gelijk heeft (en dat hebben ze vaak met dit soort onderzoeken volgens mij) dan lijkt het erop: 'we hebben bij het eerste onderzoek de gewenste uitkomst, vooral niet verder onderzoeken'.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Maar is dit ook niet vragen stellen naar gelang het uitkomt?

Ieder land heeft mondkapjes, behalve Nederland: Iedereen verontwaardigd en mondkapjes moesten z.s.m. ingevoerd worden, ondanks de argumentatie van het RIVM.
Ieder land heeft een coronapas, ook Nederland: De onderbouwing van het RIVM/de politiek is niet goed en belachelijk en daar moet iets mee gedaan worden.

Dus volgen we de rest van de wereld niet, kritiek. Volgen we de rest van de wereld wel, kritiek.
Of gebruiken alle andere landen ook verkeerde en lachwekkende rekenkundige modellen?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat is een goede vraag. Ik snap dat je snel reageert op de eerste uitkomsten. Maar we gaan deze crisis nog een jaar of 4 a 5 meemaken waarschijnlijk. Zoals Kuipers zegt: het is een stuiterbal en voordat hij stil ligt duurt het even.

In die hele periode moet je continu je maatregelen opnieuw wegen. Beter onderzoeken. Vooruitdenken en lange termijn beleid maken.

Daar ontbreekt het aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

Ren Höek schreef: 03 dec 2021, 12:19 Maar is dit ook niet vragen stellen naar gelang het uitkomt?

Ieder land heeft mondkapjes, behalve Nederland: Iedereen verontwaardigd en mondkapjes moesten z.s.m. ingevoerd worden, ondanks de argumentatie van het RIVM.
Ieder land heeft een coronapas, ook Nederland: De onderbouwing van het RIVM/de politiek is niet goed en belachelijk en daar moet iets mee gedaan worden.

Dus volgen we de rest van de wereld niet, kritiek. Volgen we de rest van de wereld wel, kritiek.
Of gebruiken alle andere landen ook verkeerde en lachwekkende rekenkundige modellen?
Ik vraag het me af en toe af ja, wat willen we nu? Enkel maatregelen die 100% gevalideerd en bewezen zijn? Of doen we het best mogelijke?

dat betekent helemaal niet dat je geen vraagtekens mag zetten en vragen mag stellen. Maar ik heb soms de indruk dat sommigen een oplossing willen voor een rpobleem waarvan niemand exact weet hoe we het moeten aanpakken in de situatie waarin we zitten.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je moet vooral blijven evalueren en vooruit gaan plannen.

Ipv alleen maar korte termijn dingen doen. Iets oppakken als het ineens op het bord ligt terwijl je weet dat het er ooit komt te liggen.

Zijn er al goede evaluaties van de avondklok? Of hebben we dat niet onderzocht omdat de crisis na de zomer toch wel voorbij zou zijn?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Nou afgaande op de kennis van toen in het voorjaar is dat geen gekke gedachte dat het nog niet en publiek is gedaan maar die evaluaties vinden echt wel plaats. Daarbij zijn er vorig jaar wel degelijk initiatieven gestart en loopt achter de schermen wel een en ander met betrekking tot hoe verder volgende jaren indien het ieder jaar zo oplaait, daar wordt wel degelijk over nagedacht. Gisteren bij Frontberichten was Kuipers wel heel helder en concreet (dorpsgenoot he :)) aangaande een aantal zaken, dat gebruik van code zwart, extra instroom voor zorg, vaccinatie.
Helder op basis van feiten en cijfers, of hij het wil weet ik niet maar die zou als minister niet misstaan is mijn mening.

Covid-19